PSV - Ajax 22-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.

Re: PSV - Ajax 22-09-2013

Bericht door Le T. » ma sep 23, 2013 10:19 am

wimpey schreef: À propos Eriksen: wellicht zijn enigen uit zijn bashclub nu overtuigd van zijn impact op het spel van Ajax? Bedoel ik jou niet mee trouwens...
Hoewel ik niet tot zijn bashclub behoor, wil ik opmerken dat ik vooral overtuigd raak van de impact van het spel van Ajax op Eriksen.

Zeux schreef:
Deze staat van zijn kondigde zich natuurlijk al jaren aan.

Het niet wezenlijk vernieuwen van de selectie en gokken op de jeugd, geeft dit resultaat.

Het TH.heeft alle vertrouwen in de jeugd(aankopen). Als dit als overgangsjaar wordt beschouwd, is het dus de vraag: of die jonge spelers zoveel kwaliteit in zich hebben, dat ze er in 2014 wél zullen staan. Of is het 2015?
Dat is maar een deel. Er is namelijk best nog veel geld aan transfers uitgegeven, maar die zijn bijna allemaal mislukt of aan het mislukken. Als De Boer dat geld nou goed besteed had, met oog voor talent en geschiktheid voor positie, dan had het er al heel anders uit gezien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 23, 2013 10:23 am

wimpey schreef:
Baseman schreef:
wimpey schreef:Die lui konden lange tijden geen 3 keer een bal naar een medespeler krijgen. Ze deden maar wat in de vorm van achter lange ballen aan rennen.
Dat heet met een dieptepass een speler vrij voor de goal zetten...
Ik wil psv's prestatie niet bagatelliseren, Base. Maar voetballend bracht psv erg weinig. Continu balverlies bijv. Het is niet zo dat Ajax door een superieur voetballend psv te kijk werd gezet. Ajax zette zichzelf te kijk.

Ajax is een vrijgevige opponent momenteel. We hadden AZ en Heerenveen onder controle. En toen weer niet. :blush.gif: Vergeten tegen Groningen de 0-2 te maken. En begonnen na een goed 2e kwart van de wedstrijd gisteren wel niet zo beschamend slecht aan die 2e helft. We zetten een psv dat ook niet overloopt van kwaliteit, vorm en vertrouwen in een zetel.
Het was op een gegeven moment, echt comedy capers. Wedstrijdje de bal zo snel mogelijk naar de tegenstander schieten en ze hielden het nog lang vol ook nog.

Ik vond psv ook niet veel (wel verdiend gewonnen), maar dat zegt meer over de mentale weerbaarheid van Ajax op dit moment. FdB moet terug naar een goede organisatie. Zet voorlopig Schone maar op rechtsbuiten om een versterkt middenveld te krijgen. Je kunt het ook niet meer maken om Cillessen niet op te stellen. Alhoewel ik denk dat we daar ook niet veel mee opschieten. Opbouwend een stuk minder en bij hoge ballen ook niet sterk.

Serero, Sana zou ik niet meer bij de selectie betrekken. Hopen dat Siem snel wedstrijdfit is en dan met Duarte en Siem op het middenveld gaan spelen. Schone is de vierde middenvelder vanaf rechtsbuiten. Andersen kan hem in de loop van de wedstrijd vervangen als het nodig is (of eventueel linksbuiten i.p.v. Fischer). Spits Kolbeinn / Bojan en vanaf links Bojan/Fischer/Andersen.
Poulsen op 6 en aanstaande woensdag maar eens Bazoer uitproberen. Ipv Serero zou ik Lobotka doorschuiven in de selectie.

Achterin: ik hoop dat Veltman snel weer wedstrijdfit is en dat hij samen met Moisander het verdedigende centrum gaat vormen. Denswil moet de strijdt aan met Moisander. We hebben momenteel 2 postbodes achterin staan. Moisander die duidelijk niet tot zijn recht komt vanaf rechts en Denswil loopt te veel met de bal en geeft uiteindelijk passes van 5 meter. Ik heb hem in de jeugd en JA ook vaak goede diepteballen zien geven, maar dat zelfvertrouwen heeft hij schijnbaar niet!?

Linksachter Blind en Boilesen moeten het samen uitvechten. Dat geldt ook voor de rechtsachter positie met Ricardo en Legion.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 23, 2013 10:29 am

Afbeelding
Afbeelding
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 23, 2013 10:33 am

wimpey schreef:Ik wil psv's prestatie niet bagatelliseren, Base. Maar voetballend bracht psv erg weinig. Continu balverlies bijv. Het is niet zo dat Ajax door een superieur voetballend psv te kijk werd gezet. Ajax zette zichzelf te kijk.
Dit vind ik iets te weinig credits voor PSV.
De laatste 20 minuten van de 1e helft waren voor Ajax en in die periode leed PSV heel veel balverlies, daarvoor en daarna was PSV voetballend wel degelijk beter. Zeker niet van hoog niveau, maar toch.
Aanvallend wist Ajax er nauwelijks doorheen te komen en de fouten die Ajax maakte werden ook grotendeels afgedwongen door PSV.
En dan mist(e) PSV dus nog Rekik, Wijnaldum, Maher en Narsingh.

Maar voetballend was PSV inderdaad niet superieur en is er nog veel ruimte voor verbetering.
Cocu had het aardig neergezet, maar gisteren werd vooral gewonnen op inzet en instelling.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma sep 23, 2013 10:35 am

999 schreef:
El Clavo schreef:
Wouter schreef:Nou, PSV was wel heel veel frisser en fruitiger dan Ajax.
Niet mee eens. psv begon sterk, maar na een kwartier nam Ajax de overhand. Ajax komt door weer een domme actie 1-0 achter en dan zie je dat het hele team in paniek raakt. Dat moet eruit.
Dan kun je ons natuurlijk ook vertellen hoeveel kansen AJAX kreeg na die 20-25 minuten dat Psv eigenlijk al minimaal twee goals had moeten maken ...
Zeker, een stuk of 3.

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 23, 2013 10:37 am

Afstandschot Van Rhijn, schot(je) Bojan, ?.

Le T.

Bericht door Le T. » ma sep 23, 2013 10:52 am

wimpey schreef:FdB laat Ajax dit seizoen te open en met teveel aanvallend ingestelde spelers opereren. Dát is het probleem. Hij was altijd van organisatie, structuur, discipline, vastigheden en dacht dit seizoen "stappen vooruit" te kunnen zetten. De "basis" nam hij daarbij blijkbaar voor vanzelfsprekend aan.

Gewoon terug naar die basis dus. Ajax heeft nog altijd prima materiaal en aanstormende talenten. Maar het handvat / houvast ontbreekt. Da's Frank's primaire taak nu: defensieve organisatie neerzetten. En van daaruit weer tot voetbal komen.
De basis lijkt mij aanvallen met techniek en creativiteit, waarmee de vraag over het prima materiaal ook beantwoord is. Jij komt hier met een verhaal aan dat Huub Stevens tot de ideale trainer zou maken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 23, 2013 11:15 am

Ajaciedjuh schreef:Afbeelding
Afbeelding

Hijs goed. :ajaxsmiley.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 23, 2013 11:16 am

Baseman schreef:Afstandschot Van Rhijn, schot(je) Bojan, ?.
Dat was het wel, ja. Mogelijkheden op kansen werden slecht uitgespeeld. De ruimte werd door Bojan en Schöne wel gevonden. De rest anticipeerde daar slecht op.

Wat vond je trouwens van de "actie" van Schaars tegen Serero?
Baseman schreef: Cocu had het aardig neergezet, maar gisteren werd vooral gewonnen op inzet en instelling.
Dat dus. En dat is óók kwaliteit.
Le T. schreef: Jij komt hier met een verhaal aan dat Huub Stevens tot de ideale trainer zou maken.
En jij behoort niet tot Eriksen's bashclub. :smallgrin.gif: Huub Stevens is "null muss stehen" en scoren uit een spelhervatting. FdB heeft wel aangetoond Ajax' ideale trainer te zijn, volgens mij. Hij nam echter bepaalde zaken "for granted" toen hij dit seizoen in ging. Dus moet ie een stap terug.

Jij denkt bij de bouw van een huis bij de kerstboom te beginnen. Ik zou bij het fundament aanvangen.

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2013 11:30 am

El Clavo schreef:
999 schreef:
El Clavo schreef:
Niet mee eens. psv begon sterk, maar na een kwartier nam Ajax de overhand. Ajax komt door weer een domme actie 1-0 achter en dan zie je dat het hele team in paniek raakt. Dat moet eruit.
Dan kun je ons natuurlijk ook vertellen hoeveel kansen AJAX kreeg na die 20-25 minuten dat Psv eigenlijk al minimaal twee goals had moeten maken ...
Zeker, een stuk of 3.
Zie Baseman.Geen kansen gecreeerd dus ... de zoveelste keer ...
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » ma sep 23, 2013 11:31 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Jij komt hier met een verhaal aan dat Huub Stevens tot de ideale trainer zou maken.
En jij behoort niet tot Eriksen's bashclub. :smallgrin.gif:
Nee, ik vond dat hij te weinig met zijn talent deed, met name qua maken van het spel. Bij de Spurs zie je hem ineens wel de korte slimme passjes geven zodat een medespeler ruimte en tijd heeft en zie je hem wel om de derde man denken.
Huub Stevens is "null muss stehen" en scoren uit een spelhervatting. FdB heeft wel aangetoond Ajax' ideale trainer te zijn, volgens mij. Hij nam echter bepaalde zaken "for granted" toen hij dit seizoen in ging. Dus moet ie een stap terug.

