Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Bericht door InnerHarbour » ma okt 07, 2013 12:23 pm

999 schreef:Dit lijkt veel meer op het goed praten van wat de Boer met Janssen heeft gedaan.
En wat heeft de Boer dan verkeerd gedaan met Janssen? Het enige dat de Boer tegen hem gezegd heeft was het feit dat hij niet automatisch op een basisplaats kon rekenen! Nou, nou, tis me toch wat. Maar wat doet die slappe zak Janssen, i.p.v. op de trainingen en wedstrijden die hij wel zou spelen aan de Boer te laten zie dat hij niet om hem heen kan, nee Janssen gooit onmiddelijk de handoek in de ring en wil terug naar Vitesse.

Goed, OKWW met dat soort slapjurken.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 07, 2013 12:28 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Daar doe je Jol en HTC echt tekort mee. Die gasten hebben hun sporen verdiend door kleine clubs boven hun kunnen te laten spelen. Dat red je niet als je alles gokt op 1 of 2 spelers.
Wat ze bij RKC, Roda, Go Ahead, Vitesse, Fulham e.c. doen, interesseert me als Ajacied niet zoveel.

HtC haalde veel te weinig uit een prima Ajax-selectie met Sneijder. En het Jol-effect bij Ajax was uitgewerkt op het moment dat Suarez er doorheen zat.

Ik denk eerder dat je het werk van FdB ernstig onderschat en tekort doet. Hij weet ieder seizoen een optimaal rendement uit niet geweldig materiaal te peuren. Bij Jol en HtC was de koek na een maand of 15 bij Ajax volledig op.
Ik vind dat wel interessant omdat vorige 'golden boys' (Blind, Wouters en MvB) de rotzooi maakten die HTC en Jol mochten opruimen. Daartoe werden zij in staat geacht en als je de omstandigheden bekijkt, deden ze dat naar behoren. Op 1 doelpunt geen kampioen worden of met een record aantal winstpartijen, net tweede worden. Het was niet allemaal kommer en kwel.

Ik onderschat FdB niet, ik mag toch kritisch zijn over zijn doen en laten? Als ik bepaalde beslissingen niet begrijp, mag ik dat toch kenbaar maken? De resultaten zijn op nationaal niveau niet te overtreffen, Europees is het niet veel verbeterd t.o.v. zijn voorgangers. FdB kwam niet in een gespreid bedje terecht en iedereen gaf hem 1,5 seizoen de tijd om 'zijn' team neer te zetten. Dat moment is allang aangebroken, maar ik vind Ajax van kwaad tot erger worden. Nogmaals, dat is mijn mening. Ik staar me niet blind op de 3 kampioenschappen.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 07, 2013 12:46 pm

Yopi schreef:Nee, dat vond ik meteen al. Janssen is de typische local hero en hij past ook niet bij Ajax.

Hij maakt zich niet druk over zijn carrière? Veel plezier ermee dan. :excited.gif:
Die man kan verschrikkelijk goed voetballen, maar de mentaliteit voor de top heeft hij niet. Ik had hem er ook uit geschopt als ik De Boer was.
Ik had hem niet gehaald als ik De Boer was, en De Boer achteraf ook niet denk ik, want ook in de positie had hij zich vergist. Het wordt inmiddels een indrukwekkend rijtje inschattingsfouten.

Het lijkt mij dat De Boer een aantal kwaliteiten heeft die passen bij een uitstekende trainer, maar dat hij een aantal kwaliteiten ontbeert die 'gewoon een trainer' doorgaans wel heeft. Hij heeft dus wel een paar extra's, maar niet de basis.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 07, 2013 1:17 pm

GangstaRiB schreef: FdB kwam niet in een gespreid bedje terecht en iedereen gaf hem 1,5 seizoen de tijd om 'zijn' team neer te zetten.
FdB nam idd een voetballend failliet elftal over. Luis was moe of geschorst, dus het 'systeem' van Jol werkte daarop niet meer.

Dat 'iedereen' en '1,5 seizoen' kan ik niet plaatsen. Een trainer van Ajax kan na vrijwel ieder seizoen weer opnieuw beginnen. In het geval van De Boer zelfs in de winter van 2011 na vertrek van Suarez en Urby. Dat kun je zien als 'nieuwe ronden, nieuwe kansen', maar ik zie Ajax niet in staat om directe vervangers voor Vertonghen, Eriksen, Suarez e.c. extern aan te trekken.
Ik onderschat FdB niet, ik mag toch kritisch zijn over zijn doen en laten? Als ik bepaalde beslissingen niet begrijp, mag ik dat toch kenbaar maken?
Uiteraard mag je dat. En ik mag het met je eens en oneens zijn. Lijkt me de functie van een forum. Ik begrijp ook niet alle keuzes en beslissingen. De meeste pakken al bijna 3 jaar over een geheel seizoen genomen echter heel behoorlijk uit.
Dat moment is allang aangebroken, maar ik vind Ajax van kwaad tot erger worden. Nogmaals, dat is mijn mening.
Ik vond Ajax vorig seizoen persoonlijk duidelijk beter dan het seizoen ervoor. Zonder Jan, VDW, Anita e.c. Maar goed, dat is mijn perceptie...
Ik staar me niet blind op de 3 kampioenschappen.
Dat is me duidelijk. :smallgrin.gif: Zo verwend was Ajax in het recente verleden echter niet met prijzen. En met goed voetbal m.i. evenmin.

Ik heb er wel fiducie in dat de richting van Ajax en FdB klopt. Jij zal dat anders zien, neem ik aan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 07, 2013 2:03 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: FdB kwam niet in een gespreid bedje terecht en iedereen gaf hem 1,5 seizoen de tijd om 'zijn' team neer te zetten.
FdB nam idd een voetballend failliet elftal over. Luis was moe of geschorst, dus het 'systeem' van Jol werkte daarop niet meer.

Dat 'iedereen' en '1,5 seizoen' kan ik niet plaatsen. Een trainer van Ajax kan na vrijwel ieder seizoen weer opnieuw beginnen. In het geval van De Boer zelfs in de winter van 2011 na vertrek van Suarez en Urby. Dat kun je zien als 'nieuwe ronden, nieuwe kansen', maar ik zie Ajax niet in staat om directe vervangers voor Vertonghen, Eriksen, Suarez e.c. extern aan te trekken.
Ik onderschat FdB niet, ik mag toch kritisch zijn over zijn doen en laten? Als ik bepaalde beslissingen niet begrijp, mag ik dat toch kenbaar maken?
Uiteraard mag je dat. En ik mag het met je eens en oneens zijn. Lijkt me de functie van een forum. Ik begrijp ook niet alle keuzes en beslissingen. De meeste pakken al bijna 3 jaar over een geheel seizoen genomen echter heel behoorlijk uit.
Dat moment is allang aangebroken, maar ik vind Ajax van kwaad tot erger worden. Nogmaals, dat is mijn mening.
Ik vond Ajax vorig seizoen persoonlijk duidelijk beter dan het seizoen ervoor. Zonder Jan, VDW, Anita e.c. Maar goed, dat is mijn perceptie...
Ik staar me niet blind op de 3 kampioenschappen.
Dat is me duidelijk. :smallgrin.gif: Zo verwend was Ajax in het recente verleden echter niet met prijzen. En met goed voetbal m.i. evenmin.

Ik heb er wel fiducie in dat de richting van Ajax en FdB klopt. Jij zal dat anders zien, neem ik aan.
Het argument: zonder Jan, VDW en Anita snap ik niet echt. FdB kiest er zelf voor om met onervaren spelers te blijven spelen. Dat is zijn visie, maar kom niet aan dat er beter gevoetbald wordt.

Verder vond ik dat er onder Jol's eerste seizoen beduidend beter gevoetbald werd dan nu onder FdB.

Een teken aan de wand zijn de behaalde punten onder FdB. Het is ten dele aan de concurrentie te danken dat Ajax met zo weinig punten kampioen kon worden. Dat is geen teken van de sterkte van Ajax in mijn ogen. En op dat niveau blijft Ajax al een tijdje zitten.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 07, 2013 2:27 pm

GangstaRiB schreef: Verder vond ik dat er onder Jol's eerste seizoen beduidend beter gevoetbald werd dan nu onder FdB.
Oneens. De bal naar voren rossen en hopen op een ingeving van Suarez is niet mijn idee van Ajax-voetbal.
Een teken aan de wand zijn de behaalde punten onder FdB.
Ajax eindigde onder Jol achter een ploeg met basisspelers als Stam, Boschker, Douglas, Wisgerhof, Tiendalli, Brama, N'Kufo en Stoch.

Dan ben ik zo vrij om te stellen dat het niveau in de Eredivisie dat seizoen historisch laag lag.

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma okt 07, 2013 2:41 pm

GangstaRiB schreef:

Verder vond ik dat er onder Jol's eerste seizoen beduidend beter gevoetbald werd dan nu onder FdB.
Ik heb eindelijk een medestander gevonden.
15 mei 2011.

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 07, 2013 2:43 pm

Laudrup schreef:
GangstaRiB schreef:

Aangezien deze discussie al 100x gevoerd is, heb je waarschijnlijk niet erg hard gezocht :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » ma okt 07, 2013 2:47 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Verder vond ik dat er onder Jol's eerste seizoen beduidend beter gevoetbald werd dan nu onder FdB.
Oneens. De bal naar voren rossen en hopen op een ingeving van Suarez is niet mijn idee van Ajax-voetbal.
Als je de wedstrijden nog eens terug zou kijken, en ik kan dat, zou je niet tot deze conclusie komen.
Blij met de punten ...

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma okt 07, 2013 2:47 pm

Arthur schreef:
Laudrup schreef:
GangstaRiB schreef:

Aangezien deze discussie al 100x gevoerd is, heb je waarschijnlijk niet erg hard gezocht :smallgrin.gif:
Dat zou heel goed kunnen :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Laudrup op ma okt 07, 2013 2:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
15 mei 2011.

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma okt 07, 2013 2:48 pm

999 schreef:
wimpey schreef:
Als je de wedstrijden nog eens terug zou kijken, en ik kan dat, zou je niet tot deze conclusie komen.
:biggthumpup.gif:
15 mei 2011.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 07, 2013 3:04 pm

wimpey schreef:
Ajax eindigde onder Jol achter een ploeg met basisspelers als Stam, Boschker, Douglas, Wisgerhof, Tiendalli, Brama, N'Kufo en Stoch.

Dan ben ik zo vrij om te stellen dat het niveau in de Eredivisie dat seizoen historisch laag lag.
Chadli? Ruiz die iedere keer in de laatste minuut scoorde?

Ik denk dat er nu minder 'toppers' in NL rondlopen hoor.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 07, 2013 3:05 pm

Ik kwam toentertijd al tot die conclusie, dus daar hoef ik de wedstrijden niet voor terug te zien. Ik denk niet dat ik 3/4 jaar naar dato opeens een ander Ajax zie. Grappig dat blijkbaar het hele eerste seizoen onder Jol nu tot 'beter' wordt gebombardeerd. Als je de topics na leest, dan zie ik tot maart namelijk een hoop geklaag en gedoe.

Maar laten we maar eens vooruit kijken. Die eindeloze Jol/Cruijff discussies zijn wel een keer mooi geweest.

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma okt 07, 2013 3:08 pm

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:

Chadli? Ruiz die iedere keer in de laatste minuut scoorde?

Ik denk dat er nu minder 'toppers' in NL rondlopen hoor.
Chadli speelde toen nog bij AGOVV.
15 mei 2011.

999

Bericht door 999 » ma okt 07, 2013 3:11 pm

Peter schreef:Ik kwam toentertijd al tot die conclusie, dus daar hoef ik de wedstrijden niet voor terug te zien. Ik denk niet dat ik 3/4 jaar naar dato opeens een ander Ajax zie. Grappig dat blijkbaar het hele eerste seizoen onder Jol nu tot 'beter' wordt gebombardeerd. Als je de topics na leest, dan zie ik tot maart namelijk een hoop geklaag en gedoe.

Maar laten we maar eens vooruit kijken. Die eindeloze Jol/Cruijff discussies zijn wel een keer mooi geweest.
Natuurlijk wel vooruit kijken nadat jij je mening hebt gegeven :) ...

Wat jou beleving is van die wedstrijden hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn wat de beelden aantonen ....

Overigens ging het hier over
Wimpey schreef:Oneens. De bal naar voren rossen en hopen op een ingeving van Suarez is niet mijn idee van Ajax-voetbal.
Niet over beter of slechter ...
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 07, 2013 3:16 pm

Peter schreef:Als je de topics na leest, dan zie ik tot maart namelijk een hoop geklaag en gedoe.
Dat is een trend die je bij Ajax al jaren ziet, ongeacht de trainer. Het blijft bijzonder, maar het is natuurlijk wel mooi dat je standaard op je sterkst bent als de prijzen verdeeld worden.

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 07, 2013 5:23 pm

Zuidema schreef: Mooi gebaar van Ajax om die beste man voor zijn laatste bezoek de koninklijke loge ter beschikking te stellen. Ze kunnen het dus wel, Luuk. Tenminste als het om oud-voetballers en -trainers gaat. Het serveren van smakelijke broodjes en goede koffie staat duidelijk een stuk lager op de lijst voor de égards.
Zeker. Hulde!
I think I lost my fucking headache

ferry

Bericht door ferry » ma okt 07, 2013 8:42 pm

Er zat ook een 106-jarige dame in de koninklijke loge. Doen ze goed bij Ajax hoor. Ook die jaarlijkse bezoekjes aan het VU kinderziekenhuis vind ik altijd goed. Je ziet dat dat indruk maakt bij de spelers.

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 08, 2013 9:27 am

Arthur schreef:
Peter schreef:Als je de topics na leest, dan zie ik tot maart namelijk een hoop geklaag en gedoe.
Dat is een trend die je bij Ajax al jaren ziet, ongeacht de trainer. Het blijft bijzonder, maar het is natuurlijk wel mooi dat je standaard op je sterkst bent als de prijzen verdeeld worden.
Voor Jol gold natuurlijk wel dat hij de rotzooi van Cruijffs vorige ingreep in de vorm van het technische supertrio onder leiding van Van Basten mocht opruimen. Dus dan is het vrij logisch dat het even duurt voordat het begint te lopen.

Dat zelfde kun je ook van De Boer zeggen, hoewel die niet zo'n zooitje als startpunt had begon hij wel aan iets nieuws en ook dat mag dan even tijd nodig hebben om te gaan lopen. Er is ook niet zoveel mis mee om elk seizoen te beginnen op een wat lager niveau dan waarmee je het vorige seizoen bent geeindigd.

Alleen als je elke seizoen op hetzelfde of op een lager niveau begint dan een jaar eerder aan het begin van het seizoen, dan is er geen progressie natuurlijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 08, 2013 1:58 pm

Arthur schreef:
Inderdaad opvallend. We starten doorgaans moeilijk en finishen sterk.

Waar die structureel stroeve start aan te wijten is zou ik wel eens willen weten. Het gaat namelijk ook mis als sterkhouders uit een vorig seizoen (nog) aanwezig zijn. Daarbij heeft elke club natuurlijk te maken met vertrekkende en komende spelers aan het begin van een seizoen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie