PSV - Ajax 22-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

zeux

Re: PSV - Ajax 22-09-2013

Bericht door zeux » ma sep 23, 2013 2:20 pm

Le T. schreef:
Hoewel ik niet tot zijn bashclub behoor, wil ik opmerken dat ik vooral overtuigd raak van de impact van het spel van Ajax op Eriksen.
Juist omdat hij zo'n impact op het spel had, was het vervelend als hij een snipperdag nam.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma sep 23, 2013 2:28 pm

Baseman schreef:Hij steekt zijn arm iets uit, waardoor Serero er tegenaan rent. Schaars zijn arm zwiept ook niet voor niets naar voren, dat komt omdat hij zelf geen kracht naar achteren zet. Wat wel het geval zou zijn bij een ellegboogstoot of slaande beweging.
Dit was normaal niet eens opgevallen, ware het niet dat Serero klein en licht is en daardoor op de grond valt. Een andere speler zou alleen uit evenwicht gebracht zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat hierover de meningen verdeeld zijn.

:drecul.gif:

Hij vertraagt, wacht hem op en haalt met zijn linkerarm dan vol uit naar achteren. Ik begrijp best dat je gekleurd bent, maar hier slaat Schaars Serero gewoon vol in zijn gezicht.

Le T.

Bericht door Le T. » ma sep 23, 2013 2:31 pm

Zeux schreef:
Le T. schreef:
Hoewel ik niet tot zijn bashclub behoor, wil ik opmerken dat ik vooral overtuigd raak van de impact van het spel van Ajax op Eriksen.
Juist omdat hij zo'n impact op het spel had, was het vervelend als hij een snipperdag nam.
Het was ook vervelend dat hij dingen naliet die hij wel in zich heeft.

Wat we nu zien onder De Boer zagen we met Eriksen erbij ook al: Het 1-2tje als het summum van combinatievoetbal. De derde man zien is te ingewikkeld, laat staan dat die al voluit ervoor loopt omdat hij weet dat hij gezocht gaat worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2013 3:09 pm

Baseman schreef:Hij steekt zijn arm iets uit, waardoor Serero er tegenaan rent. Schaars zijn arm zwiept ook niet voor niets naar voren, dat komt omdat hij zelf geen kracht naar achteren zet. Wat wel het geval zou zijn bij een ellegboogstoot of slaande beweging.
Dit was normaal niet eens opgevallen, ware het niet dat Serero klein en licht is en daardoor op de grond valt. Een andere speler zou alleen uit evenwicht gebracht zijn.

Baseman, zelfs Schaars vond het niet zo slim.Dat zou toch meer dan genoeg moeten zeggen ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 23, 2013 3:11 pm

Wat boeit het of het een harde of zachte klap/stoot/beweging is. Het is gewoon rood.

Al heeft Ajax niet daardoor verloren.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 23, 2013 3:21 pm

Inderdaad (gewoon rood). De dader bekent zelfs, maar hij komt ermee weg omdat de schijts een verkeerde beoordeling maakt. Schaars/psv heeft gewoon geluk in deze en moet daarmee blij zijn (en verder zwijgen).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 23, 2013 3:31 pm

Schaars had rood moeten krijgen, was overduidelijk een slaande beweging, een beweging die niet uit iedere hoek te zien zal zijn geweest!

De nederlaag zat er toch aan te komen, zie de wedstrijd tegen PEC, die had Ajax zo maar kunnen (en moeten?) verliezen. Nu ook weer die tegendoelpunten; over het eerste doelpunt is al meer dan genoeg geschreven, het tweede doelpunt kun je als pech zien, de bal werd van richting veranderd maar Willems kent maar één beweging, waarom weet Schöne dat niet? Kijkt hij niet naar PSV, wordt hij er niet op gewezen?

Over het derde doelpunt had ik een gesprek met twee collega's, een Feyenoorder en een Ajacied. Beiden zeiden dat een middenvelder die Zweed had moeten opvangen, mijn mening is dat er geen drie Ajacieden in het centrum nodig zijn om Matavz (die de eerste paal opzoekt) te "dekken"; vroeger zou er in het Ajaxspel één naar voren zijn gestapt, maar nu blijven ze (twee van de drie hadden kunnen stappen) staan. We hadden al vier of vijf man achter, moeten Ajacieden alleen maar achter PSV'ers aanlopen? Over het vierde doelpunt kan ik kort zijn, op amateurniveau zie je dat wel eens, bij Ajax ook: twee man gaan het kopduel aan, dat is dom, maar beiden verliezen ook nog eens.

Waarom verdedigt Ajax zo slecht, Jaap Stam is toegevoegd aan de trainersstaf, hij en FdB zijn topverdedigers geweest.

De aandacht op Vermeer richten is een afleidingsmanoeuvre, het probleem zit dieper, het lage tempo, geen enkele individuele actie meer enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 23, 2013 3:34 pm

Demosthenes schreef:
De aandacht op Vermeer richten is een afleidingsmanoeuvre, het probleem zit dieper, het lage tempo, geen enkele individuele actie meer enz.
Vooral het gebrek aan individuele klasse en daarnaast geen zelfvertrouwen en we zijn weer opnieuw aan het bouwen .....
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 23, 2013 3:57 pm

Ajax is gewoon te veel kwaliteit kwijt geraakt. En dat is niet goed opgevangen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 23, 2013 4:01 pm

Dan vraag ik me toch af waarom het al nergens op leek toen Alderweireld en Eriksen er nog gewoon bij waren. Ajax is namelijk vanaf de eerste minuut in dit seizoen al dramatisch bezig.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 23, 2013 4:31 pm

Misschien zijn ze ook wel gemakzuchtig na drie kampioenschappen op rij.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 23, 2013 4:58 pm

Baseman schreef:Hij steekt zijn arm iets uit, waardoor Serero er tegenaan rent.

Suarez deed ook maar zijn bek open toen die geniepige Bakkal daar met zijn strot vol tegenaan liep!

:ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.

Bericht door Le T. » ma sep 23, 2013 5:01 pm

Wouter schreef:Misschien zijn ze ook wel gemakzuchtig na drie kampioenschappen op rij.
De Boer met name denk ik. Hij is nooit gecorrigeerd, niet door de resultaten en niet door de organisatie of de supporters want die dwepen met de Cruijffrevolutie waar hij noodzakelijk voor is. Dus hij kon gewoon doorgaan met zijn superrondo zonder kansen uit te spelen, doorgaan met rare opstellingen en doorgaan met een dramatisch aan- en verkoopbeleid.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 23, 2013 5:06 pm

Le T. schreef:
Wouter schreef:Misschien zijn ze ook wel gemakzuchtig na drie kampioenschappen op rij.
De Boer met name denk ik. Hij is nooit gecorrigeerd, niet door de resultaten en niet door de organisatie of de supporters want die dwepen met de Cruijffrevolutie waar hij noodzakelijk voor is. Dus hij kon gewoon doorgaan met zijn superrondo zonder kansen uit te spelen, doorgaan met rare opstellingen en doorgaan met een dramatisch aan- en verkoopbeleid.
Daar zit wel wat in. Ik denk dat hij zijn groep overschat. Realistischer zou zijn om compacter te spelen, met een kleiner aantal aanvallend ingestelde spelers. Op het gevaar af dat ik, al sinds de voorbereiding, in herhaling verval... :smallgrin.gif:

Ik hoop dat (ook) Frank van deze 'crisis' (is het al zo ver?) leert. Word ie een betere trainer van. Hij kann niet koppig blijven volharden in een spelletje dat hij prefereert, terwijl ie er het materiaal niet voor heeft.

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 23, 2013 5:48 pm

Ach jongens, in de winterstop komt Cuenca -huur uiteraard-, dan is het lek boven!
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 23, 2013 6:04 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:
Daar zit wel wat in. Ik denk dat hij zijn groep overschat. Realistischer zou zijn om compacter te spelen, met een kleiner aantal aanvallend ingestelde spelers. Op het gevaar af dat ik, al sinds de voorbereiding, in herhaling verval... :smallgrin.gif:

Ik hoop dat (ook) Frank van deze 'crisis' (is het al zo ver?) leert. Word ie een betere trainer van. Hij kann niet koppig blijven volharden in een spelletje dat hij prefereert, terwijl ie er het materiaal niet voor heeft.
Kan me toch niet aan de indruk onttrekken Wim, dat je toch een beetje gedraaid bent in je mening... :smallgrin.gif:

Het is aan de ene kant wel ironisch dat Ajax (voor Nederlandse begrippen) vrij weinig is kwijtgeraakt qua spelers. Eriksen is natuurlijk een aderlating, maar één speler zorgt niet voor een dergelijk niveau-verschil. Ik vind dat Ajax al zeker 2 jaar stilstaat in haar ontwikkeling. Ik zei aan het begin van dit seizoen dat er niet doorgeselecteerd werd en dat doet zich nu voelen. De Boer en het TH hebben zich er lelijk op verkeken en dat mag je ze voor de volle 100% aanrekenen.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 23, 2013 6:10 pm

GangstaRiB schreef: Ik vind dat Ajax al zeker 2 jaar stilstaat in haar ontwikkeling. Ik zei aan het begin van dit seizoen dat er niet doorgeselecteerd werd en dat doet zich nu voelen. De Boer en het TH hebben zich er lelijk op verkeken en dat mag je ze voor de volle 100% aanrekenen.
Dit zag je ook al lang aankomen. Alleen wanneer je dat zei, kon je verbale pek en veren verwachten.

