Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Ajax - Feyenoord 18-08-2013

Bericht door GangstaRiB » zo aug 18, 2013 2:57 pm

Marillion schreef:Beschamend slecht was het vandaag. Er klopte vrijwel niets bij Ajax. En dat tegen een hele matige tegenstander. Ik vraag me echt af wat er in de zomerstop is gebeurd want het verschil is echt fors. Wellicht denken er een aantal na de 3e titel op rij dat ze het wel met wat minder inspanning afkunnen. Nou, dan zitten ze er echt naast.

Met name de tweede helft hoort bij het slechtste dat ik tijdens een klassieker heb gezien. Wat een aanfluiting zeg.
Ik zei het al van te voren:

:sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: Controle :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: Balbezit :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif:
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 18, 2013 2:57 pm

Ferry schreef:De Boer zegt in de nabeschouwing dat het leek alsof ze er doorheen zaten in de 2e helft, hetgeen blijkt te kloppen want Sigthorsson zegt dat ie na 60 minuten op was. Dat leek tegen AZ ook al zo vorige week.
Iets niet goed gegaan in de voorbereiding? Of is het het gevolg van je eigen spelletje niet kunnen spelen waardoor ze zoveel meer meters moeten maken?
Het kwam op mij over als een amateurelftal dat in de zomer na afloop van het seizoen een toernooi speelt. Het zonnetje schijnt. niemand heeft meer zin om te voetballen en wil aan het bier. Maar eind van de middag moet er nog even om de 7e/8e plaats worden gespeeld.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 18, 2013 2:59 pm

GangstaRiB schreef: Ik zei het al van te voren:

:sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: Controle :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: Balbezit :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif: :sleepy.gif:
Ja, Ajax had écht controle en balbezit vandaag!! :excited.gif:

Ik verdenk menigeen hierervan de wedstrijden niet te zien, het wedstrijdtopic door te lezen en dan een posting te plaatsen die in overeenstemming met hun stokpaardje is.

999

Bericht door 999 » zo aug 18, 2013 3:00 pm

Ajaciedjuh schreef:
999 schreef:
Tjesus, AJAX onwaardig als je zulke spelers in je selectie hebt zitten ... Plaatje is 18 keer uitvergroot .. kansloos gelul ...
Hij tikte hem gewoon aan. Overtreding dus en in de 16, dus pingel. Precies hetzelfde als vorige week met Ricardo, lichte overtreding, maar wel een pingel.

Alleen zijn de schijtsen niet altijd consequent.

Ajax mag eindelijk eens een keer 'geluk' hebben!? Zo vaak krijgen we geen pingels.

Volgende keer ook zo reageren als het een penaltie tegen ons is hé ?.Maar dat doen jullie dan weer niet, jij en dieje Wimpey, dan roepen jullie zelfs moord en band.Ergo, er zijn er zelfs die dan een lijstje gaan maken om aan te geven dat AJAX benadeelt is en allang kampioen was geweest.

Overigens ben ik niet de enige die vind dat dit geen penalti is.Daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar de manier van vallen van Fischer.Hij wordt bijna niet geraakt aan de zijkant van zijn voet en valt theatraal naar VOREN, lachen.

Kijk als je zou zeggen dat Ficher dit slim probeerd te benutten en die schijtsrechter, die verder zeer zwak stond te fluiten, er intrapt prima.Of ik verder me druk om maakt ?.We hebben drie punten.

Maar mijn mening is dat dit geen penaltie was .. Ach en wat Wimpey zegt zegt mij niet zoveel, die waait van de ene kant naar de andere kant met zijn constateringen en uitspraken en voorspellingen :) ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 18, 2013 3:01 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ik zei het al van te voren:

Ja, Ajax had écht controle en balbezit vandaag!! :excited.gif:

Ik verdenk menigeen hierervan de wedstrijden niet te zien, het wedstrijdtopic door te lezen en dan een posting te plaatsen die in overeenstemming met hun stokpaardje is.
Zag ik nou goed op Fox dat wij op een gegeven moment meer dan 80% balbezit hadden??????

En inderdaad, noem het een stokpaardje, maar het voetbal wat Ajax laat zien is vorig jaar al ingezet. Echter, het wordt nu nog slechter uitgevoerd.
Whitey on the moon.

ferry

Bericht door ferry » zo aug 18, 2013 3:02 pm

Marillion schreef:Het kwam op mij over als een amateurelftal dat in de zomer na afloop van het seizoen een toernooi speelt. Het zonnetje schijnt. niemand heeft meer zin om te voetballen en wil aan het bier. Maar eind van de middag moet er nog even om de 7e/8e plaats worden gespeeld.
:smallgrin.gif:

Daar leek het inderdaad wel op ja. Maar toch gek. Vorig jaar leek het fysiek allemaal dik in orde. Maar misschien is het inderdaad wel het mentale gedeelte en denken ze er gewoon veel te makkelijk over.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 18, 2013 4:07 pm

Potverdomme wat was dit slecht en slaapverwekkend. Veel jongens hadden het niveau van een gemiddelde Hoofdklasser. Slechtste Klassieker ooit?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 18, 2013 4:09 pm

elliquido schreef:Wat deed Ligeon het leuk he !
Echt?! Die jongen was tranentrekkend slecht.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo aug 18, 2013 4:16 pm

Ajaciedjuh schreef:Waardeloze wedstrijd van Ajax op 25 min in de eerste helft.

Groot gemis van Siem op het middenveld. Bojan, Schöne, Fischer zeeeeeeeer slecht.
Fischer is het niet.. maar heeft geen concurrentie.. Drama gewoon.
Schone daar moet toch beter van rondlopen.. DRAMA..
Telkens in de omschakeling zorgde hij voor gevaar.. en was telkens te laat en te langzaam..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 18, 2013 5:09 pm

Er moet de komende weken in ieder geval het nodige gaan veranderen als we maximale punten willen scoren:

Heerenveen - Ajax
Groningen - Ajax
Ajax - Zwolle
PSV - Ajax

Drie keer uit dus. En je speelt niet iedere week tegen een team als dat van Feyenoord. Ik hoop dat Siem de Jong een beetje vlot terug kan keren. Want dat is een kwaliteitsimpuls die we slecht kunnen missen. Verder stel ik voor om op rechtsbuiten wat anders te gaan doen. Bojan maar eens op de bank en dan iemand opstellen die wel een beetje naar het teambelang kijkt. Dat moet dan ook gelijk een signaal naar de rest van de ploeg zijn. Want er moeten hier en daar echt wat schakels om.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 18, 2013 5:16 pm

Siem is er in geen van deze duels nog bij.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 18, 2013 5:31 pm

Schöne kwam in ieder geval niet in de buurt van het niveau van De Jong. Achterin was het shaky, al bleef Blind redelijk overeind. In de rug van Ligeon lag veel te veel ruimte - overigens wel een mooie assist, maar de voorzet kwam dan ook aan toen hij eindelijk dat irritante kappen en draaien een keer naliet. Ook een knappe goal van Sig'son, die sowieso na een zwak begin vrij redelijk speelde. Fischer was niet goed, maar dwingt door zijn dreiging wel een pingel af. Zijn leeftijd in ogenschouw nemend een haast gênant contrast met Bojan, die met afstand de slechtste man van het veld was. Eriksen was de beste, wat mij betreft.

Volgende week Bojan uit de basis, lijkt mij. Sana of Schöne op rechts.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 18, 2013 5:37 pm

Bert schreef:Schöne kwam in ieder geval niet in de buurt van het niveau van De Jong. Achterin was het shaky, al bleef Blind redelijk overeind. In de rug van Ligeon lag veel te veel ruimte - overigens wel een mooie assist, maar de voorzet kwam dan ook aan toen hij eindelijk dat irritante kappen en draaien een keer naliet. Ook een knappe goal van Sig'son, die sowieso na een zwak begin vrij redelijk speelde. Fischer was niet goed, maar dwingt door zijn dreiging wel een pingel af. Zijn leeftijd in ogenschouw nemend een haast gênant contrast met Bojan, die met afstand de slechtste man van het veld was. Eriksen was de beste, wat mij betreft.

Volgende week Bojan uit de basis, lijkt mij. Sana of Schöne op rechts.
En Andersen op het middenveld erbij.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 18, 2013 5:51 pm

Is een optie, al vraag ik me af of Andersen er klaar voor is. Maar de alternatieven zijn wellicht nog minder: Klaassen is niet fit, Bazoer meer een loper dan iemand die als diepste middenvelder kan spelen en Serero een priegeldoos is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Khraa

Bericht door Khraa » zo aug 18, 2013 6:16 pm

Overigens kan Ajax beter 442 spelen (weet het is vloeken in de kerk) als dit de insteek is. Krkic en Fischer spelen al als valse spitsen. Dan liever een extra middenvelder erbij.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 18, 2013 7:01 pm

Ik vond Schone in de eerste helft helemaal niet zo slecht. Tweede helft wel.

Ik ben wel echt geschrokken van de 2e helft. 1e helft was zo dramatisch nog niet.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 18, 2013 8:09 pm

Vooral het feit dat een aantal spelers er kennelijk doorheen zat. Hoe is dat nu in vredesnaam mogelijk? Dat moet dan zijn van een 20 minuten tempo spelen in de eerste helft. Gebaseerd op de eerste wedstrijden van het seizoen had ik al geen hoge verwachtingen. Maar het is me alsnog tegengevallen. We zijn echt een heel eind weg van het niveau van vorig seizoen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 18, 2013 9:21 pm

Bert schreef: Bojan, die met afstand de slechtste man van het veld was.
Het meest irritante bij die Bojan is dat hij niet 'los' komt van een tegenstander. In het positiespel / combinatievoetbal is hij daardoor van nul en generlei waarde. Hij doet maar wat, hetgeen zijn weerslag heeft op het spel van onze ploeg.

