Ajax - PEC Zwolle 14-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

jabu

Re: Ajax - PEC Zwolle 14-09-2013

Bericht door jabu » za sep 14, 2013 9:51 pm

Boilesen moet je natuurlijk pas samen met het TH in 2017 beoordelen...

Khraa

Bericht door Khraa » za sep 14, 2013 9:53 pm

Zie net de samenvatting en ben eigenlijk alleen maar ontsteld. Elke diepe pass is gevaarlijk, het staat nog steeds aanvallend en verdedigend verkeerd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za sep 14, 2013 9:54 pm

Ja, het is vooral een kwestie van tactiek. Ajax heeft heus veel betere spelers dan Zwolle.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 14, 2013 10:20 pm

Yopi schreef:Ja, het is vooral een kwestie van tactiek. Ajax heeft heus veel betere spelers dan Zwolle.
Dat vraag ik mij af; ik besprak het in het vak nog en kwam tot de conclusie dat veel spelers van Ajax eenvoudigweg niet beter lijken te kunnen. PEC hoefde helemaal niet zoveel moeite te doen om Ajax bij te benen. Er zit 0 creativiteit in dit elftal en het lijkt vooral op toevalstreffers uit te zijn. Een van de weinige lichtpuntjes vond ik de invalbeurt van Bojan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Rednose

Bericht door Rednose » za sep 14, 2013 10:26 pm

Rijkaard schreef:het was teleurstellend idd, blij zijn dat je hem nog wint. Overigens speelde PEC gewoon inderdaad goed voetbal. Nergens op het veld in paniek, driehoekjes blijven creeren. Eigenlijk zoals je Ajax wilt zien voetbal maar dan met meer kwaliteit. Maar absoluut complimenten voor PEC. Wat Ajax betreft is het vooralsnog hopen dat we een stijgende lijn gaan vinden. Ik irriteer me overigens wel aan bepaalde personen hier die alleen complete negativiteit posten en als het een keer goed is hoor je ze niet. Zeker zo vervelend.

Je mist je drie beste spelers, het loopt even totaal niet, natuurlijk is het dan lastig. En de mensen die roepen dan moeten ze vervangers halen, die dat opvangen zijn onrealistisch. Als Nederlandse club haal je geen spelers op die direct gelijkwaardig zijn aan degene die naar een grote competitie vertrekken. Complete onzin om dat te eisen, maar dan is het op een moment als vandaag makkelijk roepen en je gelijk halen.
Dit vind ik nou echt geneuzel!
Als iets slecht is moet je dat kunnen zeggen en iedereen zag aankomen dat de beste spelers verkocht zouden worden.
Bij het aankoop beleid wordt er of slecht gescout, of ze willen voor een dubbeltje op de eerste rij lijkt het wel.
Natuurlijk hoop je op beter en de afgelopen jaren hebben bewezen dat het Frank lukt om de zaak op de rails te krijgen.
Maar met deze groep aarzel ik daar sterk over, in geen enkele linie zit een echte sterkhouder en ik zie Siem dat niet alleen trekken.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik verwacht dat deze groep het niet trekt dit jaar.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

gaizka

Bericht door gaizka » za sep 14, 2013 10:31 pm

Columbus schreef:Ik hoop dat barca er woensdag gewoon niet zo'n heel veel zin in heeft... Als die gasten gas gaan geven worden we compleet zoek gespeeld. Kan ook niets positiefs bedenken wat het tegendeel zou kunnen bewijzen...
Barcelona hoeft niet eens gas te geven om ons compleet weg te spelen, op halve kracht winnen ze al met 4 of 5 nul. Als ze echt volle bak gaan kan het zomaar eens 8-0 o.i.d. worden, als je ziet hoe makkelijk een team als Zwolle al door onze defensie snijdt, laat staan Xavi, Iniesta & Messi... Ik vrees voor het ergste!

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » za sep 14, 2013 10:33 pm

Dat is dus wat ik zeg Rednose...

Ze willen wel betalen (zie van Ginkel) maar betalen is het probleem niet. Spelers die direct de plaats van Eriksen/ Alderweireld in kunnen vullen komen niet naar Ajax/ Nederland.

