De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

elliquido

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door elliquido » wo sep 11, 2013 1:03 pm

Arthur schreef:Jij gaat er vanuit dat de tegenstanders nog steeds geen antwoord hebben gevonden op een systeem uit 1988?
ja, dat zijn ze allemaal al weer vergeten :drecul.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

jabu

Bericht door jabu » wo sep 11, 2013 4:54 pm

Yopi schreef:Van Gaal moet direct ophouden met die 'psychologische spelletjes' (term van Seedorf) en kiezen voor een vast elftal. Oranje zal het moeten hebben van het collectief. Op zich ligt dat Van Gaal wel. Hij moet alleen wel de grote jongens binnenboord houden.

Op zich is het een voordeel voor hem: niemand verwacht straks wat van dit Oranje. Het kan alleen maar meevallen.
Nou, ik denk dat de criticaster aan het wachten zijn op het moment dat ze toe kunnen slaan.

zeux

Bericht door zeux » wo sep 11, 2013 4:59 pm

Het was voor hen natuurlijk een bummer dat Oranje zich plaatste voor het WK.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 5:03 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Goed gedaan.
De resultaten zijn idd prima. Het spelniveau daarentegen...
Mijn goed gedaan was iets breder. Toen van Gaal begon was er een failliete selectie dan een wanprestatie had neergezet op het EK. Hij heeft resultaten gecombineerd met het zoeken naar en uitproberen van een flink aantal nieuwe spelers.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 5:19 pm

Jabu schreef:Nou, ik denk dat de criticaster aan het wachten zijn op het moment dat ze toe kunnen slaan.
Wat zielig voor hem. :hypocrite.gif:

Dat hoort erbij. Bondscoaches die niet presteren krijgen kritiek. Nederland is nu eenmaal geen Andorra.

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo sep 11, 2013 6:46 pm

Punt is dat hij juist wel presteert.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 11, 2013 6:55 pm

Daarom is het ook wachten op...

Hij presteert natuurlijk, maar de kritiek richt zich met name op de toekomst. Dit elftal is voetballend erg zwak en als je zo doorgaat dan volgt een nieuw echec. Hij kan het niet maken om met een Schaken, Clasie, de Vrij, Lens, Schaars op de proppen te komen in Brazilie. Daar richt zich dan ook de kritiek op. Mannen als Derksen, Genee, Kraaij Jr, Boskamp, Sjeck neem ik allemaal niet serieus. Die zijn van een ander niveau.

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 8:12 pm

Grappig, als Ajax niet om aan te zien is en kwalitatief niet overhoudt, komt dat omdat er jaren een klote opleiding is geweest. En dat is dan de kampioen van de laatste jaren. Maar voor het Nederlands elftal geldt dat blijkbaar niet, dat er een schrijnend gebrek is aan instroom van grote talenten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 11, 2013 8:28 pm

LucaS schreef:Mijn goed gedaan was iets breder. Toen van Gaal begon was er een failliete selectie dan een wanprestatie had neergezet op het EK. Hij heeft resultaten gecombineerd met het zoeken naar en uitproberen van een flink aantal nieuwe spelers.
Resultaat? Hij heeft zich geplaatst voor het eindtoernooi. Net als die failliete selectie op het EK.

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 11, 2013 9:03 pm

Dus tot nu is resultaat goed. Het lijkt me niet dat we de man nu moeten gaan afmaken voor slechte prestaties die al dan niet gaan komen.

Le T.

Bericht door Le T. » wo sep 11, 2013 9:19 pm

LucaS schreef:Dus tot nu is resultaat goed. Het lijkt me niet dat we de man nu moeten gaan afmaken voor slechte prestaties die al dan niet gaan komen.
Het is natuurlijk ook het zoeken van een stok om de hond te slaan. Hij laat immers de media niet mede de opstelling bepalen, hij wil zelfs niet eens met ze in discussie alsof ze het vak beheersen, hij wil slechts vragen beantwoorden. Daarom kunnen ze zijn bloed al drinken, en dan gaat hij ook nog vertellen dat Sneijder niet de Maradona van de lage landen is die de media er zo graag van maken.