Zeldzaam domme en irritante speler, ik had het na Roda al met die gozer geschoten. Dat wordt helemaal niets.Niveau Jong Ajax.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 18, 2013 10:52 pm

Met de drie punten ben ik tevreden, meer hoeft niet tegen Feyenoord en wat die strafschop betreft: Vormer deed zo onbeholpen en hij trapt echt op de schoen van Fischer. Hoe Fischer valt doet niet terzake (zo gracieus was het trouwens niet) Ik kan me wel voorstellen dat Feyenoorders de scheidsrechter de schuld van de nederlaag in de schoenen schuiven, ze krijgen dit jaar te maken met de echte spelregels, vorig seizoen zou dit geen strafschop zijn geweest (zie de overtreding op Malik, Roda uit, die werd ook niet bestraft)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2013 8:13 am

Eerlijk gezegd verwacht ik wel meer. Ook tegen Feyenoord. Alleen maar tevreden zijn met een overwinning doen ze dáár maar.

Die penalty was in de eerste plaats vooral ontzettend dom van Vormer. Waarom zet je die actie daar in? Fischer had nauwelijks kans om iets te doen en Vormer kon met wat hij probeerde ook niets toevoegen aan de verdediging op dat moment. Echt heel dom want je neemt gewoon een risico.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 19, 2013 9:57 am

Worden we een keertje geen kampioen , ik denk dat de koek een beetje op is aan Ajaxzijde.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 19, 2013 10:44 am

Marillion schreef:Eerlijk gezegd verwacht ik wel meer. Ook tegen Feyenoord. Alleen maar tevreden zijn met een overwinning doen ze dáár maar.

Die penalty was in de eerste plaats vooral ontzettend dom van Vormer. Waarom zet je die actie daar in? Fischer had nauwelijks kans om iets te doen en Vormer kon met wat hij probeerde ook niets toevoegen aan de verdediging op dat moment. Echt heel dom want je neemt gewoon een risico.
Precies. Fischer voerde zijn actie weer eens veel te ver door waardoor hij zich vast liep. Vormer was echt onwijs lomp bezig met die actie. Echt onnodig. Een echte schwalbe vond ik het overigens niet, er is minimaal contact, dus penalty. Wel zwaar gestraft. Feyenoord moet niet mekkeren, vorig seizoen kregen ze daar enorm veel mee.
Toppie schreef:Worden we een keertje geen kampioen , ik denk dat de koek een beetje op is aan Ajaxzijde.
Zou wel een enorme domper zijn mocht men bij het TH tot de constatering komen dat de rek er wel zo'n beetje uit is. Met zoveel voetbalkennis en ervaring zou dat niet mogelijk moeten zijn. Denk dat het TH wel een beetje een plaat voor hun hoofd hebben. Ajax heeft behoefte aan nieuw, fris bloed. Ipv investeren in echte toegevoegde waarden wordt nu gekozen voor jongen gasten waarvan voorlopig niet vaststaat of ze het uberhaupt ooit gaan halen. De huurspelers en goedkope aankopen voegen op dit moment weinig toe. Ajax is op dit moment veel te afhankelijk van de Jong, Eriksen en Alderweireld.

Jammmer dat van Ginkel niet gelukt is om bij Ajax te komen spelen.

Maar goed, enorm blij met de punten. Hopelijk gaat het straks voetballend ook weer een stuk beter.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma aug 19, 2013 10:53 am

Columbus schreef: Jammmer dat van Ginkel niet gelukt is om bij Ajax te komen spelen.
In de eerste wedstrijd van het seizoen tegen bepaald geen hoogvlieger (Hull City) heeft hij toch mooi 6 minuutjes mee mogen doen.
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » ma aug 19, 2013 10:54 am

probleem blijft (de positie) poulsen..
Onmisbaar in het stofzuigen, echter geen spelverdeler waardoor de crosspass vaak te laat naar buiten gaat.
Als je ziet hoe lang het soms duurt voordat de bal bij een geheel vrijstaande back/buiten speler aankomt. Daarmee speel je verdedigende teams niet mee stuk.

Daarom snap ik Frank wel dat hij op die positie een spelverdeler zoekt. Alleen de schone's/ enoh's hebben die kwaliteiten niet.
Mischien dat Bazoer dit kan invullen op korte temijn ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2013 11:01 am

Schijnt meer een loper te zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie