PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: PSV

Bericht door Dubbel » za aug 31, 2013 9:52 pm

Raymon schreef:Blijf jij nou dubbel posten, Dubbel?
Geen idee Ray, geen bewussie... zit jij er soms achter? :sly.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 31, 2013 9:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik wil verder niet lullig doen, maar al op 28 augustus schreef ik een 3 in de AT toto voor deze wedstrijd! Ben ik nu officieel een kenner?
Je kunt handen schudden met Syl. Zij zei voor de wedstrijd ook al dat het een gelijkspelletje zou worden, vandaar de champagne.
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 31, 2013 9:55 pm

Ik denk dat Toivonen hem bewust miste.

Nihad

Bericht door Nihad » za aug 31, 2013 9:55 pm

Ik geniet echt van dit jonge psv. Ze spelen zo fris. :drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 31, 2013 9:56 pm

Hiddink: op tv was PSV heel fris, in het stadion viel het tegen.

999

Bericht door 999 » za aug 31, 2013 9:57 pm

Psv wilde de traditie van de top drie in NLD niet verstoren denk ik ..

Morgen winnen, komen we op een punt achter ze ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 31, 2013 10:05 pm

Nou heeft PSV tot nu toe wel een redelijk eenvoudig programma gehad. Dat kan je van Ajax niet zeggen. Maar goed, eerst morgen wel winnen,

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 31, 2013 10:14 pm

Het was te verwachten dat Psv wisselvallig zou spelen en tegen zeperds zou aanlopen, maar dit zijn wel heel erg veel pieken en dalen in korte tijd, vooral met die midweekse wedstrijden. Erg grillig en kwetsbaar allemaal. Het aanvalsspel kan zeker heel erg leuk zijn, maar als Psv niet in balbezit is, ligt de boel al wedstrijdenlang flink open bij ze. Zelfs Cambuur kon naar hartelust oversteken en bijna profiteren. Nie goe nie.

Pffff... De start van de competitie is wel heel erg idioot en vol verrassingen. En het lijkt nog lang niet afgelopen te zijn. Wie moet er in hemelsnaam kampioen wordt dit seizoen? Ajax (voorlopig?) aangeschoten wild, Psv een grilkip, Twente idem. Je zal het toch niet gaan beleven dat een volslagen outsider er met de titel vandoor gaat? Zelfs Pec Zwolle ga je zo kansen toedichten. Je kan werkelijk alles verwachten dit seizoen, lijkt het wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 31, 2013 10:22 pm

Zuidema schreef:Het was te verwachten dat Psv wisselvallig zou spelen en tegen zeperds zou aanlopen, maar dit zijn wel heel erg veel pieken en dalen in korte tijd, vooral met die midweekse wedstrijden. Erg grillig en kwetsbaar allemaal. Het aanvalsspel kan zeker heel erg leuk zijn, maar als Psv niet in balbezit is, ligt de boel al wedstrijdenlang flink open bij ze. Zelfs Cambuur kon naar hartelust oversteken en bijna profiteren. Nie goe nie.
Maar die ruimtes lagen er ook al tegen Milan, Zulte, NEC, Heracles. Het valt mij de hele tijd al op: PSV laat heel veel ruimte tussen de linies. Het verschil is dat PSV eerst met heel veel inzet en heen en weer vliegen een en ander nog kon inperken. Tegen Milan lukte dat uiteraard niet, daar is Milan te goed voor, en nu begint PSV ook al tegen laagvliegers in de problemen te komen.

Kan PSV niet dezelfde intensiteit als in de eerste wedstrijden opbrengen, dan ontstaat het probleem dat de tegenstander zich steeds, onder de druk uit, naar de overkant kan voetballen. Dat is slopend, en je hebt geen enkele controle over de wedstrijd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 31, 2013 10:29 pm

Voor de tweede opeenvolgende keer won PSV niet in de competitie. Zaterdag werd het, nota bene in de jubileumwedstrijd, tegen Cambuur 0-0.

"We waren veel te slordig", zei Georginio Wijnaldum. "De passing was veel minder dan in voorgaande wedstrijden. Daardoor liep het niet en kreeg Cambuur door ons balverlies de kans te counteren."

Dat had niet mogen gebeuren, aldus de aanvoerder. "PSV behoort gewoon van Cambuur te winnen, zo simpel is het. Dat we midweeks tegen AC Milan op Europees niveau hebben gespeeld is geen excuus. We weten nu eenmaal dat we bij deze club veel wedstrijden moeten spelen. Dat hoor er bij."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 31, 2013 10:32 pm

Jöhnk schreef:
Maar die ruimtes lagen er ook al tegen Milan, Zulte, NEC, Heracles.
.

Ik schrijf daarom hierboven ook 'wedstrijdenlang'. En zoals je al zegt was dat inderdaad nog te compenseren met veel geren heen en weer, maar op een gegeven moment gaat je dat opbreken, zeker na een midweekse wedstrijd.
Kan PSV niet dezelfde intensiteit als in de eerste wedstrijden opbrengen, dan ontstaat het probleem dat de tegenstander zich steeds, onder de druk uit, naar de overkant kan voetballen. Dat is slopend, en je hebt geen enkele controle over de wedstrijd.
Klopt. Ik ben benieuwd hoe Cocu dat gaat oplossen. Hoe hou je dat aanvalsspel vast en bouw je toch veel meer grip en controle in?
Laatst gewijzigd door Zuidema op za aug 31, 2013 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thom

Bericht door Thom » za aug 31, 2013 10:33 pm

sorry hoor, maar hier past een welgemeend ' hahahahahahaha!!!'
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Thom

Bericht door Thom » za aug 31, 2013 10:35 pm

LucaS schreef:Ik denk dat Toivonen hem bewust miste.
dst denk ik dus echt ook!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

generaal

Bericht door generaal » za aug 31, 2013 10:44 pm

Hopelijk haalt Brands Boulahrouz (rechtsback) en Bakkal (in plaats van Maher/Wijnaldum) op. Tijd voor wat body in het elftal.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 31, 2013 10:48 pm

Hiest met Maher?
Doettie het een beetje naar behoren?

Ik lach ne dood als Duarte de sterren van de hemel gaat spelen bij Ajax.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 31, 2013 10:54 pm

banjavi schreef: Ik lach ne dood als Duarte de sterren van de hemel gaat spelen bij Ajax.
Eerst zien, dan geloven. Maar het zou natuurlijk wel lekker zijn na al die optaters de afgelopen weken. Hebben we inderdaad weer eens reden om te lachen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 31, 2013 10:58 pm

Zuidema schreef:
banjavi schreef: Ik lach ne dood als Duarte de sterren van de hemel gaat spelen bij Ajax.
Eerst zien, dan geloven. Maar het zou natuurlijk wel lekker zijn na al die optaters de afgelopen weken. Hebben we inderdaad weer eens reden om te lachen.

Om eerlijk te zijn geloof ik er niet in, maar ik hoop het gewoon.

Ik houd niet van PSVers met een grote bek

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 31, 2013 11:42 pm

Deze competitie had ik al een keer eerder "zo'n fijn gevoel", of het door puntverlies van PSV of Feyenoord kwam, weet ik niet meer, wel dat Ajax daarna ook punten verspeelde, volgens mij zelfs drie tegen AZ. Ik zie vandaag (later op de dag) wel wat Ajax tegen Groningen doet of Ajax iets tegen Groningen doet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 01, 2013 12:55 am

Voordat ik ga slapen wil ik toch graag weten... wat zei de keeper van Cambuur allemaal tegen Toivonen nadat hij die 10000000% kans miste? :smallgrin.gif:

Dit is en blijft heerlijk hoor, PSV al 4 wedstrijden op rij zonder overwinning! Wat een eeuwfeest! :biggrin.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo sep 01, 2013 8:49 am

We gaan allemaal lachen omdat ze hebben gelijk gespeeld, maar wat is de toekomst voor ons zonder 2 belangrijke spelers. Ik wil het nog allemaal maar zien met een speler als Duarte. Te weinig ervaring in dit elftal, onbalans en zeer weinig spectaculere aankopen. :blush.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 01, 2013 8:51 am

We zijn al drie keer op rij kampioen geworden, dus een lachje mag er toch wel af als het frisse PSV zijn puntjes nu al gaat verspelen in de makkelijke potjes.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 01, 2013 9:42 am

Leuk trouwens om gisteravond Rijvers weer eens te zien. Krasse ouwe baas inmiddels, 87 jaar oud. Ik heb hem vaak vervloekt omdat ie mijn grote liefde zo dwars kon zitten, maar ere wie ere toekomt: hij heeft indertijd een geweldig stuk werk verricht in Eindhoven. Daar heeft Psv heel veel aan te danken. Voor de jongeren onder ons: je mag wel stellen dat hij van Psv in de jaren 70 een structurele topclub heeft gemaakt.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 01, 2013 11:45 am

Goed plan, misschien kunnen de mods de posts hierboven naar het Duarte-topic verhuizen? Daar hoort het thuis.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 01, 2013 11:58 am

Inmiddels gebeurd. Kunnen we hier verder over PSV. Over die prachtige jubileumavond bijvoorbeeld. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 01, 2013 1:35 pm

Zuidema schreef:Leuk trouwens om gisteravond Rijvers weer eens te zien. Krasse ouwe baas inmiddels, 87 jaar oud. Ik heb hem vaak vervloekt omdat ie mijn grote liefde zo dwars kon zitten, maar ere wie ere toekomt: hij heeft indertijd een geweldig stuk werk verricht in Eindhoven. Daar heeft Psv heel veel aan te danken. Voor de jongeren onder ons: je mag wel stellen dat hij van Psv in de jaren 70 een structurele topclub heeft gemaakt.
Wat was hij klein. :blush.gif:

Plaats reactie