Ajax - AC Milan 01-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Le T. » do okt 03, 2013 3:42 pm

GangstaRiB schreef:De leiding op dit moment.... Alsof andere bestuurders van Ajax dat niet beseften. Altijd is de jeugdopleiding op een voetstuk geplaatst (en terecht) en altijd is gezegd dat Ajax geen gearriveerde toppers kan kopen. Er is weinig verschil in de huidge en vorige beleidsuitvoerders hoor. Want Overmars heeft ondertussen ook al een paar missers van formaat op z'n naam staan.
Klopt. Het grootste verschil is dat het aankoopbeleid wijfelender is, dat er naar buiten toe mistiger over wordt gecommuniceerd en dat er meer miskopen bij zitten.

Maar de supporters zeurden om oud-Ajacieden zonder noemenswaardige ervaring in de leiding, dan moeten die nu niet zeuren over gebrek aan doortastende figuren met kijk op talent en potentie. Als je die wil had je daarom moeten zeuren en niet om topstukken uit het Ajaxmuseum in de bestuurskamers.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 03, 2013 6:38 pm

GangstaRiB schreef: Altijd is de jeugdopleiding op een voetstuk geplaatst (en terecht)
De trend was juist dat opleiders de opleiding op een voetstuk plaatsten en dat je daar in Ajax-1 weinig tot niets van terug zag.

De grootste fout die JC e.c. hebben begaan is blijkbaar de ambitie uit te spreken om het veel beter te doen dan de dogmatici die jarenlang een potje van de opleiding hebben mogen maken.
Want Overmars heeft ondertussen ook al een paar missers van formaat op z'n naam staan.
Dat is helaas het geval. Gelukkig komt hij niet met voetballijken als Atouba, Mido e.c. op de proppen. En ik heb ook niet de indruk dat hij en bevriende makelaars zich op kosten van Ajax verrijken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr okt 04, 2013 7:43 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Altijd is de jeugdopleiding op een voetstuk geplaatst (en terecht)
De trend was juist dat opleiders de opleiding op een voetstuk plaatsten en dat je daar in Ajax-1 weinig tot niets van terug zag.

De grootste fout die JC e.c. hebben begaan is blijkbaar de ambitie uit te spreken om het veel beter te doen dan de dogmatici die jarenlang een potje van de opleiding hebben mogen maken.
Want Overmars heeft ondertussen ook al een paar missers van formaat op z'n naam staan.
Dat is helaas het geval. Gelukkig komt hij niet met voetballijken als Atouba, Mido e.c. op de proppen. En ik heb ook niet de indruk dat hij en bevriende makelaars zich op kosten van Ajax verrijken.
Nogmaals, het huidige plan voor de jeugdopleiding is even 'dogmatisch' als alle andere. Iedereen heeft namelijk z'n eigen visie. Tijd zal leren of de aanpak van JC effect heeft. Tot nu toe kun je er niks over zeggen.

En nu verrijken we misschien geen bevriende makelaars, maar dat doen we nu met de 'good ol' boys' van Cruijff's netwerk. Ik weet niet wie er aan de huurlingen van Barca verdiend en wie aan de spelers van Trencin, maar het is allemaal een beetje duister.
Whitey on the moon.

jabu

Bericht door jabu » vr okt 04, 2013 7:49 am

Yopi schreef:Nog even over de wedstrijd: iedereen kan een fout maken, ook de scheidsrechter. Hij zal het niet expres gedaan hebben. Wat me wel verbaasde: dat de verslaggever van de NOS, niet één, niet twee maar zeker drie of vier keer vol overtuiging riep dat het een strafschop was. :confused.gif:
De penalty neem ik die oliedomme shirtjeshanger Vd Hoorn kwalijk. Zodra hij het veld inkomt kijkt hij al schichtig om zich heen en loopt zonder enig benul van z'n omgeving als Bambi on ice rond. Wat ik de scheidsrechter vooral kwalijk neem is het niet optreden tegen die overduidelijke schwalbes van Balotelli. Als je als scheidsrechter accepteert dat een speler je steeds middels schwalbes een oor probeert aan te naaien, moet je niet vreemd opkijken als je er op gegeven moment een keer instinkt. Het niet geen van kaarten voor die eerdere schwalbes en het in blessuretijd wijzen naar de penaltystip is wel erg zuur.
Jöhnk schreef:De leiding op dit moment vaart zijn eigen koers. Geënt op het beter maken van spelers in plaats van het met chips op de bank naar Studio Sport kijken.
Hoe zijn ze dan op de aankoop van Duarte en Vd Hoorn gekomen?

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 7:57 am

Le T. schreef: We hadden er gisteren ook tegen Milan kunnen staan met voorin Ozbiliz, Aissaidi, Maher en El Hamdaoui.
Ik mis de naam Chadli, Le T. Je corpulente vrind Jol had hem na AGOVV - Ajax meteen op kunnen vissen. Chadli is klassen beter dan Assaidi en was destijds ook nog eens veel goedkoper dan Assaidi in 2012... Geld was er bij Ajax in die tijd weliswaar niet, maar daar maalden Boog en Slop niet om. Voor miskoop Lodeiro vonden ze immers nog een potje van 4 miljoen. Voor 10% daarvan hadden ze beter Chadli kunnen halen.
brigade zuid schreef:
Demosthenes schreef: Het argument dat Milan veel rijker is dan Ajax lees iki nooit als Ajax punten verspeelt tegen bijvoorbeeld Groningen, AZ, Heerenveen!
Dat is een goede en terechte opmerking.
Je kan een keer een slag niet winnen. In 90 minuten is immers van alles mogelijk. Wanneer je na 34 'slagen' echter achter dat soort clubs / ploegen eindigt, dan zit er iets structureel niet goed. En dat was in het recente verleden nogal eens het geval... Wanneer Milan na 6 wedstrijden achter Ajax en / of Celtic eindigt, is dat een afgang.

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 7:59 am

Jabu schreef: De penalty neem ik die oliedomme shirtjeshanger Vd Hoorn kwalijk. Zodra hij het veld inkomt kijkt hij al schichtig om zich heen en loopt zonder enig benul van z'n omgeving als Bambi on ice rond. Wat ik de scheidsrechter vooral kwalijk neem is het niet optreden tegen die overduidelijke schwalbes van Balotelli. Als je als scheidsrechter accepteert dat een speler je steeds middels schwalbes een oor probeert aan te naaien, moet je niet vreemd opkijken als je er op gegeven moment een keer instinkt. Het niet geen van kaarten voor die eerdere schwalbes en het in blessuretijd wijzen naar de penaltystip is wel erg zuur.
+1. Ik had het gevoel dat de scheids zich door Balotelli liet intimideren. En vd Hoorn is door alles rondom het spelen in Ajax-shirt geïntimideerd.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 8:29 am

Je kan een keer een slag niet winnen. In 90 minuten is immers van alles mogelijk. Wanneer je na 34 'slagen' echter achter dat soort clubs / ploegen eindigt, dan zit er iets structureel niet goed. En dat was in het recente verleden nogal eens het geval... Wanneer Milan na 6 wedstrijden achter Ajax en / of Celtic eindigt, is dat een afgang.
Is iets anders dan bij een nederlaag wijzen op het geld van de tegenstander, dat is dan "zo'n slag", maar datzelfde argument nooit noemen bij een competitienederlaag van Ajax, want dat is dan ook "zo'n slag". Het verhaal over 34 wedstrijden is leuk, maar doet in dit geval niet ter zake.

Ik denk niet dat ik de topic over de winst op Manchester City (2012-2013) ervoor hoef door te lezen, maar ik verwacht niet dat iemand op AT (misschien wel op het forum van City) heeft geschreven "is maar een slag die City kan verliezen", wel staat er meermalen iets over het geld, de spelersaankopen.

