Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 17, 2013 11:48 pm

Froome hoopt dat etappe wordt ingekort bij regen: http://www.nu.nl/tour-de-france/3528833 ... dhuez.html
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo jul 17, 2013 11:58 pm

Ik ben het wel met Marillion eens dat Froome en anderen bij het presenteren van de route hadden moeten piepen. Vreest hij Contador? Quintana?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jul 18, 2013 7:02 am

Wanneer was de laatste keer trouwens dat de Tourwinnaar ook nog een andere trui wist te winnen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 18, 2013 7:25 am

Zeux schreef:Het is daar toch smal? Binnenbocht, buitenbocht, is daar dan nog sprake van als je op zo'n smal fietsje zit?
Op de meeste stukken van deze klim kun je als je bergop aan het rijden bent wel een stukje vooruit kijken. Dan zie je iemand wel aankomen. Als het echt heel smal en onoverzichtelijk is mag je er vanuit gaan dat iemand die aan het dalen is zich ook aanpast. Die weet immers ook dat er iemand van de andere kant zou kunnen komen en als je aan het dalen bent heb je weinig tijd en mogelijkheid om te corrigeren.

Op zo'n klim als de Sarenne is het rustig en als je iemand tegenkomt is dat doorgaans een geoefende fietser. Die weten die route te vinden. Het is wat dat betreft gevaarlijker op zo'n beroemde klim als Alp d'Huez. Daar gaan hele volksstammen ongetrainde en onervaren fietsers omhoog zodat ze op een verjaardag een stoer verhaal kunnen vertellen. Voor dat volk moet je oppassen want die schatten een bocht nog wel eens compleet verkeerd in. De andere variant is dat ze continu in de remmen hangen, hun velg oververhit raakt en ze daardoor een klapband krijgen. Het is op dat soort bergen regelmatig prijs met valpartijen (bv. ook op de Ventoux).
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 18, 2013 7:56 am

Als je niet kunt afdalen, moet je niet met de Tour mee doen. Zo extreem gevaarlijk is deze afdeling toch niet? Je moet op tijd remmen, maar dat moet je altijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » do jul 18, 2013 8:03 am

Marillion schreef:
Zeux schreef:Het is daar toch smal? Binnenbocht, buitenbocht, is daar dan nog sprake van als je op zo'n smal fietsje zit?
Op de meeste stukken van deze klim kun je als je bergop aan het rijden bent wel een stukje vooruit kijken. Dan zie je iemand wel aankomen. Als het echt heel smal en onoverzichtelijk is mag je er vanuit gaan dat iemand die aan het dalen is zich ook aanpast. Die weet immers ook dat er iemand van de andere kant zou kunnen komen en als je aan het dalen bent heb je weinig tijd en mogelijkheid om te corrigeren.

Op zo'n klim als de Sarenne is het rustig en als je iemand tegenkomt is dat doorgaans een geoefende fietser. Die weten die route te vinden. Het is wat dat betreft gevaarlijker op zo'n beroemde klim als Alp d'Huez. Daar gaan hele volksstammen ongetrainde en onervaren fietsers omhoog zodat ze op een verjaardag een stoer verhaal kunnen vertellen. Voor dat volk moet je oppassen want die schatten een bocht nog wel eens compleet verkeerd in. De andere variant is dat ze continu in de remmen hangen, hun velg oververhit raakt en ze daardoor een klapband krijgen. Het is op dat soort bergen regelmatig prijs met valpartijen (bv. ook op de Ventoux).
En auto's?

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 18, 2013 8:12 am

Jinne schreef:Wanneer was de laatste keer trouwens dat de Tourwinnaar ook nog een andere trui wist te winnen?
Zo zonder te Googlen denk ik Jan Ullrich in 1997. De gele trui en de witte trui.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 18, 2013 8:18 am

Weet je dat zeker? De witte trui is er wel een tijdje uit geweest, meen ik.

Wat betreft die afdaling: als Froome het zo gevaarlijk vindt gaat hij toch gewoon op wandeltempo naar beneden? Ik vind het trouwens veelzeggend dat ze er al een dag van tevoren over beginnen te zeuren. Dat verraadt ook dat het weer er vrij weinig mee te maken heeft.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 18, 2013 8:22 am

Zeux schreef:
Marillion schreef:

En auto's?
Die komen daar niet of nauwelijks. Pakken allemaal de doorgaande weg "buitenom".
Duke schreef:Als je niet kunt afdalen, moet je niet met de Tour mee doen. Zo extreem gevaarlijk is deze afdeling toch niet? Je moet op tijd remmen, maar dat moet je altijd.
Het is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Hoe harder je gaat en later je remt, hoe gevaarlijker het zal worden. Als je weet wat je doet, en dat is het geval bij alle profs dan kom je in principe gewoon beneden zonder schade hoor.

Froome moet gewoon zijn zenuwen in bedwang houden. Als hij denkt dat zijn tegenstanders te hard gaan moet hij ze wat ruimte geven. Hij heeft voorsprong genoeg en kan op de slotklim ook nog eens terugkeren. Ik snap wel dat hij voorzichtig is. Hij kan de Tour alleen op die manier verliezen. Maar zijn marge is ruim genoeg. Er is geen enkele reden om daar teveel risico te pakken.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 18, 2013 8:26 am

Ik maak me meer zorgen om het Oranje-circus dat de Alpe d'Huez inmiddels geworden is. Ik lees dat er een miljoen mensen verwacht worden, maar dat kan toch niet?
Politie neemt bezit van Alpe d'Huez
ALPE D'HUEZ -

Honderden politiemensen hebben donderdagochtend rond half negen alle strategische plekken op Alpe d'Huez in bezit genomen om de mensenmassa in bedwang te kunnen houden. „In elke bocht worden gendarmes geposteerd om toezicht te houden op het publiek”, zegt Wiger Gommers, die namens de Nederlandse politie de 800 Franse gendarmes op de berg assisteert.

Gommers houdt aan de voet van de berg in Bourg d'Oisans de mensenmassa, onder wie honderdduizenden Nederlanders, in de gaten. Zijn collega Marcel Ooms, die normaal werkt bij de politie in Tilburg, assisteert de Franse agenten bovenop de berg.

Alleen fietsers en voetgangers wordt nog toegestaan via de weg de alp op te gaan. Voor auto's is de weg sinds woensdagavond volledig afgesloten.

Voor de touretappe van donderdag, waarbij Alpe d'Huez tweemaal wordt beklommen, worden meer dan een miljoen mensen verwacht.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do jul 18, 2013 8:39 am

Schitterende beelden vanochtend op het journaal. :biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 18, 2013 8:43 am

Jöhnk schreef:Weet je dat zeker? De witte trui is er wel een tijdje uit geweest, meen ik.

(...)
Je hebt gelijk. In de jaren 90 was er wel een jongerenklassement, maar geen witte trui.
Ik heb het opgezocht, maar dan is het vrij recent. Alberto Contador in 2007 met geel en wit en Andy Schleck in 2010 met geel en wit, al was die gele trui hem niet omgehangen na de finish in Parijs.

Kan me van de laatste 20 jaar geen tourwinnaar herinneren met ook de groene of de bolletjestrui.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jul 18, 2013 8:44 am

beelzebub schreef:
Jinne schreef:Wanneer was de laatste keer trouwens dat de Tourwinnaar ook nog een andere trui wist te winnen?
Zo zonder te Googlen denk ik Jan Ullrich in 1997. De gele trui en de witte trui.
Is inderdaad juist. En exclusief de witte trui (want daar hoefde Jan natuurlijk niks extras voor te doen)?

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 18, 2013 8:49 am

Over truien gesproken, ik ben te jong voor deze (de lapjestrui): https://nl.wikipedia.org/wiki/Combinati ... _Frankrijk

Afbeelding

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jul 18, 2013 8:51 am

Je hebt Rooks toch nog wel meegemaakt in die trui?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jul 18, 2013 8:52 am

Meest recent dubbele trui die ik tegenkom is Hinault in 1979 (Geel+Groen).

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 18, 2013 8:54 am

Nee. Voetbal volg ik vanaf 87/88. Wielrennen pas sinds 1990. Toen ging ik naar de middelbare en mochten we alleen thuisblijven tijdens de vakantie en dus tv kijken etc... :ajaxsmiley.gif:

De jaren ervoor was ik bij mijn opa in de vakantie. Die keek alleen voetbal en cricket. Of ik ging buiten spelen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jul 18, 2013 9:00 am

Dus de laatste beste tropenjaren van het Nederlandse wielrennen heb je gemist.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 18, 2013 9:05 am

Als je het over de Tour hebt wel.
Heb Rooks wel 2e zien worden op het WK en Breukink nog een beetje tegensputteren tijdens de Tours begin jaren 90. :ajaxsmiley.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 18, 2013 9:45 am

En Froome maar zeuren dat ze Alpe d'huez 1x gaan beklimmen, die jankerd gaat het straks met de andere scheiterds nog voor mekaar krijgen ook. Oh ik hoop dat die afdaling er gewoon in blijft en dat Froome met zn doping porem als eerste het ravijn inschiet.

zeux

Bericht door zeux » do jul 18, 2013 11:50 am

Vergis ik mij of zitten Mollema en Ten Dam nu al niet meer bij Froome?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 18, 2013 12:08 pm

Klopt, maar de dopingmannen zijn helemaal stilgevallen. Er is nu een kopgroep weg met 2 minuten voorsprong.

zeux

Bericht door zeux » do jul 18, 2013 12:12 pm

Zou Froome steun aan het mobiliseren zijn in het peloton om de afdaling en tweede beklimming van de Alpe te boycotten?

Weer op de Alpe.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 18, 2013 12:29 pm

Gekkenhuis in bocht 7. Als dat maar goed gaat straks.

Afbeelding

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 18, 2013 12:53 pm

Dear Greenedge Bus, please can you park yourself under the finish line today, BEFORE we pass for the first time. Much appreciated. David

— David Millar (@millarmind) 18-07-2013, 10:32:29

:biggrin.gif:

Plaats reactie