De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Demosthenes

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 4:15 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Het TH zit er nu ruim 2 jaar, in 2011 zal er nog geen afspraak zijn gemaakt over een contract dat in 2014 afloopt.
Riskante stelling...

Ik heb nl. eens gelezen dat Eriksen in z'n contract op had laten nemen dat hij op z'n 17e bij de A-selectie zou aansluiten.
Kan me niet voorstellen dat hij dat als zestienjarige eist en dat die eis wordt gehonoreerd, kan me niet herinneren dat gelezen te hebben. Hij begon in de B1 en volgens Wikipedia:
Eriksen begon in het seizoen 2008/2009 in de B1 van Ajax onder leiding van Robin Pronk. Ajax A1-trainer Frank de Boer liet hem aan het einde van het seizoen regelmatig meespelen met de A1 en na verloop van tijd mocht hij meetrainen met het eerste elftal.[1] Begin 2010 mocht Eriksen met de hoofdmacht mee op trainingskamp naar Portugal waar hij debuteerde tegen de Ajax Amateurs.
Hij is februari 2010 achttien geworden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 17, 2013 5:17 pm

Demosthenes schreef:
Jabu schreef:De afspraken die zij zelf gemaakt hebben, toch?
Het enige wat volgens mij naar buiten is gekomen is dat Overmars vorig jaar (november 2012) met Eriksen heeft zitten onderhandelen/praten over contractverlenging. Het TH zit er nu ruim 2 jaar, in 2011 zal er nog geen afspraak zijn gemaakt over een contract dat in 2014 afloopt.
Wacht even, Overmars zegt dat er een afkoopsom in zijn contract stond. Wanneer heeft Eriksen zijn laatste contract getekend?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 17, 2013 6:08 pm

Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:
Jabu schreef:De afspraken die zij zelf gemaakt hebben, toch?
Het enige wat volgens mij naar buiten is gekomen is dat Overmars vorig jaar (november 2012) met Eriksen heeft zitten onderhandelen/praten over contractverlenging. Het TH zit er nu ruim 2 jaar, in 2011 zal er nog geen afspraak zijn gemaakt over een contract dat in 2014 afloopt.
Wacht even, Overmars zegt dat er een afkoopsom in zijn contract stond. Wanneer heeft Eriksen zijn laatste contract getekend?
In april 2010 tekende de 18-jarige Eriksen bij tot 2014. Toen zal dus de clausule (voor de tijd Overmars) zijn ingegaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 6:19 pm

Had hij dat bedrag van € 12 miljoen in zijn contract laten opnemen (Ik mag aannemen dat Overmars de waarheid spreekt of al een echte voetbalbestuurder is en kan liegen alsof het gedrukt staat)? In dat geval wist Eriksen toch dat hij niet hoefde bij te tekenen, wist hij dat hij zou vertrekken, want dat bedrag stelt voor clubs in Engeland (Was en is hij populair na een wedstrijd tegen Engeland, een paar jaar geleden) niets voor. De gesprekken van november zullen daar niets aan hebben veranderd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » di sep 17, 2013 6:27 pm

Demosthenes schreef: Het TH zit er nu ruim 2 jaar, in 2011 zal er nog geen afspraak zijn gemaakt over een contract dat in 2014 afloopt.
Al eerder dus, in April 2010.

100% zeker ook dat ik ooit heb gelezen dat Eriksen een termijn in zijn contract had laten opnemen waarop hij bij de A-selectie zou aansluiten. Alleen kan ik dat artikel niet vinden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 17, 2013 9:57 pm

Ik heb dat ook gelezen, Wimpey. Zeker weten. :biggthumpup.gif:

Niet moeilijk om na te gaan wie dat verbeterde contract in 2010 hebben afgesloten.

Afbeelding

Eriksen heeft zijn contract daarna niet meer willen verlengen, ondanks pogingen van Ajax om hem daartoe te verleiden.

999

Bericht door 999 » di sep 17, 2013 10:14 pm

Echt een AJAX-Hart die Eriksen .. lol...
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 17, 2013 10:31 pm

Wat is er zo vreemd aan een gelimiteerde afkoopsom?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 17, 2013 10:40 pm

Het is niet vreemd, het komt vaker voor.