Je kunt van mening verschillen over spelers, maar de onzin rolde weer over de beeldschermen de afgelopen weken. Figuren die in hun 'analyse' van de situatie doodleuk melden dat Sneijder weer op het niveau van 2 jaar geleden moet komen. Volgens mij had hij toen een waardeloos EK achter de rug en was hij druk bezig om bij Inter van de ziekenboeg richting bank te gaan of terug. Dat is dan maar één voorbeeld, maar het zijn de hele tijd van dat soort kleine verdraaiingen en grote onwaarheden die echt helemaal niets meer met journalistiek van doen hebben, maar duidelijk maken dat wie aan Sneijder komt aan de media komt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 11, 2013 9:53 pm

2 jaar geleden had hij een waardeloos EK achter de rug? Pot, ketel...

Ik vond Sneijder trouwens de enige oranjespeler die goed presteerde op het laatste EK.

zeux

Bericht door zeux » wo sep 11, 2013 10:01 pm

Welcome back Le T. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 10:15 pm

LucaS schreef:Grappig, als Ajax niet om aan te zien is en kwalitatief niet overhoudt, komt dat omdat er jaren een klote opleiding is geweest. En dat is dan de kampioen van de laatste jaren. Maar voor het Nederlands elftal geldt dat blijkbaar niet, dat er een schrijnend gebrek is aan instroom van grote talenten.

Natuurlijk wel. Dat is overduidelijk. De beste spelers zijn al rond de dertig. Daarachter valt een gapend gat.

Ik vind het juist logisch en terecht dat Van Gaal de doelstelling heeft aangepast. Met dit gezelschap kom je niet ver, of er moeten gekke dingen gebeuren. Ik weet alleen niet hoe het staat met zijn motivatie. Hij offert zich op... Hij is geen type om mee te hobbelen, daar heeft hij te veel eigendunk voor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 11, 2013 10:55 pm

LucaS schreef:Dus tot nu is resultaat goed. Het lijkt me niet dat we de man nu moeten gaan afmaken voor slechte prestaties die al dan niet gaan komen.
Tot nu toe doet de failliete selectie (jouw woorden) niet onder voor dit oranje. Zo kun je het ook zien. Complimenten als 'goed gedaan' vind ik dan ook nogal voorbarig. Presteren doe je op het WK. Kwalificatie is een voorwaarde om te kunnen presteren.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 12, 2013 7:46 am

Derksen: 'Van Gaal heeft iedereen monddood gemaakt'

Tv-presentator Johan Derksen neemt geen woord terug van de kwalificatie 'gevaarlijke gek' aan het adres van bondscoach Louis van Gaal. Derksen sprak zijn oordeel over Van Gaal maandag uit in het voetbalprogramma VI.

Spijt dat hij de grenzen van het fatsoen daarmee ver heeft overschreden, heeft hij niet. ,,Louis van Gaal gedraagt zich als een autoritaire gek uit de jaren '50,'' stelt Derksen. ,,Die mening verkondig ik al jaren. Van Gaal is een vakbekwaam trainer, maar de manier waarop hij met mensen en de media omgaat, vind ik walgelijk. Hij heeft van iedere speler een sprekende pop gemaakt en het liefst zou hij dat met journalisten ook doen. Ik vind hem een rare man die ik niet serieus kan nemen.''

Met de reactie van de bondscoach, die zich beschadigd zegt te voelen door de uitspraken van Derksen, kan de tv-presentator niets. ,,Ik mag een mening over hem hebben en hij over mij.''

Dat het er allemaal niet leuker op wordt, geeft Derksen grif toe: ,,Maar is dat mijn schuld? Van Gaal heeft zichzelf op een voetstuk geplaatst. Alsof hij de belangrijkste is en niet de voetballers. Hij heeft iedereen monddood gemaakt. Dat past niet in deze tijd en al helemaal niet bij het Nederlands Elftal. Ten tijde van Cruijff en Van Hanegem waren zíj de baas en niet de bondscoach. Hetzelfde geldt voor Van Basten en Gullit. Maar de huidige ploeg praat alleen Louis van Gaal naar de mond.''

ad.nl
:biggthumpup.gif:
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 12, 2013 7:52 am

InnerHarbour schreef:
Derksen: 'Van Gaal heeft iedereen monddood gemaakt'

Tv-presentator Johan Derksen neemt geen woord terug van de kwalificatie 'gevaarlijke gek' aan het adres van bondscoach Louis van Gaal. Derksen sprak zijn oordeel over Van Gaal maandag uit in het voetbalprogramma VI.

Spijt dat hij de grenzen van het fatsoen daarmee ver heeft overschreden, heeft hij niet. ,,Louis van Gaal gedraagt zich als een autoritaire gek uit de jaren '50,'' stelt Derksen. ,,Die mening verkondig ik al jaren. Van Gaal is een vakbekwaam trainer, maar de manier waarop hij met mensen en de media omgaat, vind ik walgelijk. Hij heeft van iedere speler een sprekende pop gemaakt en het liefst zou hij dat met journalisten ook doen. Ik vind hem een rare man die ik niet serieus kan nemen.''

Met de reactie van de bondscoach, die zich beschadigd zegt te voelen door de uitspraken van Derksen, kan de tv-presentator niets. ,,Ik mag een mening over hem hebben en hij over mij.''

Dat het er allemaal niet leuker op wordt, geeft Derksen grif toe: ,,Maar is dat mijn schuld? Van Gaal heeft zichzelf op een voetstuk geplaatst. Alsof hij de belangrijkste is en niet de voetballers. Hij heeft iedereen monddood gemaakt. Dat past niet in deze tijd en al helemaal niet bij het Nederlands Elftal. Ten tijde van Cruijff en Van Hanegem waren zíj de baas en niet de bondscoach. Hetzelfde geldt voor Van Basten en Gullit. Maar de huidige ploeg praat alleen Louis van Gaal naar de mond.''

ad.nl
:biggthumpup.gif:
Kan Derksen ook een voorbeeld noemen? Want ik hoor altijd dat demente geleuter dat spelers vroeger de baas waren, maar dat was nog de tijd dat voetbal semi-professioneel beoefend werd. Ook hoor ik Derksen al jaren klagen dat alle voetballers niks opzienbarends in de media zeggen door hun mediatraining. Waarom is Van Gaal voor Derksen de kwade genius in deze?

Derksen vind dat Van Gaal zichzelf op een voetstuk plaatst. Dat mag hij vinden, maar de hetze die nu tegen Van Gaal gevoerd wordt, dat gaat alle perken te buiten. Van Gaal is geen typische slijmbal die een mooi-weer verhaaltje komt ophangen. Blijkbaar kan Derksen dat niet hebben.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 8:18 am

Jöhnk schreef:2 jaar geleden had hij een waardeloos EK achter de rug? Pot, ketel...
Le T. schreef: dat Sneijder weer op het niveau van 2 jaar geleden moet komen. Volgens mij had hij toen een waardeloos EK achter de rug
2013 - 2 = 2012. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 8:27 am

Le T. schreef: Je kunt van mening verschillen over spelers, maar de onzin rolde weer over de beeldschermen de afgelopen weken.
Dat is idd zo. LVG heeft de ouderen (Persie, Robben, Nigel, Sneijder, evt. Steek en VDV) keihard nodig om in Brazilie wat klaar te kunnen spelen. De rest (jongere generaties) mist vooralsnog het niveau. Dus zal LVG z'n enorme tactische skills aan moeten wenden om de vele betere tegenstanders het hoofd te kunnen bieden. Compact spelen, ruimtes klein maken en speculeren op de snelle tegenstoot. Hij zal niet om 'winning ugly' heen kunnen komen met dit materiaal. En in dat kader is het verdomd lekker om een speler met de traptechniek, het afstandsschot en het scorend vermogen van Sneijder in je midden te hebben.

Dat zul jij natuurlijk nooit toegeven, maar ik geef je op een briefje dat je met Schaars, Willems, Schaken e.c. een déjà vu van het EK gaat krijgen.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 8:35 am

Van Gaal greep in: 'Ze gingen allemaal gelukkig met een shirt naar huis'

Het Nederlands elftal slaagde er afgelopen dinsdag niet in om Andorra op te rollen. Het team van Louis van Gaal boekte een degelijke 0-2 overwinning op de voetbaldwerg, maar zodoende werd wel het toegangsbewijs voor het WK in Brazilië bemachtigd.
Na afloop van de krachtmeting stonden de internationals van Andorra voor de deur van de kleedkamer van Oranje. Even dachten de spelers tevergeefs te wachten. Louis van Gaal greep echter in. "Ik heb onze internationals gezegd dat ze respect op moesten brengen voor de Andorrezen. Zij hebben zich helemaal leeg geknokt om niet tegen ons te verliezen."
"Geweldig als je zo’n instelling kan opbrengen", benadrukte Van Gaal aan De Telegraaf. Volgens de bondscoach moet het een kleine moeite zijn om je shirt te ruilen. "Nu gingen ze allemaal gelukkig met een Nederlands shirt naar huis", verzekerde de oefenmeester.
Mooi gebaar van LVG. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 12, 2013 9:25 am

Waarschijnlijk mochten ze eerst hun shirt niet ruilen van hem;-)

Heeft Le T wel naar het EK gekeken?
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » do sep 12, 2013 9:39 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Je kunt van mening verschillen over spelers, maar de onzin rolde weer over de beeldschermen de afgelopen weken.
Dat is idd zo. LVG heeft de ouderen (Persie, Robben, Nigel, Sneijder, evt. Steek en VDV) keihard nodig om in Brazilie wat klaar te kunnen spelen. De rest (jongere generaties) mist vooralsnog het niveau. Dus zal LVG z'n enorme tactische skills aan moeten wenden om de vele betere tegenstanders het hoofd te kunnen bieden. Compact spelen, ruimtes klein maken en speculeren op de snelle tegenstoot. Hij zal niet om 'winning ugly' heen kunnen komen met dit materiaal. En in dat kader is het verdomd lekker om een speler met de traptechniek, het afstandsschot en het scorend vermogen van Sneijder in je midden te hebben.

Dat zul jij natuurlijk nooit toegeven, maar ik geef je op een briefje dat je met Schaars, Willems, Schaken e.c. een déjà vu van het EK gaat krijgen.
Traptechniek, het afstandsschot en het scorend vermogen van Sneijder .. mmmmmm Daar zien we na het wk en CL inter weinig meer van.
Sneijder kan 1 ding nog heel goed, en dat is het korte wegdraaien naar de vrije ruimte. Vanwege zijn tweebenigheid en korte draaicirkel is dat lastig te verdedigen... het is echter bedroevend hoe hij vervolgens met die vrije ruimte omgaat. Als hij dat nu eens echt onder de knie krijgt ipv de vele kansoze passes en schoten ,dan is hij een absolute meerwaarde.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Arthur

Bericht door Arthur » do sep 12, 2013 9:48 am

Ik denk niet dat Sneijder de leeftijd heeft om überhaupt nog iets onder de knie te krijgen. Die jongen gaat alleen maar minder en minder worden.

Le T.

Bericht door Le T. » do sep 12, 2013 10:23 am

wimpey schreef:

Dat sowieso niet. BvM bleek namelijk een slappe lul die zich door de media de opstelling liet voorschrijven. Die waren schaamteloos campagne aan het voeren voor bepaalde spelers omdat ze wisten dat de bondscoach daar gevoelig voor was. De huidige bondscoach is dat niet, en dat steekt, dan moeten ze hun journalistieke werk doen zoals vragen stellen en de uitgebreide inhoudelijke antwoorden goed weergeven, en dat vinden ze te moeilijk.

Ik ben op zich wel met je eens dat het kwalitatief heel magertjes en smal is. Je kunt niet teveel spelers van het niveau Schaken opstellen en serieus meedoen voor de eindfase van het toernooi. De vraag is alleen of een regelmatige invaller van Galatasadinges daarin verschil gaat maken. Ik zie best plek voor een scherpe en fitte Sneijder, naast een speler die het spel wel kan maken maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat erom dat Sneijder in 2012 een goed seizoen had in een counterploeg en daarvoor faalde in de top en vooral een belofte was, en daarna ook niets meer heeft laten zien, iig niet dat het een internationale topspeler zou zijn.

Ik vond hem op het WK ook al niet goed, omdat hij wel heel veel vrijheid kreeg en nam maar die niet gebruikte om het spel te maken, maar nu mist hij ook al weer jaren die scherpte en die 'gouwen pik' die hij toen even wel had. Dan blijft er niet zoveel over van die traptechniek, afstandsschot en scorend vermogen. Dan is het nog meer dan op het WK een speler die heel veel over en naast schiet, heel veel tegen verdedigers opschiet die al lang hebben gezien met welk been hij nu wil gaan schieten, en die verder ook nog heel veel balverlies lijdt met aannames die niet lukken en passes die niet aankomen, terwijl hij potentiele goede combinaties over het hoofd ziet. Op het EK had VdV aan weinig speeltijd genoeg om meer tweebenigheid, traptechniek en scorend vermogen te laten zien en dan krijg je het inzicht om iets beters te bedenken dan een schot van 30 meter of een onmogelijke pass om meteen iemand vrij voor de goal te zetten er nog bij. Dus helemaal als Maher zijn ontwikkeling van vorig seizoen doorzet is Sneijder zo'n beetje de speler die het makkelijkst gemist kan worden.

