Ajax - Go Ahead Eagles 28-09-2013
Moderator: mods
Ajax - Go Ahead Eagles 28-09-2013
Even thijs pesten.. ...
Dit wordt een hele lastige zaterdagavond.
We hebben nog kramp van de beker.
We spelen vroeg, dus de macaroni, roti en smollebrod is nog niet verteerd.
Antonia is sneller dan van rijn.
Zware shag vs een jointje....
We gaan vechten tegen de vormcrisis.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Ajax - Go Ahead Eagles 28-09-2013
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Thijs schreef:![]()
Das niet waar. We spelen om 20:45 uur.elliquido schreef:We spelen vroeg, dus de macaroni, roti en smollebrod is nog niet verteerd.
Das wel waar. En bovendien technisch beter dan jongens die we hebben opgeleid nadat we Antonia weg hebben gestuurd.elliquido schreef:Antonia is sneller dan van rijn.
Antonia speelt volgens mij over het algemeen op rechts, Houtkoop op links.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Benieuwd of Schenk (ex-Ajax) gaat aantonen dat hij een betere CV is dan wat we nu hebben
Marc zal toch nog wel connecties hebben bij GAE
Marc zal toch nog wel connecties hebben bij GAE

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik verwacht weer een moeizame pot zoals tegen Zwolle met een 2-1 of 3-1 overwinning ofzo. Ook in dat soort wedstrijden vind ik nog genoeg schoonheid, in de wetenschap dat 3 dagen later tegen AC Milan iedereen een stapje sneller gaat zetten en Ajax dan zich eindelijk weer Ajax gaat tonen.Laudrup schreef:Weinig zin in
Klopt, Antonia speelt meestal als rechtsbuiten. En dat doet hij doorgaans ook een stuk beter dan onze rechterkant de laatste 10 jaar is ingevuld door Bojan / Boerrigter / Lukoki / Bakırcıoğlu / Rosales.Duke schreef:Antonia speelt volgens mij over het algemeen op rechts, Houtkoop op links.
Ik denk dat Go Ahead wel met het idee naar de Arena komt dat er iets te halen valt. Twee matige verdedigingen, dus ik verwacht aardig wat doelpunten.elliquido schreef:Even thijs pesten.. ...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Schenk speelt op LB bij Go Ahead. Vrienden van me hebben een seizoenkaart, zijn goed over die jongen te spreken.beelzebub schreef:Benieuwd of Schenk (ex-Ajax) gaat aantonen dat hij een betere CV is dan wat we nu hebben
Ik heb er ondanks de slechte prestaties toch wel zin in. Zaterdagavond dus ruimte zat om vooraf even een biertje te drinken. En een leuke tegenstander (al is de uitwedstrijd vele malen leuker).
Ben benieuwd wat Ajax gaat laten zien. Zal niet veel beter zijn dan gisteren. De wedstrijd tegen Milan werpt zijn schaduw alweer vooruit. Al zou dat geen rol mogen spelen. Dat gebeurd in de praktijk wel.
Ben benieuwd wat Ajax gaat laten zien. Zal niet veel beter zijn dan gisteren. De wedstrijd tegen Milan werpt zijn schaduw alweer vooruit. Al zou dat geen rol mogen spelen. Dat gebeurd in de praktijk wel.
Nil volentibus arduum
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Arthur schreef:Thijs schreef:![]()

Weer zo'n hang en wurg wedstrijd , tsja eens komt de klad erin.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
In ieder geval heeft mevrouw De Wolf er zin in, ze gaat voor het eerst in tijden weer eens een keertje mee. Ze brengt op zich wel geluk, maar behaalde resultaten in het verleden bieden helaas geen garantie voor de toekomst.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Alle mevrouwen De Wolf brengen geluk, toch? 
Zo voorkwam de oudste (of jongste?) dochter bij meneer De Wolf senior nog een keer een hartaanval door bij een Aaaargh we geven een vrije doorloop naar onze keeper-situatie weg momentje kalmpjes te zeggen: "Ik denk dat we hem wel gaan tegenhouden."

Zo voorkwam de oudste (of jongste?) dochter bij meneer De Wolf senior nog een keer een hartaanval door bij een Aaaargh we geven een vrije doorloop naar onze keeper-situatie weg momentje kalmpjes te zeggen: "Ik denk dat we hem wel gaan tegenhouden."
- Ajaciedjuh
Telesport
CILLESSEN TEGEN GO AHEAD EAGLES ONDER LAT VAN AJAX
DE BOER PASSEERT VERMEER
AMSTERDAM – Zijn fout tegen PSV is Kenneth Vermeer (27) fataal geworden. Jasper Cillessen (24) kreeg gisteren op sportpark De Toekomst van Frank de Boer te horen, dat hij vanaf nu eerste keeper van Ajax is. Vermeer is door de trainer gepasseerd en zit morgen tegen Go Ahead Eagles in de Amsterdam ArenA op de reservebank.
Cillessen verdedigde volgens afspraak eergisteren ook al het doel tijdens het moeizaam gewonnen bekerduel met FC Volendam (4-2 na verlenging). „Het is geen moeilijke beslissing. Als ik denk dit gaat niet goed, dan hak ik de knoop door. Of ik voor Jasper of Kenneth kies, ik zal dat doen met gegronde redenen”, zei De Boer woensdag vooruitlopend op zijn salomonsoordeel.
Hoe dan ook, Vermeer belandde gisteren binnen vijf dagen van de voetbalhemel in de voetbalhel. Voor het treffen in Eindhoven – zondag – lachte de toekomst hem nog toe. Door zijn grote bijdrage in de drie landskampioenschappen van Ajax en zijn clean sheets (viermaal) in het Nederlands elftal leek de Europees kampioen met Jong Oranje in 2006 én 2007 hard op weg naar het WK in 2014. Gezien het vertrouwen dat De Boer nu aan Cillessen schenkt, is Vermeer niet alleen veroordeeld tot de reservebank van Ajax, maar raakt tevens het WK-eindtoernooi met Oranje in Brazilië uit beeld.
Hoewel hij de onheilstijding een dag na de bekerkraker hoorde, kreeg Vermeer eerder signalen dat hij zou worden gepasseerd. Zo ontbrak zijn naam in de voorlopige selectie van bondscoach Louis van Gaal voor de WK-kwalificatieduels met Hongarije (11 oktober) en Turkije (15 oktober). Terwijl Van Gaal gezien Vermeers prestaties in Oranje (vier keer de nul) geen aanleiding had om de keeper te laten vallen.
Bij het dit seizoen worstelende Ajax wordt Vermeer afgerekend op vier zwakke momenten tegen AZ, FC Groningen, PEC Zwolle en PSV. In Telesport stelde Vermeers zaakwaarnemer Winny Haatrecht eerder dat Ajax deze keeperstragedie had kunnen voorkomen door Vermeer voor de geboden twee miljoen euro te verkopen of Cillessen – zoals hij wilde – te verhuren. Haatrechts opmerking dat Frank de Boer zijn tweede doelman niet langer zoet kon houden, werd na de bekerzege min of meer door Cillessen bevestigd. „Het zou me wel een beetje verbazen als ik nu geen eerste keeper word.”
Volgens De Boer was het echter een bewuste keuze om beide doelmannen voor Ajax te behouden. „Jaren achtereen is bewezen dat je een heel goede tweede keeper moet hebben, omdat er altijd wel wat gebeurt. Het is zelfs voorgekomen dat de derde doelman moest worden opgesteld. Vorig seizoen waren we superblij dat we Jasper hadden toen Kenneth geblesseerd of geschorst was.”
De tot dit seizoen uiterst solide Vermeer weet nu in elk geval dat prestaties uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst en – pijnlijker nog – roem vergankelijk is. Dezelfde supporters die hem bij het showen van de drie kampioensschalen luidkeels toezongen, hebben Vermeer inmiddels hard laten vallen. Tegen PEC Zwolle werd elke vangbal met een cynisch applaus begroet. En Cillessen kreeg zonder één verrichtte redding tegen FC Volendam een ovatie en werd zelfs toegezongen.
„Ze hebben kennelijk vertrouwen in me”, zei de Groesbeker, die wel was begaan met zijn collega. „Jullie hebben hem kop-van-jut gemaakt”, zei hij tegen de verzamelde verslaggevers. Diep in zijn hart zal Cillessen blij zijn dat hij – De Boer kennende – de komende tijd alle vertrouwen krijgt en een periode zijn keeperskunsten mag vertonen. Daarvoor werd hij op 27 augustus 2011 op voorspraak van De Boer voor 3,7 miljoen euro van NEC gekocht.
Vermeer was – net als zijn zaakwaarnemer Haatrecht – niet voor commentaar bereikbaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Tegen Go Ahead maakt het niet uit wie er keept. Het was toch Go Ahead (uit) dat JC in het doel stond en Stuy in de spits? Moeten we nu tevreden zijn dat ene Joeri Schroyen niet meedoet? Is Ajax bang voor Antonia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jarchinio_Antonia) en Schenk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Xandro_Schenk) spelers die de A2 nauwelijks hebben verlaten (Antonia) of te traag zijn (Schenk) voor Ajax (is bijna niet mogelijk)
Van AS
Van AS
Joeri Schroyen zal aankomende zaterdag niet mee doen met Go Ahead Eagles tegen Ajax. De linksback ontving een rode kaart in het bekerduel tegen DVS '33 en is geschorst voor de wedstrijd tegen Ajax, zo laten de Eagles weten via hun website.
Schroyen kwam dit seizoen over van Fortuna Sittard, maar zijn speeltijd bleef nog beperkt. Hij kwam tot nu toe twee keer binnen de lijnen en speelde in totaal 21 minuten mee voor Go Ahead.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- InnerHarbour
Ajaciedjuh schreef:TelesportCILLESSEN TEGEN GO AHEAD EAGLES ONDER LAT VAN AJAX
DE BOER PASSEERT VERMEER
AMSTERDAM – Zijn fout tegen PSV is Kenneth Vermeer (27) fataal geworden. Jasper Cillessen (24) kreeg gisteren op sportpark De Toekomst van Frank de Boer te horen, dat hij vanaf nu eerste keeper van Ajax is. Vermeer is door de trainer gepasseerd en zit morgen tegen Go Ahead Eagles in de Amsterdam ArenA op de reservebank.
Cillessen verdedigde volgens afspraak eergisteren ook al het doel tijdens het moeizaam gewonnen bekerduel met FC Volendam (4-2 na verlenging). „Het is geen moeilijke beslissing. Als ik denk dit gaat niet goed, dan hak ik de knoop door. Of ik voor Jasper of Kenneth kies, ik zal dat doen met gegronde redenen”, zei De Boer woensdag vooruitlopend op zijn salomonsoordeel.
Hoe dan ook, Vermeer belandde gisteren binnen vijf dagen van de voetbalhemel in de voetbalhel. Voor het treffen in Eindhoven – zondag – lachte de toekomst hem nog toe. Door zijn grote bijdrage in de drie landskampioenschappen van Ajax en zijn clean sheets (viermaal) in het Nederlands elftal leek de Europees kampioen met Jong Oranje in 2006 én 2007 hard op weg naar het WK in 2014. Gezien het vertrouwen dat De Boer nu aan Cillessen schenkt, is Vermeer niet alleen veroordeeld tot de reservebank van Ajax, maar raakt tevens het WK-eindtoernooi met Oranje in Brazilië uit beeld.
Hoewel hij de onheilstijding een dag na de bekerkraker hoorde, kreeg Vermeer eerder signalen dat hij zou worden gepasseerd. Zo ontbrak zijn naam in de voorlopige selectie van bondscoach Louis van Gaal voor de WK-kwalificatieduels met Hongarije (11 oktober) en Turkije (15 oktober). Terwijl Van Gaal gezien Vermeers prestaties in Oranje (vier keer de nul) geen aanleiding had om de keeper te laten vallen.
Bij het dit seizoen worstelende Ajax wordt Vermeer afgerekend op vier zwakke momenten tegen AZ, FC Groningen, PEC Zwolle en PSV. In Telesport stelde Vermeers zaakwaarnemer Winny Haatrecht eerder dat Ajax deze keeperstragedie had kunnen voorkomen door Vermeer voor de geboden twee miljoen euro te verkopen of Cillessen – zoals hij wilde – te verhuren. Haatrechts opmerking dat Frank de Boer zijn tweede doelman niet langer zoet kon houden, werd na de bekerzege min of meer door Cillessen bevestigd. „Het zou me wel een beetje verbazen als ik nu geen eerste keeper word.”
Volgens De Boer was het echter een bewuste keuze om beide doelmannen voor Ajax te behouden. „Jaren achtereen is bewezen dat je een heel goede tweede keeper moet hebben, omdat er altijd wel wat gebeurt. Het is zelfs voorgekomen dat de derde doelman moest worden opgesteld. Vorig seizoen waren we superblij dat we Jasper hadden toen Kenneth geblesseerd of geschorst was.”
