Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Marillion » di aug 20, 2013 8:23 am

Precies, het zal vast niet betekenen dat hij er geen enkel probleem mee heeft dat Ajax de hoofdprijs vraagt net zolang tot alle clubs met interesse zijn afgehaakt.

Ik denk dat een bedrag van rond de 10 miljoen op zichzelf niet slecht is voor een aflopend contract. Als je geluk heb sleep je er wat meer uit. Maar het zit wel in de categorie aanbiedingen die je serieus moet behandelen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 8:52 am

Die jongen stelt zich loyaal op. Dan moet je ook rekening houden met zijn belang. Speler en club moeten elkaar iets gunnen. Anders is er geen speler meer die het voorbeeld van Eriksen volgt.

999

Bericht door 999 » di aug 20, 2013 8:54 am

Die jongen wacht gewoon op het allerbeste bod, en als dat dan niet komt stelt hij zich ( maar eens afwachten ) loyaal op ...

Als hij zich loyaal zou opstellen dan had ie allang het seintje gegeven dat de deadline voor een transfer ten einde is en een jaar bijtekent ..
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 8:56 am

Dat vind ik onzin. De transferwindow is nog gewoon open.

999

Bericht door 999 » di aug 20, 2013 9:02 am

Yopi schreef:Dat vind ik onzin. De transferwindow is nog gewoon open.
Ik vind dat dus geen onzin.De transferwindow is al tig maanden open ..

Met een beetje geluk gaat ie op de een na laatste dag, ook nog eens voor een te laag bedrag en moet AJAX maar zien of dat ze nog tijd hebben een vervanger te halen ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 20, 2013 9:30 am

De macht van spelers is groot, misschien wel iets te groot. Ik zou er een voorstander van zijn als de kalender voor alle Europese competities gelijk zou worden getrokken. Afstemmen in welke week de competities beginnen en een paar weken vóór die tijd een transferdeadline stellen. Dan weet je in ieder geval bij de start van de competitie met welke groep je het dat seizoen moet gaan doen. Je voorkomt natuurlijk geen last minute transfers maar het maakt de competitie naar mijn idee iets eerlijker en je geeft clubs de tijd om aan een elftal te werken dat ook daadwerkelijk gaat spelen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 9:51 am

Spelers zijn werknemers. Wat er gebeurt als ze vertrokken zijn is hun probleem niet meer.

Spelers hebben misschien teveel macht, in het algemeen gesproken. Wat Eriksen betreft, ik vind niet dat hij misbruik maakt van zijn machtspositie. Als zijn droomclub komt, dan gáát hij natuurlijk. Dat zou iedereen doen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 20, 2013 10:16 am

999 schreef:Die jongen wacht gewoon op het allerbeste bod, en als dat dan niet komt stelt hij zich ( maar eens afwachten ) loyaal op ...
Dit vind ik als reactie een tikje te cynisch en heel erg achterdochtig.
Yopi schreef:Die jongen stelt zich loyaal op. Dan moet je ook rekening houden met zijn belang. Speler en club moeten elkaar iets gunnen. Anders is er geen speler meer die het voorbeeld van Eriksen volgt.
Als je Eriksen 'all the best' gunt dan zou het beste zijn een grote transfer in 2014 naar een mooie club tegen een behoorlijk transfersom. Nu bij of AC Milan of Liverpool binnenkomen is niet ideaal, allesbehalve dat. In de Eredivisie is hij nog niet uitgeleerd, bij Ajax speelt hij gegarandeerd alle CL wedstrijden, bij die clubs gaat een eventuele streep door CL en in het geval van Liverpool zelfs EL. En is de kans groot dat ze hem in veel wedstrijden laten rouleren of banken.

De status van Christian is nog lang niet groot genoeg om binnen te komen bij clubs van het kaliber Dortmund, Arsenal, zelfs Schalke hoeft hem (nog) niet. Of die clubs wel of geen goed bod op Eriksen gaan neerleggen hangt af van hoe hij zich dit seizoen profileert. Als Ajax in de CL nog een keer een club als Manchester City (Arsenal of zelfs Celtic mag ook) met een uitslag zoals 3-1 pootje haakt en Eriksen heeft in die wedstrijd een hoofdrol, dan is een grote club over de streep getrokken. Zo opportunistisch werken voetbaltransfers.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 10:46 am

Dat is heel erg naar je toe redeneren, hoor. Het beste voor Christian is nog een jaar Ajax. :hypocrite.gif:

Wat het beste voor hem is, maakt hij zelf wel uit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 20, 2013 11:27 am

Hoezo? Is hij een vrijgekochte slaaf die zojuist gehoord heeft dat hij de plantage mag verlaten?

Als een club 9 miljoen biedt of bijvoorbeeld 11 miljoen en Marc Overmars weigert dat bod dan heeft hij weinig uit te maken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 11:33 am

Natuurlijk wel. Hij moet zijn contract nog verlengen.

Een probleem doet zich voor als zich een internationale topclub meldt die haast niets wil betalen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 20, 2013 12:06 pm

Dan weigert Ajax gewoon simpelweg het bod, net zoals ze eerst een paar keer een bod van Inter hebben geweigerd toen zij Andy van der Meijde wilden overnemen. Toen bleek dat ze hem in Milaan nog steeds wilden betaalden ze de hoofdprijs.

Die toezegging dat Eriksen bijtekent is nu wel heel erg vaak bevestigd. Zowel zijn zaakwaarnemers als hijzelf kunnen niet meer terug. Het zit niet bepaald in zijn karakter om dat straks opeens te gaan weigeren, maar gebeurt dat wel dan kan ik jou persoonlijk beloven dat er een aantal ruiten zullen worden ingegooid. En nog wel wat meer.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 12:14 pm

Lijkt me verstandiger om het goed te regelen, zodat andere spelers het voorbeeld van Eriksen volgen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 20, 2013 12:15 pm

Eriksen die in 2014 voor 13-16 euro naar Borussia Dortmund vertrekt is een voorbeeld van zaken beter regelen dan Eriksen die over twee weken voor 10 miljoen naar AC Milan vertrekt.

Niet louter voor Ajax, maar ook echt gewoon voor zijn eigen carrièreplanning.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 12:20 pm

Je valt in herhaling, dus doe ik dat ook maar.

CHRISTIAN ERIKSEN MAAKT ZELF UIT WAT GOED VOOR HEM IS.

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 20, 2013 12:49 pm

Yopi schreef:Spelers zijn werknemers. Wat er gebeurt als ze vertrokken zijn is hun probleem niet meer.

Spelers hebben misschien teveel macht, in het algemeen gesproken. Wat Eriksen betreft, ik vind niet dat hij misbruik maakt van zijn machtspositie.
Als zijn droomclub komt, dan gáát hij natuurlijk. Dat zou iedereen doen
.
Als zijn droomclub nu nog moet langskomen mag hij zich ook wel afvragen of wel hun 'droomspeler' is, als een grote club echt het volle vertrouwen in hem had gehad was hij al lang verkocht! Daar zou ik ook rekening mee houden als Eriksen zijnde...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 12:58 pm

Dat vraagt hij zich niet af, dat doen voetballers niet. Doorgaans zijn het geen bescheiden types.

Die jongen heeft het hier wel gezien. Hij wil nu elke week tegen sterke tegenstanders spelen. Geef hem eens ongelijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 20, 2013 2:33 pm

Yopi, jij scheert alle voetballers over één kam, want doorgaans zijn het geen bescheiden types. Zou het niet kunnen dat Eriksen een net iets andere karakter heeft?

Kijk naar Jerson Cabral en Leroy Fer, 0 bescheidenheid, daarnaast ook nog erg matige spelers. Christian Eriksen en Siem de Jong zijn een stuk beter in hun vak en lopen heel wat minder naast hun schoenen. Dit wil er bij jou niet in of toch wel een beetje...?

Als Eriksen elke week tegen sterke tegenstanders wil spelen dan is AC Milan niet bepaald een droom vervolg. Naast dat veel wedstrijden die Milan speelt afgrijselijke potjes zijn is het ook maar sterk de vraag of hij elke week mee mag doen. Dit seizoen heeft Ajax al 4 wedstrijden gespeeld en 3 (of 3,5) van die wedstrijden bleek de tegenstander toch vrij sterk partij te bieden.

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 20, 2013 7:11 pm

En zoals Rene van der Gijp gisteren terecht stelde: Eriksen is nog lang niet zo ver als Sneijder in zijn laatste seizoen bij Ajax, ik lees net op Wiki dat Sneijder in zijn laatste seizoen 18 doelpunten maakte. Als Eriksen dat komend seizoen ongeveer presteert in de, toch niet al te sterke, eredivisie is hij klaar voor de volgende stap.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 20, 2013 9:49 pm

Dat is geschiedsvervalsing. Sneijder speelde af en toe een goede wedstrijd maar nog vaker was hij onzichtbaar. Ik vind Eriksen veel nadrukkelijker aanwezig, zeker de laatste tijd.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 20, 2013 9:52 pm

Van AS (voor wat het waard is)
Spurs haalt andere creatieve middenvelder

Door Sam van Raalte, 20 augustus 2013 20:03, 1185 views, Bron: Spurs | Wed 50 euro gratis op wedstrijden
Christian Eriksen schijnt een transfer naar Tottenham Hotspur wel te zien zitten, maar het is allerminst zeker dat de Londense club de Ajacied daadwerkelijk binnen gaat halen. De Spurs staan op het punt om een andere aanvallende middenvelder vast te leggen.

De Braziliaan Willian is momenteel in de Engelse hoofdstad om een medische keuring te ondergaan. Indien de speler de keuring succesvol afrondt, zal Tottenham hem voor 35 miljoen euro van Anzhi Makhachkala overnemen. De 25-jarige spelmaker kwam eerder voor Shakhtar Donetsk en Corinthians uit.
Het gaat om een speler die verkocht moet worden, niet in een jaar, maar "vandaag", alle spelers moeten daar toch weg, maar deze middenvelder (Weet niet of het een type-Eriksen is) kost veel meer dan € 10 miljoen, blijkbaar is er geld genoeg, maar vinden de clubs (al of niet terecht, daar gaat het nu niet om) Eriksen gewoon niet goed genoeg, een teken aan de wand, want kan hij bij Ajax nog beter worden? Moet hij niet kiezen voor niveau-Norwich?

Moet hij weg van mij? Nee, natuurlijk niet, maar voor zijn ontwikkeling is het waarschijnlijk beter, een zwaardere competitie, niet weer RKC-uit, meer concurrentie voor zijn plek. Iedere week een zware wedstrijd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 20, 2013 9:53 pm

Yopi schreef:Dat is geschiedsvervalsing. Sneijder speelde af en toe een goede wedstrijd maar nog vaker was hij onzichtbaar. Ik vind Eriksen veel nadrukkelijker aanwezig, zeker de laatste tijd.
Sneijder was in zijn laatste jaar zeker niet onzichtbaar, draaide een uitstekend seizoen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 20, 2013 9:55 pm

Yopi schreef:Dat is geschiedsvervalsing. Sneijder speelde af en toe een goede wedstrijd maar nog vaker was hij onzichtbaar. Ik vind Eriksen veel nadrukkelijker aanwezig, zeker de laatste tijd.
4 wedstrijden om het eggie dit seizoen. M.i. was Eriksen 4 keer de beste Ajacied. Met afstand. Onvervangbaar.

Áls Milan komt is ie weg. No doubt. En wie kan hem dat kwalijk nemen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 20, 2013 10:03 pm

Sneijder was goed, maar het systeem was ook volledig op hem afgestemd. Wat Yopi zegt klopt trouwens ook: Sneijder was destijds regelmatig afwezig. Met als resultaat dat Ajax als een plumpudding in elkaar zakte.

Dat is ook meteen het enige positieve wat ik bij het vertrek van Eriksen kan verzinnen. Het team is niet op Eriksen afgesteld. Hij is één van de elf (alleen wel de beste).

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 20, 2013 10:09 pm

Jöhnk schreef:Sneijder was goed, maar het systeem was ook volledig op hem afgestemd. Wat Yopi zegt klopt trouwens ook: Sneijder was destijds regelmatig afwezig. Met als resultaat dat Ajax als een plumpudding in elkaar zakte.

Dat is ook meteen het enige positieve wat ik bij het vertrek van Eriksen kan verzinnen. Het team is niet op Eriksen afgesteld. Hij is één van de elf (alleen wel de beste).
Wat Sneijder betreft: het werd wel uitbetaald en zo gek is het niet om je beste voetballer belangrijk te maken, leverde Ajax ook nog eens € 25 miljoen op.

Wat Eriksen betreft: die zullen we echt missen als hij weg is, dan zien we pas hoe goed hij (soms/vaak) mis.

Plaats reactie