Het idee dat Sneijder een internationale topspeler is en een spelmaker is in aanvallend voetbal zijn ficties van de Nederlandse media. Het is een speler die de aanleg heeft om te renderen in het Nederlands elftal, maar met 15 keer balverlies per wedstrijd en heel af en toe een goal of fraaie assist is zijn rendement veel lager dan dat van bijvoorbeeld VdV en in absolute zin ook veel te laag. Je hoeft alleen maar het spoor van verdraaiingen en feitelijke onwaarheden te volgen om te zien dat er een speler veel groter wordt gemaakt dan hij is. Kijk wat hij feitelijk brengt de laatste tijd, en dan mag hij blij zijn dat hij af en toe opgeroepen wordt.
GangstaRiB schreef:
Kan Derksen ook een voorbeeld noemen? Want ik hoor altijd dat demente geleuter dat spelers vroeger de baas waren, maar dat was nog de tijd dat voetbal semi-professioneel beoefend werd. Ook hoor ik Derksen al jaren klagen dat alle voetballers niks opzienbarends in de media zeggen door hun mediatraining. Waarom is Van Gaal voor Derksen de kwade genius in deze?

Derksen vind dat Van Gaal zichzelf op een voetstuk plaatst. Dat mag hij vinden, maar de hetze die nu tegen Van Gaal gevoerd wordt, dat gaat alle perken te buiten. Van Gaal is geen typische slijmbal die een mooi-weer verhaaltje komt ophangen. Blijkbaar kan Derksen dat niet hebben.
Figuren als Derksen willen een vinger in de pap hebben. Die denken dat ze zelf belangrijk zijn en dat hun werk, in hun nogal ruime definitie van journalistiek, belangrijk is. Die rekenen Van Gaal dan ook af op zijn omgang met de media, alsof dat zijn eigenlijke werk is.

Volgens Van Gaal is zijn eigenlijke werk het trainen en de wedstrijdvoorbereiding, daar praat hij graag en ronduit over, maar dat is voor hem niet het belangrijke deel van zijn werk. Als Derksen het belangrijkste criterium voor een bondscoach zou formuleren in overeenstemming met zijn uitspraken van de afgelopen jaren, dan zou dat de omgang met de media en Derksen in het bijzonder zijn. Inclusief het opvolgen van diens tactische en didactische adviezen en het strelen van diens ego. Van Gaal laat de media gewoon niet als factor toe. Het gaat om het interne proces. Maar figuren als Derksen gaan dan projecteren alsof ze zelf deel zijn van het interne proces zoals ze graag zouden willen. In hun ongelooflijke zelfverbeelding vinden ze dat ze een factor in de prestaties moeten zijn, ook al zijn ze feitelijk altijd een stoorzender als de bondscoach een zwakkeling was die dat toeliet.

En in die projectie heet het dus dat spelers niets mogen zeggen. Nee, ze mogen niet via de pers hun onvrede uiten. Dat zijn wezenlijk verschillende dingen voor iedereen die niet volledig verblind is door eigenwaan en wel ziet dat de bondscoach zijn werk doet en de media slechts dat werk kunnen beschouwen. Er gingen zelfs verhalen dat de bondscoach Sneijder onzeker gemaakt zou hebben en dat hij daardoor niet zo goed speelt als hij nooit gedaan heeft. Ik volg het Aziatische voetbal en dergelijke niet zo, maar volgens mij zet hij bij Gala ook al niet meer zijn kraagje omhoog. Zou die trainer hem ook onzeker maken?

Afijn, het hangt allemaal weer van bullshit aan elkaar en het gaat er weer soepeltjes in bij het carnavalspubliek.

Le T.

Bericht door Le T. » do sep 12, 2013 10:25 am

Zeux schreef:Welcome back Le T. :-)
Dank je.

:ajaxtalk.gif:

Plaats reactie