In de topic na de nederlaag tegen PSV (de recente 4-0) lees ik ook niets over begrotingen, en als ik op http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=180786 kijk zie ik dat Ajax bij de 25 rijkste voetbalclubs ter wereld hoort, dan zou af en toe in de EL wat verder komen erbij horen, niet uitgeschakeld worden door Steaua Boekarest. Ik vind dat voetbal wel aantrekkelijker maken dan de poulefase van de CL, waarin ploegen van het kaliber Bayern/Barcelona het moeten opnemen tegen teams als, sorry maar ik meen het wel, Ajax. Stel dat Ajax een keer wint van het "niveau-onder-Bayern", prachtig toch, maar laten we dan niet over dat geld beginnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 9:56 am

Demosthenes schreef: Het verhaal over 34 wedstrijden is leuk, maar doet in dit geval niet ter zake.
Ik neem aan dat je bedoelt dat het voor jou niet ter zake doet. Voor mij doet het dat namelijk wel.

Ajax doet het structureel slecht wanneer het in 14 seizoenen 3 keer kampioen van NL wordt. Als 4e of 5e eindigt in de eredivisie. Wanneer je in 3 opeenvolgende seizoenen kampioen wordt, dan doe je als organisatie i.i.g. structureel al enige dingen beter dan in 14 jaar daarvoor.

Je kúnt een keer van AZ verliezen. Bijv. omdat je rechtsback in de 16 aan een shirt gaat hangen… Ik zag Man City tegen Bayern en Ajax. Man City heeft indrukwekkend namen op de loonlijst staan. Die elkaar niet aanvullen en geen team vormen. Structureel doen ze daar dus veel fout.

Milan kreeg tegen Ajax en psv wat het wilde. Zonder zich m.i. bovenmatig in te spannen. Milan zal niet onder de indruk zijn van de vruchten die de Ajax-opleiding al jaren afwerpt. Dat in combinatie met de beperkte financiële middelen maakt van Ajax Europees structureel een klein duimpje.

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 04, 2013 10:28 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: We hadden er gisteren ook tegen Milan kunnen staan met voorin Ozbiliz, Aissaidi, Maher en El Hamdaoui.
Ik mis de naam Chadli, Le T. Je corpulente vrind Jol had hem na AGOVV - Ajax meteen op kunnen vissen. Chadli is klassen beter dan Assaidi en was destijds ook nog eens veel goedkoper dan Assaidi in 2012... Geld was er bij Ajax in die tijd weliswaar niet, maar daar maalden Boog en Slop niet om. Voor miskoop Lodeiro vonden ze immers nog een potje van 4 miljoen. Voor 10% daarvan hadden ze beter Chadli kunnen halen.
Dat was een misser ja, maar dat is nog geen reden om dan de volgende transferperiode Boerrigter maar te halen. Daarnaast is het De Boer die van een aantal spelers een miskoop heeft gemaakt. Het is ook geen reden om transfers te laten mislukken omdat de speler in kwestie niet nederig genoeg doet en niet mag onderhandelen omdat het stadion zo mooi is. Het is ook geen reden om dan maar in het vervolg de middelmaat uit de eredivisie te vissen tegen een hogere prijs of in Zweden naar Jupilerleague-niveau te gaan zoeken.
Dat in combinatie met de beperkte financiële middelen maakt van Ajax Europees structureel een klein duimpje.
Als Ajax nou eens het maximale zou doen met zijn financiele middelen dan zou het loskomen van die veel armere Nederlandse clubs, die doen namelijk relatief veel meer met hun begroting. Dan hangt het resultaat tegen AZ niet af van een momentje, want als Ajax in verhouding tot de middelen net zoveel presteert als AZ in verhouding tot de middelen, dan is het klasseverschil een gegeven. Dan kun je best een keer verliezen, maar Ajax en AZ zijn alweer jaren aan elkaar gewaagd. Dat is dus underachievement van Ajax.

Als underachiever kun je natuurlijk niet serieus meedoen met clubs die veel meer middelen hebben. Kom eerst eens los van de middelmaat in de eredivisie, al dan niet samen met PSV, dan heb je een niveau wat past bij je financiele middelen en kun je Europees al een heel stuk beter voor de dag komen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 10:53 am

Le T. schreef: Het is ook geen reden om transfers te laten mislukken omdat de speler in kwestie niet nederig genoeg doet en niet mag onderhandelen omdat het stadion zo mooi is. Het is ook geen reden om dan maar in het vervolg de middelmaat uit de eredivisie te vissen tegen een hogere prijs of in Zweden naar Jupilerleague-niveau te gaan zoeken.
Wat er bij jou gewoon niet in gaat (of je wilt het niet toegeven), is dat je Assaidi en EH veel beter maakt dan ze zijn. Gevalletje hype dus.

Als ik zie wat Eriksen binnen een maand bij Spurs al klaar heeft gespeeld en dat vergelijk met wat Assaidi en EH in Engeland hebben laten zien... Dat spreekt boekdelen.

Dát niveau mag voor Ajax niet de maat zijn. Niveau Eriksen wel. Vissen in de eredivisievijver is en blijft tricky, Ajax moet jong scouten en veel beter opleiden. Eredivisiespelers maken Ajax (en psv trouwens ook) niet structureel beter.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 11:02 am

Ajax doet het structureel slecht wanneer het in 14 seizoenen 3 keer kampioen van NL wordt. Als 4e of 5e eindigt in de eredivisie. Wanneer je in 3 opeenvolgende seizoenen kampioen wordt, dan doe je als organisatie i.i.g. structureel al enige dingen beter dan in 14 jaar daarvoor.
Jouw theorie is gebaseerd op drie kampioenschappen op rij, o.a. kampioenschappen waar die slechte Ajaxjeugd (niet mijn woorden) voor heeft gezorgd, denk aan het seizoen (eerste of twee keer kampioenschap) dat er gemiddeld 9,2 spelers (cijfers vi.nl, oude website, kan ze nu niet meer vinden, maar ik heb er al eerder over geschreven, invallers meegerekend) meededen die ooit in de B1 van Ajax speelden. Ooit ging een discussie tussen ons over wie tot eigen jeugd gerekend kan worden, jij mag andere criteria hebben, maar pas die dan ook consequent toe.

Jouw theorie uitgewerkt:

Stel Ajax doet mee aan de Spaanse competitie en wordt tweede, dan is de organisatie structureel slechter? Ajax is geen kampioen geworden! Stel dat, gedwongen door de crisis, alle andere Nederlandse verenigingen (buiten Ajax) spelers van zestien/zeventien jaar opstellen, per team twee uit het vroegere G-team. Ajax wint alle wedstrijden, perfecte organisatie?

Je vergeet dat het om een competitie gaat (er is sprake van vergelijken, de het puntenaantal is absoluut, de waarde ervan niet) en dat het iets meer dan tien jaar geleden is dat een Nederlandse ploeg de EL won, terwijl nu Feyenoord, Utrecht en Vitesse zich niet eens plaatsen voor de EL.

Jij kunt je theorie wel steeds aanpassen, want deze kampioenschappen zijn te danken aan het TH? Nee, volgens een van jouw berichten, jij begint pas te evalueren na de komst van Overmars! Dat is dan één kampioenschap! De organisatie is dus eigenlijk, in jouw theorie, niet verbeterd, want voor Overmars werd Ajax ook kampioen.
Milan kreeg tegen Ajax en psv wat het wilde. Zonder zich m.i. bovenmatig in te spannen. Milan zal niet onder de indruk zijn van de vruchten die de Ajax-opleiding al jaren afwerpt. Dat in combinatie met de beperkte financiële middelen maakt van Ajax Europees structureel een klein duimpje.
Met dat laatste ben ik het eens, maar voor mij is het geen verrassing, voor velen wel, want de JC-revolutie is toch alleen maar gekomen om over een paar jaar aan de Europese top te staan! Wie heeft dat verzonnen? Ik las een paar weken geleden ineens dat Overmars schreef/zei: "Ja, als alles meezit". Dat is vreemd, want die woorden zijj niet eerder gebruikt, gewoon de jeugdopleiding aanpassen en "klaar is JC".

