Ons werd toen wijsgemaakt dat Menno Willems, Arno Splinter, Kofi Mensah e.c. talent hadden. En dat Juan, Gabrich en Santos degelijk gescout waren. Hopelijk weet Ajax het gat nu wel op te vangen.Cruijff schreef: Vind ik eigenlijk niet vergelijkbaar. We hebben nu Melegs, Lobotka's, Bazoers in de pijpleiding zitten en een Fischer, Denswil en Andersen die al verder zijn.
Toen moesten we het met aankopen als Juan, Santos en Gabrich oplossen. Dat was gedoemd om te mislukken alleen in de Arena zag men dat toen nog allesbehalve in...
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Ik heb Arno Splinter toen een keer namens Ajax in actie gezien tegen een Hoofdklasse amateurclub. Fred Grim was aan Ajax zijde de uitblinker. Hoewel ik toen pas 12 was, wist ik vanaf die dag over Splinter wel genoeg. Dat werd hem niet.
Dat Meleg en Lobotka écht een flink partijtje kunnen voetballen hebben we inmiddels met eigen ogen live kunnen zien.
Dat Meleg en Lobotka écht een flink partijtje kunnen voetballen hebben we inmiddels met eigen ogen live kunnen zien.
Ik ben ook positief over het perspectief van deze groep. Maar daar heb je momenteel weinig van. Last minute vertrek Chris en Toby, nieuw duo centraal achterin, keeper uit vorm en onzeker, spelers die terug komen van langdurige blessures (Boily, Serero, Klaassen), Poulsen en Schöne die hun niveau van vorig seizoen niet halen, Bojan en Fischer die zich geforceerd willen bewijzen, basisspelers als Siem en Blind die kwakkelen, Sigthorsson en Hoesen die het voorin niet brengen, vd Hoorn die moeite heeft om aan te pikken, Duarte die ingepast moet worden. En dan heb je sowieso een x-aantal twijfelaars. Da's allemaal wat te veul. Excuses tellen op dat niveau niet trouwens. Denk dat we inmiddels wel vast kunnen stellen dat er de afg. seizoenen het optimale uit de voorhanden zijnde middelen is gehaald. En dat het dit seizoen een nog lastiger puzzeltocht zal worden.Cruijff schreef: Dat Meleg en Lobotka écht een flink partijtje kunnen voetballen hebben we inmiddels met eigen ogen live kunnen zien.
Wanneer je dan ook nog de jongens die je noemt juist op dit moment in Ajax-1 zou willen inpassen… Ik denk dat ze kopje onder zouden gaan. FdB zal eerst weer een degelijk framework moeten vinden.
-
Op AS staat:
Iemand op AT schrijft:De mutatie heeft tot gevolg dat Overmars, Bergkamp en Jonk voortaan kunnen beslissen over het lot van De Boer. Dat hoeft niet per se te betekenen dat dat meteen gaat over ontslag, ook een vertrek van De Boer wordt nu opgevangen door het technische hart. De directie van Ajax bepaalt hierdoor niet meer over De Boer.
Je zou zo maar kunnen gaan combineren, de assistent bepaalt als lid van het TH of FdB blijft? Zou JC zo maar verzonnen kunnen hebben, is waarschijnlijk niet bedoeld om te snappen of een van beide berichten klopt niet: het TH beslist niet over FdB of DB is geen assistent van FdB.Bergkamp is nog altijd De Boers assistent.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Klopt, de bold gemaakte zaken uit jouw quote zijn wel echt zwakheden waar we mee zitten opgescheept. Maar het perspectief van de groep is dat er wordt gekozen voor Denswil die nog een flinke groei kan doormaken en we moeten Duarte niet vergeten, die wél meteen zijn mannetje staat.wimpey schreef:Ik ben ook positief over het perspectief van deze groep. Maar daar heb je momenteel weinig an. Last minute vertrek Chris en Toby, nieuw duo centraal achterin, keeper uit vorm en onzeker,Cruijff schreef: Dat Meleg en Lobotka écht een flink partijtje kunnen voetballen hebben we inmiddels met eigen ogen live kunnen zien.
Ik blijf het herhalen: die Duarte gaat ons nog een hoop plezier / gelijke spelen / overwinningen / landstitels bezorgen.
