Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » do jul 18, 2013 7:35 am

Het lijkt me niet dat Siem de Jong iemand in de weg loopt. We kunnen 'm zowel voorin als op het middenveld gebruiken, daarbij is het voor jonge spelers ook interessant om met hem te spelen en te trainen.

Ik zie ook nog niemand die al klaar is om zijn positie nu zo over te nemen. Laat de talenten die er aan komen zich maar een jaar ontwikkelen op de achtergrond.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 18, 2013 8:02 am

Eens :biggthumpup.gif: , daarom gaf ik pas geleden aan dat hij bij mij als laatste mag weggaan vd 3. Toby kunnen we opvangen. Eriksen is onze beste speler, maar we hebben talenten achter de hand die daar kunnen spelen (Andersen, Klaassen, (Serero), Lobotka?, ...). Siem is veel moeilijker te vervangen, want dan zul je anders moeten gaan spelen.

Kortom, laat Siem en Eriksen maar lekker blijven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 18, 2013 8:17 am

Als het idee is dat Siem zou moeten vertrekken omdat we anders niet kunnen "doorselecteren", lees dat de doorstroming van talenten stagneert, zijn we definitief verworden tot een opleidingsinstituut en niet meer dan dat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 18, 2013 8:22 am

Onder doorselecteren versta ik zwakke schakels vervangen door goede voetballers. Dus bijvoorbeeld: Blind out - Boilesen in. Maar Siem behoort tot onze beste spelers. We moeten met zijn allen hopen dat hij blijft.

Ben het trouwens niet met Ajaciedjuh eens. Eriksen is, mijns inziens, véél moeilijk te vervangen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 18, 2013 10:02 am

Ajaciedjuh schreef:Eens :biggthumpup.gif: , daarom gaf ik pas geleden aan dat hij bij mij als laatste mag weggaan vd 3. Toby kunnen we opvangen. Eriksen is onze beste speler, maar we hebben talenten achter de hand die daar kunnen spelen (Andersen, Klaassen, (Serero), Lobotka?, ...). Siem is veel moeilijker te vervangen, want dan zul je anders moeten gaan spelen.

Kortom, laat Siem en Eriksen maar lekker blijven.
Talenten achter Eriksen? Andersen speelt in 2012 elf minuten in Ajax 1, is hij de gedoodverfde opvolger? Ik hoop het, maar dan moet hij wel de kans krijgen. Serero werd na ruim 80 minuten op AT gedeletet, Lobotka heeft nog geen minuut in de competitie gespeeld, Klassen is een jaar geblesseerd geweest. Die opvolger staat niet klaar, maar natuurlijk kan een uit dat rijtje het wel zijn, maar dan moet hij spelen.

Siem is moeilijker te vervangen, want dan moet je anders gaan spelen? Waarom? Er zal misschien een rijtje op te noemen zijn van spelers die daar elf minuten hebben gespeeld, 88 minuten enz. Siem lijkt mij te vervangen en ja, als er twee spelers verdwijnen die specifieke kwaliteiten hebben, dan zal er iets veranderen, maar onze spelers zijn toch niet zo geprogrammeerd dat er geen enkele verandering mogelijk is? Hoe moet het dan als Siem geblesseerd raakt?
Als het idee is dat Siem zou moeten vertrekken omdat we anders niet kunnen "doorselecteren", lees dat de doorstroming van talenten stagneert, zijn we definitief verworden tot een opleidingsinstituut en niet meer dan dat.
Siem hoeft voor mij niet te vertrekken en opleidingsinstituut is Ajax al, mijn vrees is dat Ajax niet meer voor de top opleidt, want Ajax levert geen spelers meer aan Barcelona, RM, niveau-MU, Chelsea en Bayern, maar spelers worden uitgenodigd door Liverpool, Everton, Leverkussen, Norwich, Roma.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » do jul 18, 2013 10:59 am

Ik denk dat voor Siem het meeste op het spel staat, kwa deelname aan het WK.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » do jul 18, 2013 11:03 am

Zeux schreef:Ik denk dat voor Siem het meeste op het spel staat, kwa deelname aan het WK.
Siem de Jong: WK niet bepalend voor transfer
Dus ?.
Blij met de punten ...

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 18, 2013 11:30 am

Zal hij meegaan als iedereen fit is, ongeacht waar hij (soms) speelt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

ferry

Bericht door ferry » vr jul 19, 2013 10:30 pm

Siem blijft! (zegt ie nu)
De Jong: 'Transfer niet aan de orde'
print lees
19 juli 2013
Ajax won de laatste oefenwedstrijd in de voorbereiding vrijdag met 2-3 van Werder Bremen. In Meppen blikte Siem de Jong met een tevreden gevoel – met een gezonde dosis onvrede over de twee tegengoals in de slotfase – terug op Ajax’ oefenzege. De aanvoerder koppelde zijn terugblik aan een opvallend statement.
De Jong en het gros van zijn collega-Ajacieden maakten tegen Werder Bremen hun eerste negentig minuten. Het gevoel dat na het eerste complete optreden overheerst is positief. ,,Al begonnen we iets te langzaam. Het was even te traag. Daarna ging het al snel beter en kwamen we verdiend op een 0-1-voorsprong’’, blikt De Jong terug op het treffen met de Bremenaren. Over de hele wedstrijd genomen maakten de Ajacieden een geolied indruk. De arbeid uit de voorbereidingsweken wierp zijn vruchten duidelijk af. ,,In de slotfase werden we wel wat slordig. Al had dat ook met vermoeidheid te maken.’’

Naast sportieve arbeid was de traditionele voorbereidingsweek in De Lutte ook in ander opzicht vruchtbaar. ,,Ik heb besloten me volledig op Ajax te focussen’’, is De Jong openhartig in de tochtige catacomben van de MEP-Arena. ,,Ik heb de hele voorbereiding al een goed gevoel over de groep en over de staf. Ik heb het hier naar mijn zin. Ik zie niet in waarom ik nu weg zou moeten gaan.’’

Siem de Jong: ,,Ik heb besloten me volledig op Ajax te focussen’’ Siem de Jong: ,,Ik heb besloten me volledig op Ajax te focussen’’

,,Ik heb een groot deel van de persconferentie, gisteren in de binnentuin van De Bloemenbeek, staan meeluisteren. Het gaat alleen maar over Christian, Toby en Siem. Of we blijven of niet. Ik wil een signaal afgeven. Een transfer is voor mij niet aan de orde, het speelt niet. Het zou mooi zijn als deze groep bij elkaar blijft.’’

Heb je gesprekken met spelers gevoerd?

,,Ja, dat deed ik al in Oostenrijk. Onder andere op de kamer met Christian Eriksen. Gisteren, in De Lutte nog met Niklas Moisander en Christian Poulsen. Maar ook met Marc Overmars en de trainer. Ik heb gisteren tegen de trainer gezegd dat ze op me kunnen rekenen.’’

Desgevraagd toonde Frank de Boer zich content met het statement van De Jong. ,,Dit is een belangrijk signaal. Siem verwoordde precies wat ik zelf ook voel’’, reageerde de Ajax-trainer op de woorden van zijn aanvoerder. ,,Hij weet waar we mee bezig zijn en daar staat hij volledig achter. We hebben een fantastische groep. Ik zag hem na De Graafschap - Ajax al met Marc praten en zelf heb ik deze week met hem gezeten. Ik kan op hem rekenen komend seizoen. Dat hebben we gisteravond ook besproken. Voor hem is een transfer niet aan de orde en wij willen graag dat hij blijft.’’

Wat na de overwinning op Werder Bremen overblijft is duidelijkheid, helderheid. Het Ajax’ raamwerk staat; zo bleek een week voordat de strijd om de Johan Cruijff Schaal losbarst. Ajax en Siem de Jong zijn klaar voor het échte werk in weer een nieuw voetbalavontuur.
ajax.nl

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 10:37 pm

Wouw :ajaxscarf.gif: :biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 19, 2013 10:40 pm

Alleen het glas champagne ontbreekt nog.
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 19, 2013 10:44 pm

LucaS schreef:Alleen het glas champagne ontbreekt nog.
Siem zal toch geen Sneijder zijn. :blush.gif:

Nu Eriksen en Toby nog. Eriksen was in ieder geval ook bij de besprekingen. :ajaxscarf.gif:

999

Bericht door 999 » vr jul 19, 2013 10:47 pm

Er zal tot nu toe wel niks bijzonders langs gekomen zijn ...
Blij met de punten ...

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 19, 2013 10:52 pm

Ferry schreef:Siem blijft! (zegt ie nu)
De Jong: 'Transfer niet aan de orde'
print lees
19 juli 2013
Ajax won de laatste oefenwedstrijd in de voorbereiding vrijdag met 2-3 van Werder Bremen. In Meppen blikte Siem de Jong met een tevreden gevoel – met een gezonde dosis onvrede over de twee tegengoals in de slotfase – terug op Ajax’ oefenzege. De aanvoerder koppelde zijn terugblik aan een opvallend statement.
De Jong en het gros van zijn collega-Ajacieden maakten tegen Werder Bremen hun eerste negentig minuten. Het gevoel dat na het eerste complete optreden overheerst is positief. ,,Al begonnen we iets te langzaam. Het was even te traag. Daarna ging het al snel beter en kwamen we verdiend op een 0-1-voorsprong’’, blikt De Jong terug op het treffen met de Bremenaren. Over de hele wedstrijd genomen maakten de Ajacieden een geolied indruk. De arbeid uit de voorbereidingsweken wierp zijn vruchten duidelijk af. ,,In de slotfase werden we wel wat slordig. Al had dat ook met vermoeidheid te maken.’’

Naast sportieve arbeid was de traditionele voorbereidingsweek in De Lutte ook in ander opzicht vruchtbaar. ,,Ik heb besloten me volledig op Ajax te focussen’’, is De Jong openhartig in de tochtige catacomben van de MEP-Arena. ,,Ik heb de hele voorbereiding al een goed gevoel over de groep en over de staf. Ik heb het hier naar mijn zin. Ik zie niet in waarom ik nu weg zou moeten gaan.’’

Siem de Jong: ,,Ik heb besloten me volledig op Ajax te focussen’’ Siem de Jong: ,,Ik heb besloten me volledig op Ajax te focussen’’

,,Ik heb een groot deel van de persconferentie, gisteren in de binnentuin van De Bloemenbeek, staan meeluisteren. Het gaat alleen maar over Christian, Toby en Siem. Of we blijven of niet. Ik wil een signaal afgeven. Een transfer is voor mij niet aan de orde, het speelt niet. Het zou mooi zijn als deze groep bij elkaar blijft.’’

Heb je gesprekken met spelers gevoerd?

,,Ja, dat deed ik al in Oostenrijk. Onder andere op de kamer met Christian Eriksen. Gisteren, in De Lutte nog met Niklas Moisander en Christian Poulsen. Maar ook met Marc Overmars en de trainer. Ik heb gisteren tegen de trainer gezegd dat ze op me kunnen rekenen.’’

Desgevraagd toonde Frank de Boer zich content met het statement van De Jong. ,,Dit is een belangrijk signaal. Siem verwoordde precies wat ik zelf ook voel’’, reageerde de Ajax-trainer op de woorden van zijn aanvoerder. ,,Hij weet waar we mee bezig zijn en daar staat hij volledig achter. We hebben een fantastische groep. Ik zag hem na De Graafschap - Ajax al met Marc praten en zelf heb ik deze week met hem gezeten. Ik kan op hem rekenen komend seizoen. Dat hebben we gisteravond ook besproken. Voor hem is een transfer niet aan de orde en wij willen graag dat hij blijft.’’

Wat na de overwinning op Werder Bremen overblijft is duidelijkheid, helderheid. Het Ajax’ raamwerk staat; zo bleek een week voordat de strijd om de Johan Cruijff Schaal losbarst. Ajax en Siem de Jong zijn klaar voor het échte werk in weer een nieuw voetbalavontuur.
ajax.nl
Dat is een heleboel focus in ieder geval.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jul 19, 2013 11:31 pm

:smallgrin.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » za jul 20, 2013 8:19 am

Goede berichten!!! :onfire.gif:

Hopen dat hij Eriksen en Toby ook weet te overtuigen dat nog 1 seizoen Ajax helemaal geen kwaad kan. Voor de 4e keer op rij kampioen worden, de JC schaal en beker winnen en overwinteren in de CL. Vervolgens naar het WK en een mooie transfer maken, dat is het ideaalplaatje :ajaxscarf.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 20, 2013 9:06 am

+ de opvolgers de tijd geven

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 20, 2013 10:13 am

Fijn nieuws over onze Siem. Gaat hij ook verlengen of heeft hij nog een langer contract?
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jul 20, 2013 10:22 am

Hij heeft nu nog 2 jaar volgens mij.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

gaizka

Bericht door gaizka » za jul 20, 2013 11:09 am

Hij heeft idd nog 2 jaar contract.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 20, 2013 1:19 pm

Thx!
YNWA

Thom

Bericht door Thom » za jul 20, 2013 2:43 pm

Alleen de hzndtekening ontbreekt nog. Eerst zien dan geloven. of loopt zijn contract nog langer door dan 1 jaar?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 20, 2013 2:57 pm

Yep, 2 jaar.

Thom

Bericht door Thom » za jul 20, 2013 3:06 pm

pas echt blij en trors ben ik wanneer spelers nog 1 jaar hebben e toch bjjtekenen....
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 21, 2013 5:00 pm

Ik ben hier net zo blij mee, spelers die liever bij nog een jaar bij Ajax spelen om de prijzen ipv ergens in de marge voor meer geld.

Verwachten jullie dat er ooit nog een nieuwe 'mister Ajax' zal opstaan, een speler die zijn hele carrière bij Ajax blijft (ondanks buitenlandse interesse) omdat Ajax 'zijn club' is?

Plaats reactie