Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Banjavi
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Banjavi » ma jul 15, 2013 6:43 pm

Het is Omroep Gelderland die dit schrijft en ik zie er verder nergens wat over.
Misschien is dit een stukje van een persoon die ooit van de fair play heeft gehoord en zijn conclusies trekt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jul 15, 2013 7:02 pm

Mijonairs zijn natuurlijk in de 1e plaats zover gekomen door ruim winst te maken bij dingen waar ze veel tijd in stoppen. Dus zo gek is het ook weer niet als Jordania het geld dat hij in Vitesse heeft gestoken alweer terug heeft gepakt met winst. Misschien is ie straks wel ineens vertrokken.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jul 17, 2013 8:02 am

Vitesse moet improviseren op de transfermarkt. De transfers van Wilfried Bony (Swansea City) en Marco van Ginkel (Chelsea) waren goed voor de clubkas, maar veel geld voor vervangers is er niet.

Ted van Leeuwen, nog even technisch directeur van Vitesse, is aan handen en voeten gebonden. "We hebben niks te besteden", zegt hij tegen Voetbal International. "Iedereen denkt dat wij bergen geld hebben liggen."

"Mijn mailbox stroomt over met veelal dure spelers die worden aangeboden. Alleen kunnen wij echt niet zomaar even acht miljoen euro neerleggen voor een speler. Ook door de opzet van het Financial Fairplay Systeem kunnen wij onmogelijk met geld gaan smijten."

Marko Vejinovic en Kelvin Leerdam kwamen transfervrij naar Arnhem en volgens Van Leeuwen is dat geen incident. Vitesse jaagt vooral op koopjes. "We moeten er spelers bij hebben. Vorig jaar hadden we een te krappe selectie. We willen er dan ook in elke linie nog een speler bij."

Volgens VI hoopt Vitesse op medewerking van Chelsea. De Londense club verhuurde eerder Gael Kakuta en Patrick van Aanholt en als het aan de eredivionist ligt komen daar nog enkele spelers bij. Nathan Aké was in beeld, maar volgens zijn zaakwaarnemer is er geen sprake van een verhuur.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 17, 2013 8:29 am

Vitesse jaagt vooral op koopjes.
Het lijkt erop dat (bijna?) alle Nederlandse clubs transfervrije/goedkope spelers willen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

ferry

Bericht door ferry » za jul 27, 2013 3:00 pm

Vitesse - Leverkusen, zou toch een leuke pot kunnen zijn, maar Arnhem loopt er niet warm voor zo te zien! Stadion is zowat leeg!

Staat al 0-2 trouwens na 20 minuten...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za jul 27, 2013 4:32 pm

0-4 inmiddels. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

ferry

Bericht door ferry » za jul 27, 2013 4:38 pm

Leverkusen was gewoon te goed. Toch had Vitesse kansen: 1x lat, 1x paal, penalty gemist...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 01, 2013 7:26 am

Clubs moeten rekening gaan houden met Financial Fair Play. Zo ook Vitesse, waar eigenaar Merab Jordania op dit moment liever wat meer geld in de club had gestoken.

"Ik ben nu niet blij met Financial Fair Play", begint Jordania in gesprek met Omroep Gelderland, "maar op termijn is het heel goed voor het internationale voetbal. Ik ken de voorzitter van de UEFA, Michel Platini, heel goed en ben ervan overtuigd dat het voor alle clubs gaat gelden. Ook grote clubs worden dan niet ontzien. Dan worden wij er uiteindelijk ook beter van."

De Arnhemmers verkochten Wilfried Bony en Marco van Ginkel en trokken daar nog geen vervangers voor aan. Desondanks hoopt Vitesse donderdag de eerste stap naar de vierde voorronde van de Europa te zetten. Tegenstander is het Roemeense Petrolul Ploiesti, dat om 18.00 uur aftrapt.

"Het zal lastig worden, ik schat onze kansen op fifty-fifty", zegt Jordania. "Het Roemeense voetbal heeft een behoorlijk niveau. Ik heb vrienden in Moldavië die mij veel over deze tegenstander hebben verteld. Petrolul speelt met veel passie. Maar wij zijn ook steeds meer op de goede weg. Tegen Leverkusen verloren we weliswaar met 4-0, maar het was onze beste wedstrijd en we creëerden zelf ook heel wat kansen."

Er moet dan ook gepresteerd worden donderdag. "Ik eis niet van de trainer dat we de poulefase halen in de Europa League, maar de tijd is voorbij dat we tevreden moeten zijn dat we alleen de kwalificatieronde halen. Als we niet in de poulefase terecht komen, zijn we behoorlijk aangeslagen."
Geldt dat niet voor iedere club dan? Wat een gelul dan...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do aug 01, 2013 4:17 pm

Benieuwd naar Vitesse zometeen, beetje jammer dat ze zich in de underdog-positie manouvreren tegen Petrolul.

Overigens triest nieuws, er is vandaag een meegereisde Vitesse-supporter overleden... 47 jaar oud.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 01, 2013 4:27 pm

Voor Jordania geldt dat gelukkig niet:

http://www.ad.nl/ad/nl/1435/Vitesse/art ... aalt.dhtml

Nu nog spelers kopen die bij de ambities passen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 01, 2013 4:30 pm

Hoe hebben ze de vervanging van Bony en Van Ginkel eigenlijk geregeld? Intern? Ik heb niets vernomen over nieuwe spelers voor Vitesse al volg ik ze natuurlijk niet op de voet.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 01, 2013 4:33 pm

Dat stukje wat ik postte zegt heel wat anders dan het AD.
Ik neem toch aan dat ze dit moeten winnen over 2 potjes. Daarna maar hopen op een 'makkelijke' tegenstander.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do aug 01, 2013 4:35 pm

Is eigenlijk gewoon hetzelfde stukje, alleen het AD plaatst er een sensatietitel boven. :blush.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 01, 2013 4:37 pm

Zo bedoeldeik het ook eigenlijk. Een kop die niet dat zegt wat het artikel weergeeft.

Maar .... Come onnn vitesss... Zou mooi zijn als ze de poulefase kunnen halen

wimpey

Bericht door wimpey » do aug 01, 2013 6:26 pm

Marillion schreef:Hoe hebben ze de vervanging van Bony en Van Ginkel eigenlijk geregeld? Intern? Ik heb niets vernomen over nieuwe spelers voor Vitesse al volg ik ze natuurlijk niet op de voet.
Ik las vandaag dat Lucas Piazon naar de Tjempiun komt. Van Chelsea. Uiteraard.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do aug 01, 2013 6:40 pm

1-1. Van de Struik in eigen doel. Jordania mag het zich persooniljk aantrekken dat zo'n speler er überhaupt in staat. Hij zou toch voor goede spelers zorgen?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 01, 2013 7:02 pm

In ieder geval een uit doelpunt, dus moet goedkomen en ze weten nu waar hun zwaktes ligt en wat ze Chelsea moeten vragen voor versterkingen

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 01, 2013 11:45 pm

Thijs schreef:Overigens triest nieuws, er is vandaag een meegereisde Vitesse-supporter overleden... 47 jaar oud.
That's sad... nu heb ik vandaag niet verder gekeken dan nu.nl en vi.nl maar... what happened? (Je mag het misschien niet zeggen, maar overlijden bij een Europese uitwedstrijd van je club is toch wel sterven in het harnas. Nu zou ik het zelf liever niet bij de 1e van het seizoen doen en ook liever pas als ik minimaal 40 of 50 jaar ouder ben...)

Ondertussen scoort Bony tijdens zijn eerste wedstrijd voor Swansea meteen twee doelpunten in de Europa League tegen Malmö FF.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr aug 02, 2013 1:49 pm

Ah. Das een domme zet van de manager van Boner euh ik bedoel Bony. Een brief sturen aan GeenStijl (http://www.geenstijl.nl/archives/images ... ering.html) om de foto van z'n klabanus (http://tinypic.com/view.php?pic=dgo32w&s=6 klikken op eigen risico, NSFW) te verwijderen. Die gaan het nu juist meer leven inblazen :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 06, 2013 5:01 pm

Goh, Chelsea, had ik niet verwacht.
Vitesse huurt Chelsea-duo

Vitesse heeft opnieuw twee spelers gehuurd van Chelsea. De Chileen Cristian Cuevas (18) en de Braziliaan Lucas Piazon (19) spelen dit seizoen in de Gelredome. Cuevas is een linksback annex lihnkermiddenvelder. Hij kwam pas in juli naar de Londense club en speelde daar dan ook nog geen officieel duel. Piazon is aanvaller en werd afgelopen seizoen door Chelsea verhuurd aan het Spaanse Malaga
YNWA

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 06, 2013 5:05 pm

Ben erg benieuwd naar Piazon, werd in de <17 gezien als de nieuwe Kaka...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 06, 2013 6:38 pm

InnerHarbour schreef:Goh, Chelsea, had ik niet verwacht.
Vitesse huurt Chelsea-duo

Vitesse heeft opnieuw twee spelers gehuurd van Chelsea. De Chileen Cristian Cuevas (18) en de Braziliaan Lucas Piazon (19) spelen dit seizoen in de Gelredome. Cuevas is een linksback annex lihnkermiddenvelder. Hij kwam pas in juli naar de Londense club en speelde daar dan ook nog geen officieel duel. Piazon is aanvaller en werd afgelopen seizoen door Chelsea verhuurd aan het Spaanse Malaga
Ik dacht dat er maximaal 3 spelers van 1 club gehuurd mag worden.

Deze twee plus van aanholt en kakuta maakt vier.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 06, 2013 10:38 pm

Heb je dat niet aangekaart, ZsoG?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 06, 2013 10:43 pm

Die regel geldt volgens mij alleen voor clubs uit dezelfde competitie. Of uit hetzelfde land. Weet niet meer precies.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 06, 2013 10:46 pm

Jöhnk schreef:Die regel geldt volgens mij alleen voor clubs uit dezelfde competitie. Of uit hetzelfde land. Weet niet meer precies.
Hoeveel spelers van Feyenoord speelden in hetzelfde seizoen voor Excelsior? Af en toe weer voor Jong Feyenoord/Excelsior, dat mag blijkbaar wel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie