Ajax 19.898 9.798 groepsronde
Champions League 2013-2014
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Champions League 2013-2014
Ajax pakt bijna 20 miljoen, dat is serieus geld hoor.
YNWA
En 20 miljoen aan verkopen. Een miljoen of 10 aan salarisbesparing.
IK GELOOF!!!!!!
-
De CL is inderdaad niet bedoeld voor de kampioenen van de kleine landen; een systeem waarbij nummer 5 van Spanje ook de kans krijgt om mee te gaan doen zal ook zeker de voorkeur hebben van de UEFA, Nederland zal ook slachtoffer kunnen worden als die visie niet verandert.Maar het is buitensporig dat Juventus 154 (!) keer meer verdient dan BATE Borisov. Zeker met de wetenschap dat de kampioen van Wit Rusland wel de latere winnaar Bayern wist te verslaan en de Italiaanse kampioen daarin niet slaagde. Oftewel, een sympathieke kampioen uit een klein land heeft niets te zoeken in de Champions League en moet daarom ook maar helemaal niets verdienen aan het toernooi.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Galatasaray verliest van Real op de wijze waarop wij dat ook deden. Leuk meespelen en dan opeens 3x de bal uit je doel moeten halen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Echt een kopie van onze wedstrijd vorig seizoen...
Wat wil je, tegen zulke aanvallers. Geen schande, hoor.
Waarom?
Die ploeg is drie jaar gedrild door Mourinho met zijn countervoetbal. Ze kiezen hun momenten uit.
Die ploeg is drie jaar gedrild door Mourinho met zijn countervoetbal. Ze kiezen hun momenten uit.
Ik denk dat Rishi bedoeld dat Barcelona, en sommige Barcelona spelers daar over heen willen gaan ..
Blij met de punten ...
Inderdaad. Wordt een pijnlijke avond. Denk echt dat het 6-0 bij rust staat.
IK GELOOF!!!!!!
Dan kan het alleen maar meevallen.
Ik hoop dat de spelers niet net zo bang zijn als jullie, want dan wordt het niets.

Ik hoop dat de spelers niet net zo bang zijn als jullie, want dan wordt het niets.
Wat een onzin weer ..Yopi schreef:Dan kan het alleen maar meevallen.![]()
Blij met de punten ...
Enige die niet bang is, is Fischer. De rest schijt 15 kleuren.
IK GELOOF!!!!!!
Daar ben ik ook bang voor. Juist dan gaat het mis.
Ik word misselijk van dat kruiperige gedoe. Natuurlijk is Barcelona normaal gesproken sterker, maar die jongens hebben ook een vader en een moeder, hoor.
Ik word misselijk van dat kruiperige gedoe. Natuurlijk is Barcelona normaal gesproken sterker, maar die jongens hebben ook een vader en een moeder, hoor.

Denswil kwam anders ook zelfverzekerd over.
Spelers moeten zich ook niet onderdanig gaan gedragen. Laat maar zien wat je waard bent. Als supporter maak ik me wel wat zorgen. Vooral vanwege onze armoedige competitiestart. Aan de andere kant. Als het mis gaat staan we niet alleen. Grote uitslagen komen vaker voor en we zullen ze in de toekomst alleen maar meer gaan zien als de verschillen tussen clubs zo groot blijven.
Er zijn in Europa nog maar een paar clubs die er voor wat betreft de prestaties echt toe doen. Ik heb er niets mee maar zo liggen de kaarten op het moment wel.
Spelers moeten zich ook niet onderdanig gaan gedragen. Laat maar zien wat je waard bent. Als supporter maak ik me wel wat zorgen. Vooral vanwege onze armoedige competitiestart. Aan de andere kant. Als het mis gaat staan we niet alleen. Grote uitslagen komen vaker voor en we zullen ze in de toekomst alleen maar meer gaan zien als de verschillen tussen clubs zo groot blijven.
Er zijn in Europa nog maar een paar clubs die er voor wat betreft de prestaties echt toe doen. Ik heb er niets mee maar zo liggen de kaarten op het moment wel.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is lastig voetballen met zo'n Felipe Melo in je elftal.Khraa schreef:Galatasaray verliest van Real op de wijze waarop wij dat ook deden. Leuk meespelen en dan opeens 3x de bal uit je doel moeten halen.

Galatasaray deed het vorig jaar vrij behoorlijk en toen riep ik al dat Ajax tot hetzelfde in staat is. Je moet alleen wat geluk hebben bij de loting en dat bleek nu ook wel. 1-6 is alleen nog een tikje erger dan ik had verwacht.
Helaas ja. In de nineties kon je als NL club de CL winnen ten koste van de nummer 6 van Duitsland en de nummer 4 van Italie van dat seizoen.Marillion schreef: Er zijn in Europa nog maar een paar clubs die er voor wat betreft de prestaties echt toe doen.
-
Volgens mij deden er toen alleen kampioenen mee, niet nummer 2 of 6 uit Duitsland enz.wimpey schreef:Helaas ja. In de nineties kon je als NL club de CL winnen ten koste van de nummer 6 van Duitsland en de nummer 4 van Italie van dat seizoen.Marillion schreef: Er zijn in Europa nog maar een paar clubs die er voor wat betreft de prestaties echt toe doen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Makkelijk om op te zoeken waar Milan en Bayern in 94-95 eindigden hoor...Demosthenes schreef: Volgens mij deden er toen alleen kampioenen mee, niet nummer 2 of 6 uit Duitsland enz.
De titel van een jaar eerder zegt weinig over de ploeg van het seizoen erna. Kan me vergissen, maar volgens mij is bijv. Eriksen geen Ajacied meer.
-
Je bedoelt dat de kracht van de kampioenen afneemt en die van nummer zes toeneemt? Een team verspeelt misschien juist punten in de competitie dor de zware wedstrijden in de CL, dat gebeurt in ieder geval bij Ajax.wimpey schreef:Makkelijk om op te zoeken waar Milan en Bayern in 94-95 eindigden hoor...Demosthenes schreef: Volgens mij deden er toen alleen kampioenen mee, niet nummer 2 of 6 uit Duitsland enz.
De titel van een jaar eerder zegt weinig over de ploeg van het seizoen erna. Kan me vergissen, maar volgens mij is bijv. Eriksen geen Ajacied meer.
Hoe sterk was Dortmund dan twee seizoenen geleden: volgens mij uitgeschakeld in de poule van de CL, maar wel kampioen geworden dat jaar! Is Dortmund dan sterker geworden of zwakker?
Eriksen is geen Ajacied meer? Ja, als Ajax iets wilde, was het verkopen van Erisken, daar sprak FdB (toen nog lid van het TH) eind vorig seizoen al over.
Uiteraard is het nu heel erg veel moeilijker om de CL te winnen dan in 1995. Geen vergelijken. De kampioenen van Engeland, Spanje en Duitsland waren toen groepshoofd geweest. Vorig seizoen zaten ze alle drie bij ons in de poule.
Voor wie het niet gelooft, kijk eens wat er toen in zat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Champ ... ue_1994/95
Voor wie het niet gelooft, kijk eens wat er toen in zat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Champ ... ue_1994/95
Die indruk heb ik ook sterk...Rishi schreef:Je snapt dus echt niet wat Wimpey bedoelt?
Andere tijden inderdaad Yopi. Toch kunnen we hem nog steeds winnen die Champions League. Dat is anno 2013 niet onrealistischer dan het in 1993 was.