De tot dit seizoen uiterst solide Vermeer weet nu in elk geval dat prestaties uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst en – pijnlijker nog – roem vergankelijk is. Dezelfde supporters die hem bij het showen van de drie kampioensschalen luidkeels toezongen, hebben Vermeer inmiddels hard laten vallen. Tegen PEC Zwolle werd elke vangbal met een cynisch applaus begroet. En Cillessen kreeg zonder één verrichtte redding tegen FC Volendam een ovatie en werd zelfs toegezongen.
„Ze hebben kennelijk vertrouwen in me”, zei de Groesbeker, die wel was begaan met zijn collega. „Jullie hebben hem kop-van-jut gemaakt”, zei hij tegen de verzamelde verslaggevers. Diep in zijn hart zal Cillessen blij zijn dat hij – De Boer kennende – de komende tijd alle vertrouwen krijgt en een periode zijn keeperskunsten mag vertonen. Daarvoor werd hij op 27 augustus 2011 op voorspraak van De Boer voor 3,7 miljoen euro van NEC gekocht.
Vermeer was – net als zijn zaakwaarnemer Haatrecht – niet voor commentaar bereikbaar.

YNWA
Ik begrijp het wel, maar ik vind het toch een beetje jammer. Vermeer heeft ons veel gebracht de afgelopen seizoenen en met hem hadden we eindelijk weer eens iemand die én een goede kracht was én misschien wel zijn hele carrière bij Ajax wilde blijven. Dat zal er nu wel niet meer inzitten.
Zal Vermeer nu echt in de Jupiler League moeten gaan keepen?
- Ajaciedjuh
Uiteindelijk wel denk ik. Hij zal ook ritme moeten houden. In eerste instantie zal VH Hart wel gaan keepen.Jabu schreef:Zal Vermeer nu echt in de Jupiler League moeten gaan keepen?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Jupiler League kan je hem echt niet aan doen. Verkopen in de winter. Misschien kan hij nog naar het WK en dan Walter Hahn oppikken. Of hij nou bij Dordrecht in de JL keept of bij Ajax...
IK GELOOF!!!!!!
Dit zal inderdaad naar een vertrek in de winterstop gaan. Als er tenminste een enigszins fatsoenlijke club is die op dat moment een vacature heeft. Want het heeft natuurlijk geen zin om ergens anders op de bank te gaan zitten.
Tot die tijd zal hij denk ik gewoon de rol van tweede keeper oppakken. Of hij in Jong Ajax gaat spelen weet ik niet. Maar als ik hem was zou ik dat toch wel doen. Je wil zo veel mogelijk minuten maken. Ook al is dat op lager niveau.
Tot die tijd zal hij denk ik gewoon de rol van tweede keeper oppakken. Of hij in Jong Ajax gaat spelen weet ik niet. Maar als ik hem was zou ik dat toch wel doen. Je wil zo veel mogelijk minuten maken. Ook al is dat op lager niveau.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Hier maar even .... Telegraaf / AS

We hoeven ons geen zorgen te maken, gezien de terugval telkens in de 2e helft.Dopingcontrole voor tien Ajacieden
Tien Ajacieden moeten vrijdag een plasje inleveren voor de dopingcontrole. Een controleur kwam voor de training een bezoekje brengen aan De Toekomst, zo meldt De Telegraaf. Wie er worden gecontroleerd, dat zal aan de hand van loting bekend worden.
De controleur van de UEFA komt vaker langs bij clubs die Europees actief zijn. Vooraf aan Ajax - AC Milan zijn nu de Amsterdammers aan de beurt.

-
Vermeer kun je de JL niet aan doen, maar wat dan, wat is het alternatief? Niet spelen?Rishi schreef:Jupiler League kan je hem echt niet aan doen. Verkopen in de winter. Misschien kan hij nog naar het WK en dan Walter Hahn oppikken. Of hij nou bij Dordrecht in de JL keept of bij Ajax...
http://www.nusport.nl/eredivisie/279267 ... recht.htmlFC Dordrecht heeft zich voor komend seizoen versterkt met Warner Hahn. De negentienjarige jeugdkeeper van Ajax kreeg in Amsterdam geen nieuw contract aangeboden. De Rotterdammer mocht op zoek naar een nieuwe club en was daarom vorige week op proef bij NAC Breda. Hahn maakte in 2008 de overstap van Sparta naar Ajax.
Ik verwacht niet dat het TH deze recent "weggestuurde" keeper na een jaar zal terughalen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".