http://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieu ... visie.html
Moderator: mods
www.ad.nlRKC Waalwijk 'erg verheugd' met komst De Ridder
Daniël de Ridder voetbalt tot het einde van het seizoen voor RKC Waalwijk. Dat heeft de eredivisionist vandaag gemeld. De 29-jarige buitenspeler was al enige tijd op proef bij de Brabanders en toonde tijdens zijn stageperiode aan fit te zijn en een versterking voor de ploeg van trainer Erwin Koeman te kunnen betekenen.
'We zijn erg verheugd met de komst van Daniël', meldde manager technische zaken Janus van Gelder. 'Hij is op de flanken op z'n best en juist op die posities is onze huidige kern, mede door blessures, mager bezet.' De Ridder debuteerde in het betaalde voetbal bij Ajax en speelde vervolgens voor Celta de Vigo, Birmingham City, Wigan Athletic, Hapoël Tel Aviv, Grasshoppers en sc Heerenveen. De voormalig jeugdinternational had dit seizoen geen club.
Welke voetbalkwaliteiten? De Ridder kan er geen zak van. Kip zonder kop. Is niet voor niets overal mislukt.Cruijff schreef: Ik vond Daniël de Ridder ook altijd een sympathieke en toffe gast, ook vind ik het puur op zijn voetbalkwaliteiten beoordeeld jammer dat hij bij Ajax zo weinig gespeeld heeft. In mijn optiek heeft hij maar weinig kansen gekregen. Zou hij het als rechtsbuiten minder gedaan hebben dan bijvoorbeeld Mauro Rosales denken jullie? De Ridder was altijd meer middenvelder dan buitenspeler, maar in mijn optiek was hij als rechtsbuiten het beste uit de verf gekomen, net zoals bij Lasse Schöne nu het geval lijkt te zijn.