Elf miljoen is ook geen onredelijk bedrag.

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 17, 2013 10:43 pm

Precies, alle hulde dus voor de toenmalige verantwoordelijken dat ze een van de meest gewilde talenten van Europa zover hebben gekregen dat ie zijn contract verlengde en dat ze met datzelfde gewilde talent een verhouding hebben weten te bewerkstelligen dat ie zegt niet gratis de deur uit te willen lopen.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 17, 2013 10:52 pm

Dat laatste is natuurlijk hun verdienste niet meer. Dan zou hij juist lekker gratis weg moeten lopen, om de huidige mensen te pesten.

Hij had sowieso zijn contract wel verlengd, denk ik. Hij deed dat immers zelfs toen Jol trainer was en Jol was niet zijn grootste fan.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 17, 2013 10:56 pm

Die 12 miljoen was dan misschien niet de fout van Overmars maar hij had hem toch nog altijd tot '14 aan zijn contract kunnen houden?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 17, 2013 10:59 pm

Nee, want als er een club komt die wil betalen kan de speler weg, nietwaar? Daar is die clausule juist voor.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 17, 2013 11:03 pm

Yopi schreef:Nee, want als er een club komt die wil betalen kan de speler weg, nietwaar? Daar is die clausule juist voor.
Dus elk transferwindow kon Eriksen kiezen; blijven of voor die prijs wegkomen? Zo had ik het nooit begrepen. Mogen we nog blij zijn dat ie nu pas wilde gaan...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 17, 2013 11:16 pm

Geen idee. Het is voor Ajax natuurlijk geen gunstige regeling.

Misschien hebben ze het zo gedaan om hem minder te hoeven betalen. Ze moesten in die tijd tenslotte saneren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2013 1:08 am

En om ervoor te zorgen dat hij nu weg kon.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 18, 2013 5:49 am

Yopi schreef:Dat laatste is natuurlijk hun verdienste niet meer. Dan zou hij juist lekker gratis weg moeten lopen, om de huidige mensen te pesten.
Het is niet zo dat iedereen in de wereld of het vorige bestuur of het huidige bestuur kiest. Blijkbaar heeft Eriksen het de hele periode naar zijn zin gehad en is hij Ajax dankbaar voor de hele periode. Het feit dat hij Ajax dankbaar is en iets terug wilde geven ligt natuurlijk aan alle betrokkenen in zijn tijd bij Ajax.
I think I lost my fucking headache

Toppie

Bericht door Toppie » wo sep 18, 2013 6:52 am

'Er is veel veranderd bij Ajax' Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - "Het ging Johan niet om de nederlaag, maar om de filosofie, de manier waarop Ajax het veld opstapte”, aldus Ajax-trainer Frank de Boer in reactie op het voorzetje dat de door Johan Cruijff ingezette Fluwelen Revolutie zou zijn mislukt als Ajax bij FC Barcelona – net als onder Martin Jol op bezoek bij Real Madrid – tegen een ruime nederlaag aanloopt.

"Dat je van FC Barcelona of Real Madrid verliest, kan gebeuren", stelt De Boer. "Het gaat erom hoe je speelt en ik denk dat dit zeer is veranderd de laatste drie jaar. We hebben heel veel goede momenten laten zien in de Champions League, dus er heeft weldegelijk een verandering plaatsgevonden.”

Daarbij ging de Ajax-trainer alleen in op het sportieve aspect. Ook op andere fronten is er de afgelopen jaren veel veranderd bij Ajax. Zowel organisatorisch als financieel.

Zonder de bemoeienis van Cruijff was Frank de Boer misschien nu nog steeds geen hoofdcoach geweest. Ajax, dat sinds de komst van De Boer drie keer op rij kampioen werd, genereerde bovendien een omzet van boven de 100 miljoen, is er financieel vele malen beter voor komen te staan en deed ook geen miljoenen kostende paniekaankopen meer
.

