Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door Cruijff » di aug 20, 2013 11:38 am

Yopi schreef:Frank maakte vooral foutjes in het begin, toen hij onervaren was en soms overmoedig. Later ging dat eruit. Hij was niet zo snel, hij móest zich wel goed opstellen. Zijn slimheid was zijn kracht.
Frank was voetballend vooral goed en werd toen de jaren vorderden steeds een betere verdediger, maar die foutjes zijn jarenlang vaste prik geweest hoor. Frank de Boertjes heeft hij 6 seizoenen op rij in Ajax 1 gemaakt en toen hij tussen 2002 en 2004 redelijk op leeftijd kwam keerden Joris Mathijsen achtige missers ook weer regelmatig bij De Boer terug.

Goede voetballer hoor, maar onvoorwaardelijk ook één die de nodige missers maakte.
Yopi schreef:Hij pikte het zo snel op dat hij na zijn terugkeer van Groningen binnen twee maanden in Oranje stond.
Dat zegt veel over Reiziger, maar ook dat is niet uitzonderlijk. De broertjes Witschge stonden ook al heel jong in Oranje, net als Aron Winter. Tegenwoordig selecteert Van Gaal Vilhena, Boëtius, Clasie, Van Rhijn en zelfs Cillessen al op basis van een paar weken presteren.
Yopi schreef:Nee, Reiziger stelde zich juist goed op. Hij was snel, maar hij koos vooral scherp positie.
Klopt, ik zal ook nooit weerspreken dat Reiziger een hele goede was. Hij was niet foutloos, maar zeker wel een sterke verdediger. Eigenlijk is hij voor zo'n rol als rechtsback zijn hele leven al beter geschikt geweest dan als aanvaller. Goed gezien van Louis van Gaal.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 12:10 pm

Niet mee eens, Frank kon uitstekend verdedigen. Als linksback was hij van wereldklasse.

Toen was het íets moeilijker om in Oranje te komen, hoor. We hadden toen een goede generatie.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 20, 2013 12:18 pm

Frank de Boer was een uitstekende verdediger, maar de term 'een Frank de Boertje' komt niet zomaar ergens vandaan...hij stond erom bekend om iedere wedstrijd wel 1 fout te maken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 12:20 pm

Alleen in zijn beginjaren. Daarna echt niet meer, hoor.

Ik heb honderden wedstrijden van Frank gezien. Een formidabele speler.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di aug 20, 2013 12:45 pm

Het enige verschil is tussen toen en nu is dat Frank de Boer zijn 'beginjaren' liepen tot zijn 24e jaar. Tegenwoordig zijn ze op die leeftijd al vertrokken naar het buitenland en eisen we die mate van voetbalrijpheid al op hun 21e van spelers.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 20, 2013 3:46 pm

Yopi schreef:Alleen in zijn beginjaren. Daarna echt niet meer, hoor.
Wat versta je onder zijn beginjaren? In 1996, 1998 en zelfs in 2000 maakte hij die fouten nog steeds.
Baseman schreef:Frank de Boer was een uitstekende verdediger, maar de term 'een Frank de Boertje' komt niet zomaar ergens vandaan...hij stond erom bekend om iedere wedstrijd wel 1 fout te maken.
Inderdaad... nagenoeg elke wedstrijd was het raak. Diverse mensen, ook Frank zelf, vinden dat Niklas Moisander erg op hem lijkt. Die is voetballend iets minder, maakt zeker weleens een foutje, maar niet zo frequent als Frons de Boer. Zondag tegen Feyenoord was Niklas weer vrij sterk en bleef hij gelukkig schadevrij op het gebied van missers.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 20, 2013 10:05 pm

Iemand die Moisander vergelijkt met Frank de Boer kijkt wel, maar ziet niets.

Frank de Boer ging wel eens de fout in, opheffen van buitenspel, ik ergerde mij eraan, maar dat was toch echt in zijn beginjaren. Frank de Boer loste voetballend zo veel op, won zoveel kopduels (zo lang is hij niet), had weinig moeite met snelle spelers, omdat hij zich goed kon opstellen, had een formidabele pass en laat ik veel daarvan nou juist missen bij Moisander. Moisander zal ongetwijfeld prachtige statistieken kunnen overleggen, 90% van zijn passes komt aan, zestig keer in balbezit geweest, maar dat zijn Orlando Engelaarachtige statistieken, alle ballen breed of terug. Frank de Boer heb ik nooit zo onder een bal door zien koppen als Moisander uit tegen Dortmund (kostte maar twee punten)

Terug naar Ajax-Feyenoord: de Feyenoorders blijven erbij dat ze voor de derde keer door de scheidsrechter zijn ..., Feyenoord had bovenaan moeten staan. Af en toe kun je van domheid genieten, zo ook afgelopen maandag en dinsdag.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 10:33 pm

Inderdaad, Demo. Moisander is van een heel ander (veel lager) niveau.

De Boer loste alles verdedigend op, haast nooit een gele kaart. Moisander heeft zijn hand constant aan de noodrem.
Over het opbouwende gedeelte heb ik het niet eens. Een wereld van verschil. De Boer legde de bal zo over dertig, veertig meter neer. Voor Overmars heerlijk voetballen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 20, 2013 11:10 pm

Demosthenes schreef:Iemand die Moisander vergelijkt met Frank de Boer kijkt wel, maar ziet niets.
Die vergelijking is gemaakt door Frank de Boer zelf he! :smallgrin.gif: Ik zal hem wel even doorgeven hoe je over zijn gezichtsvermogen denkt. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 2:37 pm

Wat een prachtige super slomo beelden uit het Olympisch Stadion:
http://www.youtube.com/watch?v=M1WCWNpSnTY

En voor de wijsneuzen die gaan opmerken dat de spelers van de huidige tijd VEEEEEL sneller handelen... dit zijn SUPER SLOMO beelden.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 14, 2014 3:02 pm

Cruijff schreef:Wat een prachtige super slomo beelden uit het Olympisch Stadion:

En voor de wijsneuzen die gaan opmerken dat de spelers van de huidige tijd VEEEEEL sneller handelen... dit zijn SUPER SLOMO beelden.
Er zijn spelers in 2014 die net zo snel handelen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » ma apr 14, 2014 3:07 pm

Demosthenes schreef:
Cruijff schreef:Wat een prachtige super slomo beelden uit het Olympisch Stadion:

Er zijn spelers in 2014 die net zo snel handelen.
Maar helaas de techniek, het gogme, de felheid, etc missen...

Volgens mij zou minimaal de helft van de spelers van toen met het niveau en de snelheid van toen nu nog moeiteloos de beste zijn in het huidige Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 5:55 pm

Zeux schreef:
Demosthenes schreef:Er zijn spelers in 2014 die net zo snel handelen.

Volgens mij zou minimaal de helft van de spelers van toen met het niveau en de snelheid van toen nu nog moeiteloos de beste zijn in het huidige Ajax.
Dat weet ik wel zeker... sterker nog: ik denk dat het merendeel zelfs bij het huidige Barcelona, Bayern of Real Madrid mee kan. De jaren '70 generatie van Ajax was een akelig compleet ploegje hoor. Bayern is nu ook super, maar toch kan een very simple one-trick-pony als Robben daar rekenen op een basisplaats. Robben doet niet alleen telkens maar 1 stompzinnig trucje, het is nog een enorme aansteller ook.

Heeft iemand Nuninga, Neeskens of Hulshoff weleens schwalbes zien maken? Dives from good old Johan Cruijff?? Ik ken geen voorbeelden. Waar in de jaren '90 spelers nog weleens op een vervolgens bloedende keeper doorliepen (Dani bij Ajax-PSV) en in dit millennium telkens op de penalty en rode kaart jagen (zoals Memphis Depay het uitlegde: "natuurlijk was het een overtreding en een strafschop. ik laat me toch niet voor niets vallen") zag je Johan Cruijff altijd extreem atletisch over keepers heen springen. Zelfs in situaties waar de sprong zelfs voor Fosbury onmogelijk zou zijn.

Een computerprogramma heeft in 2011 alle grote teams uit de geschiedenis gesimuleerd en tegen elkaar laten spelen. Brazilië met Pelle, Oranje 1974, Duitsland 1974, 1990 en 1954, Hongarije 1954, Real Madrid Galacticos, AC Milan jaren 80 en 90, Ajax 1995, Barcelona met Ronaldinho 2006 en Tiki-Taka (plan B: alle ballen op Messi en Eto'o) van 2009-2011 zaten er tot in zeer fijne details in verwerkt. Conclusie van het computerprogramma: Ajax 1971-1973 was de allersterkste.

Ik was het hartgrondig eens met dat computerprogramma. Die data is dankzij Google vast nog wel ergens op het web terug te vinden.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 14, 2014 7:22 pm

Conclusie van het computerprogramma
Iets veranderen en het Feyenoord van 1970 is het sterkst? Virtueel is alles mogelijk.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma apr 14, 2014 7:28 pm

Cruijff schreef:
Zeux schreef:
Demosthenes schreef:Er zijn spelers in 2014 die net zo snel handelen.

Dat weet ik wel zeker... sterker nog: ik denk dat het merendeel zelfs bij het huidige Barcelona, Bayern of Real Madrid mee kan. De jaren '70 generatie van Ajax was een akelig compleet ploegje hoor.
Vind ik moeilijk in te schatten. Qua balans/mix, gogme, techniek, felheid was Ajax 71-73 misschien wel het beste wat we in het clubvoetbal hebben mogen aanschouwen. Wat mij betreft hét voorbeeld hoe een elftal samengesteld moet zijn qua competenties/capaciteiten om diverse strategieën uit te kunnen voeren. Zeer uitgebalanceerd en multifunctioneel. En dat in combinatie met een heerlijk stuk flair en branie. Prachtig. Zo'n bundeling aan kwaliteiten in 1 team overstijgt de tijd, heeft misschien zelfs wel eeuwigheidswaarde.

Maar sindsdien is het voetbal wel veel dynamischer en atletischer geworden. Ik vrees dat een aantal spelers van dat elftal in de huidige tijd de slag fysiek zwaar gemist zouden hebben. Omdat ze niet de vereiste motoriek en dynamiek hebben en dat ook niet meer goed hadden kunnen corrigeren via allerhande training.

Cruijff geef ik qua dynamiek en atletisch vermogen natuurlijk wel een zeer goede kans. Die was zijn tijd eigenlijk toen al tientallen jaren vooruit wat dat betreft. Het zou me niks verbazen dat die jongen nu ook nog de pannen van het dak had gespeeld. Neeskens, Krol, Rep en Mühren zouden denk ik met de huidige begeleiding en verzorging ook nog wel goed hebben meegekund in het topvoetbal qua dynamiek. Maar over de rest heb ik toch mijn grote twijfels. Dan denk ik vooral aan Hulshoff, Blankenburg/Vasovic, Suurbier, Haan, ook Keizer.

Dat verschil in atletisch en dynamisch vermogen toen en nu kan je volgens mij ook nooit goed vatten in een computersimulatie, dat zijn gewoonweg onvergelijkbare grootheden en tijdperken. Of je moet Ajax 71-73 in een gemoderniseerd jasje programmeren, maar dan gaat de vergelijking eigenlijk al spaak.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma apr 14, 2014 8:11 pm

Cruijff, Neeskens, Rep, Krol, Mühren. Dat komt toch in de buurt van de helft. :-)

En Haan en Keizer? Zouden ze zich niet gewoon aangepast hebben? Ze hoefden ook niet dynamischer te zijn in hun tijd. Ik denk dat ze met hun voetbalintelligentie veel zouden kunnen compenseren.

Suurbier zou de dieprode kaarten aaneenrijgen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma apr 14, 2014 8:33 pm

Zeux schreef:Cruijff, Neeskens, Rep, Krol, Mühren. Dat komt toch in de buurt van de helft. :-)
Ik reageerde met name op Cruijff. En die had het hierboven over het merendeel. :666.gif:
En Haan en Keizer? Zouden ze zich niet gewoon aangepast hebben? Ze hoefden ook niet dynamischer te zijn in hun tijd. Ik denk dat ze met hun voetbalintelligentie veel zouden kunnen compenseren.

Suurbier zou de dieprode kaarten aaneenrijgen. :-)
Als ik zie wat er in de kwartfinale CL en EL tegenwoordig gebeurt, zou ik wat dat betreft bij die jongens toch wel mijn sterke twijfels hebben gehad. Haan was natuurlijk een ongelooflijk sluwe vos, maar of ie daarmee in de huidige tijd een nogal matige motoriek afdoende gecompenseerd had in het topvoetbal? Keizer had natuurlijk prachtige schijnbewegingen, maar ik vond hem vaak in zijn loop juist niet erg soepel en vlot ogen (alhoewel ik daarmee hier en daar wel op een paar tenen zal trappen). Maar ja, daar heb je het weer: hoe waren die jongens er fysiek aan toe geweest als ze in de huidige tijd van jongs af aan daarop een trainingstraject gevolgd hadden? Blijft erg lastig inschatten.

Suurbier was inderdaad amper nog aan voetballen toegekomen. Na zijn gebruikelijke visitekaartje in de eerste minuut was ie er steeds weer direct afgestuurd. :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 10:10 pm

Of Keizer mee zou hebben gekund kan ik niet beoordelen. Ik ken hem van videobanden en zie hem dan enorm fraaie dingen doen, maar ik kan moeilijk beoordelen hoe groot zijn aandeel in de volle 90 minuten is geweest in de heel belangrijke wedstrijden. Ik weet wel dat Van Hanegem zich als Feyenoord speler nimmer zo erg vernederd door een Ajacied heeft gevoeld als ooit door Piet Keizer. Van de 3 gewonnen Europacupfinales die ik de volle 90 minuten op band heb blijft de puntgave assist op Wembley hangen, maar zie ik hem verder niet zo. Maargoed dat hoeft niet maatgevend te zijn, in al die 3 wedstrijden waren we wel gewoon de bovenliggende partij en verdiende winnaar.

Vasovic heeft natuurlijk slechts 1 van de 3 gouden jaren meegemaakt, hij zwaaide na 1 gewonnen Europacup al af. Doorontwikkelen en doorselecteren deden we toen ook al. Zijn ervaring en rust was toen wel essentieel, Vasovic was de Rijkaard/Blind van 1971. Hulshoff was de ideale prof, niet geniepig gemeen, wel bikkelhard. Van zo'n gast moet je er altijd minimaal 1 in je team hebben. Blankenburg doet in mijn ogen vrijwel niets onder voor zijn landgenoot Frans Beckenbauer. Alleen vonden ze in Duitsland van niet.

Arie Haan was opzich toch best explosief? En vooral heel erg sluw, er staan me heel wat zéér belangrijke doelpunten van Arie bij waarbij hij telkens heel goed positie kiest. Goudhaantje Johnny Rep had niet alleen een gouden pik wat betreft ladingen importante doelpunten, Rep was daarnaast ook een weergaloze voetballer. Wat ik wel jammer vind is dat Rob Rensenbrink nooit alsnog door Ajax is aangekocht, fantastische speler. Tot slot: ok niet alle spelers van die lichting waren even atletisch, maar dat kwam ook omdat 85% van de selectie stevig rookte en van drank en vrouwen ook niet bepaald vies was. Wanneer je diezelfde jongens in deze tijd neerzet zouden ze dan gewoon niet op een net wat andere manier omgaan met voeding, met je rust pakken? Naast minder nicotine ook gerichter trainen en daardoor atletisch in elkaar steken als verbeterde Jan Vertonghens en Christian Eriksens?

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma apr 14, 2014 11:13 pm

Zoals ik al zei, ik vind dat erg lastig om in te schatten. Toen was het op alle fronten de absolute top, maar het voetbal heeft in de 40 jaar daarna niet stilgestaan qua fysiek/conditie/dynamiek. Voor een kern van dat elftal zal het op die vlakken in deze tijd inderdaad wel loslopen, maar voor de rest van die jongens heb ik dus wat mijn twijfels. Nou ja, het blijft toch allemaal erg subjectief natuurlijk en het is verder ook niet aan te tonen.

Kleine correctie nog vwb Vasovic. Ajax selecteerde niet door op Vasovic. Van Ajax hoefde hij zeker niet te vertrekken, Velibor was juist een formidabele sterkhouder in dat elftal. Hij heeft echter voordat het seizoen begon aangekondigd zelf te willen stoppen op zijn hoogtepunt. Wat betekende: met de Europacup in zijn handen. En dat flikte die gek ook nog zo'n driekwart jaar later.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di apr 15, 2014 5:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 11:23 pm

Ja, dat is me bekend, zoals ik het opschreef lijk ik inderdaad te suggereren dat Vasovic sort off door Ajax zou zijn afgedankt. Allesbehalve dat uiteraard! De Oostblok mannen die toen hun bijdrage leverden wisten wel precies op hun carrière piek eruit te stappen, coach Ștefan Kovács is daar natuurlijk het ultieme voorbeeld van met 2 jaar bij Ajax werken, 2 Europacups pakken in combinatie met 2 landstitels en alle prijzen die er ook maar bestaan winnen in één jaar. Dat Kovács na 2 jaar moest afzwaaien kwam als ik het me goed herinner toch gewoon omdat hij door zijn thuisland Roemenië/Hongarije terug naar huis werd geroepen?

In ieder geval werd het hem gegund een auto rijker terug huiswaarts te keren die eeuwige fietser :biggthumpup.gif: en voor hem was het ook een best mooi moment want heel veel jaren aan de top blijven met die kettingrokende champagneboys was vrijwel niet te realiseren. Al is het bijna meelijwekkend hoe het George Knobel vervolgens is vergaan.......

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 11:36 pm

Blankenburg was in mijn ogen een erg adequate vervanger van de leider der defensie Velibor. In mijn ogen ging Ajax met Blankenburg positioneel nóg beter voetballen en nog sneller richting het doel van de tegenstander.

Barry Hulshoff had al op een jongere leeftijd een basisplaats veroverd, Michels was helemaal weg van hem omdat Hulshoff zo hard was. Net als JC woonde Barry tijdens de eerste jaren als gevierde Ajax voetballer bij zijn moeder. Gerrie Mühren kwam daar behoorlijk vaak over de vloer en als hij dan een hapje mee at kreeg hij van moeder Hulshoff te horen: "Je moet snel een basisplaats veroveren Gerrit!" :smallgrin.gif:

:biggthumpup.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » di apr 15, 2014 6:47 am

Klopt, Kovacs mocht niet langer in het buitenland verblijven van het Roemeense regime. Kovacs was trouwens wel net wat Ajax op dat moment nodig had. Een liberale people's manager na het dictatoriale bewind van Michels. De ploeg was inmiddels akelig professioneel, selfsupporting en zelfbewust geworden, had die vrijheid van Kovacs ook nodig om definitief te kunnen ontbolsteren naar een vaak ongekend level.

Maar ergens begon de tijdbom toen ook te tikken, als een Griekse Tragedie. In de zin van: success will tear us apart. Inderdaad door die decadentie en een stuk verzadiging, maar vooral ook door de ego-clash tussen de vedettes onderling en tussen de waterdragers en de vedettes. Ik heb de indruk dat vooral Haan daarin toen als intrigant een vrij dubieuze rol heeft gespeeld. Iets wat ie volgens mij later ook probeerde te flikken bij de elite van Anderlecht, met name richting Rensenbrink.

Kovacs had in ieder geval weinig vat op wat er toen allemaal aan destructieve krachten loskwam, heeft hoogstens op zijn beminnelijke wijze het uiteindelijke uitelkaar knallen nog een tijd weten uit te stellen. Ik vraag me wel af hoe Michels dat toen gehanteerd zou hebben. Hem inschattende had hij vermoedelijk een rücksichtlose opruiming met alle dwarsliggers eruit doorgevoerd en rond Cruijff een nieuw Ajax opgebouwd.

Opmerkelijk was wel dat hoezeer Ajax buiten het veld vaak ook in onmin met elkaar leefde, het juist in het veld in die tijd zijn beste wedstrijden speelde. Wat ergens nog eens de professionaliteit van dat team benadrukt. In de zin van resultaat boven alles, ruzie of geen ruzie. Ik denk dat Cruijff in die tijd het op scherp zettende effect van het conflict-model ook definitief aan zijn bagage heeft toegevoegd.

Het was toen voor mij in ieder geval een zeer ontluisterende ervaring hoe een ploeg die op voetbalkwaliteiten op vrijwel alle fronten langdurig een zelden vertoond niveau etaleerde, op puur sociaal-psychologische factoren toch compleet naar de ratsmodee kon gaan. Het blijft uiteindelijk altijd weer mensenwerk, we zijn een rare diersoort. Misschien mogen we ons zelfs wel gelukkig prijzen dat het huidige Ajax van dat kaliber problemen nog lichtjaren verwijderd is.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di apr 15, 2014 8:17 am

Cruijff schreef: In mijn ogen ging Ajax met Blankenburg positioneel nóg beter voetballen en nog sneller richting het doel van de tegenstander.
En hoe weet je dat als ik mag vragen? Je was nog niet geboren toch?

Hoeveel integrale wedstrijden van Vasovic heb je gezien? En hoeveel van Blankenburg? Zo heel veel materiaal is er niet beschikbaar hoor....
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Arthur

Bericht door Arthur » di apr 15, 2014 8:18 am

Kreeg je de problemen binnen de selectie toen ook al erg mee? Als zoiets nu zou gebeuren zouden de online kranten en social media er helemaal vol mee staan. Ik vraag me af of het dan niet alsnog ten koste van de prestaties was gegaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 15, 2014 12:22 pm

Ajax Rules schreef:
Cruijff schreef: In mijn ogen ging Ajax met Blankenburg positioneel nóg beter voetballen en nog sneller richting het doel van de tegenstander.
En hoe weet je dat als ik mag vragen? Je was nog niet geboren toch?

Hoeveel integrale wedstrijden van Vasovic heb je gezien? En hoeveel van Blankenburg? Zo heel veel materiaal is er niet beschikbaar hoor....

Klopt, ik ben in de zomer van 1983 geboren. Van iedereen op AT zal ik zonder twijfel met afstand de grootste collectie aan wedstrijden op video in mijn bezit hebben. Een zekere bijgoochem die in die tijd zeer opzichtig reclame maakte voor videorecorders van Philips liet al zijn wedstrijden opnemen. Hij keek ze vaak in dezelfde week nog meer dan 3 keer terug.

Enigszins maniakaal, maar ik kon en kan het eigenlijk wel goed begrijpen. Als tienerjochie raakte ik ook zwaar verslingerd aan de wedstrijden van het Gouden Ajax uit de jaren '70 terwijl in mijn tienertijd/brugklastijd het Ajax dat ik toen live in het stadion zag spelen internationaal ook aardig mee deed (understatement).

Plaats reactie