Leuk voor de Sa dat hij erbij is. Klaassen er ook bij.Selectie voor duel met Go Ahead Eagles
27 september 2013
Ajax-trainer Frank de Boer heeft vrijdag zijn selectie bekendgemaakt voor de competitiewedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Davy Klaassen viert zijn rentree in de wedstrijdselectie. Ook Bojan Krkic, Kolbeinn Sigthórsson en Nicolai Boilesen zijn, vergeleken met de midweekse bekerwedstrijd tegen FC Volendam, weer van de partij.
Danny Hoesen, Tobias Sana, Ruben Ligeon en Thulani Serero ontbreken in de selectie voor het duel met de Deventenaren. Ajax - Go Ahead Eagles wordt zaterdag vanaf 20:45 uur gespeeld in de Amsterdam ArenA.
Wedstrijdselectie voor duel met Go Ahead Eagles:
Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van der Hoorn
Viktor Fischer
Lerin Duarte
Kilbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Bojan Krkic
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Stefano Denswil
Lesly de Sa
Ajax - Go Ahead Eagles 28-09-2013
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Ajax - Go Ahead Eagles 28-09-2013
Ajax.nl
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik vermoed dat De Sa er (zeker tot aan de winterstop) nog wel vaker bij zal blijven. Al is het maar om wat diepte te brengen wanneer nodig. Ik hoop wel dat Bojan weer naar de flank verhuist (als hij speelt). In de Arena zag Go Ahead toch vanuit de omschakeling willen aanvallen, à la Zwolle. Dan moet je zelf geen spits hebben die puur afwacht op de ruimte elders, maar zijn eigen ruimte - en vooral ruimte voor zijn medespelers - schept.
Met deze selectie zou ik voor zoiets gaan:
Bojan, Sig'son, Schöne;
Duarte, Poulsen, De Jong;
Blind, Denswil, Moisander, Van Rhijn;
Vermeer/Cillessen.
Bojan, Sig'son, Schöne;
Vermeer/Cillessen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Ik ben het wel eens met deze opstelling. Alleen zou ik Moisander toch liever links centraal zien (hij vecht het maar uit met Denswil). Rechts Veltman of VD Hoorn.Bert schreef:Ik vermoed dat De Sa er (zeker tot aan de winterstop) nog wel vaker bij zal blijven. Al is het maar om wat diepte te brengen wanneer nodig. Ik hoop wel dat Bojan weer naar de flank verhuist (als hij speelt). In de Arena zag Go Ahead toch vanuit de omschakeling willen aanvallen, à la Zwolle. Dan moet je zelf geen spits hebben die puur afwacht op de ruimte elders, maar zijn eigen ruimte - en vooral ruimte voor zijn medespelers - schept.
Bojan, Sig'son, Schöne;
Vermeer/Cillessen.
Met op de bank Fischer, Andersen en de Sa, kun je voorin tenminste wat veranderen als het niet loopt. Hopelijk sluit Klaassen ook snel aan (mbt vorm en waarmaken talent).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Jinne
- Site Admin
Voor een verkoop in de winter ben je dan wel echt afhankelijk van een geblesseerde keeper elders of een enorme prutser die ze willen vervangen. Wat vrij onwaarschijnlijk is.Marillion schreef:Dit zal inderdaad naar een vertrek in de winterstop gaan. Als er tenminste een enigszins fatsoenlijke club is die op dat moment een vacature heeft. Want het heeft natuurlijk geen zin om ergens anders op de bank te gaan zitten.
Tot die tijd zal hij denk ik gewoon de rol van tweede keeper oppakken. Of hij in Jong Ajax gaat spelen weet ik niet. Maar als ik hem was zou ik dat toch wel doen. Je wil zo veel mogelijk minuten maken. Ook al is dat op lager niveau.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Eens. Ik zou morgen gewoon Denswil op RCV zetten. Niklas is in de opbouw gewoon beter.Ajaciedjuh schreef: Alleen zou ik Moisander toch liever links centraal zien (hij vecht het maar uit met Denswil).
'90 minuten domineren, niet billenknijpen'
Frank de Boer hoopt dat Ajax de komende weken weer langzaam groeit naar een niveau, waarmee negentig minuten lange dominantie mogelijk is. De start van de competitie leverde vaak een goede en een slechte helft op. De Boer kijkt met vertrouwen vooruit.
'Daar zit ik niet alleen op te wachten, maar iedereen', antwoord De Boer tijdens de persconferentie op de vraag wanneer er een goede wedstrijd volgt. 'Dat je een wedstrijd domineert en misschien al voor rust beslist hebt. Ik wil negentig minuten geen kans weggeven en niet met samengeknepen billen zitten. We maken ons geen zorgen en we werken er hard aan. Je hoeft geen deskundige te zijn om te zien dat sommige jongens de vorm niet hebben, die ze vorig jaar wel hadden. Ik ben ervan overtuigd dat het terug komt.'
Met thuiswedstrijden tegen Go Ahead Eagles en FC Utrecht biedt het speelschema alle mogelijkheden om vertrouwen te tanken. 'Go Ahead doet het boven verwachting goed en hebben na zoveel wedstrijden nog nooit zoveel punten gehaald. Ze hebben snelle buitenspelers en Kolder doet het fantastisch. Ze hebben niets te verliezen, maar wij moeten ze terugdringen. Wij moeten het ritme en de vorm zoeken.'
De titelrace ligt dan ook nog helemaal open. Met vier punten achterstand op PSV kan Ajax komend weekend gewoon weer aansluiten. 'Ik vind niet dat er per se ploegen beter zijn als wij in goede doen zijn. Ik had gehoopt dat we verder zouden zijn. Dit jaar waren we de uitgesproken favoriet. Er waren wat sleutelspelers weg, maar dan nog hebben wij de status om de favoriet te zijn.'
GA Eagles ruikt kans in duel met Ajax
DEVENTER - Als GA Eagles ooit een overwinning kan behalen in een uitwedstrijd tegen Ajax, is het zaterdagavond. Foeke Booy vindt dat een gevaarlijke uitspraak, maar hij erkent wel dat zijn ploeg de kampioen pijn kan doen.
De trainer van GA Eagles kiest daarom weer voor zijn razendsnelle buitenspelers Xander Houtkoop en Jarchinio Antonia, die beiden een verleden hebben bij Ajax, evenals linksback Xandro Schenk. Houtkoop en Antonia moeten volgens Booy zo vaak mogelijk de diepte zoeken, zowel met als zonder bal. Want naar verwachting zal er veel ruimte komen achter de Amsterdamse defensie.
Booy heeft een vrijwel volledig fitte selectie tot zijn beschikking. Kevin Spanjaard (zware knieblessure) en Ruben Lucas (overbelasting heup), een van de reservekeepers, ontbreken op het appèl. Hetzelfde geldt voor Joeri Schroyen, die een duel schorsing moet uitzitten naar aanleiding van de rode kaart die hij dinsdagavond in Ermelo opliep in de bekerwedstrijd tegen DVS'33 (3-0 zege). Zijn plaats op de reservebank wordt ingenomen door Tom Oostinjen.
Opstelling GA Eagles: Room; Schmidt, Vriends, Van der Linden, Schenk; Falkenburg, Overgoor, Türüç; Antonia, Kolder, Houtkoop.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
TRIEST Schone rechtsbuiten..Bank of Tribune denk ik eerder aan..Ajaciedjuh schreef:Ik ben het wel eens met deze opstelling. Alleen zou ik Moisander toch liever links centraal zien (hij vecht het maar uit met Denswil). Rechts Veltman of VD Hoorn.Bert schreef:Ik vermoed dat De Sa er (zeker tot aan de winterstop) nog wel vaker bij zal blijven. Al is het maar om wat diepte te brengen wanneer nodig. Ik hoop wel dat Bojan weer naar de flank verhuist (als hij speelt). In de Arena zag Go Ahead toch vanuit de omschakeling willen aanvallen, à la Zwolle. Dan moet je zelf geen spits hebben die puur afwacht op de ruimte elders, maar zijn eigen ruimte - en vooral ruimte voor zijn medespelers - schept.
Bojan, Sig'son, Schöne;
Vermeer/Cillessen.
Met op de bank Fischer, Andersen en de Sa, kun je voorin tenminste wat veranderen als het niet loopt. Hopelijk sluit Klaassen ook snel aan (mbt vorm en waarmaken talent).
Weer op zoek naar een Interim coach..
Schöne heeft het anders vorig seizoen prima gedaan op die plek. Het feit dat het momenteel niet draait, betekent m.i. niet dat spelers die in Mei nog kampioen werden er ineens collectief geen hout meer van kunnen.mattie schreef: TRIEST Schone rechtsbuiten..Bank of Tribune denk ik eerder aan..
- Jinne
- Site Admin
Schone is voor mij de beste optie die we hebben op de rechtsbuiten positie. Het is bovendien ook de beste optie voor Lasse als ie speelt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Hier kun je echt heel veel kanten mee op.Jinne schreef:Schone is voor mij de beste optie die we hebben op de rechtsbuiten positie. Het is bovendien ook de beste optie voor Lasse als ie speelt.

Maar ik vat wat je bedoelt.
-
Het is natuurlijk wel een teken aan de wand dat Schöne (of all people) rechtsbuiten staat. Hij vult het aardig in, maar het is absurd. Het strookt in ieder geval niet met de visie van het TH, of wel? Op het tandvlees naar een mogelijke 4de schaal op rij, terwijl je nu eens zou verwachten dat het meer 'smooth sailing' zou zijn in verband met CL inkomsten en stabiele spelersgroep (en zwakke concurrentie).wimpey schreef:Schöne heeft het anders vorig seizoen prima gedaan op die plek. Het feit dat het momenteel niet draait, betekent m.i. niet dat spelers die in Mei nog kampioen werden er ineens collectief geen hout meer van kunnen.mattie schreef: TRIEST Schone rechtsbuiten..Bank of Tribune denk ik eerder aan..
Whitey on the moon.
Inderdaad triest, de een naar de andere buitenspeler moet weg, haalt een huurling die geen buitenspeler blijkt te zijn en kom je met Schöne ( die natuurlijk geen buitenspeler is ) aanzetten ...
Maar is natuurlijk wel de beste optie die we hebben .. lol ...
Skijken welke opstelling de Boer nu weer in de wei gaat sturen ...
Maar is natuurlijk wel de beste optie die we hebben .. lol ...
Skijken welke opstelling de Boer nu weer in de wei gaat sturen ...
Blij met de punten ...
Dat meen je toch niet echt? Wat is er gebeurd met het Ajax dat met buitenspelers speelde? De Sa is de beste optie.Jinne schreef:Schone is voor mij de beste optie die we hebben op de rechtsbuiten positie. Het is bovendien ook de beste optie voor Lasse als ie speelt.
I think I lost my fucking headache
LucaS schreef:Dat meen je toch niet echt? Wat is er gebeurd met het Ajax dat met buitenspelers speelde? De Sa is de beste optie.Jinne schreef:Schone is voor mij de beste optie die we hebben op de rechtsbuiten positie. Het is bovendien ook de beste optie voor Lasse als ie speelt.
Op basis van 3 minuten in het eerste tegen Volendam?

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Nee, op basis van het feit dat het de enige rechtsbuiten in de selectie is.
Is idd heel lachwekkend, een rechtsbuiten op de rechtsbuitenpositie opstellen.
Ik vind het bijzonder lachwekkend ja. Haal anders de rechtsbuiten van de E2 erbij, of ie nou een bal een beetje goed kan raken doet er natuurlijk niet toe.LucaS schreef:Nee, op basis van het feit dat het de enige rechtsbuiten in de selectie is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dat was toch echt altijd de filosofie van Ajax, en zou dat zeker onder het regime Cruijff moeten zijn. Als de nr 1 op een positie niet voldoet, zet je de nr 2 op die positie. Weet je wat lachwekkend is, een linksback linksbuiten zetten, of een middenvelder rechtsbuiten.
-
Ajax speelt de laatste jaren niet meer met een rechtsbuiten die een actie heeft, die buitenom gaat; om die reden is het vreemd De Sa op te stellen. Na linksbuiten Boerrigter, linkermiddenvelder Sana (Zo stond hij in de boeken voordat hij naar Ajax kwam), spits Bojan, spits Sigthorson en middenvelder Schöne stel je De Sa niet op als de volgende rechtsbuiten, tenzij je het echt niet meer weet. Ajax gaat toch niet ineens een ander systeem spelen, alleen omdat De Sa meedoet? Het kan zijn dat De Sa linksbuiten komt te staan, om binnendoor te gaan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dat klinkt inderdaad veel beter. Laten we dan Boilesen rechtsbuiten zetten!
Ik verwacht tegen GAE het volgende experiment van FdB: Vermeer op rechtsbuiten. Dat heeft alleen wel het risico dat hij van het veld wordt gestuurd na 2 gele kaarten, omdat ie teveel hands maakt.
Teveel gedronkenZuidema schreef:Ik verwacht tegen GAE het volgende experiment van FdB: Vermeer op rechtsbuiten. Dat heeft alleen wel het risico dat hij van het veld wordt gestuurd na 2 gele kaarten, omdat ie teveel hands maakt.

Zulke probeersels lukken meestal een keer om de volgende wedstrijd weer finaal te mislukken.Ze hebben zich finaal vergist in de positie van Bojan.Dus zullen asap weer voor die andere spanjaard gaan ( cuenciaeeja of zoiets :) ) die nu nog geblesseerd is ...Zuidema schreef:Ik verwacht tegen GAE het volgende experiment van FdB: Vermeer op rechtsbuiten. Dat heeft alleen wel het risico dat hij van het veld wordt gestuurd na 2 gele kaarten, omdat ie teveel hands maakt.
Blij met de punten ...
Ik heb nog steeds het gevoel tijdens de periode Jol die net geen kampioen werd achter Twente, dat we met Pantelic en Suarez veel meer domineerden in wedstrijden dan nu en vorig jaar. 

Hij zou het waarschijnlijk niet slechter doen dan de anderen die dit seizoen rechtsbuiten hebben gespeeld.Zuidema schreef:Ik verwacht tegen GAE het volgende experiment van FdB: Vermeer op rechtsbuiten. Dat heeft alleen wel het risico dat hij van het veld wordt gestuurd na 2 gele kaarten, omdat ie teveel hands maakt.