Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Ja, dat denk ik ook. Hij zal ritwinst plus de 2e plaats als doelstelling hebben. Het is maar 21 seconden naar Contador. Dat is speelbaar.
Nil volentibus arduum
Movistar houdt de kopgroep op rond de minuut. Blijkbaar wil ze ook graag nog een etappewinst.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mollema zit er redelijk bij, maar wel wat van achteren. Ten Dam is weg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Voigt gaat dit niet houden.
Nee, Mollema is ook weg.
Quintana kan ook niet aanvallen.
Quintana gaat Contador pakken.
Slim dat Mollema niet is meegegaan in het geweld van Froome en zijn eigen groepje heeft opgezocht. Daar rijdt hij redelijk gecontroleerd lijkt het. Dus alle kans op de zesde plaats. Zou knap zijn na zijn inzinking.
Quintana zit 21 seconden achter Contador in het algemeen klassement, Rodriguez staat op 47 seconden.
Contador valt dus bijna van het podium.
Contador valt dus bijna van het podium.
Quintana gaat de rit pakken na veel kopwerk van Rodriquez. Niet charmant, maar wel effectief.
Mooie zaterdagochtend in Medellin. Het is daar nu kwart over tien. Kunnen ze de hele dag feestvieren.
Aardige ontknoping vandaag. Quintana bekroond een mooie Tour met een ritzege en twee truien. Ook leuk dat het bergklassement weer eens naar een echt goede klimmer gaat in plaats van een avonturier.
Mollema heeft er denk ik echt het maximale uitgehaald. Mooie 6e plek. Jammer dat hij geen dagzege heeft kunnen pakken maar als ik zie hoe hij er bij loopt is hij echt op. Meer dan dit was niet haalbaar voor hem. Ten Dam toch ook gewoon netjes met de 13e plek. Zonde dat hij top 10 niet kon houden maar dit is ook een prestatie waar hij vooraf voor had getekend.
Ik heb overigens ook genoten van Voigt. Wéér in de aanval. Wat een karakter.
Mollema heeft er denk ik echt het maximale uitgehaald. Mooie 6e plek. Jammer dat hij geen dagzege heeft kunnen pakken maar als ik zie hoe hij er bij loopt is hij echt op. Meer dan dit was niet haalbaar voor hem. Ten Dam toch ook gewoon netjes met de 13e plek. Zonde dat hij top 10 niet kon houden maar dit is ook een prestatie waar hij vooraf voor had getekend.
Ik heb overigens ook genoten van Voigt. Wéér in de aanval. Wat een karakter.

Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Gaat nog leuk worden een massa sprint op de champs-elysees in schemerlicht. Dat kan natuurlijk makkelijk gigantisch fout gaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Als het echt gaat schemeren, willen ze toch wat minder rondjes om de Arc gaan rijden?Raymon schreef:Gaat nog leuk worden een massa sprint op de champs-elysees in schemerlicht. Dat kan natuurlijk makkelijk gigantisch fout gaan.
Ze rijden in de lichtstad, valt wel mee lijkt me.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ben bang dat het dan al te laat is hoor. Die sprint is al lastig genoeg met gewoon daglicht laat staan dat de omstandigheden minder zijn. En schemer kan heel verraderlijk zijn.Zeux schreef:Als het echt gaat schemeren, willen ze toch wat minder rondjes om de Arc gaan rijden?Raymon schreef:Gaat nog leuk worden een massa sprint op de champs-elysees in schemerlicht. Dat kan natuurlijk makkelijk gigantisch fout gaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dat was een deftige sprint van meneer Kittel.
Ik vond Cavendish erg slordig in de laatste meters. Hij verliest snelheid omdat hij z'n fiets alle kanten op smijt. Zal waarschijnlijk een ultieme krachtsinspanning zijn om er nog aan te komen maar meestal sprint hij meer efficiënt.

Ik vond Cavendish erg slordig in de laatste meters. Hij verliest snelheid omdat hij z'n fiets alle kanten op smijt. Zal waarschijnlijk een ultieme krachtsinspanning zijn om er nog aan te komen maar meestal sprint hij meer efficiënt.
Nil volentibus arduum
Hij moest ook van heel ver komen omdat zijn treintje even een ander spoorboekje koos... Maar man, wat was Kittel snel, dacht even dat hij te vroeg op kop kwam maar wat een macht!
Jeroen Blijlevens staat op de lijst
van renners die epo hebben gebruikt in
de Tour van 1998,melden Franse media.Op
die lijst,samengesteld door een Franse
senaatscommisie die de dopingaanpak in
het verleden onderzocht,staan tal van
grote namen uit de wielerhistorie.
Daarbij gaat het onder anderen om Marco
Pantani,die de Tour dat jaar won,en Jan
Ullrich (tweede).Ook Mario Cipollini,
Abraham Olano,Laurent Jalabert en Erik
Zabel zouden epo hebben gebruikt.Omdat
de verjaringstermijn is verstreken,
kunnen zij niet meer worden vervolgd.
Blijlevens is momenteel ploegleider bij
Belkin.De ploeg wacht met een reactie
tot de presentatie van het rapport.
De lijst met namen van renners waarvan
bekend is dat ze epo hebben gebruikt.
Jeroen Blijlevens - F.Sacchi (Ita)
J.Ullrich (Dui) - M.Serrano (Spa)
M.Pantani (Ita) - J.Heppner (Dui)
M.Cipollini (Ita) - A.Tafi (Ita)
E.Zabel (Dui) - U.Bölts (Dui)
A.Olano (Spa) - N.Minali (Ita)
L.Jalabert (Fra) - L.Desbiens (Fra)
J.Durand (Fra) - B.Hamburger (Den)
M.Beltran (Spa) - K.Livingstone (VS)
De lijst is nog incompleet.Bekend is
wel dat Bobby Julich,tweede in de Tour
van 1998,achter Ullrich en Pantani,niet
op de lijst voorkomt.Dat was volgens de
Franse krant Le Monde wel het geval
Blij met de punten ...
Haha, Belkin gaat een gesprek aan met Jeroen Blijlevens over het feit dat hij op deze lijst voorkomt. Wie gaat dat gesprek met hem voeren? Erik Dekker misschien?
Nil volentibus arduum
Niemand hier met een stevige after Tour de France dip...?
Ik ben van plan om morgen van Amsterdam naar Noordwijk te fietsen en eventueel meteen maar door naar Wateringen om toch nog ff wat leuke rondjes om de kerk te aanschouwen. Beetje afkicken van de Tour, alhoewel... de Vuelta begint alweer snel mét Mollema én Ten Dam!
Hoe flauw deze ook is, ik moest er toch wel eventjes om glimlachen.
Ik ben van plan om morgen van Amsterdam naar Noordwijk te fietsen en eventueel meteen maar door naar Wateringen om toch nog ff wat leuke rondjes om de kerk te aanschouwen. Beetje afkicken van de Tour, alhoewel... de Vuelta begint alweer snel mét Mollema én Ten Dam!
Hoe flauw deze ook is, ik moest er toch wel eventjes om glimlachen.

Mwah, ik krijg deze week het prijzengeld voor m'n derde plaats in de Tour de France-pool van m'n werk overgemaakt, dus ik heb nog geen dipje. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Van foto 16 had ik vorige week toch al uitgebreid de bewegende beelden gepost...? Een heerlijk filmpje met een prima uitgevoerde tackle! 

Cruijff schreef:Het was donderdagmiddag een compleet gekkenhuis op de berg, omdat honderdduizenden toeschouwers elk plekje op de berg bezet hielden. En tussen al die mensen zijn een heleboel mongolen die gaan meerennen met de rennen. Dit tot grote frustratie bij de renners. Toch zijn er ook toeschouwers die een helpende hand bieden. Of zoals in dit geval een helpende voet, want een meerennende toeschouwer werd getrakteerd op een mooie tackle.