En natuurlijk is het tot op heden slecht en Ajax onwaardig, dat is de discussie niet. Maar juist dat roepen zonder inhoudelijk en realistisch te blijven irriteert me. En eigenlijk bevestig je mijn punt met jou post, terwijl ik het zeker niet over jou had! Maar over een aantal vaak minder genuanceerde posters hier.

Ach wat ik kan ze ook wel noemen, toppie en mattie.
Is 1995 echt zolang geleden??

Khraa

Bericht door Khraa » za sep 14, 2013 10:52 pm

gaizka schreef:
Columbus schreef:Ik hoop dat barca er woensdag gewoon niet zo'n heel veel zin in heeft... Als die gasten gas gaan geven worden we compleet zoek gespeeld. Kan ook niets positiefs bedenken wat het tegendeel zou kunnen bewijzen...
Barcelona hoeft niet eens gas te geven om ons compleet weg te spelen, op halve kracht winnen ze al met 4 of 5 nul. Als ze echt volle bak gaan kan het zomaar eens 8-0 o.i.d. worden, als je ziet hoe makkelijk een team als Zwolle al door onze defensie snijdt, laat staan Xavi, Iniesta & Messi... Ik vrees voor het ergste!
Ach dan wordt er anders gespeeld. Dan spelen we waarschijnlijk voornamelijk op de eigen helft en verliezen we met 3-0 door een aantal onoplettendheden in de verdediging. We zullen pas vernederd worden als we denken dat we mee kunnen voetballen (zoals tegen Real).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Rednose

Bericht door Rednose » za sep 14, 2013 11:00 pm

Rijkaard schreef:Dat is dus wat ik zeg Rednose...

Ze willen wel betalen (zie van Ginkel) maar betalen is het probleem niet. Spelers die direct de plaats van Eriksen/ Alderweireld in kunnen vullen komen niet naar Ajax/ Nederland.

En natuurlijk is het tot op heden slecht en Ajax onwaardig, dat is de discussie niet. Maar juist dat roepen zonder inhoudelijk en realistisch te blijven irriteert me. En eigenlijk bevestig je mijn punt met jou post, terwijl ik het zeker niet over jou had! Maar over een aantal vaak minder genuanceerde posters hier.

Ik las je post waarschijnlijk net even verkeerd :smile-ajax.gif: En er zit best een logica in dat je niet steeds de hoodprijs wil betalen, maar van de aankopen tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk (waarbij ik overigens Schone en Poulsen weliswaar geen briljante voetballers vind, maar best goede aankopen voor de breedte). Voor het overige lijkt het een beetje grabbelen in een ton waaruit de beste lootjes al lang getrokken zijn.
Nou ja, ik hoop nog steeds dat ik ongelijk krijg (want dan zie ik misschien weer leuk voetbal).
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

zeux

Bericht door zeux » za sep 14, 2013 11:21 pm

Rijkaard schreef:Dat is dus wat ik zeg Rednose...

Maar er zit toch behoorlijk wat ruimte tussen 'niveau Eriksen' en 'niveau-dat-nu-tot-Ajax1-behoort'?

Ik kan niet geloven dat er in heel Europa geen spelers te vinden zouden zijn, die een kwaliteitsimpuls hadden kunnen geven aan de huidige selectie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za sep 14, 2013 11:32 pm

Thuis gekomen (Ik hoef niet meer uitgenodigd te worden voor dit Ajax, liever niet, maar je laat vrienden niet in de steek) heb ik gelukkig nog de samenvatting gezien. Vreemd, ik dacht dat ik een redelijk PEC Zwolle had gezien (miste een paar spelers) en een slecht Ajax, maar in de samenvatting leek Ajax ook te voetballen! Heb ik echt niet gezien in de Arena en de mensen om me heen ook niet: knappe lui van Studio Sport, gezellige voetballers uit Zwolle, tevreden dat er in Arena mag worden gevoetbald.

Studio Sport had ik opgenomen en ik zag ook een samenvatting van Twente - PSV en wat blijkt? Je mag ook kansen creëren, vreemd spel dat voetbal.

