AZ - Ajax 11-08-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: AZ - Ajax 11-08-2013

Bericht door mattie » zo aug 11, 2013 6:08 pm

heeft niks met vandaag te maken , maar soms is het
gewoon leuk.
roda-az-F-H'veen
ado-nec-go Ahead...

dat is toch erg lekker
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » zo aug 11, 2013 6:26 pm

Ajaciedjuh schreef:Er zit momenteel een instelling in het team 'van wij doen het wel even als grote favoriet'. Het was al een wake up call bij de JC schaal, maar helaas wonnen we de wedstrijd nog vanuit dat perspectief. Hopelijk is dit de wake up call.

Dit team moet het hebben van teamprestatie en dat begint met beide beentjes op de grond, hard werken en van daaruit voetballen. Ik houd mijn hart vast als Eriksen de komende week alsnog vertrekt.
Je bedoeld eigenlijk te zeggen dat als onze concurrenten niet hun jaarlijkse dip krijgen, en omdat AJAX de nodige kwaliteiten mist het dit jaar wel eens weer moeilijk kan worden :) ..
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 11, 2013 6:42 pm

De Boer hoefde niets 'in te passen', kon doorgaan waar hij vorig seizoen eindigde en dan verwacht je toch progressie en een ingespeeld team.
Eindige ze vorig seizoen zo goed met goed voetbal dan?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

zeux

Bericht door zeux » zo aug 11, 2013 7:19 pm

banjavi schreef:
De Boer hoefde niets 'in te passen', kon doorgaan waar hij vorig seizoen eindigde en dan verwacht je toch progressie en een ingespeeld team.
Eindige ze vorig seizoen zo goed met goed voetbal dan?
Zie het vetgedrukte gedeelte. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 11, 2013 8:18 pm

Geen progressie, voorspelbaar voetbal wat niet goed werd uitgevoerd. We missen creativiteit

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 11, 2013 9:00 pm

Geen progressie, voorspelbaar voetbal wat niet goed werd uitgevoerd. We missen creativiteit
Zo ineens? Na al die individuele trainingen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 11, 2013 9:32 pm

Ik was er al een beetje bang voor dat we averij gingen oplopen maar ben toch teleurgesteld dat het ook gebeurd is. AZ begint een angstgegner te worden. Ik had toch gehoopt dat we dit seizoen vlotter uit de startblokken zouden komen. We hebben immers, nu nog, dezelfde spelers tot onze beschikking.

Volgende week dus in ieder geval een aanpassing achterin. Zal wel gewoon Ligeon voor Van Rhijn worden. Meteen een cruciale pot voor beide ploegen. Wij moeten winnen en Feyenoord staat met de rug tegen de muur na twee nederlagen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » zo aug 11, 2013 9:46 pm

Mwah, eigenlijk is het gewoon triest.De 3 * op een rij kampioen van Nederland verliest meteen zijn tweede wedstrijd al ... En dan te bedenken dat AZ zijn topscorer en bepalende middenvelder zag vertrekken en AJAX intact bleeft ...
Blij met de punten ...

Khraa

Bericht door Khraa » zo aug 11, 2013 9:49 pm

Aan de andere kant is dit een wedstrijd waar je punten kan laten liggen. Het jammere is dat je het zo enorm weggeeft. Het verontrustende is dat het lange tijd (in de eerste helft zeker bij voorste 3 en in de tweede helft na de rode kaart) echt HELEMAAL nergens op leek. Geen bal bleef meer dan 20 seconden in het team.

Alleen door een beetje meer druk geven van AZ ging het helemaal mis. Dat zullen we vaker tegenkomen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo aug 11, 2013 10:22 pm

En dan te bedenken dat AZ zijn topscorer en bepalende middenvelder zag vertrekken en AJAX intact bleeft ...
AZ raakt ieder jaar spelers kwijt. Ik wilde op vi.nl de lijst van de laatste jaren vertrekkende spelers van AZ eens bekijken, maar op de nieuwe site kan ik niets meer vinden van teamsamenstellingen in de voorgaande jaren (Wie heeft de link), maar die Argentijnse keeper, Moisander, Poulsen, Maher, Wernbloom, Altidore, die Mexicaanse verdediger, El Hamdaoui en toch steeds weer AZ verslaan of het Ajax weg lastig maken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 12, 2013 9:09 am

Toch maakte De Jong weer een wonderschone treffer. Die mag wat mij betreft terug in de spits. Ik snap de rol van Sigtorsson niet op dit moment. En ik vind De Jong als spits veel beter uit de verf komen dan als middenvelder.
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 12, 2013 9:38 am

GangstaRiB schreef:Toch maakte De Jong weer een wonderschone treffer. Die mag wat mij betreft terug in de spits. Ik snap de rol van Sigtorsson niet op dit moment. En ik vind De Jong als spits veel beter uit de verf komen dan als middenvelder.
En wie zet je dan op de rechtshalf positie!? Serero gaat het niet redden, Schone!? Ik vind Schone een mindere rechtshalf dan Siem. Siem speelde gisteren een prima wedstrijd.

Ervan uitgaande dat Eriksen nog vertrekt, ga je gigantisch veel scorend vermogen inleveren als je Siem ook nog in de spits gaat zetten. Overigens vond ik Kolbeinn gisteren helemaal niet slecht in de spits. Het grote probleem zit hem op de vleugels. Geen diepgang en geen actie met voorzet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2013 12:07 pm

Ajaciedjuh schreef:
GangstaRiB schreef:Toch maakte De Jong weer een wonderschone treffer. Die mag wat mij betreft terug in de spits. Ik snap de rol van Sigtorsson niet op dit moment. En ik vind De Jong als spits veel beter uit de verf komen dan als middenvelder.
En wie zet je dan op de rechtshalf positie!? Serero gaat het niet redden, Schone!? Ik vind Schone een mindere rechtshalf dan Siem. Siem speelde gisteren een prima wedstrijd.

Ervan uitgaande dat Eriksen nog vertrekt, ga je gigantisch veel scorend vermogen inleveren als je Siem ook nog in de spits gaat zetten. Overigens vond ik Kolbeinn gisteren helemaal niet slecht in de spits. Het grote probleem zit hem op de vleugels. Geen diepgang en geen actie met voorzet.
Ummh, vond die voorzet van Bojan, toen er wel eens een keertje iemand in de spits stond, toch geen verkeerde.Daarnaast waren er meen ik een paar voorzetten van rechts, maar toen was Kolbein weer te laat aanwezig in de spits ..
Blij met de punten ...

Khraa

Bericht door Khraa » ma aug 12, 2013 12:37 pm

Bij dat doelpunt trok Sigthorsson goed naar de eerste paal, waardoor De Jong vrij kon inkoppen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2013 12:43 pm

Khraa schreef:Bij dat doelpunt trok Sigthorsson goed naar de eerste paal, waardoor De Jong vrij kon inkoppen.
Nee hoor, op het moment van de voorzet staat ie gewoon bijna op gelijke hoogte van de Jong, op het moment van koppen 2 meter er voor.Hij heeft er geen benul van dat de Jong achter hem staat.Maar goed ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 12, 2013 12:48 pm

999 schreef:
Khraa schreef:Bij dat doelpunt trok Sigthorsson goed naar de eerste paal, waardoor De Jong vrij kon inkoppen.
Nee hoor, op het moment van de voorzet staat ie gewoon bijna op gelijke hoogte van de Jong, op het moment van koppen 2 meter er voor.Hij heeft er geen benul van dat de Jong achter hem staat.Maar goed ..
Precies. Als aanspeelpunt is Sigtorsson redelijk. Hij zakt goed weg uit de spits. Al blijft z'n gebrekkige techniek (slechte balaanname) hem parten spelen. In de spits staat ie echter nooit (op de goede plaats).
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 12, 2013 1:03 pm

Ajax Rules schreef:Ik vond Bojan verschrikkelijk slecht.
+1. Bij mij thuis heet hij al Kloojan.
Ajaciedjuh schreef:We verliezen vandaag door 2 persoonlijke fouten:
Siem levert de bal onnodig in voor de 1-1. Blind loopt op de middenlijn horizontaal te slalomen voor de 2-2. Daarna krijg je syptoombestrijding en vragen als:

Was Vermeer voor of na die blunders ziek? Wanneer het ervoor was, is hij erg onprofessioneel. Waarom laat RvR die 4gever niet lopen? Die scoort echt niet in die situ. En waarom staat Moisander bij de 3-2 niet op Elm's veters? Die bal van Martens uit het halfveld was een uur onderweg. En waarom rechtvaardigen Fischer en Kloojan hun vrije rol niet door de 100% kansen die ze krijgen te verzilveren?

Onder de streep was Ajax niet scherp. Kwalijke zaak. We killen aanvallend en defensief niet. Is het gros van deze groep verzadigd na (deels) 3 titels op rij? Eriksen en Toby waren de enigen die een prima pot speelden. En die ben je voor 3/9 kwijt. Kon wel eens niet ons jaar worden. De eredivisie lijkt vooralsnog bijzaak, CL hoofdzaak. Wellicht moet eerst weer een flinke achterstand ontstaan voordat ploegen als AZ serieus genomen worden. Normaal wijs je dan graag naar de Trainer, maar die is m.i. zelfs messcherp wanneer ie de hond uit laat.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma aug 12, 2013 1:08 pm

Het gros van jullie lijkt aardig van het padje afgeraakt als ik dit allemaal lees. Dat is wel vaker zo met fans die niet uit de stad komen; die nemen het allemaal zo serieus. Die personen die deze nederlaag echt nauwelijks kunnen verkroppen raad ik aan om er een paar maandjes tussenuit te gaan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 12, 2013 1:21 pm

wimpey schreef:
Ajax Rules schreef:Ik vond Bojan verschrikkelijk slecht.
+1. Bij mij thuis heet hij al Kloojan.
Haha... top man, die 'warme band' met Barca. We krijgen alle shitzooi naar Amsterdam toegestuurd.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » ma aug 12, 2013 1:23 pm

Dubbel schreef:Het gros van jullie lijkt aardig van het padje afgeraakt als ik dit allemaal lees. Dat is wel vaker zo met fans die niet uit de stad komen; die nemen het allemaal zo serieus. Die personen die deze nederlaag echt nauwelijks kunnen verkroppen raad ik aan om er een paar maandjes tussenuit te gaan.
Als ik in LA woonde zou ik ook niet chagrijnig worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 12, 2013 1:26 pm

GangstaRiB schreef: Haha... top man, die 'warme band' met Barca. We krijgen alle shitzooi naar Amsterdam toegestuurd.
Geef 'm maar een enkeltje Reus of Girona. Dan lift ie maar terug naar Barcelona.

Ik denk dat je dan beter een onverbruikt en gretig ventje kan halen. Die niet van 25 meter voor eigen succes gaat en hoog over schiet en alleen voor de keeper wél voor eigen kans gaat i.p.v. een tegenstander kansloos aan te spelen.

999

Bericht door 999 » ma aug 12, 2013 1:27 pm

wimpey schreef:Was Vermeer voor of na die blunders ziek?
Misschien is hij tijdens de wedstrijd ziek geworden
Waarom laat RvR die 4gever niet lopen? Die scoort echt niet in die situ.
Tuurlijk wel ..
En waarom staat Moisander bij de 3-2 niet op Elm's veters? Die bal van Martens uit het halfveld was een uur onderweg.
Omdat hij stond te pitten, maar dat staan er regelamatig wel meer bij AJAX.Fischer b.v. komt steeds wat meter tekort als hij moet terug verdedigen.
En waarom rechtvaardigen Fischer en Kloojan hun vrije rol niet door de 100% kansen die ze krijgen te verzilveren?
Waarom ben jij toch steeds zo kinderachtig bezig met die namen ?.
Blij met de punten ...

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 12, 2013 1:52 pm

Bojan speelde een hele matige wedstrijd. Kolbeinn was ook weer heel zwak en heeft volgens mij geen duel gewonnen. Ik snap ook niet waarom Poulsen niet gewoon start, had me een stuk verstandiger geleken.

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 12, 2013 2:07 pm

Alexander schreef:Bojan speelde een hele matige wedstrijd. Kolbeinn was ook weer heel zwak en heeft volgens mij geen duel gewonnen. Ik snap ook niet waarom Poulsen niet gewoon start, had me een stuk verstandiger geleken.
Eens. Poulsen is qua coaching, kopkracht en fysiek een nuttige kracht. Zeker tegen zo'n fysiek spelende ploeg als AZ. Met hem en Schöne i.p.v. Bojan staat je organisatie een stuk beter en steviger... Ajax had gister met dezelfde ploeg kunnen spelen die vorig seizoen wél won in Alkmaar...
Zeux schreef: De Boer hoefde niets 'in te passen', kon doorgaan waar hij vorig seizoen eindigde en dan verwacht je toch progressie en een ingespeeld team.
Hoe was het ook alweer: 'ever change a winning team'. Dat hoeft niet eens een aankoop te zijn. Pleur er maar een paar mindere goden uit die hun werk niet doen ten faveure van bijv. Denswil of Boilesen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma aug 12, 2013 2:45 pm

Zeux schreef:
Dubbel schreef:Het gros van jullie lijkt aardig van het padje afgeraakt als ik dit allemaal lees. Dat is wel vaker zo met fans die niet uit de stad komen; die nemen het allemaal zo serieus. Die personen die deze nederlaag echt nauwelijks kunnen verkroppen raad ik aan om er een paar maandjes tussenuit te gaan.
Als ik in LA woonde zou ik ook niet chagrijnig worden.
Ben in Den Haag momenteel. :hypocrite.gif:

De grote winst van deze week is dat de allereerste homo in de voetballerij een ex-feyenoorder blijkt te zijn. Wie maalt dan om AZ-uit in de 2e speelronde? Je moet er gewoon niet teveel drama van maken. We hebben verloren door een blunder van de keeper, een penalty die we zelf nooit mee hadden gekregen en een prachtgoal toen we met 10 man stonden. Heel vervelend en we zullen nog wel meer wedstrijden verliezen want we hebben (voor een topteam) een keepersprobleem, kwetsbare backs en matige buitenspelers. De spits is ook al geen zekerheidje en het centrale verdedigingsduo laat nog weleens een steekje vallen. Dat wisten we voor AZ ook allemaal al.

Plaats reactie