Celtic heeft zelfs verloren in de beker van een nóg beroerder team dan Volendam! (Greenock Morton, anyone?)999 schreef:Zouden die van Milaan ook hebben zitten kijken ...
Ajax - FC Volendam 25-09-2013
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Volendam 25-09-2013
Maar die hebben dan ook Boerrigter :) ..Ferry schreef:Celtic heeft zelfs verloren in de beker van een nóg beroerder team dan Volendam! (Greenock Morton, anyone?)999 schreef:Zouden die van Milaan ook hebben zitten kijken ...
On topic.We hebben het hier over AJAX - Volendam :) ..
Blij met de punten ...
De reacties gelezen te hebben ben ik er geloof ik niet heel rouwig om dat ik dit potje niet gezien heb...
Het overkomt alle grote clubs regelmatig dat ze in de beker lopen te klootviolen tegen Kleinduimpje.Ferry schreef:Celtic heeft zelfs verloren in de beker van een nóg beroerder team dan Volendam! (Greenock Morton, anyone?)
Had me voorgenomen om vandaag redelijk op tijd m'n bed in te duiken, dat werd na de gelijkmaker van Mühren vrij lastig. Bedankt Ajax. Jasper Cillessen... dat is hem dus in ieder geval niet. Hij is welgeteld een centimeter of 3 langer dan Vermeer, nog steeds een dwerg ten opzichte van Van der Sar en Stekelenburg dus.
Echter, dat zou allemaal niet uitmaken als hij de ballen gewoon tegenhoudt. En dat valt erg tegen bij deze grijze muis zonder uitstraling. Roda JC kon 2 seizoenen terug in een bekerduel uit 2 kansen 2 doelpunten maken, Volendam scoort twee maal tegen die jongen, Noordwijk legde er ook makkelijk eentje in. AZ knikkerde een Ajax met Cillessen twee keer op rij uit de beker. Eén keer met 2-3, één keer met 0-3. Met Jasper komen we niet verder.
Bij Vermeer zie je dat als er tegenstanders van het formaat Milaan, Lyon, Manchester United en Manchester City langskomen hij bizarre goede wedstrijden gaat keepen. Ook in wedstrijden tegen Twente en Feyenoord heeft hij ons diverse keren gered. Jasper, het wordt hem niet jongen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Nee, die moesten zelf spelen tegen Bologna. 3-3 na een 3-1 achterstand.999 schreef:Zouden die van Milaan ook hebben zitten kijken ...
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Donderdag, nieuwe Balgevoel-column op NUsport. Hij móest natuurlijk wel gaan over de Avond van Mühren, gisteren bij Ajax - Volendam.
HIER LEZEN!
K.
HIER LEZEN!
K.
Still alive...
Mooi stukje.
Ik had het eerlijk gezegd ook wel aardig gevonden als het bij die 1-2 was gebleven. Gewoon, omdat het dan een prachtig verhaal zou zijn wat zou kunnen worden toegevoegd aan de voethalgeschiedenis.

Ik had het eerlijk gezegd ook wel aardig gevonden als het bij die 1-2 was gebleven. Gewoon, omdat het dan een prachtig verhaal zou zijn wat zou kunnen worden toegevoegd aan de voethalgeschiedenis.
Nil volentibus arduum
De Sa was wel een lichtpuntje. Niet zozeer omdat hij nou zo'n supertalent is, want dat betwijfel ik, maar omdat hij de keuzes maakt die een buitenspeler moet maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Gozer, waar komt die fetisj voor Andersen toch vandaan?? Op basis waarvan precies noem je hem een klasbak? Wat heeft hij nou laten zien, behalve die goal? Die ook nog niet goed ingeschoten was, maar dat terzijde. Hij speelde vandaag gewoon tegen JL-niveau, en was nog steeds onzichtbaar. Sommiige zullen het 'flegmatiek' noemen, mij lijkt hij gewoon een tikkie lui. Tekenend beeld wat mij betreft is een moment in de wedstrijd waarin hij veel te lang met de bal treuzelde, hem op knullige wijze verloor, en in plaats van als de sodemieter achter je man aan te lopen om die bal weer af te pakken, bleef hij gewoon staan met z'n koppie in zijn handen.Ajaciedjuh schreef:Andersen is een klasbak. Die heeft tenminste wat extra's.
Hij is talentvol, maar moet eerst nog bewijzen dat hij in Ajax 1 mee kan, en dat ook graag genoeg wilt. Want dat straalt hij in mijn ogen niet bepaald uit. Hij is dan ook (nog) absoluut geen klasbak.
Verder vond ik dat Hoesen weer liet zien beter bij de huidige samenstelling en spelopvatting te passen dan Sigthorsson. Zonder zelf bijzonder goed te spelen overigens. Maar zelfs de 1-0 van Andersen was met Sig niet gelukt. Hoesen is gewoon ontzettend sterk met zijn rug naar het doel, of hij nou in een keer terugkaatst, of de bal eerst aanneemt om dan verder te combineren. Dat is een eigenschap die Sigthorsson domweg niet bezit. Dan moet je kijken wat beter bij je tactiek past.
Van der Hoorn wil ik nog allesbehalve afschrijven, maar het ziet er gewoon niet uit bij die jongen. Dat logge, lompe van hem. Aan de bal vond ik het helemaal niks, maar ook verdedigend was het uiterst 'shaky'. En ook voor hem geldt dat hij gewoon op JL niveau speelde, niks nieuws voor hem dus. Ik hoop echt dat ik het fout heb wat hem betreft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Helemaal eens met Mr. Ajax, zo'n Van der Hoorn valt bij Utrecht in positieve zin op omdat hij op fysieke kracht en inzet er vol voor lijkt te gaan. In een Ajax shirt ziet het er houterig uit, hij lijkt de flair te missen die een Ajacied behoort te hebben. Laten we in het belang van onze club hopen dat de eerste indrukken bedriegen.
Maar wie op basis van het spel tegen fokking Volendam enthousiast wordt over wat Lucas Andersen gisteravond heeft laten zien, kan maar beter een andere club gaan supporteren. Dan heb je echt een roze bril op die niet des Ajax is.
Maar wie op basis van het spel tegen fokking Volendam enthousiast wordt over wat Lucas Andersen gisteravond heeft laten zien, kan maar beter een andere club gaan supporteren. Dan heb je echt een roze bril op die niet des Ajax is.
- Ajaciedjuh
Hoi Gozer!
Klasbak was vanuit het enthousiaste geschreven. In het land der blinden ..... We hebben vrijwel geen spelers die iets extra's hebben. Spelers die met een individuele actie de wedstrijd kunnen beslissen, opbreken. Bij Andersen zie ik wel dat talent. Of het eruit komt is inderdaad nog te vroeg.
Ik vind hem overigens niet lui. Die schijn heeft hij inderdaad tegen vanwege zijn flegmatieke houding.
Ik vind Hoesen dan weer geen Ajax-materiaal. Te weinig killer en klasse. Ik ben het wel met de meeste eens dat bij het gebrek aan buitenspeler, hij als type beter past. Maar ik vind Kolbeinn een veel betere spits als Hoesen.
Tav Mike: hij voegt wel degelijk iets toe achterin. Fysiek en kopkracht en Moisander komt ook beter tot zijn recht aan de linkerkant. Wel had hij zijn momentjes en m.b.t. de opbouw heeft hij nog niet genoeg durf. Bij Utreg etaleerde hij wel een goede inspeelbal en crossbal. Maar het is ook lekker 'debuteren' in een ploeg zonder zelfvertrouwen.

Klasbak was vanuit het enthousiaste geschreven. In het land der blinden ..... We hebben vrijwel geen spelers die iets extra's hebben. Spelers die met een individuele actie de wedstrijd kunnen beslissen, opbreken. Bij Andersen zie ik wel dat talent. Of het eruit komt is inderdaad nog te vroeg.
Ik vind hem overigens niet lui. Die schijn heeft hij inderdaad tegen vanwege zijn flegmatieke houding.
Ik vind Hoesen dan weer geen Ajax-materiaal. Te weinig killer en klasse. Ik ben het wel met de meeste eens dat bij het gebrek aan buitenspeler, hij als type beter past. Maar ik vind Kolbeinn een veel betere spits als Hoesen.
Tav Mike: hij voegt wel degelijk iets toe achterin. Fysiek en kopkracht en Moisander komt ook beter tot zijn recht aan de linkerkant. Wel had hij zijn momentjes en m.b.t. de opbouw heeft hij nog niet genoeg durf. Bij Utreg etaleerde hij wel een goede inspeelbal en crossbal. Maar het is ook lekker 'debuteren' in een ploeg zonder zelfvertrouwen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Ik maak me nergens zorgen over. We hebben, volgens sommigen, een uitstekende selectie en het is wachten totdat FdB de boel weer aan het draaien krijgt. 

Whitey on the moon.
Hoi!Ajaciedjuh schreef:Hoi Gozer!

Klasbak is inderdaad wel een erg enthousiaste betiteling voor iemand die maximaal een 6,5 haalde tegen het nietige Volendam. Je ziet wel dat Lucas Andersen een aantal kwaliteiten heeft, ik heb hem live zien debuteren tegen Groningen, daarnaast heb ik hem 8 keer live gezien in andere teams. Ik vind het wel een leuke speler, maar heb hem nog 90 minuten echt zien excelleren. Helaas ook nog nooit 55 of 60 minuten.Ajaciedjuh schreef:Klasbak was vanuit het enthousiaste geschreven. In het land der blinden ..... We hebben vrijwel geen spelers die iets extra's hebben. Spelers die met een individuele actie de wedstrijd kunnen beslissen, opbreken. Bij Andersen zie ik wel dat talent. Of het eruit komt is inderdaad nog te vroeg.
Je ziet wel dat hij talenten heeft die met name zijn teamgenoten, eerst in de A1, nu bij Jong Ajax in de JL niet hebben, maar als echte klasbak valt hij niet op. Toen we Fischer 2 seizoenen terug tegen zijn leeftijdsgenoten van Barcelona en Liverpool zagen schitteren, toen kon je wel roepen dat het een klasbak is. Bij Andersen (nog) niet, tot nu toe is het hopen dat hij zich verbetert.
Hij gooit er niet met de pet naar, mij trekt wel in heel veel duels zijn poot terug. Dan kan hij makkelijk eerder bij de bal zijn dan zijn tegenstander, maar laat hij zich fysiek het kaas van het brood eten. Hij speelt regelmatig op een manier zoals ik zelf voetbal wanneer ik zonder scheenbeschermers in een veld sta tegen fysiek sterke gasten die er in kletsen. Het oogt een beetje bangig, er zit wat angst in om in een duel wat te incasseren. De scheidsrechter liet gisteren een paar situaties doorspelen waarbij Lucas naar de grond ging, simpelweg omdat de scheidsrechter terecht vond dat hij wel lichtjes geraakt werd maar veel te 'mietig' ging liggen.Ajaciedjuh schreef:Ik vind hem overigens niet lui. Die schijn heeft hij inderdaad tegen vanwege zijn flegmatieke houding.
Ja, jij bent enthousiast over Kolbeinn ik niet. Ik vind ze beiden Ajax onwaardig. Patrick Kluivert moet zo ongeveer de norm zijn voor een Ajax spits. Nu beschik je logischerwijs niet elke 5 jaar over een Kluivert, dus soms is het behelpen. Maar deze jongens zijn niet 2 klassen minder dan Kluivert, maar minimaal 4 of 5. Doorselecteren dus en een spits nemen van het kaliber Luuk de Jong of Bas Dost. Luuk de Jong pas het beste in ons speltype denk ik.Ajaciedjuh schreef:Ik vind Hoesen dan weer geen Ajax-materiaal. Te weinig killer en klasse. Ik ben het wel met de meeste eens dat bij het gebrek aan buitenspeler, hij als type beter past. Maar ik vind Kolbeinn een veel betere spits als Hoesen.
Ja, en daar maak ik me dus zorgen over. Zijn zelfvertrouwen heeft vanaf juli en augustus al zulke deuken opgelopen, dat ik bijna ga vrezen dat het niet meer goedkomt. Hoe langer dit duurt, hoe erger Mike zal afbrokkelen. Hopelijk pakt hij bijvoorbeeld bij Jong Oranje de draad weer keihard komt en komt hij als een 'nieuwe Mike' terug. Hij dreigt nu een beetje het sulletje van de selectie te worden. Je hoort wekelijks veel geluiden dat hij bij positiespelletjes en andere trainingsvormen met afstand de minste van alle 44 spelers is die De Boer regelmatig bij de hoofdmacht betrekt.Ajaciedjuh schreef:Tav Mike: hij voegt wel degelijk iets toe achterin. Fysiek en kopkracht en Moisander komt ook beter tot zijn recht aan de linkerkant. Wel had hij zijn momentjes en m.b.t. de opbouw heeft hij nog niet genoeg durf. Bij Utreg etaleerde hij wel een goede inspeelbal en crossbal. Maar het is ook lekker 'debuteren' in een ploeg zonder zelfvertrouwen.

- Ajaciedjuh
De gozer sloeg op Mr. Ajax (1 post erboven).Cruijff schreef:Hoi!Ajaciedjuh schreef:Hoi Gozer!

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh

- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
MijdrechtLe T. schreef:De Sa was wel een lichtpuntje. Niet zozeer omdat hij nou zo'n supertalent is, want dat betwijfel ik, maar omdat hij de keuzes maakt die een buitenspeler moet maken.

Weet ik... Maar ik ben ook een gozer.Ajaciedjuh schreef:De gozer sloeg op Mr. Ajax (1 post erboven).Cruijff schreef:Hoi!Ajaciedjuh schreef:Hoi Gozer!
![]()

Ik prijs je enthousiasme, bij mij is het glas ook altijd minimaal half vol. Maar met deze twee spelers moeten we echt gewoon al een stap verder denken hoor. Ze zijn beiden niet geschikt genoeg ze zullen het ook nooit worden voor Ajax 1. Siem de Jong in de spits is ook niet ideaal (broer Luuk en Siem er vlak achter zou ik graag eens willen zien) maar zolang we ons aan het behelpen zijn met Kolbeinn en Danny dien je als ambitieuze Ajacied al een stap verder te denken.Ajaciedjuh schreef:Maar ........... Gozer,ik vind Kolbeinn ook geen echte Ajax spits, maar wel beter dan Hoesen. Hij is echter niet complementair met de buitenspelers die we momenteel hebben. En met de ruimte die Kolbeinn maakt, wordt veel te weinig gedaan vanuit het middenveld.
Ik heb in mijn hoofd in ieder geval al afscheid genomen van zowel Sig als Hoesen. Gewogen en te licht bevonden. Tijd om door te selecteren.