sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: sc Heerenveen - Ajax 23-08-2013
Mag Dijks weer meedoen bij Heerenveen? Toch een geruststelling dat we nu gewoon Boilesen hebben als Blind niet helemaal fit hebben ipv Dijks.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Zo uit m'n hoofd was hij 2 duels geschorst. Die zitten er inmiddels op.
Nil volentibus arduum
-
Moeten we ons zorgen maken of linksback Dijks speelt?
Ajax is, wil het kampioen worden, verplicht van Heerenveen te winnen, ook al heeft Ajax het er vaak moeilijk; tegen enthousiasme mag kwaliteit toch wel de doorslag geven!
Ajax is, wil het kampioen worden, verplicht van Heerenveen te winnen, ook al heeft Ajax het er vaak moeilijk; tegen enthousiasme mag kwaliteit toch wel de doorslag geven!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik denk dat een aantal hier het vooral als een kans zien wanneer hij speelt.
Nil volentibus arduum
-
Is die andere linksback dan zo goed? Is die niet te passeren? Krijgt Bojan te maken met de onovertroffen "grote onbekende"?Marillion schreef:Ik denk dat een aantal hier het vooral als een kans zien wanneer hij speelt.
Ajax speelt combinatievoetbal, maar als Ajax dat echt doet, dan mag Heerenveen toch geen probleem opleveren, dat enthousiasme combineer je toch weg! Ajax speelt met spelers die er minimaal één jaar spelen, de meesten spelen er al langer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Bojan heeft geen sterke tegenstander nodig om een slechte indruk te maken.
Zet je de elftallen op papier neer dan moet Ajax vanavond gewoon winnen. Maar op basis van het vertoonde spel in dit seizoen ben ik niet positief. Het lijkt wat mij betreft voorlopig nergens op. De veldbezetting is met name aan de rechterkant een rommeltje, het tempo is veel te laag. Nee, als Ajax vanavond een goede overwinning pakt dan ben ik positief verrast.
Zet je de elftallen op papier neer dan moet Ajax vanavond gewoon winnen. Maar op basis van het vertoonde spel in dit seizoen ben ik niet positief. Het lijkt wat mij betreft voorlopig nergens op. De veldbezetting is met name aan de rechterkant een rommeltje, het tempo is veel te laag. Nee, als Ajax vanavond een goede overwinning pakt dan ben ik positief verrast.
Nil volentibus arduum
Zo, Van Basten is geen echte Ajacied, zegt hij. Wat een verrassing. 

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Dat is 'ie ook niet, past helemaal niet in dat liedje. Hij is wel de pride of Mokum! 

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
The proud, tot het werd gecorrigeerd tot the pride.
Van Basten houdt zich alleen bezig met Van Basten.
Hij vindt het lekker rustig bij Heerenveen, zegt hij. Het is maar wat je lekker rustig noemt. Ze vechten elkaar daar de tent uit.

Van Basten houdt zich alleen bezig met Van Basten.
Hij vindt het lekker rustig bij Heerenveen, zegt hij. Het is maar wat je lekker rustig noemt. Ze vechten elkaar daar de tent uit.

Warmte, veld en druk schema spelen ploeg van Frank de Boer parten
’VERWACHT NU WEER FRIS AJAX’
AMSTERDAM – Het enorme verval van Ajax tegen Feyenoord zat Frank de Boer zó dwars, dat de trainer op onderzoek uitging. „Er zijn drie verklaringen voor waarom Ajax de tweede helft zo’n vermoeide indruk maakte”, concludeerde de coach, die het met zijn ploeg vanavond in Friesland opneemt tegen SC Heerenveen. „Ten eerste doordat de meeste spelers dit seizoen voor het eerst drie duels in acht dagen speelden, ten tweede door het zware veld en ten derde doordat – en dat hebben we opgevraagd – het in het stadion 30 graden was en de luchtvochtigheid 85 procent.”
Overigens had niet alleen Ajax daar in de Klassieker last van. „Volgens mij was het ook aan Feyenoord te zien”, zei De Boer. „Want we leken wel twee boksers die in de laatste ronde tegen elkaar aan het vechten waren en niet de kracht hadden elkaar de genadeklap toe te dienen. Ik denk dat dit heel grote oorzaken zijn geweest. Het veld, daar is wel een vergadering over geweest. Of er een nieuw veld in moet, bijvoorbeeld. Is het al in dat stadium? Of is het een incident geweest? Dat de plaggen loskwamen, omdat het de laatste weken zo warm is geweest. De komende weken gaan we dat goed bekijken, maar het kan zo maar zijn dat er een nieuwe mat komt.”
Het was De Boer vanzelfsprekend ook opgevallen dat Ajax tegen Feyenoord opnieuw slecht startte. „Wij kunnen dit als technische staf alleen maar aangeven”, aldus de 112-voudig international. „Dat we vanaf seconde één alert moeten zijn. Ik verwacht in Heerenveen gewoon weer een fris Ajax. Het is nu volgens mij voor de derde keer dat we op de warmste dag spelen, want het wordt morgen (vandaag, red.) ook weer de warmste dag van de week. Gelukkig spelen we ’s avonds, want dat scheelt natuurlijk wel wat. Nadat je minder scherp bent en een vroege goal incasseert, komt mijn boodschap wel beter aan. Anders denken ze ook nog dat het wel kan om minder alert te zijn.”
Ten opzichte van het duel van zondag wijzigt De Boer zijn elftal op twee plaatsen. De van een schorsing teruggekeerde Ricardo van Rhijn neemt de plek in van de sterk spelende Ruben Ligeon en Daley Blind maakt plaats voor Nicolai Boilesen. „Ik vind het wel belangrijk dat ik jongens vertrouwen geef. Het is niet zo dat iemand die geblesseerd of geschorst is de volgende keer niet speelt omdat we hebben gewonnen”, verried hij de terugkeer van Van Rhijn in de basis. „Ik kijk hoe mijn mensen ervoor staan. En als jongens licht geblesseerd zijn, zullen er anderen spelen. Nicolai Boilesen vervangt Daley Blind, omdat Daley een tijdje met liesklachten kampt. Hij zou kunnen spelen, maar dan neem je wel weer het risico dat het verergert. Hij zit wel op de bank.”
De Noord-Hollander verwacht een lastige avond. „SC Heerenveen heeft bewezen dat het een ploeg is, die moeilijk is te verslaan; zeker in het Abe Lenstra Stadion. We begonnen vorig jaar heel goed met een fantastische Thulani Serero. Al kreeg hij wel de rode kaart, waardoor de wedstrijd kantelde. Het zal een open wedstrijd worden met beide ploegen die het spel willen maken, normaal gesproken. Het hangt er vanaf wat de insteek van Heerenveen zal zijn. Of zij thuis vol druk willen geven of toch op de snelle spelers wachten die ze voorin hebben.” Ajax: geblesseerd: De Jong, Veltman..
VAN BASTEN: ’IK BEN GEEN ECHTE AJACIED’
Van onze sportcorrespondent
HEERENVEEN – Marco van Basten staat vanavond met SC Heerenveen tegenover zijn oude club én tegenover Frank de Boer, die het als trainer beter doet dan vele voorgangers. Eén van die voorgangers was Van Basten zelf. De coach van de Friezen, die in het noorden een vergelijkbare machtsstrijd heeft aangetroffen als bij Ajax en ook nog eens met een lege portemonnee moet werken, blijkt niet jaloers te zijn.
Kijk je als Ajacied uit naar de wedstrijden van Heerenveen tegen Ajax?
Van Basten: „Nou, ik ben geen echte Ajacied. Ik heb daar natuurlijk wel een verleden, maar ik heb ook bij AC Milan gespeeld. Wedstrijden tegen Ajax brengen wel altijd een hoop met zich mee. Ik vind het ook echt wel mooi om tegen ze te spelen. Zij zijn de topfavoriet voor de titel.”
Geen echte Ajacied? Het trainerschap bij Ajax moet voor jou toch een droombaan zijn geweest?
Lachend: „Het was in ieder geval een stuk dichter bij huis. Maar bij Ajax is alles groot. Mensen zitten er bovenop en het trainerschap daar brengt een enorme druk met zich mee. Ik moet zeggen dat ik dit ook wel lekker vind, het werken hier in Heerenveen.”
Frank de Boer haalt met Ajax direct drie titels op. Dat moet jij ook voor ogen hebben gehad?
„Dat spreekt voor zich. Natuurlijk had ik dat ook gewild. Maar Frank is blijkbaar een betere trainer dan ik ben.”
Vind je dat echt?
„Ja. Hij heeft het daar op fantastische wijze neergezet. Hij laat zijn ploeg erg goed voetbal spelen. Dat is mij niet gelukt, helaas. Frank is een heel goede trainer. In alles wat hij heeft en doet. Wat mij betreft is Frank ook echt dé kracht van Ajax. Dat verdient alle lof. Maar ik blijf stug volhouden, hoor.”
Vorig jaar speelden jullie twee keer gelijk tegen elkaar. Tref je met Heerenveen liever Ajax dan Heracles?
„Wij zullen vanavond het spel niet hoeven te maken. Ajax zal meer de bal hebben en we zullen ook worden teruggedrongen. Dan kun je stoer roepen dat je naar voren wil, maar Ajax heeft de kwaliteiten om ons op eigen helft te houden. Wij moeten zorgen dat we compact blijven en ze dingen laten doen waar wij van kunnen profiteren. In dat geval zullen we gelijk naar voren moeten denken en handelen, want in de omschakeling met de ruimte die achter hun verdediging zal vallen, zijn wij op ons sterkst.”
Er ligt een afspraak dat jullie topscorer Alfred Finnbogason niet meer weg mag.
„Ja, vorige week is er een laatste bod op hem geweest (van FC Augsburg, red.). Als dat niet tot een transfer zou leiden, dan zou hij komend seizoen hier blijven. Dat heb ik zo met de leiding afgesproken. Ook wij moeten weten waar we aan toe zijn qua selectie. Dus hij blijft.”
Ook als er nog een bod van 10 miljoen op tafel komt?
„Dat is wel wat we hebben afgesproken, ja.”
Huurling Dijks: ’Krkic opvreten’
Van onze sportcorrespondent
HEERENVEEN – Ajax-huurling Mitchell Dijks (20) keert vanavond tegen zijn eigenlijke werkgever terug in de basis na een schorsing van twee wedstrijden. De linksback kreeg rood tijdens zijn competitiedebuut voor SC Heerenveen tegen AZ, maar is klaar voor de confrontatie met zijn oud-ploeggenoten.
Met Bojan Krkic als directe tegenstander treft Dijks één van de weinige spelers aan Ajax-zijde die hij niet kent. „Misschien is het wel beter dat ik hem niet ken. Ik wil elke tegenstander opvreten, dus ook Krkic. Ik geef honderd procent tegen Ajax.” SC Heerenveen: geblesseerd: Uth.
Blij met de punten ...
Misschien hebben ze zo'n klassieke open deuren speech nodig die iedereen die heeft gevoetbald wel eens heeft gehoord. Scherp vanaf de eerste minuut, meteen druk zetten, vooruit voetballen!Het was De Boer vanzelfsprekend ook opgevallen dat Ajax tegen Feyenoord opnieuw slecht startte. „Wij kunnen dit als technische staf alleen maar aangeven”, aldus de 112-voudig international. „Dat we vanaf seconde één alert moeten zijn. Ik verwacht in Heerenveen gewoon weer een fris Ajax. Het is nu volgens mij voor de derde keer dat we op de warmste dag spelen, want het wordt morgen (vandaag, red.) ook weer de warmste dag van de week. Gelukkig spelen we ’s avonds, want dat scheelt natuurlijk wel wat. Nadat je minder scherp bent en een vroege goal incasseert, komt mijn boodschap wel beter aan. Anders denken ze ook nog dat het wel kan om minder alert te zijn.”
Nil volentibus arduum
Ach, ook bij de Boer beginnen de riedeltjes steeds meer op elkaar te lijken ..
Blij met de punten ...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik word altijd een beetje verdrietig als je dan hoort dat ze niet ‘alert’ zijn en dat ‘zo’n achterstand dan wel goed is’.
Stel je voor dat ik voor een salaris van 700.000 euro per jaar elke week een mega-belangrijke vergadering heb. Eentje van anderhalf uur, waarbij het echt om gigantische belangen gaat. De vergadering is 15 minuten bezig en iemand vraagt iets aan me…En ik zeg dan: huh? Wat? Sorry, waar ging dit over…zat niet op te letten..
Kom op zeg! Je traint de hele fucking week voor die wedstrijd, je hoeft maar anderhalf uur + blessuretijd te knallen dus als er EEN MOMENT IS IN DIE WEEK WAARIN JE VERDOMME ALERT MOET ZIJN…Dan is het tijdens die wedstrijd! Dat ze lekker een beetje niet-alert gaan zitten zijn op maandagavond of dinsdagochtend, prima. Maar niet, ik herhaal, NIET…tijdens de wedstrijd.
En dan vind ik het nog niet eens een grote ramp als ze na een 4-0 tegen Go Ahead het laatste half uur wat minder alert gaan lopen doen. Ik ben de kwaadste niet. Maar in de eerste tien minuten tijdens Ajax-Feyenoord. Ja, wel verdomme.
Stel je voor dat ik voor een salaris van 700.000 euro per jaar elke week een mega-belangrijke vergadering heb. Eentje van anderhalf uur, waarbij het echt om gigantische belangen gaat. De vergadering is 15 minuten bezig en iemand vraagt iets aan me…En ik zeg dan: huh? Wat? Sorry, waar ging dit over…zat niet op te letten..
Kom op zeg! Je traint de hele fucking week voor die wedstrijd, je hoeft maar anderhalf uur + blessuretijd te knallen dus als er EEN MOMENT IS IN DIE WEEK WAARIN JE VERDOMME ALERT MOET ZIJN…Dan is het tijdens die wedstrijd! Dat ze lekker een beetje niet-alert gaan zitten zijn op maandagavond of dinsdagochtend, prima. Maar niet, ik herhaal, NIET…tijdens de wedstrijd.
En dan vind ik het nog niet eens een grote ramp als ze na een 4-0 tegen Go Ahead het laatste half uur wat minder alert gaan lopen doen. Ik ben de kwaadste niet. Maar in de eerste tien minuten tijdens Ajax-Feyenoord. Ja, wel verdomme.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Marillion schreef:Misschien hebben ze zo'n klassieke open deuren speech nodig die iedereen die heeft gevoetbald wel eens heeft gehoord. Scherp vanaf de eerste minuut, meteen druk zetten, vooruit voetballen!

700.000 euro maar Thijs ?, had je toch wat hoger ingeschat :) ..
Blij met de punten ...
Precies Thijs. Hoe verzin je het om er even niet helemaal bij te zijn? En dan helemaal tegen Feyenoord.

Misschien ook eens zo'n huddle doen voor de wedstrijd. En dan met het hele stadion meebrullen zoals bij Celtic. Vooraf nog even een paar scenes van Braveheart op natuurlijk!Ferry schreef:Marillion schreef:Misschien hebben ze zo'n klassieke open deuren speech nodig die iedereen die heeft gevoetbald wel eens heeft gehoord. Scherp vanaf de eerste minuut, meteen druk zetten, vooruit voetballen!Ja, en dan tijdens de wedstrijd als het even niet loopt "Kom Op!!" roepen vanuit de dugout. Dat hoor je ook geregeld. Vreemd dat het zelden de boel doet kantelen.

Nil volentibus arduum
AMSTERDAM – Het enorme verval van Ajax tegen Feyenoord zat Frank de Boer zó dwars, dat de trainer op onderzoek uitging. „Er zijn drie verklaringen voor waarom Ajax de tweede helft zo’n vermoeide indruk maakte”, concludeerde de coach, die het met zijn ploeg vanavond in Friesland opneemt tegen SC Heerenveen. „Ten eerste doordat de meeste spelers dit seizoen voor het eerst drie duels in acht dagen speelden, ten tweede door het zware veld en ten derde doordat – en dat hebben we opgevraagd – het in het stadion 30 graden was en de luchtvochtigheid 85 procent.”
Daar heb je natuurlijk wel last van.
Absoluut, dat heeft invloed op je fysieke prestaties. Toch kun je jezelf daar, tot op zekere hoogte, wel doorheen zetten. Een mens kan vaak veel meer dan je in eerste instantie zou denken. Maar goed, nu een avondwedstrijd in de polder. Dit argument gaat vandaag dus in ieder geval niet op.
Nil volentibus arduum
Yopi schreef:Zo, Van Basten is geen echte Ajacied, zegt hij. Wat een verrassing.
Logisch, de laatste keer dat Ajax de Champions League won vertrok zijn gezicht op de tribune in een zure gelaatstrek. Wat ook niet vreemd is aangezien hij toen nog in dienst was van AC Milan. Doorgaans zit je niet op de tribune van: 'Zooo... laat mijn werkgever vandaag maar eens lekker een finale verliezen.'Thijs schreef:Dat is 'ie ook niet, past helemaal niet in dat liedje. Hij is wel de pride of Mokum!
En toen AC Milan die omhaal tegen FC Den Bosch zag en met een grote zak geld aan de poort stond gingen zowel Ajax als Van Basten vrij snel overstag. Toch hebben we nog behoorlijk wat jaren plezier gehad van Marco. Ontzettend veel landstitels heeft hij niet gewonnen (toch nog wel een aantal) maar hij heeft toch behoorlijk wat seizoenen met hele ladingen fantastische doelpunten en prachtacties in Amsterdamse dienst afgeleverd.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Welke grote zak met geld? Grote zak met zwart geld voor MvB bedoel je?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Hoeveel heeft hij Milan gekost? Wel de nodige guldens / Italiaanse lires minder dan Ruud Gullit in mijn herinnering...?
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
1,7 miljoen gulden (tegenover de 17 miljoen die Gullit kostte) maar goed, een veelvoud aan tekengeld zal daar wel bij gezeten hebben denk ik..Cruijff schreef:Hoeveel heeft hij Milan gekost? Wel de nodige guldens / Italiaanse lires minder dan Ruud Gullit in mijn herinnering...?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Ajaciedjuh
Ik begrijp dat Dijks vanavond weer een rode kaart wil pakken. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik verwacht een simpele overwinning voor Ajax.
0-6
3x Sigithorssonnesdingens
1x Eriksen
1x Fischer
1x Schone
Eitje.
0-6
3x Sigithorssonnesdingens
1x Eriksen
1x Fischer
1x Schone
Eitje.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Moeilijk of makkelijk, AJAX moet deze pot winnen ... Zou natuurlijk een lachertje zijn als de ( drie * op rij ) kampioen zijn tweede zeperd in de eerste vier wedstrijden zou oplopen ..
Blij met de punten ...