Gelukkig mag Ajax komende week tegen Barcelona en na de JC-revolutie van drie jaar geleden is de invloed van die slechte jeugdopleiding (Het aantal spelers van vandaag dat ik in de B1 heb gezien is al teruggebracht naar vijf, als ik de basisopstelling zie) flink afgezwakt zodat Ajax komende week Barcelona laat zien hoe er moet worden gevoetbald. Sana, Hoesen, Moisander, Schöne, ze zijn in de winterstop niet te houden, € 100.000.000 voor Bale? Een lachertje als je Hoesen ziet.

In St. Petersburg (vlakbij Finland) is belangstelling voor Moisander; verkopen, want zijn contract loopt niet af in 2014 (zoals bij Eriksen), die € 30.000.000 moet Ajax gewoon pakken. Mocht het vervoer een probleem zijn, ik regel dat wel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 14, 2013 11:38 pm

Dit was een ideale pre-Barcelona pot. We kunnen een stuk beter dan dit, wanneer ze in Catalonië ook nog deze beelden gaan bestuderen zullen ze er weinig wijzer van worden. :smallgrin.gif:

Het debuut van Duarte was veelbelovend.

De drie punten zijn in ieder geval in de tas, dat was erg belangrijk, PSV verspeelt er gewoon weer twee. En wat een mooie goal van die Gravenbeek! :biggthumpup.gif:

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 15, 2013 12:08 am

Onnederlandse taferelen op Noord trouwens, vanavond. Er kwam een Zwolle-corteo vanaf ergens achter het Endemolgebouw tot aan het uitvak aangewandeld met minimale politiebegeleding, gewoon door de Ajaxsupporters heen. En er gebeurde he-le-maal niks! Geen onvertogen woord, niks! Tuurlijk. Zijn "maar" Zwolle-supporters. Dat neemt niet weg dat ik aangenaam verrast was.

elliquido

Bericht door elliquido » zo sep 15, 2013 12:47 am

Hulde :blub.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 15, 2013 6:50 am

Jabu schreef:Boilesen moet je natuurlijk pas samen met het TH in 2017 beoordelen...
Ho, ho .... die is er al 4 jaar: komt dit uit het 'slechte' tijdperk. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » zo sep 15, 2013 8:49 am

Rednose schreef:
Rijkaard schreef:het was teleurstellend idd, blij zijn dat je hem nog wint. Overigens speelde PEC gewoon inderdaad goed voetbal. Nergens op het veld in paniek, driehoekjes blijven creeren. Eigenlijk zoals je Ajax wilt zien voetbal maar dan met meer kwaliteit. Maar absoluut complimenten voor PEC. Wat Ajax betreft is het vooralsnog hopen dat we een stijgende lijn gaan vinden. Ik irriteer me overigens wel aan bepaalde personen hier die alleen complete negativiteit posten en als het een keer goed is hoor je ze niet. Zeker zo vervelend.

Je mist je drie beste spelers, het loopt even totaal niet, natuurlijk is het dan lastig. En de mensen die roepen dan moeten ze vervangers halen, die dat opvangen zijn onrealistisch. Als Nederlandse club haal je geen spelers op die direct gelijkwaardig zijn aan degene die naar een grote competitie vertrekken. Complete onzin om dat te eisen, maar dan is het op een moment als vandaag makkelijk roepen en je gelijk halen.
Dit vind ik nou echt geneuzel!
Als iets slecht is moet je dat kunnen zeggen en iedereen zag aankomen dat de beste spelers verkocht zouden worden.
Bij het aankoop beleid wordt er of slecht gescout, of ze willen voor een dubbeltje op de eerste rij lijkt het wel.
Natuurlijk hoop je op beter en de afgelopen jaren hebben bewezen dat het Frank lukt om de zaak op de rails te krijgen.
Maar met deze groep aarzel ik daar sterk over, in geen enkele linie zit een echte sterkhouder en ik zie Siem dat niet alleen trekken.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik verwacht dat deze groep het niet trekt dit jaar.

Dit wordt een drama seizoen geld op de bank

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 15, 2013 8:53 am

Voor mensen die een minuutje of 14 over hebben, de persconferentie na de wedstrijd:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Persconferen ... olle-1.htm

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 15, 2013 8:57 am

Boilesen is er nog niet. Vooral de momenten van doordekken ziet hij nog niet. Dat is altijd een zwak punt van hem geweest. De veel bekritiseerde Fischer was niet best, maar bij hem zat er wel een idee achter. Veel acties mislukten, maar hij was wel doelgericht in zijn bewegingen en passes. Dat is ook wat Duarte van Serero onderscheidt in balbezit: Duarte wil naar voren en maakt ook diepte zonder bal.

Verder was het allemaal niet best, maar het zal wel weer even duren voordat het elftal staat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 15, 2013 9:00 am

Demosthenes schreef:Thuis gekomen (Ik hoef niet meer uitgenodigd te worden voor dit Ajax, liever niet, maar je laat vrienden niet in de steek) heb ik gelukkig nog de samenvatting gezien. Vreemd, ik dacht dat ik een redelijk PEC Zwolle had gezien (miste een paar spelers) en een slecht Ajax, maar in de samenvatting leek Ajax ook te voetballen! Heb ik echt niet gezien in de Arena en de mensen om me heen ook niet: knappe lui van Studio Sport, gezellige voetballers uit Zwolle, tevreden dat er in Arena mag worden gevoetbald.

Studio Sport had ik opgenomen en ik zag ook een samenvatting van Twente - PSV en wat blijkt? Je mag ook kansen creëren, vreemd spel dat voetbal.

Gelukkig mag Ajax komende week tegen Barcelona en na de JC-revolutie van drie jaar geleden is de invloed van die slechte jeugdopleiding
Sorry, maar hier kan ik niets mee. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat het een teleurstellende eindafrekening is voor iemand zoals jij die 72 kilometer naar de Arena toe rijdt en daarna weer 72 kilometer terug moet. Maar je bent wel heel erg negatief. Dit is gewoon echt azijn zeiken.

Je doet nu net alsof er bij Ajax al 1,5 jaar of 2,5 jaar nooit meer een voetbalcombinatie is geweest en alsof we nooit kansen creëren. Dat is echt kolder, kijk hier maar:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Ajax-sc-Heer ... ziek-1.htm

Demosthenes schreef:Sana, Hoesen, Moisander, Schöne, ze zijn in de winterstop niet te houden, € 100.000.000 voor Bale? Een lachertje als je Hoesen ziet.

In St. Petersburg (vlakbij Finland) is belangstelling voor Moisander; verkopen, want zijn contract loopt niet af in 2014 (zoals bij Eriksen), die € 30.000.000 moet Ajax gewoon pakken. Mocht het vervoer een probleem zijn, ik regel dat wel.
:drecul.gif:

:biggthumpup.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 15, 2013 9:40 am

Sorry, maar hier kan ik niets mee. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat het een teleurstellende eindafrekening is voor iemand zoals jij die 72 kilometer naar de Arena toe rijdt en daarna weer 72 kilometer terug moet. Maar je bent wel heel erg negatief. Dit is gewoon echt azijn zeiken.
Fijn dat jij hebt genoten, gezien het door jou aanbevolen filmpje luister je tijdens de wedstrijd naar muziek, dan lijkt het nog iets. Ik zag een Ajax met weinig zelfvertrouwen, niet wetend hoe PEC te bedwingen. Dat belooft wat voor Barcelona, zag dat jij op een overwinning van Ajax rekent rekent. Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar dan moet Barcelona dat ook willen. Duarte speelt de bal naar voren? Dat is een kwestie van wat langer meetrainen, dat haalt het TH er wel uit.
Je doet nu net alsof er bij Ajax al 1,5 jaar of 2,5 jaar nooit meer een voetbalcombinatie is geweest.
Heel veel combinaties gezien, vooral risicoloos. Balbezit is heilig, Orlando Engelaar zou als regisseur niet misstaan.

Offtopic:
Het is meer dan 72 kilometer, we rijden ook nog eens via Maassluis.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 15, 2013 9:59 am

Demosthenes schreef: Duarte speelt de bal naar voren? Dat is een kwestie van wat langer meetrainen, dat haalt het TH er wel uit.
Grappig ja. Wij zagen Duarte in de eerste minuut iemand passeren en de bal naar voren spelen, en vroegen ons af of ze hem al wel ingelicht hadden dat dat nou net niet de bedoeling is! Gelukkig pikte hij het in het vervolg van de wedstrijd vrij snel op!
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 15, 2013 10:09 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:het vak nog en kwam tot de conclusie dat veel spelers van Ajax eenvoudigweg niet beter lijken te kunnen. PEC hoefde helemaal niet zoveel moeite te doen om Ajax bij te benen. Er zit 0 creativiteit in dit elftal en het lijkt vooral op toevalstreffers uit te zijn. Een van de weinige lichtpuntjes vond ik de invalbeurt van Bojan.

De spelers kunnen wel degelijk bezig. Ajax heeft voor Nederlandse begrippen een goede selectie.

Zwolle zit in een flow. Alles lukt bij die jongens. Bij Ajax is dat juist niet zo. Heeft ook met automatismen, met vertrouwen te maken.

Vergeet niet dat Eriksen de man was. Zonder hem is het zoeken.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 15, 2013 10:26 am

Yopi schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:het vak nog en kwam tot de conclusie dat veel spelers van Ajax eenvoudigweg niet beter lijken te kunnen. PEC hoefde helemaal niet zoveel moeite te doen om Ajax bij te benen. Er zit 0 creativiteit in dit elftal en het lijkt vooral op toevalstreffers uit te zijn. Een van de weinige lichtpuntjes vond ik de invalbeurt van Bojan.

De spelers kunnen wel degelijk bezig. Ajax heeft voor Nederlandse begrippen een goede selectie.

Zwolle zit in een flow. Alles lukt bij die jongens. Bij Ajax is dat juist niet zo. Heeft ook met automatismen, met vertrouwen te maken.

Vergeet niet dat Eriksen de man was. Zonder hem is het zoeken.
Dat is precies mijn punt met 0 creativiteit. De enige speler in onze selectie die in staat was om een assist te geven met bovenmatig intelligent spelinzicht, was Eriksen. Ik zie wérkelijk niet wie in de huidige selectie de rol van aangever op zich zou moeten nemen. Schone? Onzin, die ziet dat niet of onvoldoende. Serero? Op lepe pasjes heb ik hem nog niet kunnen betrappen. Duarte? Lijkt me op het eerste oog meer een loopvoetballer. Siem? Is toch meer een eindstation dan een aangever. Serieus, ik zie het niet. Als Ajax zelf het spel moet maken (en dat moet het in 95% van de wedstrijden) is/wordt het dit seizoen armoe troef. Ik ben bang dat we in de Arena nog heel veel van het soort wedstrijden gaan zien als gisteravond. Elke (Nederlandse) ploeg weet nu: inzakken tegen Ajax en op de counter spelen. Ajax creëert dan namelijk nauwelijks kansen en laat verdedigend al-tijd een paar steekjes vallen. Iedere ploeg die na 20 minuten voetballen tegen Ajax nog op 0-0 staat, is een serieuze kanshebber op een overwinning of gelijkspel.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 15, 2013 10:29 am

Waar ik ook geen reet van begrijp is dat spelers als Meleg en Andersen niet verkozen worden boven Sana. Is de JL belangrijker dan het eerste, ofzo? Was het niet ooit de branie en bluf van Ajax om jonge jochies voor de leeuwen te gooien in plaats van vast te stellen dat het "beter voor hun ontwikkeling is om een niveau lager tegen Willem II te voetballen"?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 15, 2013 10:36 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waar ik ook geen reet van begrijp is dat spelers als Meleg en Andersen niet verkozen worden boven Sana. Is de JL belangrijker dan het eerste, ofzo? Was het niet ooit de branie en bluf van Ajax om jonge jochies voor de leeuwen te gooien in plaats van vast te stellen dat het "beter voor hun ontwikkeling is om een niveau lager tegen Willem II te voetballen"?
Dat was het altijd, maar nu wordt een speler van 22 (Hoesen) nog voorzichtig gebracht en Sana? Ziet hij zelf niet dat hij niet mee kan?

Andersen had er 40 wedstrijden opzitten in de Deense competitie, zit nu ruim een jaar bij Ajax en speelt niet, zit niet bij de selectie, speelt tegen Willem II? Vroeger zou er snel worden geschreven dat het een miskoop was, is het nu een geniale ingeving van het TH?

Plaats reactie