Men zal niet onder de indruk zijn van de vruchten van de jeugdopleiding? Bergkamp en Jonk zijn al vijf jaar bezig met trainingen geven, FdB langer en de vraag is of andere verenigingen nu wel onder de indruk zijn, ik vrees van niet. Barcelona A1 hoefde zich niet in te spannen, de Ajacieden kregen de bal soms niet onder controle, ballen die aangespeeld werden op de lage Ajax-snelheid.

Mijn idee is dat wil Ajax ooit weer iets gaan betekenen, er ingezet moet worden op de jeugd (zal ik wel medestanders voor vinden) en jeugdscouting (tweede open deur), maar laat die jeugdspelers dan wel acties maken, fouten maken (die worden niet gemaakt als de grote rondo op eigen helft verplicht is), de bal naar voren MOETEN spelen, in de dekking aangespeeld worden en dat alles met de dubbele snelheid van nu. De bal verplicht met het "slechte been" spelen enz.

Opmerkelijk vind ik wel dat Ajax-A1 twee jaar geleden Barcelona overklaste en nu in de tweede helft van het kastje naar de muur liep, met Bazoer als een dolende tussen niet bestaande linies. Ajax-1 speelt op de manier waarop wordt getraind (wie zei dat ook al weer, decennia geleden:"Je speelt, zoals je traint")? Op de training de bal sneller laten rondgaan en misschien toch wat meer aan de conditie werken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 04, 2013 11:07 am

Demosthenes schreef: Opmerkelijk vind ik wel dat Ajax-A1 twee jaar geleden Barcelona overklaste en nu in de tweede helft van het kastje naar de muur liep, met Bazoer als een dolende tussen niet bestaande linies. Ajax-1 speelt op de manier waarop wordt getraind (wie zei dat ook al weer, decennia geleden:"Je speelt, zoals je traint")?
Die Bazoer was zich individueel aan het ontwikkelen denk ik.