Je geeft het aan: kan. Ik ben nog niet overtuigd. Het is vrij obligaat tot dusver in balbezit. En wanneer Benson regelmatig vrij kan opduiken voor onze goal... Het leek wel of hij Hedges had meegenomen en PEC met een extra aanvaller speelde.Cruijff schreef: Maar het perspectief van de groep is dat er wordt gekozen voor Denswil die nog een flinke groei kan doormaken
Ventje heeft pit. Voor de rest is het afwachten.en we moeten Duarte niet vergeten, die wél meteen zijn mannetje staat.
Vreemde constructie inderdaad, als het klopt.Demosthenes schreef:Op AS staat:
Iemand op AT schrijft:De mutatie heeft tot gevolg dat Overmars, Bergkamp en Jonk voortaan kunnen beslissen over het lot van De Boer. Dat hoeft niet per se te betekenen dat dat meteen gaat over ontslag, ook een vertrek van De Boer wordt nu opgevangen door het technische hart. De directie van Ajax bepaalt hierdoor niet meer over De Boer.
Je zou zo maar kunnen gaan combineren, de assistent bepaalt als lid van het TH of FdB blijft? Zou JC zo maar verzonnen kunnen hebben, is waarschijnlijk niet bedoeld om te snappen of een van beide berichten klopt niet: het TH beslist niet over FdB of DB is geen assistent van FdB.Bergkamp is nog altijd De Boers assistent.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zou idd zéér weird zijn wanneer een assi zijn baas zou be- / veroordelen.
Valt wel mee. Bergkamp zal niet in zijn eentje beslissen, het is een driekoppig orgaan. Aan de andere kant zit de assistent altijd overal dicht op, heeft hij een goed zicht op de werkwijze. Wanneer de hoofdcoach er een potje van maakt is het voordeel dat het in een vroeg stadium bij het Technisch Hart bekend is.
Overigens zou het niet de eerste keer zijn in de geschiedenis van onze club dat de assistent (Danny Blind) aan de stoelpoten van hoofdtrainer (toen nog Jol) gaat lopen zagen.
Overigens zou het niet de eerste keer zijn in de geschiedenis van onze club dat de assistent (Danny Blind) aan de stoelpoten van hoofdtrainer (toen nog Jol) gaat lopen zagen.
Is Spijkerman niet de echte assistent van De Boer?
Wat is de definitie van 'echt' ? Zijn Stam en Bergkamp dan allebei nepperds?
Carlo L'ami lijkt inmiddels wel weer een heel stukje meer richting de achtergrond.
Carlo L'ami lijkt inmiddels wel weer een heel stukje meer richting de achtergrond.
Enerzijds wel. Anderzijds kan Bergkamp ook goed beoordelen of en hoe Frank zijn werk doet, want hij is overal bij.wimpey schreef:Zou idd zéér weird zijn wanneer een assi zijn baas zou be- / veroordelen.
-
Je vindt dat je dit eigenlijk overal moet hebben, assistenten zitten er immers dichtbij, kunnen hun baas beoordelen! Tijden veranderen.Jöhnk schreef:Enerzijds wel. Anderzijds kan Bergkamp ook goed beoordelen of en hoe Frank zijn werk doet, want hij is overal bij.wimpey schreef:Zou idd zéér weird zijn wanneer een assi zijn baas zou be- / veroordelen.

Andersom: hoofdtrainer FdB wil af van assistent DB, beslist daar het TH nu over?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Niet overal. Hij was er niet bij in Brazilië, niet bij Real Madrid uit, niet in Manchester zelfs volgens mij.
Ik ben benieuwd of hij woensdag in Barcelona van de partij is. Je zou zeggen zelfs als Siem van de dokter mag vliegen, laat hem samen met Bergkamp in een auto heen en weer naar Barcelona gaan. Dan kunnen zich zomaar erg goede gesprekken ontvouwen.
Verder moet Dennis 22 oktober sowieso bij Celtic-uit aanwezig zijn. Als je in Groot-Britannië tegen een ploeg van dat kaliber met de heilige Dennis Bergkamp op de bank aankomt zetten sta je voor de wedstrijd al 0-2 voor.
Ik ben benieuwd of hij woensdag in Barcelona van de partij is. Je zou zeggen zelfs als Siem van de dokter mag vliegen, laat hem samen met Bergkamp in een auto heen en weer naar Barcelona gaan. Dan kunnen zich zomaar erg goede gesprekken ontvouwen.
Verder moet Dennis 22 oktober sowieso bij Celtic-uit aanwezig zijn. Als je in Groot-Britannië tegen een ploeg van dat kaliber met de heilige Dennis Bergkamp op de bank aankomt zetten sta je voor de wedstrijd al 0-2 voor.
Bergkamp staat niet op de loonlijst als assistent, hoor. Hij is lid van het TH, eerst en vooral. Het assisteren van De Boer is een gedeelte van zijn werk.Demosthenes schreef:Je vindt dat je dit eigenlijk overal moet hebben, assistenten zitten er immers dichtbij, kunnen hun baas beoordelen! Tijden veranderen.![]()
Je kunt het vergelijken met de situatie bij Bayern. Nerlinger (sportief directeur) zat op de bank naast Van Gaal. Hoeness heeft in die hoedanigheid ook jarenlang op de bank gezeten. Zo houd je de lijnen kort.
De tijd dat passanten hun hofhouding meenamen en over dit soort zaken beslisten is hopelijk voorbij.Andersom: hoofdtrainer FdB wil af van assistent DB, beslist daar het TH nu over?
Waarom zou Bergkamp De Boer veroordelen als hij zelf inspraak heeft? Zoals ik al zei (maar dat wordt niet gequoteerd): ze doen het samen. Alles staat of valt met vertrouwen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
www.ajaxlife.nlOvermars vervangt De Boer in technisch hart
Frank de Boer maakt al sinds eind vorig seizoen geen deel meer uit van het technisch hart. De trainer van het eerste elftal is vervangen door directeur voetbalzaken Marc Overmars.
Het technisch hart bestaat inmiddels uit Dennis Bergkamp, Wim Jonk en Overmars. Bergkamp houdt de overgang van talenten naar het eerste in de gaten, Jonk bewaakt de opleiding. De Boer focust zich weer volledig op het eerste elftal.
De eer van het breken van dit nieuws komt Het Parool toe. De Amsterdamse krant zat rond de tafel met Overmars en kreeg dit nieuwtje los. “Mocht Frank ooit trainer worden van Barcelona of Liverpool, dan zorgt het technisch hart voor de continuïteit,” aldus Overmars.
De Boer en Overmars staan momenteel beiden tot medio 2017 onder contract bij Ajax, Bergkamp en Jonk hebben een verbintenis voor onbepaalde tijd. De Boer meldt desgevraagd dat hij goed kan leven met de nieuwe situatie. “Het technisch hart regelt de dingen waar ik als hoofdtrainer weinig tijd en weinig zicht op heb.”
De invoering van het technisch hart komt uit de koker van Johan Cruijff. Cruijff vindt het beter om een driemanschap het beleid bij Ajax te laten bepalen dan een technisch directeur die zomaar weer kan vertrekken.
De Boer oordeelt in principe niet meer over zijn eigen functioneren. Hij wordt vanaf nu aangestuurd en beoordeeld door het technisch hart. Opvallend is wel dat assistent-trainer Bergkamp zeggenschap krijgt over het functioneren van de hoofcoach. Ook dat vindt De Boer geen probleem: "Uiteindelijk zullen toch mensen mijn toekomst moeten bepalen. Dennis is weliswaar mijn assistent, maar hij neemt beslissingen over mij niet alleen."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
JC werkte veelal via een conflictmodel, zo ook met de JC-revolutie, er zullen conflicten komen, eigen belangen gaan een rol spelen en dan is het een vreemde situatie, want ruim 2,1 miljoen resultaten zijn er op Google met de melding dat Bergkamp de assistent wordt/is van FdB, maar blijkbaar mogen/willen de "volgers" dat niet zien.Alles staat of valt met vertrouwen.
- Ajaciedjuh
Parool.
Dat is nieuw. Dat waren dus die afspraken uit het verleden.Overmars: 'Toen ze me vroegen, dacht ik: ik wil met Ajax terug naar Europese top'
17-09-13 13:46 uur - Bron: Het Parool
© Frank Ruiter
Marc Overmars werd in juli 2012 aangesteld als directeur voetbalzaken bij Ajax. In februari dit jaar trad hij officieel toe tot de directie van de club. Hij tekende voor vier seizoenen. Het Parool vroeg naar zijn ervaringen en keek met hem naar het komende seizoen.
Het huidige Ajax gaat, eufemistisch gesteld, geen makkelijke wedstrijd tegemoet morgenavond.
'Nee. Je moet realistisch zijn. Van de tien keer dat je daar speelt, verlies je acht keer. Eén keer speel je gelijk en misschien win je één keer. Als je een gokje wilt wagen, krijg je bij winst van Ajax behoorlijk vaak je inzet terug, laat ik het zo zeggen.'
Doel van Cruijff is terugkeren op hoog Europese niveau, is dat mogelijk?
'Ja, dat kan. Toen ze me voor deze functie vroegen, dacht ik in een flits: ik wil met Ajax terug naar Europese top. Je mag niet altijd vergelijken, maar in 1995 hadden wij heel veel spelers die het verschil konden maken. De ene keer besliste Ronald de Boer de wedstrijd, maar dat konden ook Davids, Litmanen of Finidi zijn. Alleen, het moet samenvallen. Als dat nu gebeurt, kun je een keer een team hebben dat mee kan doen.'
Het idee is dat spelers pieken in de leeftijd van 18 tot 22. Daarna wil Ajax ze weer verkopen. Is het realistisch om met zo'n jong team de finale van de Champions League te spelen?
'Ik zeg ook niet dat we de finale van de Champions League halen.'
Wat is het doel dan?
'Waarom kunnen we niet de finale halen van de Europa League? Waarom kunnen we niet een keer een kwartfinales of halve finales van de Champions League halen?'
Er is veel kritiek gekomen op het feit dat Ajax deze zomer weinig heeft geïnvesteerd in de spelersgroep, maar wel Champions League speelt.
'We hadden liever gehad dat Eriksen was gebleven, maar omdat hij een gelimiteerde transfersom in zijn contract had, had hij zelf de touwtjes in handen. Eriksen kon vertrekken wanneer een club dat bedrag op tafel zou leggen, dat heeft hij gedaan toen Tottenham Hotspur kwam. Lerin Duarte speelde zaterdag tegen PEC op de plek van Eriksen, maar Duarte is geen Eriksen. We hebben Duarte gehaald als vervanger van De Jong.'
En een speler als Dusan Tadic van Twente, was dat geen optie geweest?
'Tadic van FC Twente naar Ajax halen, dat kan mijn zoon ook. Dat is heel makkelijk. Het gaat erom dat je Tadic uit Servië haalt, en niet van FC Groningen of FC Twente koopt. Of dat je Nacer Chadli bij AGOVV weghaalt. We moeten bij Ajax spelers niet doodscouten, je moet ook eens een gokje nemen.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Duarte als vervanger van Siem. Die snap ik niet.
IK GELOOF!!!!!!
Wat een gelul weer zeg
En dan kom je met Duarte, Sana, Boerrigter enz. aanzetten ...Overmars schreef:En een speler als Dusan Tadic van Twente, was dat geen optie geweest?
'Tadic van FC Twente naar Ajax halen, dat kan mijn zoon ook.
Blij met de punten ...
Ajaciedjuh schreef:Dat is nieuw. Dat waren dus die afspraken uit het verleden.
Oké, einde discussie.
De afspraken die zij zelf gemaakt hebben, toch?
-
Het enige wat volgens mij naar buiten is gekomen is dat Overmars vorig jaar (november 2012) met Eriksen heeft zitten onderhandelen/praten over contractverlenging. Het TH zit er nu ruim 2 jaar, in 2011 zal er nog geen afspraak zijn gemaakt over een contract dat in 2014 afloopt.Jabu schreef:De afspraken die zij zelf gemaakt hebben, toch?
Riskante stelling...Demosthenes schreef: Het TH zit er nu ruim 2 jaar, in 2011 zal er nog geen afspraak zijn gemaakt over een contract dat in 2014 afloopt.
Ik heb nl. eens gelezen dat Eriksen in z'n contract op had laten nemen dat hij op z'n 17e bij de A-selectie zou aansluiten.