Jij denkt bij de bouw van een huis bij de kerstboom te beginnen. Ik zou bij het fundament aanvangen.
Ik zie wel wat trainerskwaliteiten bij De Boer, maar zien wie echt potentie heeft en wie niet hoort daar niet bij, dat maakt het aan- en verkoopbeleid wel duidelijk. Ook het beoordelen van welke speler en positie bij elkaar passen behoort niet tot zijn kwaliteiten. Dat lijken mij nogal essentiele kwaliteiten om elk seizoen een stukje beter te worden dan het voorgaande.

Dat is dan ook niet gebeurd, hij heeft er 3 kampioenschappen uit weten te persen op inzet en mentaliteit terwijl de concurrentie er een potje van maakte, dat verdient lof maar is geen formule voor succes.

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2013 11:40 am

Volgens de media was er dit jaar ook, net als met de oefenwedstrijden, een andere conditie trainings opzet .. Weet iemand wat het verschil is met andere jaren.

Overigens leuk hoor die andere oefenwedstrijden opzet dit jaar, maar zo te zien geen succes ...

Zie dat het al na 3.27 min/sec het 1 - 0 voor Psv had kunnen ( moeten ) zijn ... Met een herkansing op 3.32 min/sec ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 23, 2013 11:46 am

wimpey schreef:Dat was het wel, ja. Mogelijkheden op kansen werden slecht uitgespeeld. De ruimte werd door Bojan en Schöne wel gevonden. De rest anticipeerde daar slecht op.
Mee eens.
Erg dom en nogal onhandig.
Ik vind het geen rode kaart waard, maar geel was zeker op zijn plaats geweest.
Ook mee eens.
Wel opvallend, aangezien PSV afgelopen donderdag juist een ontzettend slechte inzet en instelling toonde.

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2013 11:49 am

Ja maar, wij hadden toch bijna Barcelona verslagen in de 1e helft .. Tenminste dat beginnen er steeds meer te geloven ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 23, 2013 11:55 am

Baseman schreef:
Erg dom en nogal onhandig.
Ik vind het geen rode kaart waard, maar geel was zeker op zijn plaats geweest.
Waarom geel!? Geen bal in de buurt, dus gewoon rood.

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2013 12:04 pm

+1 ...
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 23, 2013 12:52 pm

Base zal wel bedoelen dat ie op een gele kaart in de wedstrijd had gehoopt, dan was er geen gezeur mee over een mogelijke schorsing na de wedstrijd. Al zullen er in Eindhoven minder over malen nu ze weer eens van ons gewonnen hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 23, 2013 12:57 pm

KNVB Persafdeling ‏@KNVBpers 10m
Actie Stijn Schaars tijdens #psvaja gezien en beoordeeld door arbiter. FIFA-regels stellen dat de aanklager niet meer in actie mag komen.
Helaas...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 23, 2013 1:18 pm

Rondje Jupiler League dan voor Nijhuis?

Niet dat ik me echt druk maak om het wel of niet spelen van Schaars.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 23, 2013 1:37 pm

Iemand die spelers van Ajax er zo makkelijk uitloopt hoort natuurlijk niet in de Jupiler League thuis.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 23, 2013 1:54 pm

Ajaciedjuh schreef:Waarom geel!? Geen bal in de buurt, dus gewoon rood.
Omdat het geen slaande beweging of elleboogstoot was.
Het zag er erger uit dan het was, daarom was het ook zo onhandig.

PS: Rot voor Driessen, hij deed gister nog wel zo'n moeite om Schaars en Bruma schorsingen aangepraat te krijgen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma sep 23, 2013 2:04 pm

Geen slaande beweging? Kom op nou man. Dan heeft Suarzez Bakkal ook niet gebeten.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 23, 2013 2:16 pm

El Clavo schreef:Geen slaande beweging? Kom op nou man. Dan heeft Suarzez Bakkal ook niet gebeten.
Eens. Dit valt echt niet weg te relativeren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 23, 2013 2:17 pm

Hij steekt zijn arm iets uit, waardoor Serero er tegenaan rent. Schaars zijn arm zwiept ook niet voor niets naar voren, dat komt omdat hij zelf geen kracht naar achteren zet. Wat wel het geval zou zijn bij een ellegboogstoot of slaande beweging.
Dit was normaal niet eens opgevallen, ware het niet dat Serero klein en licht is en daardoor op de grond valt. Een andere speler zou alleen uit evenwicht gebracht zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat hierover de meningen verdeeld zijn.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 23, 2013 2:19 pm

Baseman schreef:Hij steekt zijn arm iets uit, waardoor Serero er tegenaan rent. Schaars zijn arm zwiept ook niet voor niets naar voren, dat komt omdat hij zelf geen kracht naar achteren zet. Wat wel het geval zou zijn bij een ellegboogstoot of slaande beweging.
Dit was normaal niet eens opgevallen, ware het niet dat Serero klein en licht is en daardoor op de grond valt. Een andere speler zou alleen uit evenwicht gebracht zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat hierover de meningen verdeeld zijn.
Pffffffff
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie