De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Yopi
Erelid

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » di sep 10, 2013 9:37 pm

LucaS schreef:
Blind heeft geen bommetje gelegd, Blind is gevraagd door de RvC om een actie te ondernemen in het belang van Ajax.
Je bedoelt dat hij het eigenlijk niet wilde en er dus niet verantwoordelijk voor is? :smallgrin.gif:

Gele kaarten uitgedeeld, mensen op non-actief gesteld...

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di sep 10, 2013 9:38 pm

Jöhnk schreef:Het is dus tegenwoordig ook al gek als je vindt dat het TH is tegengewerkt. Sturkenboom vergeten?
Nee, hoor. Het is gek als je doet alsof het TH pas een jaar wat te zeggen heeft. Sturkenboom is een paar weken lastig geweest, maar dat wordt nu gebruikt als een mooi excuus.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di sep 10, 2013 9:48 pm

Excuus waarvoor? :confused.gif:

Is het een goed idee om deze discussie voor de honderdste keer te voeren?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 10, 2013 9:51 pm

Waarin hij ook nog enkele weken op vakantie ging. :smallgrin.gif:

Het beleid Cruijff wordt pas door de hele club (minus bestuursraad, maar je kunt niet alles hebben) gedragen sinds de nieuwe RvC is geïnstalleerd. Dat is, in mijn ogen, het keerpunt geweest.

jabu

Bericht door jabu » di sep 10, 2013 9:59 pm

Je weet zeker dat er geen terreinknecht meer is die de boel tegenwerkt? In mijn ogen zijn er altijd stromingen en daarmee tegenwerkers van welk beleid dan ook binnen Ajax (en buiten met de telegraaf, VI, etc.) geweest. Dan kan je in dat geval ook het beleid van alle voorgangers niet beoordelen. Maar doet doe je dan weer wel.
Yopi schreef:Is het een goed idee om deze discussie voor de honderdste keer te voeren?
Je bent er zelf al een tijdje druk mee bezig. Net als de eeuwige herhaling in de bondscoach topic. Het is steeds hetzelfde verhaal.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di sep 10, 2013 10:28 pm

Jöhnk schreef:Waarin hij ook nog enkele weken op vakantie ging. :smallgrin.gif:

Het beleid Cruijff wordt pas door de hele club (minus bestuursraad, maar je kunt niet alles hebben) gedragen sinds de nieuwe RvC is geïnstalleerd. Dat is, in mijn ogen, het keerpunt geweest.
Waarom niet? Je kunt toch niet doorgaan met een bestuursraad die zijn eigen plan trekt? Voor je het weet halen ze weer een Gooise kliek binnen.

jabu

Bericht door jabu » di sep 10, 2013 11:04 pm

Misschien zijn er nog een paar Catalanen te huur voor in de bestuursraad? :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » di sep 10, 2013 11:43 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 1:47 am

:biggrin.gif:

Ik moet Jabu nageven, dat was een goeie! :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 5:43 am

Frank beseft, net als zijn broer Ronald, ook heus dat het niet altijd goed is. Regelmatig wordt er ook met het grote opperhoofd geklankbord.

Dat gaat er ongeveer zo aan toe. Ik kan me dus best wel voorstellen dat de Sturkenboom/Blind kliek hier op tv zich flink veel zorgen maakt. :smallgrin.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » wo sep 11, 2013 7:27 am

Ik heb JC gisteren allerlei verhalen zien vertellen, die nog kant of wal raken. Deze man positioneert de hele sport promotion klik en noemt dat voetballers met kennis. Welke kennis, ze zijn net gestopt met voetballen en hebben dus ook de capiciteit dat op elk nivo over te brengen wat een onzin. Als je een trainer bent of TC moet je toch eerst jaren ervaring hebben om dit voor elkaar te krijgen en geen paar jaartjes meelopen. De vraag over Europees mee doen met alleen jeugd werd dus volledig genegeerd. Nou nou wat heeft deze man alles veranderd drie op rij kampioen FdB en toch slecht voetbal. Nou dat gaan we de komende jaren zien, of dat het publiek pikt. We stellen internationaal niks voor en worden straks te kakken gezet in Barcelona en Milaan. :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 11, 2013 7:39 am

LucaS schreef:Tja, of het je nu uitkomt of niet, De Boer, Jonk en Bergkamp bepaalden vanaf mei 2011. Danny Blind voerde uit wat dit trio besliste. Maar goed, JC-aanhangers hebben een eigen waarheid.
Volgens mij werd het TH midden November 2011 bruusk terzijde geschoven ten faveure van Van Gaal en diens stromannen Sturkenboom en Blind. Maar wellicht heb ik een selectief geheugen...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 7:52 am

Lieve Toppie, altijd wanneer jij iets over Johan Cruijff schrijft is het voor de volledige 410% negatief. De man lijkt in jouw ogen de grootste prutser sinds het bestaan van de mensheid. De volgende stap gaat straks misschien nog worden dat Johan een belabberde Barcelona trainer is geweest en daarna dat hij in zijn jongere jaren nog geen bal recht vooruit kon trappen...

...Ik zou Cruijff graag weer als analist tijdens wedstrijden willen zien. De manier waarop hij in de rust en direct na afloop over een wedstrijd praat, dat is toch zeer onderhoudend en gewoon interessant. Dat zou ik graag weer willen zien wanneer Ajax de CL wedstrijden speelt of bijvoorbeeld rondom een PSV-AC Milan of een Ajax-PSV... Tegenwoordig kijk en luister je als tv kijker naar figuren als Arnold Bruggink en Bert van Marwijk... :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op wo sep 11, 2013 7:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 11, 2013 7:53 am

wimpey schreef:
Maar wellicht heb ik een selectief geheugen...
Dat valt zeker niet uit te sluiten. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 7:54 am

Duke schreef:
wimpey schreef:
Dat is een feit! Een zeer selectief geheugen. :biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 11, 2013 8:00 am

Duke schreef:
wimpey schreef:

Van Gaal algemeen directeur Ajax
woensdag 16 nov 2011, 18:41

Louis van GaalEPA
Louis van Gaal keert terug bij Ajax. De zestigjarige Amsterdammer wordt de nieuwe algemeen directeur.

De Raad van Commissarissen heeft dat besloten in afwezigheid van commissaris Johan Cruijff, die woensdagmiddag op de hoogte is gesteld van het besluit.

Van Gaal gaat de functie pas vanaf juli 2012 bekleden, omdat hij nu nog formeel onder contract staat bij Bayern München. Hij is daarmee de opvolger van Rik van den Boog, die in juni vertrok bij Ajax.

Het directieteam van Ajax wordt verder uitgebreid met Martin Sturkenboom en Danny Blind. Tot de terugkeer van Van Gaal zal Sturkenboom, oud-voorzitter van FC Utrecht, fungeren als algemeen directeur ad interim. Daarna gaat hij een tandem vormen met Van Gaal.

Blind, nu technisch manager, wordt technisch directeur ad interim en zal ook na het aantreden van Van Gaal de voetbaltechnische zaken voor zijn rekening nemen.

De directie bestaat tevens uit commercieel direceur Henri van der Aat en financieel directeur Jeroen Slop.

Rentree na zeven jaar
Van Gaal vertrok in 2004 bij Ajax. De oud-trainer, die in 1995 de Champions League won met de Amsterdamse club, was destijds technisch directeur. Hij was het niet eens met het beleid en stapte zelf op.

Daarna loodste hij in Nederland AZ naar de landstitel (2009) en in Duitsland deed hij hetzelfde met Bayern MÜnchen (2010). Met die club bereikte hij in hetzelfde jaar de finale van de Champions League.

In november 2010 zei Van Gaal nog nooit meer terug te keren in de Arena. Op dat besluit komt hij nu terug, ondanks zijn woorden van 5 november 2011 in de Voetbal International. "Het is nu uitgesloten dat ik dat (directeur, red.) word. Zolang Johan Cruijff daar zit, is dat onmogelijk. Van mijn kant in elk geval wel. En van zijn kant waarschijnlijk ook."
Duke, stonk dit van de kant van LVG niet aan alle kanten?

"Ajax is mijn club niet meer", "zolang Cruijff...", "ik ben liever trainer". Eerst nog even de munten van Bayern opstrijken i.p.v. direct aan de slag te gaan. Consequent, duidelijk en eerlijk ziet er i.m.o. anders uit...

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 11, 2013 8:01 am

Cruijff schreef: Dat is een feit! Een zeer selectief geheugen. :biggrin.gif:
Liever dat dan schizofrenie. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » wo sep 11, 2013 8:22 am

wimpey schreef:Maar wellicht heb ik een selectief geheugen...
Alleen maar een ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo sep 11, 2013 8:26 am

wimpey schreef:
Duke schreef:
wimpey schreef:

Van Gaal algemeen directeur Ajax
woensdag 16 nov 2011, 18:41

Louis van GaalEPA
Louis van Gaal keert terug bij Ajax. De zestigjarige Amsterdammer wordt de nieuwe algemeen directeur.

De Raad van Commissarissen heeft dat besloten in afwezigheid van commissaris Johan Cruijff, die woensdagmiddag op de hoogte is gesteld van het besluit.

Van Gaal gaat de functie pas vanaf juli 2012 bekleden, omdat hij nu nog formeel onder contract staat bij Bayern München. Hij is daarmee de opvolger van Rik van den Boog, die in juni vertrok bij Ajax.

Het directieteam van Ajax wordt verder uitgebreid met Martin Sturkenboom en Danny Blind. Tot de terugkeer van Van Gaal zal Sturkenboom, oud-voorzitter van FC Utrecht, fungeren als algemeen directeur ad interim. Daarna gaat hij een tandem vormen met Van Gaal.

Blind, nu technisch manager, wordt technisch directeur ad interim en zal ook na het aantreden van Van Gaal de voetbaltechnische zaken voor zijn rekening nemen.

De directie bestaat tevens uit commercieel direceur Henri van der Aat en financieel directeur Jeroen Slop.

Rentree na zeven jaar
Van Gaal vertrok in 2004 bij Ajax. De oud-trainer, die in 1995 de Champions League won met de Amsterdamse club, was destijds technisch directeur. Hij was het niet eens met het beleid en stapte zelf op.

Daarna loodste hij in Nederland AZ naar de landstitel (2009) en in Duitsland deed hij hetzelfde met Bayern MÜnchen (2010). Met die club bereikte hij in hetzelfde jaar de finale van de Champions League.

In november 2010 zei Van Gaal nog nooit meer terug te keren in de Arena. Op dat besluit komt hij nu terug, ondanks zijn woorden van 5 november 2011 in de Voetbal International. "Het is nu uitgesloten dat ik dat (directeur, red.) word. Zolang Johan Cruijff daar zit, is dat onmogelijk. Van mijn kant in elk geval wel. En van zijn kant waarschijnlijk ook."
Duke, stonk dit van de kant van LVG niet aan alle kanten?

"Ajax is mijn club niet meer", "zolang Cruijff...", "ik ben liever trainer". Eerst nog even de munten van Bayern opstrijken i.p.v. direct aan de slag te gaan. Consequent, duidelijk en eerlijk ziet er i.m.o. anders uit...
Ik ben geen fan van Van Gaal, laat dat duidelijk zijn. En dit verdiende inderdaad niet de schoonheidsprijs, zoals het vaker (door beide kampen) niet netjes gespeeld is. Maar goed, dat is verleden tijd, het heeft niet veel zin om daar steeds op terug te blijven komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 11, 2013 8:28 am

999 schreef:
wimpey schreef:Maar wellicht heb ik een selectief geheugen...
Alleen maar een ... :smallgrin.gif:
Ach, ik bevind me in goed gezelschap. We hebben het op 11/9 immers over een gecrashte AD, interim AD en TD. Die van zichzelf vinden dat ze niet gecrasht zijn. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 11, 2013 8:29 am

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Dat is een feit! Een zeer selectief geheugen. :biggrin.gif:
Liever dat dan schizofrenie. :hypocrite.gif:
Iedere gek heeft zijn gebrek.

Elk nadeel heeft zijn voordeel, want voor een lijder aan dit syndroom geldt tenminste: een schizofreen is nooit alleen.

Heel interessant trouwens dat hier de voormalig jeugdtrainer aangeeft dat hij de jongens juist leerde pingelen / liet pingelen. Maar de jongens absoluut niet de indruk gaf dat eentje belangrijker was dan de ander. Zeker als je na circa 9 minuten Barry Hulshoff hoort praten in deze documentaire wordt het zeer interessant:
http://www.youtube.com/watch?v=ApcyTHFoBMI

Interessant ook dat de jeugd toen wel de juiste weerstand kreeg als ze bij internationale toernooien Engelse en Duitse ploegen tegenkwamen die fysiek sterk waren én een hoog niveau hadden.

Toppie

Bericht door Toppie » wo sep 11, 2013 9:58 am

Cruijff schreef:Lieve Toppie, altijd wanneer jij iets over Johan Cruijff schrijft is het voor de volledige 410% negatief. De man lijkt in jouw ogen de grootste prutser sinds het bestaan van de mensheid. De volgende stap gaat straks misschien nog worden dat Johan een belabberde Barcelona trainer is geweest en daarna dat hij in zijn jongere jaren nog geen bal recht vooruit kon trappen...

...Ik zou Cruijff graag weer als analist tijdens wedstrijden willen zien. De manier waarop hij in de rust en direct na afloop over een wedstrijd praat, dat is toch zeer onderhoudend en gewoon interessant. Dat zou ik graag weer willen zien wanneer Ajax de CL wedstrijden speelt of bijvoorbeeld rondom een PSV-AC Milan of een Ajax-PSV... Tegenwoordig kijk en luister je als tv kijker naar figuren als Arnold Bruggink en Bert van Marwijk... :blush.gif:
Cruijff is vol van zich zelf en alles wat hij doet en zegt klopt volgens hem , hoezo ingenomen en Dersken en de Groot volgen. Dit is een deal tussen JC en Rob Janssen. Cruijff heeft mensen neergezet die goed waren in voetballen maar dat zegt niks over hun trainerschap capiciteiten. JC kan roepen en schoppen , maar verder met deze jeugd kom je niet en dat weet FdB ook. Dus geld op de bank, maar geen sportieve vooruitzichten , ga dat maar uitleggen aan 50.000 supporters in de Arena elke 14 dagen

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 11, 2013 11:06 am

Cruijff zegt veel zinnige dingen en ondanks dat e.e.a. niet de schoonheidsprijs verdiend, moet het huidige beleid wel de tijd krijgen. Wat me gisteren wel opviel is dat hij zelden een antwoord gaf op de vraag. Hierboven al opgemerkt: ook Cruijff is vol van zichzelf. Al gebruikt hij vaak de term 'wij' i.p.v. 'ik' (die zijn er ook :smallgrin.gif: ).

'If you can't convince them confuse them' :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 11, 2013 11:21 am

Cruijff loopt al een tijdje mee, natuurlijk. Als Humberto hem vraagt: "ben je tevreden over hoe het NU loopt?", dan wil Cruijff best "ja" antwoorden, maar dan wordt hem in de mond gelegd dat hij tevreden is met het niveau dat het eerste elftal op dit moment haalt. Dus in plaats van "ja" zegt hij: "de stappen die zijn gemaakt zijn goed gemaakt". En hij licht dat toe.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 11, 2013 11:23 am

Cruijff benadrukt juist keer op keer dat ze het samen doen, daar gaat het hem juist om. In zijn eentje was hij er niet aan begonnen.

Schitterende beelden in die documentaire. Vellenkip! :biggthumpup.gif:

Plaats reactie