De kampioenschappen van de afgelopen jaren waren een laagje chroom op een partij ijzer die flink aan het roesten is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 23, 2013 6:33 pm

De kampioenschappen hebben wat mij betreft vooral voor broodnodige rust gezorgd. Zonder De Boer had Ajax er nu veel slechter voor gestaan.

Neemt niet weg dat er ook dingen mis gaan. De start van dit seizoen is me erg tegengevallen. Zeker omdat we in het begin nog compleet waren had ik verwacht dat we door hadden kunnen gaan waar we gebleven waren. Maar dat is geen moment gelukt. Niet na maar ook niet vóór het vertrek van Eriksen en Alderweireld. We moeten nu niet ineens de rest van het seizoen vergeten omdat we na hun vertrek tegen twee zeperds aanlopen. Het was daarvoor net zo slecht.

Of dat nu volledig een mentale kwestie (andere mindset want drievoudig kampioen) weet ik niet. Maar ik ben er van overtuigd dat er op dat vlak problemen spelen waar we nu last van hebben. Anders kan ik niet verklaren waarom een aantal spelers zo door hun ondergrens heen zakken.

Over de invulling van het vertrek van Eriksen en Alderweireld vel ik nog geen definitief oordeel. Nu valt het allemaal even tegen maar als een aantal jonge spelers nu hun kans pakt kan het er bij de winterstop alweer anders uit zien. Zo is het, zeker in Nederland, dan ook weer.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 23, 2013 6:45 pm

Zet Bazoer maar eens op de plek van Poulsen/Schone.
I think I lost my fucking headache

Le T.

Bericht door Le T. » ma sep 23, 2013 6:53 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:

Tot nu toe kon hij dat wel, omdat de eerste seizoenshelften met de mantel der liefde werden bedekt, en in de tweede seizoenshelft goede reeksen werden neergezet qua punten, dat het met hangen en wringen ging deed er toen niet meer toe. In principe zien we nu precies dezelfde problemen die hij meteen na zijn start ook al liet zien, maar toen waren de meesten te druk met jubelen.

Hij leerde niet van de afgang tegen Feijenoord in eigen huis, omdat we met een gelijkspel wegkwamen, hij leerde niet van de Janssen soap maar bleef eigenwijs spelers op rare posities zetten, hij leerde niet van de aankoop van Boerrigter, maar zag het helemaal zitten in Sana bijvoorbeeld. Het is al een heel groot probleem als de hoofdtrainer talent en potentieel niet kan onderscheiden van vorm, maar als die zijn eigen beperkingen daarin niet wil zien en niet iemand zoekt met meer kijk daarop om hem te helpen, dan gaat het heel pijnlijk worden.

Hij heeft vooral laten zien het meest koppig te zijn in de dingen die hij het minste beheerst. Van lerend vermogen heb ik weinig kunnen bespeuren.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma sep 23, 2013 6:54 pm

Is Finnbogasson al transfervrij?
:hypocrite.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 23, 2013 7:49 pm

LucaS schreef:Zet Bazoer maar eens op de plek van Poulsen/Schone.
Woensdag een mooie gelegenheid.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma sep 23, 2013 7:52 pm

Ajaciedjuh schreef:
LucaS schreef:Zet Bazoer maar eens op de plek van Poulsen/Schone.
Woensdag een mooie gelegenheid.
En dan winnen we van Volendam en vervolgens wordt je op een hoopje gespeeld tegen een beetje tegenstand. Talenten nu laten debuteren is dodelijk. Het team loopt niet en zo verpest je die gasten. Het raamwerk staat niet bij Ajax.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 24, 2013 6:20 am

GangstaRiB schreef: Kan me toch niet aan de indruk onttrekken Wim, dat je toch een beetje gedraaid bent in je mening... :smallgrin.gif:
Die indruk klopt niet. Ik sta 100% achter het beleid. Ajax heeft nog steeds een prima selectie, die zich dit seizoen ook weer zal ontwikkelen en goed voetbal op de mat zal leggen. Mag ik er even aan herinneren dat menigeen vorig jaar om deze tijd ook moord en brand riep en wist dat het de komende jaren niets zou worden? Tot dat gezelschap behoorde ik niet.

Maar tactisch klopt het dit seizoen niet (te offensief) en ik vraag me af wat ze in die voorbereiding nieuwe stijl hebben gedaan. psv-Ajax was niet de 1e pot waarin Ajax in de 2e helft door z'n hoeven ging.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 24, 2013 4:03 pm

Jij dacht dat PSV kampioen zou worden...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie