Hoeveel keepers hebben we inmiddels?
Moderator: mods
Ligt eraan vanaf welke leeftijd je rekent, maar met Schmidt, Leeuwenburg, Alblas, Van der Hart en Cillessen hebben we in ieder geval keepers genoeg voor Jong Ajax. Het zijn trouwens niet alleen keepers die volop aanwezig zijn in de selectie voor Jong Ajax.Duke schreef:Je kunt wel merken van Van der Sar in de directie zit.![]()
Hoeveel keepers hebben we inmiddels?
Wie niet?Alexander schreef:Ik ben benieuwd.
Er is misschien een optie van nog eens een jaar (of twee, als dat mag) Hij is, mag ik toch aannemen, gehaald vanwege zijn voetbalkwaliteiten, hij zal in het spelletje passen, al is het vreemd dat hij dan al een half jaar zonder club zit. De mogelijke commerciële kanten van de zaak zie ik nog niet zitten; in Rotterdam dacht ook iedereen dat het geld zou binnenstromen toen er een Japanner kwam, er werden zelfs twee Koreanen gehaald, maar ik denk dat (ook) Chinezen wel zullen gokken op wedstrijden van Ajax, maar er niet "midden in de nacht" naar gaan kijken en shirtjes kopen? Eerder van een topper die in Engeland speelt, dan van een speler uit Jong Ajax en dan niet voor een Europese prijs.WP_LeGeNd schreef:2 jaar spreekt niet veel vertrouwen uit lijkt me....
Dat lijkt me ook. Voet tussen de deur enzo.Baseman schreef: Maar het lijkt er op dat Ajax bezig met een Chinese sponsor, (mede?) daarom zal deze Wang wel aangetrokken zijn.
Als het zo werkt, waarom zou dan Aegon of ABN AMRO bij Ajax op een shirt willen staan, die kent toch ook iedereen al?Bert schreef:Maar ik neem toch aan dat een Chinese hoofdsponsor vooral interesse heeft in de Europese (westerse) markt. In China kent men die sponsor wel, dus wat moet je dan met een Chinese jeugdspeler?
Zo willen alle sponsors het. Ik heb liever een Chinese naam voor € 15 miljoen per jaar dan Aegon voor € 12 miljoen per jaar, al zal ik zelf mijn financiële keuzes niet laten afhangen van sponsoring, bekend is dat het wel werkt (Feyenoorders die hun rekening bij ABNAMRO hebben opgezegd, omdat ABNAMRO sponsor van Ajax werd) Ze mogen zelfs Chinese tekens gebruiken als dat Ajax een paar miljoen extra oplevert. Niet kunnen lezen? Feyenoord ging Europees voetbal spelen met de naam van "De gouden gids" op het shirt, ja daar zal in het buitenland op zijn gereageerd. Voetbal = geld, zie gedrochten als CL en EL.Hopen dat die Chinees snel in het eerste speelt, Huawei op zijn shirt heeft staan als sponsor en dat er daardoor een paar honderd miljoen Chinezen chauvinistisch zitten te kijken, die dan de behoefte voelen producten van die sponsor te kopen aan de ene kant en naamsbekendheid in Europa opbouwen aan de andere kant.
Niemand zal daar meer op hopen dan ik, maar misschien mag ik opmerken dat een jonge speler die een half jaar werkloos is misschien niet (in jouw ogen slechts een theoretische kwestie?) de wereldtopper is waarop ik in ieder geval hoop. Natuurlijk hoop ik dat de rest van de wereld heeft zitten slapen toen hij transfervrij werd aangeboden. Natuurlijk weet ik dat het TH geen breedteaankopen doet, zeker niet voor spelers van buiten de EU, spelers die heel veel gaan verdienen (als volwassene zeker) maar als Ajax dankzij deze speler een sponsor binnenhaalt die € 15 miljoen per jaar betaalt (en Wang toch niet zo goed blijkt te zijn), ben ik tevreden al mag Gazprom (Nee, ik ben geen fan van Poetin) voor € 20 miljoen per jaar (zoiets krijgt Schalke? Ik noem maar een bedrag) ook komen. Een paar jaar geleden waren er toch al Russische dames (of door Gazprom gehuurde, goed geproportioneerde dames) in de Arena?Yopi schreef:Wie weet kan die jongen goed voetballen.
Gazprom doet meer dan alleen gas, maar de connectie zie ik ook wel als een probleem, al is Ajax nooit een Joodse club geweest:wimpey schreef:Ik vind Gaz(prom) gezien de Joodse link een tikkie niet zo'n Idee.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gazprom#ActiviteitenGazprom is de grootste producent van aardgas in de wereld en een belangrijke producent van aardolie en aardgascondensaat. De belangrijkste klanten zijn Russische afnemers en export naar voornamelijk Europa. De activiteiten zijn als volgt ingedeeld:
productie van aardgas;
transport van aardgas via een groot pijpleidingsysteem;
distributie van gas in binnen- en buitenland;
opslag van gas in ondergrondse opslagplaatsen;
productie van ruwe aardolie en aardgascondensaat;
raffinage van olie naar aardolieproducten;
opwekking en verkoop van elektriciteit en warmte en
overige activiteiten waaronder financiële dienstverlening.
Niet dat ik weet. De link Schalke - Gazprom - Gerhard Schröder is wél berucht.Demosthenes schreef: @Wimpey,
Is in Duitsland veel geschreven over de link Schalke-Gazprom-gaskamers?