Tuurlijk, heel veel geld op de bank , maar sportief en het veldspel niet om aan te zien, leuk voor je supporters

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 18, 2013 7:07 am

Zonder de bemoeienis van Cruijff was Frank de Boer misschien nu nog steeds geen hoofdcoach geweest.
Het is 2013 en het wordt wel lastig, "ze zijn nog geen jaar bezig", JC zorgt in 2010 voor de benoeming van FdB (alsof niet iedereen ervan overtuigd was dat hij trainer van Ajax 1 zou worden) Wat duurt zo'n jaar toch lang.

999

Bericht door 999 » wo sep 18, 2013 9:25 am

COLUMN

Duel Ajax A1 is voor mij interessanter

Hier dan toch mijn column. Even had ik geen genoeg aan 24 uur per dag. Eerst van Barcelona naar Amsterdam voor de open dag van de foundation, dan voor de UEFA naar Londen en weer doorvliegen naar Turijn om voor de Gianluca Vialli Foundation te golfen. En dat allemaal zonder mobiele telefoon. Dus kon de column niet door worden gebeld…

Alleen hik ik nu tegen een ander probleem aan. Eigenlijk had ik uitgebreid willen reageren op de openingswedstrijd van de Ajax A1 tegen Barcelona A1 voor de Jeugd Champions League, maar vanwege de deadline van de krant moet ik mijn column eerder leveren. Dus kom ik daar maandag op terug.

Het klinkt misschien vreemd, maar op dit moment is de wedstrijd van de A1 voor mij interessanter dan die van het eerste. Het afgelopen anderhalf jaar zijn we tenslotte bezig geweest om in fases met Ajax een andere richting in te slaan. Dankzij het geweldige presteren van het team van Frank de Boer kregen we veel sneller dan verwacht de financiële huishouding op orde. Daarom zijn de inkomsten weer structureel hoger dan de uitgaven.

Alleen is het een groot misverstand om te denken dat dit vooral goed voor de aandeelhouders is geweest. De grootste aandeelhouder is namelijk de vereniging Ajax. Het geld komt daarom ten goede aan de club en zal vooral worden gebruikt om de laatste fases van de vernieuwde opleiding in te vullen.

Om dit te verduidelijken ga ik eerst terug in de tijd. Om aan de top mee te kunnen doen, werd ervaring gekocht. Omdat de beste spelers uit die categorie voor Ajax niet te betalen zijn, werd er daarom veel middelmaat gehaald. Daar zijn we vanaf gestapt en werd er in tien tot vijftien jonge spelers geïnvesteerd.

En zit de ervaring niet meer in het elftal, maar daar omheen. Het zijn nu oudspelers als Jaap Stam, Dennis Bergkamp, Ronald de Boer, John Bosman en nog vele anderen die jonge Ajacieden dichter naar de internationale top moeten brengen. We zitten op zo’n tachtig procent van dat proces, maar voor die laatste twintig procent zal extra geïnvesteerd moeten worden.

Neem bijvoorbeeld een golfer, die een coach heeft voor de drive, één voor het chippen en één voor de putt. Waarom moet er in het voetbal dan één coach voor vijftien spelers zijn? Terwijl er zoveel onderdelen zijn die veel specifieke aandacht verdienen. Deze details moeten nu worden ingevuld. Niet in het voordeel van de aandeelhouders, maar voor Ajax.

Daarom vind ik de wedstrijd van de A1 eigenlijk interessanter dan die van het eerste. Want waar staan we met onze nieuwe aanpak? Omdat ik veel spelers niet ken, de opstelling niet weet, ga ik nu volkomen blanco naar de wedstrijd kijken.

Die van het eerste kijk ik thuis. Zoals ik ook de uitnodiging voor de lunch van de besturen van Barcelona en Ajax af heb moeten slaan. Ik had al beloofd aanwezig te zijn bij een gezamenlijk actie van de Ajax Foundation en die van mij.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 18, 2013 10:35 am

999 schreef:
COLUMN

Duel Ajax A1 is voor mij interessanter

Hier dan toch mijn column. Even had ik geen genoeg aan 24 uur per dag. Eerst van Barcelona naar Amsterdam voor de open dag van de foundation, dan voor de UEFA naar Londen en weer doorvliegen naar Turijn om voor de Gianluca Vialli Foundation te golfen. En dat allemaal zonder mobiele telefoon. Dus kon de column niet door worden gebeld…

Alleen hik ik nu tegen een ander probleem aan. Eigenlijk had ik uitgebreid willen reageren op de openingswedstrijd van de Ajax A1 tegen Barcelona A1 voor de Jeugd Champions League, maar vanwege de deadline van de krant moet ik mijn column eerder leveren. Dus kom ik daar maandag op terug.

Het klinkt misschien vreemd, maar op dit moment is de wedstrijd van de A1 voor mij interessanter dan die van het eerste. Het afgelopen anderhalf jaar zijn we tenslotte bezig geweest om in fases met Ajax een andere richting in te slaan. Dankzij het geweldige presteren van het team van Frank de Boer kregen we veel sneller dan verwacht de financiële huishouding op orde. Daarom zijn de inkomsten weer structureel hoger dan de uitgaven.

Alleen is het een groot misverstand om te denken dat dit vooral goed voor de aandeelhouders is geweest. De grootste aandeelhouder is namelijk de vereniging Ajax. Het geld komt daarom ten goede aan de club en zal vooral worden gebruikt om de laatste fases van de vernieuwde opleiding in te vullen.

Om dit te verduidelijken ga ik eerst terug in de tijd. Om aan de top mee te kunnen doen, werd ervaring gekocht. Omdat de beste spelers uit die categorie voor Ajax niet te betalen zijn, werd er daarom veel middelmaat gehaald. Daar zijn we vanaf gestapt en werd er in tien tot vijftien jonge spelers geïnvesteerd.

En zit de ervaring niet meer in het elftal, maar daar omheen. Het zijn nu oudspelers als Jaap Stam, Dennis Bergkamp, Ronald de Boer, John Bosman en nog vele anderen die jonge Ajacieden dichter naar de internationale top moeten brengen. We zitten op zo’n tachtig procent van dat proces, maar voor die laatste twintig procent zal extra geïnvesteerd moeten worden.

Neem bijvoorbeeld een golfer, die een coach heeft voor de drive, één voor het chippen en één voor de putt. Waarom moet er in het voetbal dan één coach voor vijftien spelers zijn? Terwijl er zoveel onderdelen zijn die veel specifieke aandacht verdienen. Deze details moeten nu worden ingevuld. Niet in het voordeel van de aandeelhouders, maar voor Ajax.

Daarom vind ik de wedstrijd van de A1 eigenlijk interessanter dan die van het eerste. Want waar staan we met onze nieuwe aanpak? Omdat ik veel spelers niet ken, de opstelling niet weet, ga ik nu volkomen blanco naar de wedstrijd kijken.

Die van het eerste kijk ik thuis. Zoals ik ook de uitnodiging voor de lunch van de besturen van Barcelona en Ajax af heb moeten slaan. Ik had al beloofd aanwezig te zijn bij een gezamenlijk actie van de Ajax Foundation en die van mij.
Je moet het em nageven, het is 'cover your ass' voor gevorderden.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 18, 2013 10:47 am

Hoezo? :confused.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 18, 2013 10:54 am

Yopi schreef:Hoezo? :confused.gif:
Hij neemt bij voobaat al afstand van een eventuele uitslag van vanavond. En op langere termijn komt ie met vage termen als: "we zitten nu op 80% van het proces". Wat houdt die 80% in en wanneer komen we op 100%?
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2013 10:57 am

Zaken die geregeld moeten worden. Waar je invloed op hebt.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 18, 2013 11:13 am

GangstaRiB schreef: Hij neemt bij voobaat al afstand van een eventuele uitslag van vanavond. En op langere termijn komt ie met vage termen als: "we zitten nu op 80% van het proces". Wat houdt die 80% in en wanneer komen we op 100%?
Nadruk ligt op het opkrikken van het niveau van de opleiding, waarvan Ajax-1 de vruchten moet gaan plukken. Bazoer en Tete waren in de voorbereiding de enigen die vanuit de opleiding even mee mochten doen bij de selectie. Dus dat het proces nog gaande is, lijkt me (ook) duidelijk.

De teneur op AT is echter dat alles in het belachelijke wordt getrokken. Het enige dat ik JC e.c. v.w..b. die 'revolutie' verwijt, is de ambitie om het beter te doen dan JOR e.c. :hypocrite.gif:

Plaats reactie