Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Toppie

Re: Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Bericht door Toppie » zo okt 06, 2013 4:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:12.30 wedstrijdje tegen een angstgegner na een zware CL-pot, waarin we onze aanvoerder binnen een half uur verliezen en dan met 3-0 winnen? Inpakken en wegwezen, niet meer over lullen. Volgende wedstrijd please.

:biggthumpup.gif:

Wel ff wat kopen in de winterstop niet best zoals het nu gaat

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 06, 2013 4:12 pm

Rishi schreef:
GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
Maar ik zie er uit het clubje Andersen, Fischer, Denswil, vd Hoorn, Klaassen, De Sa wel een aantal de top halen. Ajax' richting klopt m.i.
:drecul.gif:
Hoorn en Sa?
Ja, je zet gewoon 6 namen neer, waarvan er 1 of 2 bovengemiddeld talent hebben en dan lijkt het net alsof die anderen er ook bij horen en op die manier rechtvaardig je het beleid. Het is gewoon pure droefenis op het veld. Maar ja, zolang we ons er maar bij neerleggen dat we een zware doordeweekse wedstrijd hebben gehad, is alles geoorloofd.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo okt 06, 2013 4:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:12.30 wedstrijdje tegen een angstgegner na een zware CL-pot, waarin we onze aanvoerder binnen een half uur verliezen en dan met 3-0 winnen? Inpakken en wegwezen, niet meer over lullen. Volgende wedstrijd please.
Juist ja, al houdt het de azijnzeikers niet niet tegen om fijn los te kunnen gaan. :excited.gif:
YNWA

Khraa

Bericht door Khraa » zo okt 06, 2013 4:26 pm

InnerHarbour schreef:
Juist ja, al houdt het de azijnzeikers niet niet tegen om fijn los te kunnen gaan. :excited.gif:
Als het een incident was geweest, had je een punt gehad. Het lijkt echter of we elke week slechter spelen. De eerste 2 doelpunten komen uit fouten van de tegenstander, de laatste uit een counter. Ik heb welgeteld 1! goede aanval (schot Fischer) gezien. Qua voetbal (en dat is toch Ajax) is het bedroevend.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 06, 2013 4:31 pm

Ach, het kan hier ook verkeren, hoor. Een week geleden zouden we kansloos de boot in gaan tegen Milan en ook deze pot was geen makkie. Nu winnen we van Utrecht en pakken we een punt tegen Milan (en dat hadden er drie moeten zijn). Tegen GA Eagles spelen we een behoorlijke tweede helft en ook tegen Utrecht spelen we een uur lang aardig voetbal. Milan idem dito. Blijkbaar spelen we nu met de week slechter. Het zal wel.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 06, 2013 4:34 pm

Wees ff wat kritischer, Peter. Dit lijkt toch nergens op?

Tegen Milan vond ik het nog aardig. Maar vandaag was het toch bagger?

Als Wimpey spelers als Hoorn en Sa opnoemt als potentiële topspelers vraag ik me af wie hij hem gehackt heeft....
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo okt 06, 2013 5:39 pm

Als Wimpey spelers als Hoorn en Sa opnoemt als potentiële topspelers vraag ik me af wie hij hem gehackt heeft....
Ik ben onschuldig :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » zo okt 06, 2013 6:29 pm

Het staat dicht bij elkaar. Vijf punten tussen 1 (twente, 18) en 9 (AZ, 13). Ajax op 1 punt van de koplopers, met volgens mij een lastiger programma achter de rug dan in ieder geval psv.

Weet niet hoe het vorig jaar na 9 ronden was, maar één puntje is prima.

Nu vasthouden tot de winterstop. Milan en Utrecht moeten vertrouwen geven, in ieder geval voor NL-competitie. Heb niks gezien, maar als ik het topic lees, was de tweede helft ok. Dat is wel eens anders geweest de afgelopen weken.

Spel is misschien nog niet solide, maar gezien de staat van de tegenstanders zijn er wel perspectieven voor de competitie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo okt 06, 2013 7:23 pm

Peter schreef:Ach, het kan hier ook verkeren, hoor. Een week geleden zouden we kansloos de boot in gaan tegen Milan en ook deze pot was geen makkie. Nu winnen we van Utrecht en pakken we een punt tegen Milan (en dat hadden er drie moeten zijn). Tegen GA Eagles spelen we een behoorlijke tweede helft en ook tegen Utrecht spelen we een uur lang aardig voetbal. Milan idem dito. Blijkbaar spelen we nu met de week slechter. Het zal wel.
Nee, dat is mij ook een tikkie te zwaar van Khraa. Na een traditioneel zeer matige seizoenstart zijn we gelukkig wat aan het herstellen. De organisatie en afstemming lijkt wat terug te komen in het team. Inclusief de forechecking, altijd een geducht wapen. Als ik FdB daarbij goed begrijp moeten we het vooral hebben van het zeer gecontroleerd koesteren van balbezit, van het vervolgens kapotspelen van de tegenstander door een langdurige grote rondo en van de omschakeling na forechecking en balherovering. Tja, wie weet is dat teamwork straks zelfs wel weer genoeg voor een titel.

Maar ik ben het wel met Khraa eens dat het voetballend voor het overgrote deel dikke armoede is bij dit Ajax. Want qua techniek en handelingssnelheid, raffinement, inventiviteit/gogme en creativiteit blijft het helaas erg behelpen met deze spelers. En gezien de kwaliteit van de jeugd op/rond het vlaggenschip lijkt dat niet snel te zullen veranderen. Erg mager eigenlijk. Zeker gezien waar Ajax volgens mij altijd voor stond. Jammer.

zeux

Bericht door zeux » zo okt 06, 2013 7:41 pm

Q
Zuidema schreef:
Peter schreef:Ach, het kan hier ook verkeren, hoor. Een week geleden zouden we kansloos de boot in gaan tegen Milan en ook deze pot was geen makkie. Nu winnen we van Utrecht en pakken we een punt tegen Milan (en dat hadden er drie moeten zijn). Tegen GA Eagles spelen we een behoorlijke tweede helft en ook tegen Utrecht spelen we een uur lang aardig voetbal. Milan idem dito. Blijkbaar spelen we nu met de week slechter. Het zal wel.
Nee, dat is mij ook een tikkie te zwaar van Khraa. Na een matige seizoenstart zijn we gelukkig wat aan het herstellen. De organisatie en afstemming komt terug in het team. Inclusief de forechecking, altijd een geducht wapen. Als ik FdB goed begrijp moeten we het vooral hebben van het zeer gecontroleerd koesteren van balbezit, van het vervolgens kapotspelen van de tegenstander door een langdurige grote rondo en van de omschakeling na forechecking en balherovering. Tja, wie weet is dat teamwork straks zelfs wel weer genoeg voor een titel.

Maar ik ben het wel met Khraa eens dat het voetballend voor het overgrote deel dikke armoede is bij dit Ajax. Want qua techniek en handelingssnelheid, raffinement, inventiviteit/gogme en creativiteit blijft het helaas erg behelpen met deze spelers. En gezien de kwaliteit van de jeugd op/rond het vlaggenschip lijkt dat niet snel te zullen veranderen. Erg mager eigenlijk. Zeker gezien waar Ajax volgens mij altijd voor stond. Jammer.
Die laatste alinea is mij uit het hart gegrepen. Maar het blijkt dat een halfbakken Ajax gewoon mee kan doen om de titel. En ik begrijp dat dit wat nogal wat posters op AT betreft het hoogst haalbare gaat zijn. De utopie van een dominant, laat staan superieur, Ajax zal wel een droom blijven.

Het TH is tevreden. Veel Ajax-fans zijn tevreden, zolang de Cruijff-doctrine maar heerst, dus voor de komende jaren moeten we het hier mee doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Khraa

Bericht door Khraa » zo okt 06, 2013 7:55 pm

Normaal gesproken was toch november/december onze zwakke maand?

Kijk naar de eerste kans van VDGun, staat het organisatorisch nu beter? Utrecht had het in de eerste helft simpel. Je zet Blind vast en Van Rijn vast en je hebt het middenveld geneutraliseerd. Klaassen en De Jong staan diep, Poulsen vlak voor de verdediging. Noch Poulsen, noch Denswil, noch VD Hoorn durft het middenveld over te steken. Je krijgt dan de grote rondo of eigenlijk vandaag de grote driehoek.

Ik verwacht meer gogme en ballen bij Ajax.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 06, 2013 8:15 pm

Zo een Lesley de Sa... Hoe is het mogelijk dat hij een contract heeft gekregen en nu een basisplaats?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 06, 2013 8:58 pm

Verzuimde de man die voor de muziek zorgt nu echt om in de rust Three Little Birds te draaien?? :confused.gif:

Rishi schreef:Zo een Lesley de Sa... Hoe is het mogelijk dat hij een contract heeft gekregen en nu een basisplaats?
Omdat hij 'kwaliteiten' heeft die niemand anders binnen de spelersgroep bezit.

Hij kan op snelheid een man passeren en vervolgens een voorzet geven. (al dan niet een goede). Dat is iets dat Castelen van RKC en Antonia van GAE ook tegen Eredivisie tegenstanders doen, maar in de huidige Ajax selectie vind je buiten Lesley de Sa welgeteld nul spelers die dit aspect ook in hun voetbalrepertoire hebben zitten... :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 06, 2013 9:12 pm

Zeux schreef: Die laatste alinea is mij uit het hart gegrepen. Maar het blijkt dat een halfbakken Ajax gewoon mee kan doen om de titel. En ik begrijp dat dit wat nogal wat posters op AT betreft het hoogst haalbare gaat zijn. De utopie van een dominant, laat staan superieur, Ajax zal wel een droom blijven.

Het TH is tevreden. Veel Ajax-fans zijn tevreden, zolang de Cruijff-doctrine maar heerst, dus voor de komende jaren moeten we het hier mee doen.
Ik ben tevreden naar omstandigheden.

Iedereen wil een dominant of superieur Ajax (en ik denk dat iedereen denkt dat dat op nationaal niveau ook nog best kan), de vraag is alleen hoe je dat bereikt. En daarover verschilt men van mening. Ik vind het een beetje flauw om te (blijven) doen alsof de één ambitieuzer is dan de ander. Daar geloof ik namelijk helemaal niet in.

Om voor mijzelf te spreken: ik geloof heilig erin dat Ajax op nationaal niveau superieur kan worden (Europees zal je geluk moeten hebben om iets neer te zetten). Voorwaarde is dan wel dat de opleiding echt wordt verbeterd. Lukt dat niet, dan is Ajax gedoemd tot het niveau van dit moment. Het gaat in voetbal namelijk vooral om het gemiddelde. Met een gemiddeld goede selectie presteer je al snel. Dus om beter te worden moet het gemiddelde niveau van de selectie omhoog. Een enkele Suarez af en toe brengt je helemaal niet zoveel verder. Natuurlijk kan het aankoopbeleid beter (ook voor het geld dat nu is besteed), maar dat gemiddelde niveau krijg je in mijn ogen alleen structureel en significant omhoog wanneer je ervoor zorgt dat de opleiding weer deugt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 06, 2013 9:34 pm

3 jaar geleden maakte het mij geen donder uit hoe, al was het met 20 onterechte penalty's en 30 buitenspelgoals, als we maar kampioen werden. Na de "revolutie" had ik best wel hoop op verandering. De theorie klonk leuk.

3 landstitels later constateer ik dat het spel niks verbetert, sterker nog, steeds beroerder wordt, net als de kwaliteit van de spelers die in ons eerste spelen. Op verbetering durf ik ook niet echt te hopen de komende maanden, gezien de alternatieven die in JA rondlopen. We verschralen.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op zo okt 06, 2013 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo okt 06, 2013 9:34 pm

Khraa schreef:Normaal gesproken was toch november/december onze zwakke maand?

Kijk naar de eerste kans van VDGun, staat het organisatorisch nu beter? Utrecht had het in de eerste helft simpel. Je zet Blind vast en Van Rijn vast en je hebt het middenveld geneutraliseerd. Klaassen en De Jong staan diep, Poulsen vlak voor de verdediging. Noch Poulsen, noch Denswil, noch VD Hoorn durft het middenveld over te steken. Je krijgt dan de grote rondo of eigenlijk vandaag de grote driehoek.

Ik verwacht meer gogme en ballen bij Ajax.
Ik ook. Graag! Maar misschien is het interessant om te horen wat FdB daar zelf over te melden heeft in de interviews na de wedstrijd. Kort samengevat:

Ajax leed in die eerste 25 minuten knullig balverlies, ook door verkeerde keuzes en door de duels niet te winnen, die je moest winnen. En dat juist tegen een tegenstander die goed is in een snelle omschakeling met rap uitkomende mensen. We werden toen een aantal keren uitgespeeld en dan wordt de verdediging heel kwetsbaar. We gingen zo door het oog van de naald met een paar kansen/mogelijkheden van Utrecht, volgens Frank.

Daarna hebben we dat wel goed opgepakt door meer geduld te hebben en zo alleen nog balverlies in hun 16 te hebben. Zo konden we ze ook onder druk houden. En met dat geduld komen de kansen uiteindelijk wel. Geduld betekent ook dat je de tegenstander voortdurend laat lopen, zodat ze uiteindelijk de kracht niet meer hebben om zelf nog druk te zetten. En als je het zo speelt, is te zien dat we heel veel kwaliteiten hebben om mooi (combinatie)voetbal te spelen, aldus Frank.

Verder meldt ie in dezelfde interviews, dat iedereen van hem fouten mag maken, zolang die fouten maar gemaakt zijn met de juiste intentie erachter. En hij wil niets liever dan dat het spel met een of twee keer raken gebeurt, met snelheid en met beweging. Tot slot volgens Frank: we zijn in de stijgende lijn, maar we zijn er nog lang niet.

Zie ook:
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... aald-.html

en

http://foxsports.nl/video/161566-de-boe ... egaan.html

Het bovenstaande vind ik eigenlijk wel typerend voor Franks spelopvatting. Geduld betrachten, balverlies beperken, risico's zoveel mogelijk vermijden. De tegenstander kapot spelen met de grote rondo en dan komen de kansen uiteindelijk wel eens een keertje. En misschien kan je met deze beperkte spelers ook wel niet anders. Wellicht levert het je ondanks de voortdurende kaalslag zelfs wel weer een titel op. Maar genieten van dit Ajax? Mwah...

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: We verschralen.
Verschralen. Dat is het woord dat ik zocht. Dankjewel Cees. Verder volledig eens met je posting hierboven. Zo ervaar ik het ook.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 06, 2013 10:21 pm

Zuidema schreef: Het bovenstaande vind ik eigenlijk wel typerend voor Franks spelopvatting. Geduld betrachten, balverlies beperken, risico's zoveel mogelijk vermijden.

In je eigen samenvatting van Frank zijn woorden staat dat iedeeen van hem fouten mag maken, als de juiste intentie er maar achter zit. Spreekt jouw bovenstaande quote een beetje tegen hoor.

Het is natuurlijk nog verre van goed, laat staan dominant, superieur, en noem maar op. Maar er zit sinds het begin van dit seizoen wel degelijk een stijgende lijn in, en dat ondanks flink wat dompers en tegenvallers mbt transfers, blessures, enzovoort. Ook dit seizoen gaat het nog helemaal goed komen.

Voor de rest ben ik het in grote lijnen eens met wat Johnk hierboven postte. Vind ik een realistische en nauwkeurige samenvatting van de situatie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo okt 06, 2013 10:50 pm

Mr. Ajax schreef:
Zuidema schreef: Het bovenstaande vind ik eigenlijk wel typerend voor Franks spelopvatting. Geduld betrachten, balverlies beperken, risico's zoveel mogelijk vermijden.
In je eigen samenvatting van Frank zijn woorden staat dat iedeeen van hem fouten mag maken, als de juiste intentie er maar achter zit. Spreekt jouw bovenstaande quote een beetje tegen hoor.
Ik vond die opmerking over fouten mogen maken ook al opmerkelijk, omdat ik FdB het spel van Ajax zo beslist niet zie benaderen. Integendeel, ik vind dat hij Ajax grote delen van de wedstrijd met de handrem erop laat spelen, vrijwel zonder risico uit angst voor balverlies. In bovenstaande interviews hamert ie ook voortdurend op dat met geduld spelen. Dus een tikkie tegenstrijdig? Ja, denk het wel. Maar dan wel voor rekening van Frank volgens mij. Ik noteer en constateer alleen maar in deze.

Met de posting van Jöhnk ben ik het zeker eens. Goede analyse. Ik vind ook dat de jeugdopleiding altijd een zeer belangrijke pilaar onder Ajax zal moeten zijn, zeker als daarmee het gemiddeld niveau tegen relatief weinig kosten kan worden opgekrikt. Alleen vind ik daarbij die andere pilaar wel wat onderbelicht/ondergewaardeerd: de scouting. Gericht op een brede range aan kwaliteiten/competenties. Eigenlijk net zo cruciaal voor de continuïteit en innovatie van Ajax. Want zoals al vaker gezegd: met alleen een goede jeugdopleiding red je het niet. Hou de mix en de balans van je selectie alsjeblieft wel in de gaten.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma okt 07, 2013 5:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » zo okt 06, 2013 11:02 pm

Die mix is cruciaal. Wat ik raar vind, is dat soms wordt gedaan alsof ontwikkelen jeugd en gericht aankopen haaks op elkaar zouden staan. Doe je beiden goed, dan versterken ze elkaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 06, 2013 11:08 pm

Toch denk ik dat de jeugdopleiding veel belangrijker is. Het niveau van je jeugdopleiding is echt een graadmeter voor het niveau van de club. Het is daarentegen heel lastig om een vinger te leggen op het niveau van je scouting en aankoopbeleid. Het komt genoeg voor dat dezelfde scout de ene keer met een absolute voltreffer komt en de andere keer met een onbegrijpelijke misser. Het aankopen van spelers blijft toch een soort kansspel. Waarbij je hoopt op een extraatje ten opzichte van het niveau dat je al hebt.

Maar zolang het niveau dat je hebt niet klopt, boeien die extraatjes mij ook niet echt. Met Suarez hebben we al gezien dat een baggerschuit met vlag net zo slecht vaart als een baggerschuit zonder vlag. In dat versterkende effect (synergie) geloof ik dan ook niet echt.

zeux

Bericht door zeux » zo okt 06, 2013 11:19 pm

Goed aankopen is inderdaad een kunst. Wanneer je dat net zo serieus neemt als je jeugdopleiding kun je best een eind komen.

Wat je voor aankopen zegt, geldt natuurlijk net zo goed voor jeugdtalent. Het ene talent haalt het, het andere flopt. Er bestaan - volgens mij - geen 100 % slagingskansen.

Ik denk ook dat het overmoedig is om te denken dat je de selectie duurzaam met kwaliteit kunt voeden vanuit louter de jeugdopleiding.

Ik ben het eens dat een aankoop moet 'landen' in een kwalitatieve selectie, waardoor die aankoop ook echt rendeert.
Zo kun je aan de andere kant stellen dat een jeugdtalent beter tot ontwikkeling kan komen in een selectie waarin meer ervaren kwaliteit zit.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 07, 2013 4:57 am

Waar zet je dit verhaal neer. Ik ken de goede man niet, maar kreeg er wel kippenvel van. Poeh.....

Telesport
‘Ajax-FC Utrecht en dan pas euthanasie…’

• De ernstige zieke oud-Ajacied Cor Leibbrand bezoekt voor de laatste keer een wedstrijd van Ajax met kleinzoon Erwin Kuipers. FOTO: ROB DE JONG

Drie dagen voor het onvermijdelijke bekijken kleinzoon en ongeneeslijk zieke opa duel vanuit Koninklijke loge

door MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM – De intensiteit waarmee Erwin Kuipers (30) Ajax-FC Utrecht beleefde, zal hij de rest van zijn leven bij geen andere voetbalwedstrijd ervaren. In de wetenschap dat zijn ernstig zieke opa – oud-Ajacied – Cor Leibbrand (80) woensdag euthanasie pleegt, nam de Amsterdammer het opmerkelijke initiatief om drie dagen voor zijn grootvaders dood nog één keer samen naar hun cluppie Ajax te kijken.

„Ik ben de Ajax Foundation bijzonder dankbaar”, zei de geemotioneerde Kuipers. „Dat de club wilde meewerken, vond ik al groots. Ik rekende op kaartjes in bij wijze van spreken vak 434, op rij 35, maar het werd de Koninklijke loge. Het was een dag die ik koester als prachtige herinnering aan opa.”

Het was onwerkelijk. Wie de kwieke Leibbrand zag stralen en over voetbal hoorde praten, kon niet geloven dat er woensdag een streep onder zijn leven wordt gezet. Hij straalde kracht uit en werd door menigeen jaren jonger ingeschat. „Maar ik heb pijn. Mijn darmen, blaas en lever zitten vol kanker”, zei de Tuindorp Oostzaner.

„Ik sta met mijn rug tegen de muur. Ik heb de oncoloog gevraagd of ze me maar 5 procent kans wilde geven op genezing. Dan zou ik er vol voor vechten. Maar het was 0,00000 procent. Met het risico dat de laatste maanden ondraaglijk zouden worden. In overleg met de huisarts en mijn familie is besloten het heft in eigen handen te nemen. Nee, daar heb ik geen vrede mee. Ik moet er vrede mee hebben.”

Maar met welke sneltreinvaart het onvermijdelijke ook nadert, door de bliksemactie van Kuipers en de Ajax Foundation was het gisteren van latere zorg . Leibbrand reeg de anekdotes aaneen en had een prachtige twinkeling in zijn ogen. „Ik heb van 1945 tot en met 1954 met Bobby Haarms, Eddy Pieters Graafland, Theo de Groot en Arend van der Wel gespeeld. Op mijn zeventiende of achttiende mocht ik voor het eerst met het eerste mee. Ik ben echter nooit een echte basisspeler geweest. Na de start van het betaalde voetbal zou ik naar Alkmaar gaan, maar ik was timmerman en kwam destijds met mijn hand in de zaagmachine, waardoor dat niet doorging. Ik kijk nu terug op een schitterende Ajax-tijd.”

De gedachte aan trainer Jack Reynolds toverde een glimlach op zijn gezicht. „Ik was redelijk tweebenig, maar een aantal andere spelers niet. Reynolds riep telkens ‘Use your left foot’ , maar zag te weinig resultaat. Hij liet ons onze rechterschoen en -sok uitdoen, waardoor we wel met links moésten schieten.” De ene na de andere herinnering volgt.

Zoals Kuipers prachtige herinneringen zal bewaren aan zijn opa, die geen jeugdwedstrijd van hem bij SV De Meteoor, OSV of DWV aan zich voorbij liet gaan. „Daarom hechtte ik er zoveel waarde aan om nog één keer samen naar de ArenA te gaan. Met mijn neef heb ik vijf of zes jaar lang een seizoenkaart van Ajax gehad. Het kwam wel eens voor dat die niet kon en dan ging opa mee”, zei de kleinzoon. „Ik zal opa gaan missen ...” De hoofdpersoon had Ajax-FC Utrecht voor geen goud willen overslaan. „Mijn huisarts vroeg of ik nog wensen had. Ja. Nog één keer met mijn kleinzoon naar Ajax. En pas daarna euthanasie…”
Sterkte! :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma okt 07, 2013 6:37 am

Die klotekanker ook. Over een 100 jaar zal de medische wetenschap wel zo ver gevorderd zijn dat kanker net zo gemakkelijk wordt afgehandeld als een gebroken been. Maar voorlopig, pffff... :excited.gif:

Mooi gebaar van Ajax om die beste man voor zijn laatste bezoek de koninklijke loge ter beschikking te stellen. Ze kunnen het dus wel, Luuk. Tenminste als het om oud-voetballers en -trainers gaat. Het serveren van smakelijke broodjes en goede koffie staat duidelijk een stuk lager op de lijst voor de égards.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 07, 2013 7:01 am

Zuidema schreef: Inclusief de forechecking, altijd een geducht wapen.
Ja, maar pas na de 2-0. Net als tegen GAE vorig weekend.

Vreemde is dat ze bij 0-0 Sig tegen 2 CVs laten 'storen' maar dan niet doordekken op Ayoub.

Wanneer ze voorin en achterin niet op dezelfde manier denken en handelen, dan schiet het natuurlijk niet op...

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 07, 2013 7:12 am

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Van Gaal is een klasse apart. Die man heeft z'n eigen visie en wint of verliest daarmee. Take it or leave it. Geen tussenweg. De Boer 'jat' alles een beetje bij elkaar en heeft zelf geen groots idee op welke manier hij ergens wil komen. Ik wil De Boer hier niets te kort doen, maar als procestrainer of tacticus vind ik em redelijk zwak.

En nee, EH vergelijk ik niet met die twee. Het is alleen een kijkje in de keuken van De Boer hoe hij omgaat met zulke situaties.
Ah ja. De een heeft gelijk wanneer hij bonje krijgt met wereldsterren, de ander ongelijk wanneer hij een local hero eruit mikt. Het is me duidelijk. :excited.gif:

Kan me persoonlijk goed voorstellen dat FdB zoiets had van: he poffertje, ga jij lekker divagedrag vertonen bij Excelsior, Derby of Willem II ofzo.
Toch vraag ik me af waarom je LvG in deze discussie introduceerde.
Omdat je met 2 maten meet. LVG verzwakt zijn werkgever door met wereldsterren te ruziën.

Terwijl je FdB kritiseert nadat hij een provincieheld eruit kiept en vervolgens kampioen wordt.

Plaats reactie