Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2013 12:20 am

wimpey schreef:
Marillion schreef: Ajax geeft al tijden aan dat dit het beleid is.
Er is ook niets mis met dat beleid. Jongens als Van Rhijn, Blind, Hoesen en Fischer hebben zich vorig seizoen goed ontwikkeld. Dit seizoen zullen er een paar uit het rijtje Andersen, Serero, Klaassen, Meleg, Veltman, Denswil hetzelfde doen.

Maar Ajax moet m.i. nog wel iets 'doen'. Babel, Boerrigter, Lukoki, Sulejmani, Cuenca: met een beetje fantasie kun je stellen dat 5 rechtsbuitens zijn vertrokken. Dan moet je er m.i. minimaal 1 voor in de plaats halen.

Ajax moet zich i.i.g. niet gek laten maken. Het loopt niet, 'dus' wat van buitenaf aantrekken is puur opportunisme. Het lijkt me beter om te analyseren waarom, m.u.v. Eriksen, amper iemand het niveau haalt dat ie in het verleden heeft bewezen te kunnen halen.
Wat heeft Van Rhijn precies ontwikkeld, Wimpey?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma aug 26, 2013 8:20 am

Van Rhijn is een goede voetballer, maar geen mandekker en zeker geen back. Je kunt niet van iedereen een goede back maken. Ik heb me al een paar keer afgevraagd waarom Moisander is gekocht, want met Van Rhijn had Ajax al een goed voetballende centrale verdediger en met Alderweireld een speler die in het Belgische elftal laat zien een goede back te zijn (Heeft hij daar ooit gespeeld bij Ajax? In de jeugd niet) Haal een mandekker (lopen er veel van in Argentinië) en de verdediging zou wel eens sterker zijn geweest, spitsen scoren wel vaak tegen Ajax (Finnbogason, Altidore, Pelle)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 26, 2013 8:37 am

Ze hebben nu een echte verdediger gehaald: Mike :hypocrite.gif: , maar die geeft aan dat hij moeite heeft met aanhaken op de training. :blush.gif:

Bijna alle nieuwelingen bij Ajax hebben 1 jaar nodig om te wennen. Wat dat betreft heeft Moisander het knap gedaan.

Deze selectie kan natuurlijk niet het voetbal zijn verleerd. Wel heeft het flink last met het wegvallen van de aanvoerder en daarnaast het ontbreken van echte buitenspelers. Een inschattingsfout van het TH om te denken dat je van een spits, wel eventjes een rechtsbuiten kunt maken. Los van die gedachte, heeft dit elftal diepte en een actie nodig op de flanken. Vorig jaar hadden we met Boerrigter en Babel (en een paar wedstrijden Cuenca) spelers die dat beter invulde. Zoals al eerder gemeld, blijft het vreemd dat je met het weggaan van een 5-tal buitenspelers (Sulejmani, Babel, Lukoki, Boerrigter en Cuenca), dit denkt op te vangen met 1 aanvaller (Bojan). Schijnbaar hebben ze geen 3e, 4e alternatief achter de hand (Duricic, Chadli), waarbij ook Duricic ook geen echte buitenspeler is. Er moet toch wel ergens in de wereld een goede rechtsbuiten te vinden zijn!? :confused.gif:
Op scouting gebied is nog veel te halen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 26, 2013 9:17 am

Rishi schreef:Wat heeft Van Rhijn precies ontwikkeld, Wimpey?
Basisspeler Ajax en 2e keus bij de bondscoach. Niet slecht voor iemand die 2 jaar geleden nog in JA speelde.
Ajaciedjuh schreef: Een inschattingsfout van het TH om te denken dat je van een spits, wel eventjes een rechtsbuiten kunt maken.
Fischer en Bojan zijn slechts papieren buitenspelers natuurlijk. Wat FdB wil, is wel duidelijk: voorin veel positiewisselingen, beweging, korte combinaties. Uitangspunt: Barcelona. Dát lijkt me de inschattingsfout: hij heeft geen Barcelona-kwaliteitsmateriaal. 2 jaar terug wilde bij een "voetballer" op VM, nu wordt geeexperimenteerd met 3 spitsen in de aanval. De ambitie valt te prijzen, maar in de praktijk is het niet haalbaar. Mensen als FdB, Bergkamp en Jonk willen nog wel eens vergeten dat ze als speler wat begaafder waren dan de meeste spelers...

Een groep als die van Ajax heeft gewoon behoefte aan een vast systeem, duidelijke afspraken en taken. Ajax wint landstitels als unit.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 26, 2013 11:06 am

Maar op welke punten is hij nou echt sterker geworden?

3 wedstrijden gespeeld en al een rode en een gele kaart... voetballend voegt hij niks toe. Verdedigend slechter Van der Wiel.

Na het spel van Verhaegh tegen Portugal kan Van Rhijn het schudden.
IK GELOOF!!!!!!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » di aug 27, 2013 11:43 am

Kan iemand eventueel de naam van dit topic aanpassen? :hypocrite.gif:
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Siem de Long

Bericht door Cruijff » di aug 27, 2013 11:45 am

Zo goed?

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo aug 28, 2013 3:32 pm

Erg flauw, maar van jou niet anders verwacht. Het ging mij er om dat het al een hele tijd niet meer over Siem ging.
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Siem de Long

Bericht door Cruijff » wo aug 28, 2013 3:37 pm

Als Siem weer wedstrijden gaat voetballen, dan zullen we in dit topic ook wel weer over hem praten.

Overigens... de laatste AT-ist die in dit topic een post plaatste die wel echt over Siem ging, dat was ik.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo aug 28, 2013 4:03 pm

Dan was m'n reactie dus ook niet voor jou bedoelt. :smile-ajax.gif:

Maar ik hoop dat we hem er wer snel bij hebben. Ik hoor veel mensen om me heen afgeven op Siem, maar ik vind het zelf een onderschatte speler. Het is misschien geen Messi, maar hij maakt veel goals en ik vind hem erg belangrijk binnen het team.
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 28, 2013 5:01 pm

Klopt, niet alleen zijn de goals die hij maakt talrijk, vaak zijn ze ook erg belangrijk. Hij staat bij spelhervattingen altijd op de juiste plaats.

Daarom denk ik ook dat Siem het zou redden bij clubs als Arsenal en Manchester City. Hem een beetje kennende zal hij niet zo snel kiezen voor een club als City, maar juist zij kunnen een speler als De Jong erg goed gebruiken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 30, 2013 8:16 am

George de Jong ‏@GeorgedeJong28 3m
Overmars zat ontspannen bij loting #ChampionsLeague . Opvolgers Toby en Chris blijkbaar al gecontracteerd ?? #Ajax
Voor Toby hebben we die inderdaad al, George. Wel opletten!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 31, 2013 4:44 am

Telesport
De Jong medisch gezien hersteld

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Het herstel van Siem de Jong vordert gestaag. „De foto die vandaag is gemaakt, heeft uitgewezen dat de long medisch gezien hersteld is”, zegt een woordvoerder van Ajax. Het extra onderzoek in de VU heeft geen invloed op de eerder gemelde hersteltijd van zes weken. Het is voor de aanvoerder van Ajax, die al ruim twee weken aan de kant staat, zaak nu wedstrijdfit te worden. De verwachting is dat hij na PSVAjax (op 22 september in Eindhoven) weer kan aansluiten.
:smile-ajax.gif: :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

zeux

Bericht door zeux » za aug 31, 2013 6:53 am

Top! Gaat snel. Hij vertelde bij de nos na de loting dat het een gedeeltelijk ingeklapte long was. Mooi dat het zo vlot hersteld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 31, 2013 7:01 am

Ik hoop eigenlijk stiekem dat hij iets eerder weer kan spelen. Met een beetje geluk is zijn conditie niet al te ver achteruit gegaan. Als het medisch gezien verantwoord is kan hij wellicht al wat minuten maken in Eindhoven.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma sep 02, 2013 2:29 pm

De Jong en Blind hervatten training bij Ajax

Siem de Jong en Daley Blind hebben de training bij Ajax hervat, zo meldt De Telegraaf. Zij werken samen met fysiotherapeut Pim van Dord enkele individuele oefeningen af. Ze trapten ook weer voorzichtig tegen een bal.
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 7:53 pm

Het beste nieuws van vandaag! :headbang.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » ma sep 02, 2013 7:56 pm

Ik ben bang dat nu alle druk bij Siem komt te liggen

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 02, 2013 7:57 pm

Yopi schreef:Het beste nieuws van vandaag! :headbang.gif:
:biggthumpup.gif: Zal toch nog wel even duren. Hopelijk kan hij snel aansluiten.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma sep 02, 2013 7:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 02, 2013 7:58 pm

Goed nieuws! Dan moet hij de 22e in Eindhoven toch kunnen spelen?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 8:06 pm

Je zou denken van wel. :blub.gif: :headbang.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma sep 02, 2013 8:15 pm

Marillion schreef:Goed nieuws! Dan moet hij de 22e in Eindhoven toch kunnen spelen?
Is het duidelijk waardoor zo'n klaplong komt? Hopelijk wel, zodat ze weten hoe ze een herhaling kunnen voorkomen.

Mijn broer heeft het in zijn jeugd gehad en die was er wel even zoet mee. Nu was dit een 'gedeeltelijke' geloof ik, maar ik hoop niet dat ze hem te snel terug laten komen, omdat hij zo hard nodig is. Liever één, twee wedstrijden later dan te vroeg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 02, 2013 8:26 pm

Ik heb geen idee, maar volgens mij is er niet echt een recept om dat te vermijden. Ik wist al niet wat ik hoorde toen bleek dat hij een klaplong had. Want ik was in der veronderstelling dat je daarvoor toch wel een flinke botsing of val moet maken.

Ondertussen ga ik alvast nadenken over waar we Siem gaan neerzetten. Zo grofweg is hij op drie posities onze beste speler.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 11, 2013 3:20 pm

Ajax.nl

Siem traint morgen weer volledig mee! :smile-ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 11, 2013 3:46 pm

Ja, dat is goed nieuws. :biggthumpup.gif:

De Jong bijna fit; geen liesblessure Serero
Bron: Ajax.nl

MEEVALLERS - Siem de Jong zal aanstaande donderdag weer volledig met het team meetrainen. De captain van Ajax maakt goede stappen in zijn herstel en hoeft geen individuele training meer af te werken. Op diezelfde dag zullen de internationals ook aanhaken bij de equipe om zich voor te bereiden op het thuisduel tegen koploper PEC Zwolle.

Daarnaast meldt de clubsite dat Thulani Serero geen liesblessure heeft. De Zuid-Afrikaan meldde zich af voor zijn nationale ploeg omdat hij dacht geblesseerd te zijn geraakt. Wel heeft de mri-scan een afwijking aan zijn schuine buikspier gevonden, hetgeen zijn liesklachten kan verklaren.

Plaats reactie