Kom op, wat moet dat kosten Uefa?
Moderator: mods
Pcs, weer Mourinho.Jöhnk schreef:Ik gok Chelsea.
je overdrijft schielijk. het gaat niet om het geld an sich, het gaat om wat je er mee kan doen.Marillion schreef:Thom schreef:Helaas, daar ben ik weer met mijn geld. Als jij supporter bent van een profclub, dan hoort geld er bij. Ontegenzeglijk. Anders moet je supporter worden van AFC of Blauw Wit. 7 miljoen ! Ik vind het nogal wat; komt goed uit als ze bv Duarte willen kopen.Marillion schreef:Precies, dat geld interesseert mij als supporter niet veel. PSV heeft van wedstrijden in de EL net zoveel "last" en daarbij kunnen ze ook punten verzamelen voor europese ranglijst.Eens, ik ook niet.Ik ben toch geen supporter van een club vanwege het banksaldo?
(...).Dat is bij Ajax gebeurt, ja, zeker. Maar ik heb vertrouwen in het huidige beleid: een sterke jeugdopleiding + geld om echt sterkhouders (vreselijke term) te kopen. Een daar heb je geld voor nodig.Dan gaan clubs ineens allerlei veel te dure spelers halen die niets toevoegen.Ik zie steeds vaker dat supporters bij een behaald resultaat meteen beginnen over wat het financieel brengt. Tja, ik snap dan niet waar iemand supporter van is. Zet dan Slop achterop je shirt ipv Eriksen of zo.
Ajax lijkt tot nu toe gekozen te hebben voor niveau-Van der Hoorn/Duarte, verwachtend dat die spelers de top zullen halen, verwachtingen die er bij Boerrigter, Sigtorsson, Cillessen, Sana, Hoesen, Van Kessel enz. ook waren of nog steeds zijn. Daarnaast zijn er tientallen jeugdcontracten uitgedeeld. Het is een weg die volgens JC over drie tot vijf jaar tot grote Europese successen leidt, is nog steeds de Ajaxvisie. Die visie omvatte ook de wens spelers langer bij Ajax te houden, het liefst tot hun 24/25ste levensjaar, Eriksen vertrekt op zijn 21ste!het gaat niet om het geld an sich, het gaat om wat je er mee kan doen.
Met de huidige select (ervan uitgaande dat Eriksen en Toby binnen een paar dagen weg zij), ben je ook tegen de 'zwakste' in de CL kansloos.Demosthenes schreef:
Ajax pakt weer het geld van de CL en de loting lijkt mij onbelangrijk, de tweede ronde lijkt verder weg dan ooit. Ajax moet hopen op de zwakste tegenstander uit poule 4.
Misschien een "Cocu-ervaring"?Je kunt niet verwachten dat de talenten het elftal nu gaan dragen, zeker niet bij het wegvallen van 3 basisspelers/sterkhouders (Eriksem, Siem, Toby). Dat is teveel.
Spelers hebben nu eenmaal een ander visie dan hun club. Soms. Siem blijft wel. OK, deels gedwongen, maar toch...Demosthenes schreef: Die visie omvatte ook de wens spelers langer bij Ajax te houden, het liefst tot hun 24/25ste levensjaar, Eriksen vertrekt op zijn 21ste!
FdB heeft dat aangegeven als de selectie in takt bleef. De situatie werd anders als deze 3 zouden weggaan. Siem blijft, maar dat zal nog wel even duren voordat hij weer 100% inzetbaar is. Om de woorden van koetje aan te halen 'is er een plan B?'Demosthenes schreef:Misschien een "Cocu-ervaring"?Je kunt niet verwachten dat de talenten het elftal nu gaan dragen, zeker niet bij het wegvallen van 3 basisspelers/sterkhouders (Eriksem, Siem, Toby). Dat is teveel.
Het wegvallen van Alderweireld, Eriksen en De Jong is geen verrassing, FdB zei dat een paar maanden geleden al, daar is dus op ingespeeld. Geld was er genoeg, alleen Van der Hoorn is gekocht, m.a.w. het TH + Jaap Stam hebben er het volste vertrouwen in dat de tweede ronde van de CL wordt bereikt, eventueel dankzij Duarte.
Dat laatste moeten we afwachten, maar Ajax zou toch doorselecteren, we gaan toch naar die finale over een paar jaar? De beste spelers vertrekken? Dat is geen nieuwtje, er werd gedacht aan drie vertrekkende spelers.Ajaciedjuh schreef:FdB heeft dat aangegeven als de selectie in takt bleef. De situatie werd anders als deze 3 zouden weggaan. Siem blijft, maar dat zal nog wel even duren voordat hij weer 100% inzetbaar is. Om de woorden van koetje aan te halen 'is er een plan B?'Demosthenes schreef:Misschien een "Cocu-ervaring"?Je kunt niet verwachten dat de talenten het elftal nu gaan dragen, zeker niet bij het wegvallen van 3 basisspelers/sterkhouders (Eriksem, Siem, Toby). Dat is teveel.
Het wegvallen van Alderweireld, Eriksen en De Jong is geen verrassing, FdB zei dat een paar maanden geleden al, daar is dus op ingespeeld. Geld was er genoeg, alleen Van der Hoorn is gekocht, m.a.w. het TH + Jaap Stam hebben er het volste vertrouwen in dat de tweede ronde van de CL wordt bereikt, eventueel dankzij Duarte.
Eens kijken hoe ver de organisatie al is.
Mooie stat-site.Duke schreef:De euro club index: http://www.euroclubindex.com/asp/Ranking.asp