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 11:45 am

Demosthenes schreef: Stel Ajax doet mee aan de Spaanse competitie en wordt tweede, dan is de organisatie structureel slechter?
Waarom zou ik in hemelsnaam energie moeten verspelen aan zo'n luchtkasteel… Feit is dat Ajax tussen 1996 en 2010 in NL (niet in Spanje) de grootste begroting zal hebben gehad. En 3 keer de beste was. Dan lijkt mij feit dat er bij Ajax, in NL, iets structureel grondig scheef zat.
Jij kunt je theorie wel steeds aanpassen, want deze kampioenschappen zijn te danken aan het TH? Nee, volgens een van jouw berichten, jij begint pas te evalueren na de komst van Overmars! Dat is dan één kampioenschap! De organisatie is dus eigenlijk, in jouw theorie, niet verbeterd, want voor Overmars werd Ajax ook kampioen.
Ik pas geen theorie aan. In 2011 was volgens Boog "het lijstje van Frank ons lijstje". Einde van dat jaar en begin 2012 luisterden directeuren naar de namen Sturkenboom (geloof ik) en Blind. Effe later kwam Overmars… Constante factoren: Frank en de landstitel. Ajax is in NL, over een geheel seizoen genomen (de Herbstmeister krijgt geen trofee), de laatste jaren weer daar waar het zijn moet. Daar kan ik allerlei wegingsfactoren op los laten, zoals jij doet… Wellicht zie ik wat over het hoofd, maar volgens mij hebben NL-ploegen in Europa sinds 04/05 (psv en AZ) weinig meer gepresteerd. Tussen 2006 en 2010 werd Ajax echter geen kampioen van NL, ondanks blijkbaar matige tegenstand. Dus structureel lijkt zich iets bij Ajax, in NL, te hebben verbeterd. Dát lijkt me een prerequisite voor incidenteel pieken in Europa.
Men zal niet onder de indruk zijn van de vruchten van de jeugdopleiding? Bergkamp en Jonk zijn al vijf jaar bezig met trainingen geven, FdB langer en de vraag is of andere verenigingen nu wel onder de indruk zijn, ik vrees van niet.
Sailant verschil lijkt me dat ze toen uitvoerend waren en zich te houden hadden aan andermans ideeën en richtlijnen. Nu zijn ze beslissingsbevoegd. De vraag zou moeten zijn wanneer de opleiding in z'n huidige vorm de gewenste vruchten zou moeten afleveren. Wanneer ik de instroom bij Ajax-1 dit seizoen zie (bestaande uit Bazoer en Tete, die enkel de voorbereiding meemaakten), dan lijkt me dat je dat magere resultaat niet los kunt zien van het verleden. Ene Boog pochte over 14 van de 15 jeugdteams die kampioen werden, de opleiding zou top zijn. De vruchten van die topopleiding zie ik echter al geruime tijd niet terug in Ajax-1. We hebben het grote geluk dat Ajax-1 een trainer heeft, die het maximale uit de hem ter beschikking staande middelen trekt. Stel je voor welk moois ons in Ajax-1 te wachten staat wanneer zich regelmatig opgeleid toptalent zou aandienen.
Mijn idee is dat wil Ajax ooit weer iets gaan betekenen, er ingezet moet worden op de jeugd (zal ik wel medestanders voor vinden) en jeugdscouting (tweede open deur)
Ik spreek je niet tegen.
, maar laat die jeugdspelers dan wel acties maken, fouten maken (die worden niet gemaakt als de grote rondo op eigen helft verplicht is), de bal naar voren MOETEN spelen, in de dekking aangespeeld worden en dat alles met de dubbele snelheid van nu. De bal verplicht met het "slechte been" spelen enz.
Vraag is of de spelers die het bovenstaande uit moeten voeren dat ook daadwerkelijk kunnen.
Opmerkelijk vind ik wel dat Ajax-A1 twee jaar geleden Barcelona overklaste en nu in de tweede helft van het kastje naar de muur liep, met Bazoer als een dolende tussen niet bestaande linies.
Vergelijk je de A1 van Ajax en Barcelona van nu met de A1 van 2 jaar geleden?
Ajax-1 speelt op de manier waarop wordt getraind (wie zei dat ook al weer, decennia geleden:"Je speelt, zoals je traint")? Op de training de bal sneller laten rondgaan en misschien toch wat meer aan de conditie werken?
Nogmaals: verwachtingspatroon. De beste spelers zijn vertrokken, uit de opleiding komt nog niet veul. Het gat moet dus gedicht worden met aankopen. Dat dát niet zo easy is, is van allen tijden al bewezen. Aankopen als Strootman, Mertens en Lens hebben een mooie transfer gemaakt. Maar hebben ze ooit in een flitsend spelend en top presterend psv gespeeld?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 12:37 pm

Beetje lang om alles te "quoten", maar je gaat voorbij aan het begrip competitie, de eindstand is alleen absoluut als het om punten gaat, maar is voor 100% afhankelijk van de tegenstand, die het voorbeeld van de verjonging die het Nederlandse voetbal nu doormaakt en de resultaten.
Sailant verschil lijkt me dat ze toen uitvoerend waren en zich te houden hadden aan andermans ideeën en richtlijnen. Nu zijn ze beslissingsbevoegd.
Heel saillant, eerst gewoon uitvoeren wat dan heel slecht blijkt te zijn, maar zijn ze ermee gestopt? JC wilde in 2008 alle trainers van de jeugd vervangen, dat was inclusief een paar leden van het TH. Tot nu toe beslissen ze om vooral veel jeugdspelers te kopen en ik ben hypocriet/Ajacied genoeg om toe te geven dat ik het prettig vind wanneer Ajax de grootste talenten koopt en het "schandalig' vind als Barcelona er een bij Ajax weghaalt. Ik ben niet roomser dan de paus. De eigen jeugdspelers zo goed maken dat aankopen niet nodig zijn is in die drie jaren nog niet gelukt?
We hebben het grote geluk dat Ajax-1 een trainer heeft, die het maximale uit de hem ter beschikking staande middelen trekt.
FdB vind ik een echte Ajacied, de supporter die op zaterdag naar de jeugd komt kijken (al mist hij wel de bijvelden)
Wellicht zie ik wat over het hoofd, maar volgens mij hebben NL-ploegen in Europa sinds 04/05 (psv en AZ) weinig meer gepresteerd. Tussen 2006 en 2010 werd Ajax echter geen kampioen van NL, ondanks blijkbaar matige tegenstand.
Ajax is volgens mij na de door jou genoemde jaartallen 2004-2005 volgens mij toch een paar keer bij de laatste zestien gekomen, zou je een goede prestatie moeten vinden gezien het budget van Ajax. PSV is in die jaren volgens mij ook een paar keer bij de laatste zestien (of zelfs acht?) geëindigd. Het zou mij zelfs niet verbazen als AZ een paar jaar geleden ook de kwartfinale van de EL haalde.
Vraag is of de spelers die het bovenstaande uit moeten voeren dat ook daadwerkelijk kunnen.
Net als bij aankopen als Sana, Hoesen, Van Kessel, Boccara, Van der Hoorn, Duarte en wie ik vergeet, mag ik aannemen dat ze juist zijn gehaald, omdat zij dat konden (of verwacht werd dat zij daartoe in staat zijn)
Nogmaals: verwachtingspatroon. De beste spelers zijn vertrokken, uit de opleiding komt nog niet veul. Het gat moet dus gedicht worden met aankopen. Dat dát niet zo easy is, is van allen tijden al bewezen.
De beste spelers zijn vertrokken? Is nooit anders geweest en "de beste spelers"? Volgens mij zijn er vooral ex-jeugdspelers verkocht :ajaxsmiley.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 04, 2013 5:31 pm

Met opleiden heeft het iig weinig te maken, dat kopen van 15-16 jarigen. Waarschijnlijk kunnen we alleen spelers vanaf 11 jaar echt beter maken, en moeten we nog een paar jaar wachten om vruchten van de individuele benadering te zien.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 05, 2013 8:35 am

Demosthenes schreef: PSV is in die jaren volgens mij ook een paar keer bij de laatste zestien (of zelfs acht?) geëindigd. Het zou mij zelfs niet verbazen als AZ een paar jaar geleden ook de kwartfinale van de EL haalde.
Wanneer een NL-Club een dergelijke "uitmuntende" prestatie in Europa neerzet, is het okay / logisch dat Ajax de eredivisie niet wint? :excited.gif:

psv haalde in 10/11 de laatste 8 in de UEFA Cup. Ajax werd desondanks kampioen. Die combinatie van feiten moet jou dan toch enorm aanspreken...
De beste spelers zijn vertrokken? Is nooit anders geweest en "de beste spelers"? Volgens mij zijn er vooral ex-jeugdspelers verkocht :ajaxsmiley.gif:
Ik kijk een posting naar beneden en zie dat het kopen van 15-16 jarigen (Eriksen, Toby) weinig met opleiden te maken heeft.

Mij persoonlijk boeit dat weinig. Liever Eriksen jong en goedkoop dan De Zeeuw een stuk ouder en duurder. En veel minder vooral.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za okt 05, 2013 9:04 am

psv haalde in 10/11 de laatste 8 in de UEFA Cup. Ajax werd desondanks kampioen. Die combinatie van feiten moet jou dan toch enorm aanspreken...
Ja, spreekt mij aan, zoals het puntverlies dat ploegen lijden als ze Europees spelen, mij ook aanspreekt. Niet voor niets haalt Ajax de meeste punten als het Europees is uitgeschakeld (feit, is te controleren).

Wat de jeugdspelers betreft: prima als de beste jeugdspelers naar Ajax komen, maar als ze dan "na zes jaar slechte jeugdopleiding" kampioen worden, zie ik ze in gedachten terug als die B1-speler, er zijn maar weinig teams die zoveel ex-B1 spelers in hun eerste hebben lopen (Ja, bij mij amateurcluppie zijn het er acht/negen) Er worden de laatste jaren veel 15/16-jarigen gekocht: Van der Boomen, Van der Bruggen, Vissers, Mirani, Walian, Karlsson, Bay, Lieder, El Ghazi (mag hij al voetballen?) en Cerny schieten me zo te binnen, dat zijn er tien sinds ons TH aantrad en ze mogen van mij allemaal in Ajax 1 komen en daarna getransfereerd worden naar minimaal niveau-Tottenham, maar of het gebeurt?

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 07, 2013 7:07 am

Demosthenes schreef:
Ja, spreekt mij aan, zoals het puntverlies dat ploegen lijden als ze Europees spelen, mij ook aanspreekt. Niet voor niets haalt Ajax de meeste punten als het Europees is uitgeschakeld (feit, is te controleren).
Ik: Ajax werd tussen 2005 en 2010 geen kampioen.

Jij: Ja, maar toen kwam de concurrentie regelmatig ver in Europa.

Ik: Ajax werd in 2011 kampioen.

Jij: Ja, maar toen kwam de concurrentie ver in Europa.

Ik: :confused.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma okt 07, 2013 8:13 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef:
Ik: Ajax werd tussen 2005 en 2010 geen kampioen.

Jij: Ja, maar toen kwam de concurrentie regelmatig ver in Europa.

Ik: Ajax werd in 2011 kampioen.

Jij: Ja, maar toen kwam de concurrentie ver in Europa.

Ik: :confused.gif:
Dat laatste is duidelijk, maar uitleggen dat je in een competitie met de sterkte/zwakte van tegenstanders te maken hebt is lastig, want is de kampioen van Luxemburg sterker dan nummer twee van Spanje, alleen omdat dat team kampioen wordt? Droom lekker verder van je sterke Ajax, nog 2 1/2 jaar en de CL is binnen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 07, 2013 8:21 am

Demosthenes schreef: Droom lekker verder van je sterke Ajax, nog 2 1/2 jaar en de CL is binnen.
Die 3 landstitels pakken ze Ajax en FdB niet meer af, hoe zeer je ook naar verzachtende omstandigheden voor die prestatie zoekt en er tegenstrijdige theorieen v.w.b. de concurrentie op los laat. :aai.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo okt 13, 2013 1:29 pm

Afbeelding

999

Bericht door 999 » zo okt 13, 2013 2:57 pm

Ja, zuivere penaltie ... Maarja, dat krijgje met zulk een kwaliteit ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 13, 2013 3:09 pm

Wat doen die handen van Balotelli op de schouder/arm van Van der Hoorn? :confused.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 13, 2013 4:10 pm

Hij trekt van der Hoorn omver. Maar dat was toch ook al uit de tv-beelden duidelijk?
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » zo okt 13, 2013 4:11 pm

Wat doen die hand aan het shirt van Balotelli :confused.gif:

Weetje, als dit bij een Ajax speler in de zestien van Milaan zou zijn gebeurt waren jullie de eerste de dan roepen dat het een penaltie is ...

Daarnaast, draai je dit toch echt niet meer terug.En is het te hopen dat v.d. Hoorn er iets van geleerd heeft.Al zag ik hem tegen FC Utrecht ook weer shirtje graaien ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie