Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Siem de Jong

Bericht door Lionel » wo apr 24, 2013 9:39 am

Borussia Dortmund raakt Mario Götze kwijt en zou met het geld dat binnenkomt wel eens kunnen aankloppen bij Ajax. Siem de Jong is één van de spelers die in gedachten wordt gehouden voor de zomer, wanneer het nieuwe elftal van Jürgen Klopp vorm moet krijgen. De Jong concurreert met meerdere spelers uit de Duitse en Zwitserse Bundesliga. De mogelijkheid ligt er ook dat Dortmund iemand uit de eigen jeugd promoveert naar het vlaggenschip
Voetbalzone
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 13, 2013 10:18 pm

Op AN een bericht dat Siem in beeld zou zijn bij Schalke als opvolger van Draxler mocht die laatste in de zomer worden verkocht. Bron van het bericht is VI.

Voor zowel Eriksen als De Jong dus belangstelling vanuit Duitsland. Ik denk dat beide in die competitie ook goed uit de voeten zouden kunnen. En met die Duitse finale straks op Wembley is inmiddels voor iedereen wel duidelijk dat het gewoon om één van de top competities van Europa gaat.

Ik hoop stiekem dat Siem nog een jaartje blijft.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mei 13, 2013 10:26 pm

Tegen beter weten in, neem ik aan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 13, 2013 10:39 pm

Jawel, maar ik kan het altijd proberen natuurlijk. Van de drie spelers die op de nominatie staan om te vertrekken zou ik De Jong het meeste missen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 14, 2013 7:43 am

Marillion schreef:Op AN een bericht dat Siem in beeld zou zijn bij Schalke als opvolger van Draxler mocht die laatste in de zomer worden verkocht. Bron van het bericht is VI.
Die Snor moet z'n huiswerk eens gaan doen. Nog geen week geleden heeft Draxler tot 2018 bijgetekend. :excited.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 14, 2013 8:47 am

Er zou een clausule in dat contract staan, geloof ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 13, 2013 8:20 am

Ajax hoopt op langer verblijf De Jong

Bij Ajax leeft de hoop dat aanvoerder Siem de Jong volgend seizoen nog in de Amsterdam ArenA actief zal zijn. De Jong liet na afloop van de kampioenswedstrijd tegen Willem II weten dat hij het na zes jaar tijd vond om eens over de grens te gaan kijken.

Nu de 24-jarige speler zich in Azië zo nadrukkelijk heeft gemanifesteerd bij het Nederlands elftal kan een onzeker avontuur bij een club in het buitenland de WK-kansen voor De Jong weleens ernstig schaden. De Jong scoorde als invaller tweemaal tegen Indonesië met het hoofd en startte tegen China in de basis.

Bij Ajax is De Jong gegarandeerd van een basisplaats en komt hij zeker tot de winterstop in actie in de Champions League, waarmee hij in beeld blijft bij bondscoach Louis van Gaal. Die liet weten dat hij top eredivisie hoger inschatte dan bijna alle andere competities en hij schaarde De Jong als belangrijke concurrent voor Rafael van der Vaart, waarbij De Jong volgens Van Gaal het voordeel heeft dat hij beter omschakelt (lees: beter terugverdedigt) dan de middenvelder van Hamburger SV.

Omdat De Jongs contract bij Ajax doorloopt tot medio 2015 hoeft de aanvoerder niet in de war te zitten dat hij door trainer Frank de Boer op de tribune wordt gezet. Het beleid van Ajax en De Boer is om spelers te passeren als hun contract afloopt en ze niet willen verlengen. Dit geldt bij de Nederlandse kampioen bijvoorbeeld wel voor Toby Alderweireld en Christian Eriksen.

De Jong heeft zichzelf na de Azië-trip nog niet uitgelaten over een langer verblijf bij Ajax, maar liet eerder ook weten dat een nieuw avontuur als voetballer bij hem moest passen en dat geld niet leidend zou zijn.

:eusa_pray.gif: En dan na het WK naar een mooie club in het buitenland.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jun 13, 2013 8:40 am

Dat zou heel goed voor Ajax zijn. Ondertussen is de aankoop voor Eriksen weer 1 jaar gewend en hebben de talenten Klaassen, Andersen hopelijk de stap gemaakt om volwaardig bij het eerste te horen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jun 13, 2013 8:57 am

Die blijft heus niet. De hele markt gaat op z'n kop en dat zal gevolgen hebben voor jongens als Eriksen en de Jong.

zeux

Bericht door zeux » do jun 13, 2013 9:50 am

Ik schat in dat De Jong hooguit een bijrol gaat krijgen in het buitenland. Het is zo ontzettend jammer dat er die trek naar het buitenland is. Voor jongens als De Jong is een Ajax met spelers die blijven - eventueel aangevuld met een aantal gerichte versterkingen - volgens mij veel interessanter. Zo'n ploeg wordt per jaar sterker, kan kwartfinale CL en finale EL halen. De Jong zou alles spelen, in Oranje een rol kunnen hebben, enzovoorts. Dan kan hij over een jaar of drie a vier alsnog naar het buitenland gaan en staat hij daar steviger in zijn schoenen, met veel meer ervaring. Maar ja, dat is allemaal 'sportief' en hij voetbalt uiteindelijk voor het geld, dus wil hij waarschijnlijk snel cashen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jun 13, 2013 9:55 am

Die drang naar het buitenland is deels financieel, maar ook deels 'change of scenery'. Ik bedoel, na 4 jaar Ajax ben je echt wel uitgekeken op RKC-uit.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jun 13, 2013 10:08 am

Peter schreef:Die blijft heus niet. De hele markt gaat op z'n kop en dat zal gevolgen hebben voor jongens als Eriksen en de Jong.
Misschien dat hij de ervaringen van z'n broertje nog meeneemt in z'n afwegingen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 13, 2013 10:10 am

Duke schreef:
Peter schreef:Die blijft heus niet. De hele markt gaat op z'n kop en dat zal gevolgen hebben voor jongens als Eriksen en de Jong.
Misschien dat hij de ervaringen van z'n broertje nog meeneemt in z'n afwegingen.
Die is echt alleen maar slechter geworden.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jun 18, 2013 10:36 am

Volgens Bild zou Siem op het lijstje staan bij BMG. Hij zou 8 miljoen euro kosten.

Voor 8 miljoen krijgen ze Siem natuurlijk nooit. En verhuren, zoals gesuggereerd in dat bericht, doen we hem al helemaal niet. :excited.gif:

We komen op dat lijstje ook andere (oude) bekenden tegen. :smallgrin.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 13, 2013 6:04 am

AD Sport: Siem twijfelt sterk. Wil naar een club net onder de top in Duitsland of Engeland. Van Gaal heeft aangegeven aan Siem dat hij moet blijven. Helaas geeft Siem zelf aan dat het WK niet leidend is.

Over bijtekenen: is mogelijk als er een bepaalde clausule in komt. Siem komt zelf met de opmerking 'ik moet misschien een datum stellen', maar wat te doen als de gedroomde club dan alsnog komt. Gelukkig ziet hij ook uitdagingen met 4 titels op rij en met dit team in de CL. FdB heeft hem tijdens de vakantie gebeld met het verzoek om te blijven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 13, 2013 8:46 am

Ajax zou met hem in gesprek moeten gaan.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za jul 13, 2013 10:06 am

Siem de Jong: WK niet bepalend voor transfer

De voorbereiding op het nieuwe seizoen is al in volle gang. Maar het is nog allerminst zeker of aanvoerder Siem de Jong daarin ook het shirt van Ajax zal dragen. Een transfer naar het buitenland lonkt nog steeds. "Maar het is geen straf om te blijven."

De Jong hinkt op twee gedachten. "Aan de ene kant liggen er bij Ajax nog uitdagingen genoeg", legt hij uit in het AD. "Zo is het nog nooit gebeurd dat een Ajacied viermaal op rij kampioen werd. Dat staat mooi hoor, in de boeken. Ook in de Champions League kunnen we een serieuzere rol van betekenis spelen. Ik denk dat we die zaken nu eerder op orde hebben."

Maar de middenvelder vindt ook dat hij er klaar voor is. "Ik ben verder in mijn ontwikkeling. Heb veel wedstrijden gespeeld. Ben aanvoerder geweest. Het is boeiend om op nieuwe plekken te komen. Een andere competitie, andere omgeving. Je merkt het als je bij het Nederlands elftal bent. Dan lijkt het alsof je net iets geconcentreerder bent. Ik ben bij Jan (Vertonghen) geweest in Engeland, en uiteraard bij mijn broer Luuk in Mönchengladbach. Dat zijn toch dingen die je een keer wilt meemaken."

Een transfer naar het buitenland betekent ook een grotere kans op minder speeltijd, iets wat bondscoach Van Gaal niet toejuicht. "Ik heb er niet met hem over gesproken. Hij vindt het beter dat ik bij Ajax blijf en misschien doe ik dat ook wel. Maar ik laat mijn beslissing niet afhangen van het WK. Mijn keuze zal altijd zijn om zo veel mogelijk te spelen. Natuurlijk heb je bij een transfer iets minder zekerheid. Maar ga je nee zeggen, omdat je denkt dat je op de bank komt? Het WK is niet bepalend voor mijn keuze."

ANP
Rtl nieuws

Lees je dat Wimpey ?...
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » za jul 13, 2013 10:18 am

Peer pressure.

In de kleedkamer niet het lulletje zijn dat nog in de bimbam-competitie speelt.

Met gezond (voetbal)verstand heeft het niet te maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 17, 2013 6:00 pm

AT5/AS
De Jong: 'Speel liever om kampioenschap'
Naast Toby Alderweireld en Christian Eriksen wordt De Jong met buitenlandse clubs in verband gebracht. De aanvoerder van Ajax geeft zelf tegenover de camera van AT5 aan dat hij twijfelt of de huidige geïnteresseerde clubs een stap vooruit zijn in zijn carrière.

'Er zijn wel clubs die mij via mijn zaakwaarnemer hebben benaderd. Uit Engeland en dat soort landen, maar ik weet niet of ik dit jaar die stap al moet maken', aldus De Jong. 'Of ik speel onderin in Engeland of in Nederland om het kampioenschap', zinspeelt De Jong op een langer verblijf.

De Jong kan ook bevestigen dat hoofdtrainer Frank de Boer graag ziet dat zijn aanvoerder in Amsterdam blijft. 'Het klopt dat Frank de Boer mij in de zomer heeft gebeld. Hij zei dat hij graag heeft dat ik nog een seizoen blijf.'
:biggthumpup.gif:

Interview: http://www.at5.nl/artikelen/107345/alde ... -rustig-af
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo jul 17, 2013 6:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 17, 2013 6:02 pm

Even schrikken dat er nieuws was in dit topic. Maar voorlopig dus nog geen slechte berichtgeving. Stiekem begin ik er een klein beetje op te rekenen dat De Jong komend seizoen nog gewoon Ajacied is.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 17, 2013 10:21 pm

Marillion schreef:Even schrikken dat er nieuws was in dit topic. Maar voorlopig dus nog geen slechte berichtgeving. Stiekem begin ik er een klein beetje op te rekenen dat De Jong komend seizoen nog gewoon Ajacied is.
Blijft de vraag of dat het beste voor Ajax is: kampioen worden zal, als nu de transfermarkt sluit, niet het probleem zijn, maar als alle spelers blijven, is er geen doorstroming. Wat met bijvoorbeeld Andersen die een jaar geleden is gekocht en die december 2012 elf minuten heeft meegedaan tegen Groningen. Voor hem weer zo'n seizoen? Ik heb niets tegen Siem de Jong, maar Ajax zou "doorselecteren", wat zo'n lelijk woord is dat het op http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=doorselecteren niet voorkomt en terecht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo jul 17, 2013 11:38 pm

Demosthenes schreef:Blijft de vraag of dat het beste voor Ajax is: kampioen worden zal, als nu de transfermarkt sluit, niet het probleem zijn, maar als alle spelers blijven, is er geen doorstroming. Wat met bijvoorbeeld Andersen die een jaar geleden is gekocht en die december 2012 elf minuten heeft meegedaan tegen Groningen. Voor hem weer zo'n seizoen? Ik heb niets tegen Siem de Jong, maar Ajax zou "doorselecteren", wat zo'n lelijk woord is dat het op http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=doorselecteren niet voorkomt en terecht.
Doorselecteren is prima, maar waarom Siem? Zeker niet onze minste speler. Bij doorselecteren zou ik dan de mindere spelers vervangen door betere zodat het gemiddelde niveau stijgt. Siem, Toby en Chris moeten we juist zien te houden, die zijn het probleem niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 17, 2013 11:58 pm

Een onderschatte eigenschap van Siem de Jong is dat die jongen altijd op de goede plaats staat bij standaardsituaties. Of dat nu bij corners of indirect genomen vrije trappen is en of de tegenstander Feyenoord, PSV of een CL deelnemer is, hij legt ze er erg makkelijk in door de lucht. Als Siem nu moet worden vervangen door een technische, maar kleinere speler die in de lucht heel wat minder is wordt dat wel een gemis.

Daarnaast is het ook weleens fijn als Ajax iemand aanvoerder maakt en dan niet 1 seizoen later meteen weer aan een buitenlandse club verkoopt. Siem, blijf gerust nog maar een jaartje hoor! :biggthumpup.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jul 18, 2013 12:03 am

Dubbel schreef:
Demosthenes schreef:Blijft de vraag of dat het beste voor Ajax is: kampioen worden zal, als nu de transfermarkt sluit, niet het probleem zijn, maar als alle spelers blijven, is er geen doorstroming. Wat met bijvoorbeeld Andersen die een jaar geleden is gekocht en die december 2012 elf minuten heeft meegedaan tegen Groningen. Voor hem weer zo'n seizoen? Ik heb niets tegen Siem de Jong, maar Ajax zou "doorselecteren", wat zo'n lelijk woord is dat het op http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=doorselecteren niet voorkomt en terecht.
Doorselecteren is prima, maar waarom Siem? Zeker niet onze minste speler. Bij doorselecteren zou ik dan de mindere spelers vervangen door betere zodat het gemiddelde niveau stijgt. Siem, Toby en Chris moeten we juist zien te houden, die zijn het probleem niet.
Siem hoeft voor mij niet weg, maar ik lees steeds dat FdB uitgaat van een transfer (of las dat), dat Eriksen, Alderweireld en De Jong steeds worden genoemd als het gaat om een vertrek, niet door mij, maar door beleidsbepalers, de Telegraaf enz. Voor de andere spelers van Ajax is geen enkele belangstelling, of ik lees het niet. Is Napoli al langs geweest voor Sana, AC voor Boerrigter, Chelsea voor Blind, PSG voor Moisander en Vermeer? De keuze van spelers en clubs is willekeurig.

"Doorselecteren" betekent dat anderen de plek innemen van de huidige spelers, maar zie jij een andere opstelling, en zonder Eriksen, Alderweireld en De Jong, als ze blijven?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jul 18, 2013 12:46 am

Demosthenes schreef:Siem hoeft voor mij niet weg, maar ik lees steeds dat FdB uitgaat van een transfer (of las dat), dat Eriksen, Alderweireld en De Jong steeds worden genoemd als het gaat om een vertrek, niet door mij, maar door beleidsbepalers, de Telegraaf enz. Voor de andere spelers van Ajax is geen enkele belangstelling, of ik lees het niet. Is Napoli al langs geweest voor Sana, AC voor Boerrigter, Chelsea voor Blind, PSG voor Moisander en Vermeer? De keuze van spelers en clubs is willekeurig.

"Doorselecteren" betekent dat anderen de plek innemen van de huidige spelers, maar zie jij een andere opstelling, en zonder Eriksen, Alderweireld en De Jong, als ze blijven?
Dat is wel een punt maar een bedrijfsmatig punt. Als elftal wil je toch simpelweg de mindere spelers vervangen door betere? Dat moet het doel zijn van doorselecteren; beter worden. Ajax vervangt sinds 73 noodgedwongen z'n beste spelers door mindere. That's how we got in this sh*t.

En in de loop van het seizoen krijg je sowieso al wel doorstroming. Wat goed is zal veel gaan spelen. Ik verwacht dat Frank zeker tot kerst veel gaat rouleren zodat de meesten regelmatig spelen.

Plaats reactie