Geschrokken toeschouwer op de kant schreef:"Hij liet zijn broek zakken, zodat wij konden zien dat hij ballen had. Hij is gestoord. Gelukkig zat ik niet vooraan toen hij zijn broek liet zakken. Ik heb zijn geval niet gezien."
Voetbal International (TV)
Moderator: mods
Re: Voetbal International (TV)
Schokkende gebeurtenis tijdens de Gay Pride!
Damn, dat zoiets n.b. bij de Gay Pride gebeurt!!
Zoiets verwacht je misschien bij de EO-Jongerendag, maar toch niet bij een nichtenvleesmarkt?!
Zoiets verwacht je misschien bij de EO-Jongerendag, maar toch niet bij een nichtenvleesmarkt?!
Ongeveer in dezelfde categorie. De hele Balkan en Oost-Europa is enorm homofoob. In Belgrado zijn er regelmatig 'Gay Pride-achtige' betogingen met harde hand neergeslagen door extremistisch volk.Ramona schreef:Kroatië niet? Just curious...Jabu schreef:Kezman met z'n gestileerde ringbaardjes... Ook al zo'n PSV-flapdrol. Enorm homofoob land overigens dat Servië.
En ook nog een roze aanvoerdersband om. Hij is die band niet waard.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Helaas; 'khoopte op een klein lichtpuntje... :(Jabu schreef:Ongeveer in dezelfde categorie. De hele Balkan en Oost-Europa is enorm homofoob. In Belgrado zijn er regelmatig 'Gay Pride-achtige' betogingen met harde hand neergeslagen door extremistisch volk.Ramona schreef:Kroatië niet? Just curious...Jabu schreef:Kezman met z'n gestileerde ringbaardjes... Ook al zo'n PSV-flapdrol. Enorm homofoob land overigens dat Servië.
wimpey schreef:Damn, dat zoiets n.b. bij de Gay Pride gebeurt!!
Luca Toni zou er schande van spreken!

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- InnerHarbour
Gert-Jan doet ook een duit in het zakje

Verbeek: Homo's kunnen niet tegen de extra mentale druk
AZ-trainer Gertjan Verbeek heeft vandaag op Radio 1 ook zijn mening gegeven over de oplaaiende discussie van de laatste dagen over homoseksuelen in het voetbal.
Voor de oefenmeester is het klip-en-klaar waarom er zo weinig homo's zijn in het profvoetbal. 'Homo's kunnen niet tegen de extra mentale druk die het uit de kast komen met zich brengt in die machowereld en halen daarom niet het betaald voetbal', aldus Verbeek.
YNWA
Vervang mentale druk door agressie en je komt een heel eind in de richting.
Ik las ooit dat homo's ook bovengemiddeld vaak hun weg zoeken naar de geestelijke gezondheidszorg. Zou GJV dat ook gelezen hebben?
Ik denk dat GJV in z'n geheel niet leest. Voetballers en trainers moet lekker tegen een balletje gaan aantrappen en vooral geen meningen gaan geven over zaken waarmee zij zichzelf voor joker (voor lul/waar zij de ballen verstand van hebben is in dit kader misschien toepasselijker) zetten. Er wordt zo vaak om hun mening gevraagd dat zij zelf compleet los van de realiteit zijn en daadwerkelijk denken dat hun mening er echt toedoet en zij ook weten waar zij over praten. Probleem is dat de gemiddelde voetbalsupporter te onwetend is om hun mening met een korreltje zout te nemen en het daardoor ook nog relevant is wat voor onzin zij uitkramen.
Dat is zeker zo, maar ze zijn zoals ze zijn, hè? Er wordt naar hun mening gevraagd, dus mogen ze die geven.Jabu schreef:Voetballers en trainers moet lekker tegen een balletje gaan aantrappen en vooral geen meningen gaan geven over zaken waarmee zij zichzelf voor joker (voor lul/waar zij de ballen verstand van hebben is in dit kader misschien toepasselijker) zetten. Er wordt zo vaak om hun mening gevraagd dat zij zelf compleet los van de realiteit zijn en daadwerkelijk denken dat hun mening er echt toedoet en zij ook weten waar zij over praten.
Ik begrijp de ophef niet zo. Wat had je dan verwacht van Gijp?

