Die laten zich tegenwoordig opereren Wimpey.wimpey schreef:Ik heb de eerste 20 minuten gemist. En 70 minuten enkel opportunisme gezien. Dit heeft niets met voetbal te maken. Ajax kan geen pot meer controleren. Dit was gewoon lachwekkend.Trab schreef: Ga verdomme eens wat opportunistischer spelen.
Ik hoop dat Siem niet heeft gekeken: kan ie meteen weer aan de drain.
Wanneer je het gefröbel deze maand ziet, kan ik me niet voorstellen dat FdB dit nog vlot trekt dit seizoen. Tip: wanneer je gen buitenspelers hebt, moet je niet met buitenspelers spelen. Je meet een chick zonder knockers ook geen BH aan.
sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013
Moderator: mods
Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
De wonderbra 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dit is volgens mij geen kwestie van zware benen meer of een verkeerde conditie-opbouw. We hebben nou een rijtje klotewedstrijden achter de rug en dat vanaf minuut 1 per wedstrijd. Zijn ze dan al moe?
Naar mijn mening zit een groot deel van het probleem eerder in de bovenkamers van de heren. De moraal lijkt er niet te zijn om messcherp te spelen. Misschien ivm die 3 titels op rij? Verzadiging? Er is geen echte uitdaging nationaal meer? Zodat je net die 10-20% mist? Is alleen nog de CL interessant? Of lokt het avontuur in het buitenland?
Was er anders misschien wat meer elan en moraal geweest in het team met een of meer gerichte kwaliteitsinvesteringen? Ook voor de selectie als een soort opsteker, een signaal, dat Ajax het vlaggenschip serieus neemt en wil verbeteren (ook als dat geld kost)? Ook de vaste spelers zullen het lekker vinden als er een paar klasbakken bijkomen.
Voor de rest klopt het natuurlijk voor geen hout met het team. Achterin en de middenlinie waren vanavond weer schrijnend, maar voorin is het helemaal om te huilen. Daar kunnen we net zo goed twee plantenbakken neerzetten op de vleugels. Fischer en Bojan hangen de primadonna's uit, maar maken voor geen ene meter iets klaar. Daartussen in loopt een spits die alleen maar kan kleunen, geen enkele last van techniek heeft, waardoor het Ajax-spelletje nooit goed vorm kan krijgen. Vanavond mochten we daar ook weer de nodige trieststemmende staaltjes van zien. Ongelooflijk, terwijl de aanval bij Ajax traditiegetrouw altijd de beste linie was. En met dat geneuzel voorin is de balans en het teamwork ook nog eens ver te zoeken. Ajax staat niet goed. En is niet goed.
Naar mijn mening zit een groot deel van het probleem eerder in de bovenkamers van de heren. De moraal lijkt er niet te zijn om messcherp te spelen. Misschien ivm die 3 titels op rij? Verzadiging? Er is geen echte uitdaging nationaal meer? Zodat je net die 10-20% mist? Is alleen nog de CL interessant? Of lokt het avontuur in het buitenland?
Was er anders misschien wat meer elan en moraal geweest in het team met een of meer gerichte kwaliteitsinvesteringen? Ook voor de selectie als een soort opsteker, een signaal, dat Ajax het vlaggenschip serieus neemt en wil verbeteren (ook als dat geld kost)? Ook de vaste spelers zullen het lekker vinden als er een paar klasbakken bijkomen.
Voor de rest klopt het natuurlijk voor geen hout met het team. Achterin en de middenlinie waren vanavond weer schrijnend, maar voorin is het helemaal om te huilen. Daar kunnen we net zo goed twee plantenbakken neerzetten op de vleugels. Fischer en Bojan hangen de primadonna's uit, maar maken voor geen ene meter iets klaar. Daartussen in loopt een spits die alleen maar kan kleunen, geen enkele last van techniek heeft, waardoor het Ajax-spelletje nooit goed vorm kan krijgen. Vanavond mochten we daar ook weer de nodige trieststemmende staaltjes van zien. Ongelooflijk, terwijl de aanval bij Ajax traditiegetrouw altijd de beste linie was. En met dat geneuzel voorin is de balans en het teamwork ook nog eens ver te zoeken. Ajax staat niet goed. En is niet goed.
Poulsen heeft een goed seizoen achter de rug. Bojan nog geen redelijke wedstrijd.Rijkaard schreef:Poulsen was bijzonder slecht vandaag. Maar in tegenstelling tot Bojan heeft die wat krediet bij mij.
Dit wordt niet Ajax' seizoen. Vorig jaar speelde Ajax in het begin aardig, maar verloren we een hoop punten door domme fouten. Nu spelen we gewoon ronduit slecht. Als team, individueel.
Als Ajax nu nog fors geld uittrekt voor aankopen, lijkt dat behoorlijk veel op paniek.
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
Goal Eriksen was assist Bojan. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
+ 1.LucaS schreef:Als Ajax nu nog fors geld uittrekt voor aankopen, lijkt dat behoorlijk veel op paniek.
- Ajaciedjuh
Gemis Siem is groot, naast het gebrek aan buitenspelers.
Schei toch uit.Wij hebben ook voor die laatste dag transfers gewoon het volle pond ontvangen.Liverpool en al die andere clubs weten precies wat de gevraagde transfer som is, en als ze zouden willen kunnen ze dat gewoon betalen hoor.Die 10 - 20 miljoen in totaal voor deze twee spelers is voor hun peanuts.Die hebben ze, zelfs bij dit soort spelers er binnen twee jaar weer uit ...Jöhnk schreef:Nee, omdat het een bewezen onzinnige opmerking is. Ook gewilde spelers kunnen op het laatste moment verkassen. Waarom? Omdat grotere clubs op die manier kleinere clubs het mes op de keel zetten.999 schreef:Tuurlijk, als het jullie niet uitkomt is het onzin.Als die clubs weten dat die transfers toch gaan gebeuren ( Suarez enz. ) waren halen ze dan onze spelers niet, ze hebben er echt wel het geld voor ...
Zie Psv .. Niks wachtentot op het eind.Clubs wilde die spelers hebben en weg zijn ze ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr aug 23, 2013 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Siem was ook niet goed, hoor. Niemand is goed. Ook spelers die er normaal gezien best iets van kunnen.
Saai was het in elk geval niet, Zuidema.
Ik zeg je, de afstemming klopt niet. De spelers voorin passen niet bij elkaar.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
En dat terwijl als ze echt goed waren, ze allang weg waren geweest.999 schreef: Schei toch uit.Wij hebben ook voor die laatste dag transfers gewoon het volle pond ontvangen.

Spelers van het tweede garnituur, ja.999 schreef:Zie Psv .. Niks wachtentot op het eind.Clubs wilde die spelers hebben en weg zijn ze ...
Je legt een verband dat er niet is. Gewilde spelers kunnen prima op het laatste moment een transfer maken. Daar zijn genoeg voorbeelden van.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ze passen niet, maar het is ook qua kwaliteit een no/go. Sigi heeft duidelijke gebreken, Fischer bakt er niets (meer) van en Bojan heeft nog geen bal goed geraakt in het shirt van Ajax. Snap de Boer ook niet, hoor. Waarom wil je twee primadonna's op de vleugel die continu naar binnentrekken en die bakken met balverlies lijden. Eentje is echt max ook om het veld breed te houden.Yopi schreef:Saai was het in elk geval niet, Zuidema.![]()
Zlatan bijvoorbeeld. Of Sneijder. Sneijder iets eerder dan Zlatan, dat wel, maar Ajax had de champagne al ontkurkt - Sneijder zou blijven.
Je doet er geen reet aan. Als Bale nu vertrekt bij de Spurs, komt er een kettingreactie op gang.
Je doet er geen reet aan. Als Bale nu vertrekt bij de Spurs, komt er een kettingreactie op gang.
Ojee, nu zijn het spelers van de tweede garnituur ..Jöhnk schreef:Spelers van het tweede garnituur, ja.999 schreef:Zie Psv .. Niks wachtentot op het eind.Clubs wilde die spelers hebben en weg zijn ze ...
Je legt een verband dat er niet is. Gewilde spelers kunnen prima op het laatste moment een transfer maken. Daar zijn genoeg voorbeelden van.
Gewilde spelers wordt aangetrokken, worden bedragen over en weer genoemd.Worden pissig of juist niet.Zie Bale, Rooney enz.
Nu, dan ik denk dat ze niet zo gewild zijn, onze klasbakken.Staan 2e of 3e op een of ander lijstje.Duidelijker zo ...
Afijn, ik ga een Filmke kijken .. :) ..
Blij met de punten ...
OK, derde garnituur dan.
Nu is het duidelijker, ja. Jij denkt dat clubs niet op Eriksen zitten wachten. Zou kunnen, maar de club die hem wel durft te nemen is spekkoper. Die voorspelling durf ik wel aan.

Nu is het duidelijker, ja. Jij denkt dat clubs niet op Eriksen zitten wachten. Zou kunnen, maar de club die hem wel durft te nemen is spekkoper. Die voorspelling durf ik wel aan.
- Ajaciedjuh
Eriksen vertrekt nog voor einde transferperiode.Jöhnk schreef:OK, derde garnituur dan.![]()
Stilstand is achteruitgang.Zuidema schreef:Dit is volgens mij geen kwestie van zware benen meer of een verkeerde conditie-opbouw. We hebben nou een rijtje klotewedstrijden achter de rug en dat vanaf minuut 1 per wedstrijd. Zijn ze dan al moe?
Ajax is een stilstaand water.
Niks gezien vandaag. Maar de teneur van dit topic lijkt weer verdomd veel op het gros van de wedstrijdtopics vorig seizoen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ajax speelt geen positiespel dit seizoen. Kijk over de bal heen en je ziet dat spelers de posities niet bezet houden, dat de afstanden niet kloppen. Met geduld, discipline en op balbezit spelen was Ajax' kracht. Dit seizoen is het obv toeval, extreem veel balverlies en amper combinaties. Geen Idee waar dat aan schort. Frank lijkt me net zo scherp als in voorgaande seizoenen. De selectie helaas niet.Yopi schreef: Ik zeg je, de afstemming klopt niet. De spelers voorin passen niet bij elkaar.
Naar een sterke ploeg in een topcompetitie. Zo klaar als een kokosnoot.Ajaciedjuh schreef: Eriksen vertrekt nog voor einde transferperiode.
Maar dan nog heeft Voetske - zoals altijd - natuurlijk gelijk.

Dat kan je wel zeggen, ja. Ajax droeg vanavond fors bij in een hoge amusementswaarde. Het publiek zal zich kostelijk vermaakt hebben. Maar ik heb daarbij toch iets anders in gedachten.Yopi schreef:Saai was het in elk geval niet, Zuidema.![]()
Over aankopen gesproken: nee, ik ben zeker niet voor paniekaankopen en voor kopen om het kopen. En Ajax heeft het voor dit seizoen natuurlijk niet bepaald meegezeten met die paar (dure) klasbakken die het op de korrel had. Maar ik vraag me wel eens af wat voor effect het heeft op de vaste kern binnen het team, als je steeds met aanbiedinkjes en pikkies denkt de boel te kunnen rooien en de sterkhouders elk seizoen de deur uitlopen. Soms is het gewoonweg best wel lekker als je een klasbak als een gerichte aankoop erbij krijgt. Kan een boost in de moraal geven bij de harde kern. Daarmee zijn de huidige problemen absoluut niet opgelost, die liggen veel meer op andere vlakken, maar ik denk wel dat het een factor is die onderschat wordt door het TH.
Klopt. De afgelopen seizoenen hadden we steeds het excuus dat we punten verloren rond de CL-duels. Die vlieger gaat nu niet op. Kan inderdaad sprake zijn van verzadiging.Zuidema schreef:Dit is volgens mij geen kwestie van zware benen meer of een verkeerde conditie-opbouw. We hebben nou een rijtje klotewedstrijden achter de rug en dat vanaf minuut 1 per wedstrijd. Zijn ze dan al moe?
Wat het team betreft: natuurlijk spelen de buitenspelers slecht. Maar ligt het alleen aan hun? Wanneer worden ze eens keer in de loop aangespeeld met het gezicht naar het doel? 90% van de ballen die ze krijgen is met de rug naar de goal. Kansloze ballen. 1 van de stokpaardjes van Cruijff is niet voor niks dat de halfspelers de buitenspelers moeten aanspelen. Bij Ajax is dat zelden het geval. 9 van de 10 keer speelt de back ze in en staan ze met de rug naar de goal en zonder een halfspeler in de buurt om te kaatsen. Eriksen en ook De Jong staan vaak centraal en zelden aan de zijkant.
Iedereen sprak de verwachting uit dat Ajax makkelijk kampioen zou worden omdat er niemand is vertrokken. Maar vergeten wordt dat Ajax vorig jaar zijn beste wedstrijden speelde met De Jong in de spits en niet met Kolbein. Met Kolbein ging het aan het einde van de competitie ook wel, maar dat kwam voornamelijk doordat Schone als valse rechtsbuiten/half speelde. Hierdoor had hij ruimte om naar rechts uit te wijken en konden er centraal andere mensen in het gat duiken. Dit werkte vooral in de uitwedstrijden tegen Twente en PSV goed. Thuis werkte het minder doordat er minder ruimte was. Hierdoor speelden we gelijk tegen Roda,Den Haag en Heerenveen.
Nu wordt Kolbein in de spits gezet, met de naar binnenkomende Fischer en Bojan. Dat kan nooit werken. Kolbein moet gevoed worden met voorzetten, anders heb je er geen reet aan. Een type De Jong in de spits zou op dit moment veel beter passen met de vleugelspelers die we hebben.
Verder vind ik dat De Boer teveel vertrouwen geeft aan zijn spelers. Hoelang heeft Ebicilio wel niet mogen falen als buitenspeler voordat hij eindelijk te licht werd bevonden? Vorig jaar bleef hij ook maar volharden met het opstellen van Boerrigter als rechtsbuiten. En V.Rhijn mag ook maar eindeloos falen.
En dan heb ik het niet eens over middelmaat spelers als Serero en Schone. Volgens mij denkt De Boer echt dat hij van middelmatige spelers goede spelers kan maken. Anders kan ik zijn uitspraken van ''een eventueel vertrek van Eriksen lossen we intern op met Serero,Schone of Klaasen" niet begrijpen.
PSV heeft al zijn middelmaat eruit geflikkerd en de jeugd een kans gegeven. Dat moet Ajax ook doen. Je kan mij niet wijs maken dat er geen betere spelers als Schone en Serero in de jeugd lopen.
Spijker op zijn kop.Trab schreef:Wat het team betreft: natuurlijk spelen de buitenspelers slecht. Maar ligt het alleen aan hun? Wanneer worden ze eens keer in de loop aangespeeld met het gezicht naar het doel? 90% van de ballen die ze krijgen is met de rug naar de goal. Kansloze ballen. 1 van de stokpaardjes van Cruijff is niet voor niks dat de halfspelers de buitenspelers moeten aanspelen. Bij Ajax is dat zelden het geval. 9 van de 10 keer speelt de back ze in en staan ze met de rug naar de goal en zonder een halfspeler in de buurt om te kaatsen. Eriksen en ook De Jong staan vaak centraal en zelden aan de zijkant.
Iedereen sprak de verwachting uit dat Ajax makkelijk kampioen zou worden omdat er niemand is vertrokken. Maar vergeten wordt dat Ajax vorig jaar zijn beste wedstrijden speelde met De Jong in de spits en niet met Kolbein. Met Kolbein ging het aan het einde van de competitie ook wel, maar dat kwam voornamelijk doordat Schone als valse rechtsbuiten/half speelde. Hierdoor had hij ruimte om naar rechts uit te wijken en konden er centraal andere mensen in het gat duiken. Dit werkte vooral in de uitwedstrijden tegen Twente en PSV goed. Thuis werkte het minder doordat er minder ruimte was. Hierdoor speelden we gelijk tegen Roda,Den Haag en Heerenveen.
Nu wordt Kolbein in de spits gezet, met de naar binnenkomende Fischer en Bojan. Dat kan nooit werken. Kolbein moet gevoed worden met voorzetten, anders heb je er geen reet aan. Een type De Jong in de spits zou op dit moment veel beter passen met de vleugelspelers die we hebben.

Ik lees hier dat Bojan er niets van kan, maar kan Fischer er dan ook niets van? Hij is net zo slecht.
Frank de Boer is klaar