Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Geen idee, ik ken die mensen niet. En zij moeten het doen.
Peters Musters houdt zich in elk geval al lang met jeugdscouting bezig. Zie zijn bijdragen op dit forum:
http://www.balbalschool.be/nieuw/forum/ ... opic_id=87
Hij was (blijkbaar) jeugdscout bij Zeeburgia, een club met een grote reputatie op het gebied van jeugdopleiding.
Wim Jonk is formeel hoofd opleiding, omdat elke BVO verplicht is een hoofd opleiding te hebben. Wim Jonk doet de bovenbouw en is lid van het TH. Bovendien geeft hij individuele trainingen. Hij heeft vast genoeg te doen.
Peters Musters houdt zich in elk geval al lang met jeugdscouting bezig. Zie zijn bijdragen op dit forum:
http://www.balbalschool.be/nieuw/forum/ ... opic_id=87
Hij was (blijkbaar) jeugdscout bij Zeeburgia, een club met een grote reputatie op het gebied van jeugdopleiding.
Wim Jonk is formeel hoofd opleiding, omdat elke BVO verplicht is een hoofd opleiding te hebben. Wim Jonk doet de bovenbouw en is lid van het TH. Bovendien geeft hij individuele trainingen. Hij heeft vast genoeg te doen.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
De te verdienen gelden/premies voor de CL zijn vandaag bekend gemaakt.
Ajax krijgt een start-premie van 8,6 miljoen euro.
Voor elke overwinning in de groepsfase ontvangt Ajax 1 miljoen euro, voor een gelijkspel 500.000 euro.
Overwinteren in de CL: 3,5 miljoen euro
Kwartfinale: 3,9 miljoen euro
Halve finale: 4,6 miljoen euro
Finale: 6,5 miljoen euro
Winst: 10,5 miljoen euro
Kortom: laten we dat ding gewoon gaan winnen.
Voor elke overwinning in de groepsfase ontvangt Ajax 1 miljoen euro, voor een gelijkspel 500.000 euro.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Goed voor ons eigen vermogen!Thijs schreef:De te verdienen gelden/premies voor de CL zijn vandaag bekend gemaakt.

Hier zitten nog niet de tv-gelden in toch? Dat hangt er van af of we die moeten delen met psv, als ik me niet vergis.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tegen dezelfde club als in 1995! 

-
Klopt, Zeux. Dat is om en nabij de 8 miljoen euro, geloof ik. Een bedrag dat we krijgen als PSV zich niet plaatst voor de CL.
- Ajaciedjuh
Volgens mij krijgt de kampioen 60% en de nr 2, 40%. Als AC Milaan zijn plicht doetThijs schreef:Klopt, Zeux. Dat is om en nabij de 8 miljoen euro, geloof ik. Een bedrag dat we krijgen als PSV zich niet plaatst voor de CL.

Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr aug 09, 2013 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Aan de andere kant gaan we er last van krijgen dat de Nederlandse clubs niet presteren. Nog even en onze kampioen moet ook voorrondes spelen.
Ik gun psv, feijenoord en az daarom ook alle succes in de Europa League! Ajax ronde door in Cl helpt ook. Dus ook zelf onze plicht doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ze moeten in ieder geval actief blijven. Met name PSV. Anders kunnen ze zich volledig op de competitie richten. Maar een paar punten verzamelen voor de ranglijst kan inderdaad ook geen kwaad.
Nil volentibus arduum
-
Een overwinning in de EL telt exact even zwaar als een overwinning in de CL. In dat licht bezien is het voor het Nederlands voetbal beter als PSV in de EL uitkomt, natuurlijk.
(Moet wel zeggen dat je 5 bonuspunten krijgt als je de groepsfase bereikt, dat is dus een equivalent van twee overwinningen en een gelijkspel in de CL/EL)
(Moet wel zeggen dat je 5 bonuspunten krijgt als je de groepsfase bereikt, dat is dus een equivalent van twee overwinningen en een gelijkspel in de CL/EL)
Die 5 bonuspunten is wel fors. Dat speel je niet vanzelfsprekend bij elkaar in de poulefase.
Maar laten we die gok maar nemen. Wij als enige in de CL met de jackpot. PSV naar de EL en daar wat rondjes en puntjes sprokkelen. Feyenoord er uit, gewoon voor de lol. En laat AZ dan ook nog wat aanrommelen.
Pakken wij los van onze successen alvast een mooi bedrag. Kunnen we misschien zo'n beruchte speler uit de categorie 8-10 miljoen van kopen!
Maar laten we die gok maar nemen. Wij als enige in de CL met de jackpot. PSV naar de EL en daar wat rondjes en puntjes sprokkelen. Feyenoord er uit, gewoon voor de lol. En laat AZ dan ook nog wat aanrommelen.
Pakken wij los van onze successen alvast een mooi bedrag. Kunnen we misschien zo'n beruchte speler uit de categorie 8-10 miljoen van kopen!

Nil volentibus arduum
Op de Facebookpagina van I Love Ajax
vermelden ze net dat KLM waarschijnlijk de nieuwe hoofdsponsor wordt van Ajax. 40 miljoen voor 5 jaar en het kan oplopen tot 60 miljoen.
Primaaaaaaaaaaaaaaaa deal hoor!

IK GELOOF!!!!!!
Daar zou weinig mis mee zijn. KLM staat voor kwaliteit, een hoop poen (al hebben ze ook een aantal boekjaren verlies gemaakt, ze lijken Ajax wel) internationale belangen en toch zijn ze Koninklijk Nederlands.
Zou helemaal mooi zijn als ze bij Europese uitwedstrijden ook nog eens een paar extra vliegtuigen naar de bestemmingen inzetten die supporters dan vanaf 139 euro kunnen gaan boeken.
Zou helemaal mooi zijn als ze bij Europese uitwedstrijden ook nog eens een paar extra vliegtuigen naar de bestemmingen inzetten die supporters dan vanaf 139 euro kunnen gaan boeken.
- InnerHarbour
Aegon betaalt tussen de 10 en 12 miljoen per jaar. KLM zou volgens dit bericht tussen de 8 en 12 miljoen gaan betalen. Is dit nu echt een prima deal als je er op zeker niet vooruit op gaat en mogelijkerwijs zelfs achteruit?Rishi schreef:Op de Facebookpagina van I Love Ajaxvermelden ze net dat KLM waarschijnlijk de nieuwe hoofdsponsor wordt van Ajax. 40 miljoen voor 5 jaar en het kan oplopen tot 60 miljoen.
Bron
YNWA
Wel als de economie er sinds de vorige deal flink op achteruit is gegaan.
- InnerHarbour
Tuurlijk is dat waar maar de TV gelden zijn met een nieuwe deal ook omhooog gegaan, CL gelden met al zijn sonsoren ook. Die zitten in dezelfde economie. Blijkbaar wordt er nog altijd op sommige plekken door bedrijven meer geinvesteerd in voetbal. Als Ajax dan een deal afsluit waar ze er mogelijkerwijs op achteruit gaan spreek ik niet van een prima deal.
YNWA
-
Basisbedrag lijkt 20% lager uit te vallen (is niet niks), maar onbekend is nog (afgezien van het feit of het bericht klopt) of die bonus gehaald kan worden onder dezelfde voorwaarden, het kan zijn dat die voorwaarden zwaarder zijn geformuleerd.Aegon betaalt tussen de 10 en 12 miljoen per jaar. KLM zou volgens dit bericht tussen de 8 en 12 miljoen gaan betalen. Is dit nu echt een prima deal als je er op zeker niet vooruit op gaat en mogelijkerwijs zelfs achteruit?
Het lagere basisbedrag ligt wel in de lijn van de JC-revolutie, want ook spelers kunnen vooral verdienen door iets te winnen, niet door het basissalaris.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Volgens KLM is er niets waar aan dit verhaal. Lijkt me een niet onbelangrijk detail. 

Het lijkt me persoonlijk ook een sterk verhaal. KLM heeft de afgelopen tijd diverse bezuinigingen moeten doorvoeren en het valt niet uit te sluiten dat ze dat in de nabije toekomst nog een keer moeten doen. Ik geloof er niets van dat je er op dat moment voor kiest om voor een flinke zak geld een voetbalclub te gaan sponsoren. Dat zou een slecht signaal zijn naar de medewerkers.
Verhaal zal wel verzonnen zijn via de link tussen Ajax en Leo van Wijk. Maar zo simpel werkt het helaas meestal niet.
Verhaal zal wel verzonnen zijn via de link tussen Ajax en Leo van Wijk. Maar zo simpel werkt het helaas meestal niet.
Nil volentibus arduum
Het genoemde bedrag is zeer realistisch als je bekijkt dat Aegon er werkelijk waar op het toppunt van de markt in is gestapt tegen een prijs waar ze daar op de burelen ongetwijfeld wel wat spijt van hebben gekregen. Vergeleken met wat de andere 17 Eredivisieclubs van hun shirtsponsor vangen pakt Ajax echt al jaren de vetpot.
Toch vind ik er helemaal niets mis mee om iets buitenlands als Turkish Airlines of Gazprom op het shirt te zetten. *Edit Thijs: dit doen we maar niet.*

Toch vind ik er helemaal niets mis mee om iets buitenlands als Turkish Airlines of Gazprom op het shirt te zetten. *Edit Thijs: dit doen we maar niet.*
wimpey schreef:Volgens KLM is er niets waar aan dit verhaal. Lijkt me een niet onbelangrijk detail.

Ehm onbenul, zou je dit even willen verwijderen. Bvd.Cruijff schreef: edit[/b]
Ja de bron van dit hele verhaal is www.ajax1.nl
Dit is elke keer weer ge(her)citeerd of geretweet sinds gisteravond en dan heb je nieuws gemaakt anno 2013.
Dit is elke keer weer ge(her)citeerd of geretweet sinds gisteravond en dan heb je nieuws gemaakt anno 2013.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
?wimpey schreef:Ehm onbenul, zou je dit even willen verwijderen. Bvd.Cruijff schreef: edit[/b]
Die medewerkers zijn er ook niet bij gebaat als het hele marketingbudget uit het raam wordt geflikkerd. Zijn verschillende grootheden.Marillion schreef:Het lijkt me persoonlijk ook een sterk verhaal. KLM heeft de afgelopen tijd diverse bezuinigingen moeten doorvoeren en het valt niet uit te sluiten dat ze dat in de nabije toekomst nog een keer moeten doen. Ik geloof er niets van dat je er op dat moment voor kiest om voor een flinke zak geld een voetbalclub te gaan sponsoren. Dat zou een slecht signaal zijn naar de medewerkers.
Daar schieten ze inderdaad niets mee op. Maar het valt doorgaans toch vrij slecht te verkopen om juist op zo'n moment geld te steken in een voetbalclub. Ik zie een bedrijf als KLM daarom op dit moment echt geen sponsor worden.
Nil volentibus arduum