Voetbal International (TV)

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Voetbal International (TV)

Bericht door Cruijff » wo aug 21, 2013 8:53 am

Thom schreef:Geef mij maar SV, ipv die malloten. Tenminste, als het criterium praatprogramma over voetbal is.
Thom, ben je blij dat je van al die malloten uit vak 425 verlost bent?

Heb je je seizoenkaart in 2008 opgezegd of ben je naar een ander vak verkast?

Thom

Bericht door Thom » wo aug 21, 2013 2:09 pm

??! Welke? Ik heb noch Johan Derksen, noch die bolle uit België, Boskamp, noch de homo fluisteraar ooit in Vak 425 gezien. wat bedoel je? :confused.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 21, 2013 7:51 pm

Het is nogal off-topic maar ik herinner me ene poster genaamd Thom vak 425 die, toen de boefjes van Vak 410 nog gewoon in de vakken 409 en 410 stonden, regelmatig zijn verontwaardiging uitsprak over het wangedrag van diverse toeschouwers in zijn mooie vak 425. Agressie, grof taalgebruik, het ging er bij tijd en wijlen vrij onvriendelijk aan toe daar in de hoek op zuid 2e ring. De aso's hebben je hopelijk toch niet de Arena uit gejaagd?

Thom

Bericht door Thom » do aug 22, 2013 7:22 am

Off-topic inderdaad. Ik begrijp je vraag echt niet in het licht van deze discussie. Speelt er iets?!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma aug 26, 2013 1:01 pm

Ik maak me gewoon oprecht zorgen om je Thom. Je wilt ons met seizoenkaarten van ruim 600 euro per stuk opzadelen, terwijl er bij thuiswedstrijden van Ajax nu al gemiddeld zo'n 8.000 stoeltjes leeg blijven...

...Over VI gesproken, heb de laatste 2 uitzendingen gemist en vanavond ben ik ook weg. Maar is Jan Boskamp al een keer geweest of wanneer komt hij? Dat is in mijn ogen de beste samenstelling, Gijp, Boskamp en Derksen. Hoewel Wim Kieft tot op heden dit seizoen de boel als enige voetbal gerelateerd op niveau houdt.

Thom

Bericht door Thom » ma aug 26, 2013 1:35 pm

jij moet evt 600 euro gaan betalen en dan maak je je zorgen om mij? Niet doen! Begin in Nederland een discussie over geld en all hell breaks loose. Terwijl het toch tgv de gtote liefdd is. Of....?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma aug 26, 2013 1:43 pm

Ja Nihad / Boabdil komt en betaalt heus nog wel als die kaart in 2026 600 euro kost. (Met elk jaar 4% inflatie correctie kom je daar wel, als Ajax het prijsbeleid van de laatste 3 jaar hanteert komen we over 25 jaar daar nog nieteens uit)...

Ik hoop tegen die tijd in dienst van Ajax te zijn zodat ik voor elke thuiswedstrijd minimaal 2 gratis kaarten krijg. :smile-ajax.gif: Of misschien zelfs op het veld te mogen staan. Never stop dreaming!

Thom

Bericht door Thom » di aug 27, 2013 10:21 am

Maar: besef dat als je 600 euro betaalt dat je 50 euro per maand betaalt. Als je, weet ik veel, 15 euro netto verdient, werk je dus een kleine 4 uur uur in de maand voor je kaart. En dat is niet veel. Op de eerste maandag van de maand heb je voor 12 uur je kaart verdiend. Zo kun je het ook bekijken. Als je dat er niet voor over hebt, prima. Heb ik echt geen oordeel over. Iedereen, ook jij, mag zelf betalen waar zijn geld heen gaat. Maar ik blijf beweren dat 600 euro per jaar, en zie mijn relativerende rekensommetje, niet veel is. Alleen jij lijkt het er niet voor over te hebben. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 27, 2013 11:04 am

Ik heb per seizoen zo'n 10.800 euro voor Ajax gereserveerd. Dat is echter wel inclusief alle (internationale) uitwedstrijden. Wanneer de kaartjes zo significant moeten stijgen als jij nu voorstelt, zullen niet alleen de seizoenkaarten, maar ook de losse kaarten voor Champions League, KNVB beker wedstrijden en wedstrijden een stuk duurder worden. Dan wordt het grapje per seizoen dus nog een paar duizend piek duurder.

In dat geval zullen wedstrijden tegen clubs uit bijvoorbeeld Manchester waarschijnlijk aan mijn neus voorbij moeten gaan.

Thom

Bericht door Thom » di aug 27, 2013 11:19 am

Nou, als je zoveel voor Ajax over hebt (overdrijf je niet een beetje?) dan kan die verhoging naar 600 toch ook nog wel? 10.800 of 11.100, what's the difference voor een rijke Ajacied als jij?
Jij bent een uitzondering, want lang niet iedereen gaat naar (Europese) uitwedstrijden. Ik heb het over de gemiddelde seizoenkaarthouder. Die heeft rekening te houden met de kaart zelf, vooruit, als hij van buiten Amsterdam komt kosten ov of auto en evt. iets te knagen in het stadion. Moet te doen zijn toch? Ik blijf zeggen dat je de eerste maandag van de maand 'Ajax' betaald hebt.
Laatst gewijzigd door Thom op di aug 27, 2013 1:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 27, 2013 11:33 am

10.800 euro is een hier en daar wat afgeronde schatting, het verschilt ook per seizoen hoeveel wedstrijden we in totaal spelen. Er is een groot verschil of je in een CL campagne langs Inter, Rosenborg, Lyon, Valencia, Arsenal, Roma en Milan komt of onder Henk ten Cate het meteen al tegen Slavia Praag / Dinamo Zagreb aflegt.

Ik ben blij dat ik bijvoorbeeld niet uit een klein plaatsje ergens tussen Breda en Tilburg kom of ver uit het oosten of noorden van het land en dan ook nog telkens complete tanken benzine leeg zou moeten rijden. Het Jupiler League seizoen bevindt zich nog in de maand augustus en er staan reeds meerdere thuiswedstrijden van Jong Ajax in de Jupiler League op mijn teller waar tegenwoordig ook entreegeld voor moet worden betaald.

Toch denk ik dat je je vergist in "de fan" / "de Ajax supporter". Ajax heeft enorm veel fans, sommigen van hen besteden per maand meer aan merchandise artikelen dan ik in een heel jaar zou doen, maar bezoeken nooit een wedstrijd. Feit is dat Ajax nu al moeite heeft om het stadion te vullen. Rondom Ajax-Feyenoord zette men de veiligheid op het spel door opeens de kaartverkoop naar 4 tickets per clubcard om te zetten. De komende thuiswedstrijden tegen PEC Zwolle en Go Ahead Eagles zullen ruim 7.500 stoelen leeg blijven, tegen Roda waren er zelfs meer dan 9.000 lege plekken.

Thom

Bericht door Thom » wo aug 28, 2013 1:44 pm

Da's vast allemaal waar, maar ik heb het toch echt over het grootste deel van de supporters die echt alleen maar naar de thuiswedstrijden gaan. Rijke Ajacieden zoals jij vallen er uiteraard buiten. Maar die (neem ik maar even aan) kunnen een verhoging van de seizoenkaart sowieso wel lijden, denk ik zo. Merchandise bestaat per seizoen toch meestal uit 1 shirt, misschien 2. Goed, families zijn misschien een ander verhaal, en die wil Ajax ook aan zich binden. Die moeten misschien ontzien worden.

Vind het in ieder geval wel grappig hoeveel emoties een simpel voorstel zoals het verhogen van de prijzen oproept :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo aug 28, 2013 2:12 pm

Waaruit concludeer je dat ik zo'n rijke Ajacied zou zijn? :confused.gif: Wanneer in 2014 mijn eerste boek wordt gepubliceerd zal ik jullie wellicht een kleine inkijk in mijn financiële situatie geven. Ik kan je wel al vertellen dat ik op mijn 19e een heel wat vetter gevulde bankrekening had dan op mijn 29e.

Dat ik 10.800 euro per seizoen voor Ajax reserveer betekent niet dat ik het ook daadwerkelijk aan Ajax uitgeef. Wanneer (meestal door een gebrek aan Europese prestaties) een seizoen goedkoper uitpakt dan verwacht, verbras ik mijn geld op een andere manier. Ik ken diverse jongens die zonder er bij na te denken al snel meer dan 1.000 euro per maand in Ajax willen stoppen. Soms verdienen ze gemiddeld per maand maar 1.250 of 1.300 netto en 80% daarvan gaat aan Ajax op. Van die types die om die reden op hun 37e nog steeds bij hun moeder wonen. Een voetbalmaatje wees me een aantal jaren terug ook een paar gasten aan die elke wedstrijd aanwezig zijn, maar vervolgens geen geld meer hebben om in de Arena een drankje te kunnen kopen. Nu zijn die Arena prijzen vrij hoog, maar dat is toch best schrijnend. Deze jongens zijn echter wel uitzonderingen.

Dat Merchandise voor veel fans simpelweg 1 shirt omvat is een vergissing van je. Ik kan online geen geschikt Ajax voorbeeld vinden en raad je dus aan de muziek uit te zetten als je deze kakkerlakken kamers bekijkt. Ik ken Ajacieden die het nog wel bonter maken, die thuis een heel museum hebben. Een zekere jongen uit het pittoreske Budel heeft echt de gekste spullen, onder meer een lava lamp van Ajax die 875 euro heeft gekost.

Ik weet niet of jouw voorstel emoties oproept, in ieder geval wel de felle overtuiging dat het voor Ajax nadelige gevolgen zal hebben wanneer de kaartjes duurder worden. Veel mensen die een hoop euro's bezitten, hebben behoorlijke reserves opgebouwd door altijd zuinig op hun centjes te zijn. Juist deze groep mensen zal relatief snel afhaken bij een prijsverdubbeling. Het is een bewuste strategie van Ajax om de kaartjes de laatste seizoenen juist goedkoper te maken.

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 23, 2013 9:37 pm

Derksen dacht dat Ibarra van Chelsea kwam;-)

zeux

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 8:55 pm

Zit VI Oranje te kijken, maar dat bommetje van Gijp is goed ontploft zo te zien. D'r heerst daar een grafstemming. Genee doet zijn best, maar de heren zitten aan tafel alsof het de wachtkamer van de tandarts is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 9:18 pm

Het viel jou dus ook op. :smile-ajax.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 9:21 pm

Ik heb het laatste half uur gezien, maar my god... Wel respect voor Wilfred, die bleef ijzeren heinerig vrolijk doen, maar het was sleuren met pijnlijke stiltes.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 9:25 pm

Ja als Kieft een van de vrolijkste is gaat het niet goed. :ajaxsmiley.gif:

Nu de O's op MLB.com, 6-2 voor tegen de Sox op Fenway (B7), ze gaan goed!
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 9:58 pm

Mmmmm, nu 6-6, dat is fijn. :1evil.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 10:07 pm

De mlb was effe beetje buiten beeld bij mij... Paar kloteseries voor mets. Nou ja, ze staan boven Phillies, je moet ergens blij mee zijn...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jul 06, 2014 10:24 pm

:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo jul 06, 2014 11:03 pm

zeux schreef:Zit VI Oranje te kijken, maar dat bommetje van Gijp is goed ontploft zo te zien. D'r heerst daar een grafstemming. Genee doet zijn best, maar de heren zitten aan tafel alsof het de wachtkamer van de tandarts is.
Mwah, die grafstemming vond ik op zich nog wel wat meevallen. Maar Vd Gijp en Derksen lijken inderdaad flink bonje te hebben, die twee zaten mekaar vrijwel het hele programma te negeren met stuurse koppen. Aan het eind, na ruim een uur loopgravenwerk, reageerde Derksen zowaar toch nog een keertje op René, maar Vd Gijp gunde hem ook nu geen blik waardig, praatte toen alleen tegen Genée. Wordt nog een leuk weekje zo, als Derksen het echt zwaar verbruid heeft bij Vd Gijp.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo jul 06, 2014 11:38 pm

Ik heb dus alleen het laatste half uur gezien. Op een gegeven moment zat Kieft een vaag verhaal te vertellen over '78 in ijzige stilte. Bizar bijna. Volgens mij raakte Kieft er ook van in de war, het werd steeds vager.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jul 07, 2014 2:18 am

Ik heb iets gemist. Wat er gebeurd?

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jul 07, 2014 6:13 am

Alexander schreef:Ik heb iets gemist. Wat er gebeurd?
Vd Gijp heeft in een interview met Trouw kritiek geuit op Derksens gedrag rond VI. Hij vindt dat Derksen daarbij een zakkenvullersmentaliteit etaleert. Derksen is volgens hem niet erg gezellig als het programma is afgelopen en hij zou maling hebben aan het publiek, dat volgens Vd Gijp juist een belangrijke factor is voor het succes van VI. Vd Gijp wil na het WK met de RTL-directie om de tafel om het format van VI te veranderen. Een artikeltje over dat interview is gepost door Elliquido in 'De Nieuwe Bondscoach' op 5 juli, 21.47 uur, zie voor de desbetreffende pagina:

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... p#p1271476

Ik heb de indruk dat Derksen achter de schermen fors gereageerd heeft op Vd Gijps kritiek, wat Vd Gijp in het verkeerde keelsgat is geschoten. Gisteravond zaten de heren in ieder geval zwaar in de loopgraven tegenover mekaar. Derksen en Vd Gijp praatten gisteravond nog wel redelijk geanimeerd met Kieft, Kraaij jr. en Genée, maar negeerden elkaar verder vrijwel compleet, moesten bar weinig van mekaar hebben. Zie ook:

http://www.rtlxl.nl/#!/vi-oranje-226477 ... 266bbd9d44

Ach, Genée en Derksen hebben ook wel eens fikse ruzie met elkaar gehad en dat is toen weer opgelost. Alleen gaat deze kritiek van Vd Gijp natuurlijk wat verder. Dit zal uiteindelijk ook allemaal wel loslopen, maar het lijkt me dat er nog wel wat gesprekjes nodig zullen zijn om de kou weer uit de lucht te krijgen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Plaats reactie