Het is gewoon café praat, zoals altijd in dat programma. Je moet dat inderdaad niet belangrijk gaan maken.
Het gros van al die mensen die zich er druk om maken doen dat overigens helemaal niet omdat ze er zo kwaad over zijn maar om zichzelf even te profileren. Kijk mij eens even politiek correct zijn. Dat werk.
Het gros van al die mensen die zich er druk om maken doen dat overigens helemaal niet omdat ze er zo kwaad over zijn maar om zichzelf even te profileren. Kijk mij eens even politiek correct zijn. Dat werk.
Nil volentibus arduum
Dat lijkt me wat unfair Marillion. Op die manier kun je alles wel wegrelativeren als 'vals motief'. Ik vind het wel goed dat Van der Gijp - ook al is het in zijn provocerende ongenuanceerdheid - weerwoord krijgt. Dat mensen niet geïntimideerd worden door het etiket PC dat je blijkbaar meteen moet krijgen als je voor dit soort thema's opkomt.
Overigens is Van der Gijp volgens mij helemaal niet zo stom als hij lijkt. Hij doet gewoon zijn kunstje. Verdient hij goed mee. Hij kent zijn publiek.
Overigens is Van der Gijp volgens mij helemaal niet zo stom als hij lijkt. Hij doet gewoon zijn kunstje. Verdient hij goed mee. Hij kent zijn publiek.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ach, er zullen absoluut een aantal reacties tussen zitten van mensen met goede bedoelingen. Maar neem nu al die BN'ers die er zonodig hun plasje overheen moeten doen. Dat gaat wat mij betreft nergens over.
Nil volentibus arduum
Terwijl dit toch een vrij anonieme omgeving is en al helemaal niet bedreigend. Het verhaal van Van Praag cs dat er in elk team wel lui zitten die zich uit angst verbergen wil er bij mij dan ook niet in. Immers, als er in het voetbal echt zoveel homos rondliepen dan zou je dat ook in een forum populatie terug zien.InnerHarbour schreef:Het blijft ineens oorverdovend stil Dubbel, zouden ze nog niet klaar zijn om uit de kast te komen of zou de theorie van van der Gijp ook voor Ajaxtalk opgaan.
AT is natuurlijk wel een übermachogemeenschap.... 
De volgers van het Italiaanse voetbal moeten natuurlijk wel gay zijn en AT heeft toch ook z'n eigen Eurovisie songfestival Cornald Maas? Dus natuurlijk kent AT z'n Overmarsjes, Mertensjes, Robbentjes en Sanatjes...

De volgers van het Italiaanse voetbal moeten natuurlijk wel gay zijn en AT heeft toch ook z'n eigen Eurovisie songfestival Cornald Maas? Dus natuurlijk kent AT z'n Overmarsjes, Mertensjes, Robbentjes en Sanatjes...
Ik heb vooral erg hard moeten lachen om van der Gijp. En de homos die ik ken ook! Ik zag reacties op FB voorbijkomen van homo's dat ze zich veel meer storen aan al die bekende Nederlanders die ineens menen voor de homofiele voetballers op te moeten komen dan aan van der Gijp. Frank de Boer heeft ook weleens gezegd toch dat de gemiddelde homo een andere motoriek heeft waardoor de kans om een topvoetballer te worden kleiner is.
Ik denk dat van der Gijp gewoon gelijk heeft. Homosexuele gevoelens gaan nu eenmaal eerder samen met musicals dan met voetbal. So what. Net zoals dat je nauwelijks (op 1 na) donkere mannen ziet schaatsen of wielrennen. En bij ons op de club lopen ook 2 homo's, voetballen niet zelf en kunnen ze ook helemaal niet maar zijn de trouwste supporters en helpen bij het clubblad etc. Prima toch! en ik het nog nooit een onvertogen woord over gehoord. Zijn onderdeel van de club net als iedereen. Echt die onverdraagzaamheid in het voetbal valt ontzettend mee. Ik ben het ook met van der Gijp eens, er zijn er gewoon niet zoveel in het voetbal!
Echt als er in mijn team een homo zou zitten daar zou ik echt 0 problemen mee hebben, ik denk dat de All stars film/serie treffend aangeeft hoe daar in een voetbalteam mee wordt omgegaan. Natuurlijk zijn er flauwe grappen, maar die zijn er ook als je rood bent, marrokkaan, dik of klein. Oftewel het bewijs van complete acceptatie ;).
Ik denk dat van der Gijp gewoon gelijk heeft. Homosexuele gevoelens gaan nu eenmaal eerder samen met musicals dan met voetbal. So what. Net zoals dat je nauwelijks (op 1 na) donkere mannen ziet schaatsen of wielrennen. En bij ons op de club lopen ook 2 homo's, voetballen niet zelf en kunnen ze ook helemaal niet maar zijn de trouwste supporters en helpen bij het clubblad etc. Prima toch! en ik het nog nooit een onvertogen woord over gehoord. Zijn onderdeel van de club net als iedereen. Echt die onverdraagzaamheid in het voetbal valt ontzettend mee. Ik ben het ook met van der Gijp eens, er zijn er gewoon niet zoveel in het voetbal!
Echt als er in mijn team een homo zou zitten daar zou ik echt 0 problemen mee hebben, ik denk dat de All stars film/serie treffend aangeeft hoe daar in een voetbalteam mee wordt omgegaan. Natuurlijk zijn er flauwe grappen, maar die zijn er ook als je rood bent, marrokkaan, dik of klein. Oftewel het bewijs van complete acceptatie ;).
Is 1995 echt zolang geleden??
http://www.stephenfry.com/2013/08/07/an ... d-the-ioc/
Zeer indrukwekkend!
@Rijkaard: het gaat me bij die Van Der Gijp niet eens over of hij wel of niet gelijk heeft. Dat hij nog nooit iemand is tegen gekomen die homo is, en dat hij zelf niet beseft dat dat alleen komt omdat hij zo'n godsgruwelijke grote bek heeft en zelf niet dat dat de reden is. Dat maakt het zo erg.
Zeer indrukwekkend!
@Rijkaard: het gaat me bij die Van Der Gijp niet eens over of hij wel of niet gelijk heeft. Dat hij nog nooit iemand is tegen gekomen die homo is, en dat hij zelf niet beseft dat dat alleen komt omdat hij zo'n godsgruwelijke grote bek heeft en zelf niet dat dat de reden is. Dat maakt het zo erg.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Volgens mij zit er een topic aan te komen à la: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... &start=100Jabu schreef: Dus natuurlijk kent AT z'n Overmarsjes, Mertensjes, Robbentjes en Sanatjes...
Ik out me alvast als de Jaap Stam van AT. Met haar. En betere looks. Maar verder wel redelijk Jaap.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Donderdag: nieuwe Balgevoel-column op NUsport.
Nog één keer over homo's en Van der Gijp enzo, maar vooral over Mateja Kezman, die uit de kast is gekomen.
HIERO!
K.
Nog één keer over homo's en Van der Gijp enzo, maar vooral over Mateja Kezman, die uit de kast is gekomen.
HIERO!
K.
Still alive...
Leuke column, maar Kezman is niet katholiek, en in Servië zijn ze gemiddeld genomen ongeveer net zo groot als Nederlanders.
Ouch!
Zomeravondjournalistiek?

Zomeravondjournalistiek?
Ja dat wilde ik dus ook zeggen, al heeft Ko daar (ietsje) meer talent voor :)
Is 1995 echt zolang geleden??