Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 17, 2013 3:52 pm

Het ziet er inderdaad naar uit dat de podiumambities vandaag een stevige deuk gaan oplopen. Jammer maar niet geheel onverwacht. Hopelijk kan Mollema nog wat doen in het tweede gedeelte.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 17, 2013 3:54 pm

Mollema komt dichterbij in de afdaling.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 17, 2013 3:57 pm

Ik schakel nu net pas in, is Mollema gevallen of heeft ie pech gehad?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 17, 2013 4:12 pm

Mollema wordt zometeen gewoon ingehaald door Froome om de afgang compleet te maken.

Alexander

Bericht door Alexander » wo jul 17, 2013 4:12 pm

Nou, dat was de NL hype. Benen weer op de grond. Die gaan de komende dagen ook nog enorm veel tijd verliezen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 17, 2013 4:28 pm

Ah, daar hebben we Stadler en Waldorf weer!

Jammer dat Mollema geen stand heeft kunnen houden. Maar zowel hij als Ten Dam hebben op zichzelf voor hun doen echt geen slechte tijd gereden. De ambities voor het podium kunnen de kast in. Misschien nog kijken of er een rit uit te slepen valt in de komende drie ritten.

Peraud ligt vanavond niet lekker in z'n bedje. Wat een dag voor die gast.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 17, 2013 4:29 pm

Stadler en Waldorf zijn weer present. :hypocrite.gif: Marillion was me al net voor.

Mollema's tweede stuk was relatief beter. Zeker als ie niet weg gegleden was in die bocht (maar niet viel).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » wo jul 17, 2013 4:33 pm

Haha. Vind jij dat Belkin lekker opvallend heeft gereden? Ik zie die jongens alleen maar volgen en nooit initiatief nemen. Overigens wel knap hoor, dat ze even 2e en 5e hebben gestaan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 17, 2013 4:34 pm

Fietswissel maakt 't verschil. Al was die bij Froome zelfs niet vlekkeloos.

Mollema wordt nog wel ingehaald door Quintana en Rodriguez. Denk dat een rit ook een utopie is, want daar zijn de belangen te groot voor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 17, 2013 4:37 pm

Jinne schreef:Stadler en Waldorf zijn weer present. :hypocrite.gif: Marillion was me al net voor.

Mollema's tweede stuk was relatief beter. Zeker als ie niet weg gegleden was in die bocht (maar niet viel).
Gedeeltelijk eens. Het was een redelijke tijdrit, en met een elfde plek zak je zeker niet door het ijs, maar zo'n stuurfout op het laatste moment vind ik dan wel weer een aanfluiting.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 17, 2013 4:38 pm

Marillion schreef:Ah, daar hebben we Stadler en Waldorf weer!
Huh, ik zie Demo, 999 en Lucas anders niet op deze pagina posten hoor. :smallgrin.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 17, 2013 4:39 pm

Peter schreef: Denk dat een rit ook een utopie is, want daar zijn de belangen te groot voor.
Het zal van het koersverloop afhangen. De achterstand is wel groot genoeg om enigszins marge te kunnen krijgen in een vroege finale. Maar dan moet je er nog wel bij zitten en wat kunnen natuurlijk. Ach, we zien het wel. Voorlopig lijkt Mollema richting 5 of 6 te gaan en voor Ten Dam is top 10 haalbaar. Ik zou liever zien dat ze desnoods nog iets zakken en een mooie rit pakken. Maar je kan moeilijk zeggen dat ze het slecht hebben gedaan. Wat het klassement betreft had iedereen hier vooraf voor getekend.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo jul 17, 2013 8:00 pm

Ja toch een evenaring van Gesink z'n beste positie ;)

Op zich zijn de tijdverschillen nog redelijk klein als je lijkt wat ze de komende dagen nog voor de kiezen krijgen.
Ben alleen bang dat de tijdrit een afspiegeling is van de huidige krachtsverhoudingen.
Mollema z'n piek lag in de eerste week, na zeer sterk uit de hoogtestage te zijn gekomen. Saxo heeft echt toegewerkt naar deze derde week.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 17, 2013 8:09 pm

Ik zie de Belkinmannen eerder wegzakken dan dat ze nog potten gaan breken.

Ze zogen steeds vermoeider terwijl de rest van de concurrentie "moraal" heeft gekregen van de tijdrit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 17, 2013 8:24 pm

Ten Dam rijdt kindje aan bij crash in tijdrit

wo 17/07/2013 - 20:17 Het was niet het dagje van de Belkin-Nederlanders. Bauke Mollema viel na de tijdrit terug van twee naar vier en Laurens ten Dam zakte van de zesde naar de zevende plaats. Ten Dam kwam onderweg ten val en botste daarbij op een jongetje. "Hij is in orde, hoorde ik."

Het incident vond plaats in de laatste kilometers van de chronorit naar Chorges. "Ik miste een bocht naar links, vloog van mijn fiets en raakte een klein kind. Ik hoorde dat hij in orde is. Hopelijk klopt dat", zegt de 32-jarige Ten Dam.

Ik miste een bocht naar links, vloog van mijn fiets en raakte een klein kind. Ik hoorde dat hij in orde is. Hopelijk klopt dat

Ten Dams ploegleider Merijn Zeeman zei op zoek te gaan naar het jongetje. "Dan kunnen we hem een shirt geven."

Ten Dam weet waarom het misliep. "Ik nam risico's, want hoe vaak sta je zesde in de derde Tourweek? De ploegleider vond het mooi om te zien hoe ik ervoor ging en hoe ik indeelde, maar die ene gemiste bocht deed me de das om. Ik verloor er 30 seconden."

Ten Dam hield aan zijn val schaafwonden aan zijn knie en rug over.
www.sporza.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 17, 2013 8:26 pm

Hij hoorde wel erg veel. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

Bericht door zeux » wo jul 17, 2013 8:56 pm

Weet iemand de status van de wedstrijd van morgen?

Dit stond vanmiddag op NOS.nl:
De dubbele beklimming van de Alpe d'Huez in de Tour-etappe van donderdag staat op losse schroeven. Mocht het gaan onweren op de berg, zoals is voorspeld, dan overweegt de organisatie om de toch al gevaarlijke afdaling tussen de twee Huez-beklimmingen te schrappen.

In dat geval rijden de Tour-renners één keer de 'Nederlandse berg' op naar de finish.

Volgens verslaggever Gio Lippens wil de organisatie van de Tour de France geen enkel risico nemen. "Gisteren hoorden we een discussie bij mensen van de Franse tv en de organisatie hier. Als het gaat onweren donderdag zijn ze van plan om de afdaling van de Col de Sarenne te schrappen en dan zullen ze maar één keer de Alpe d'Huez op rijden."

Zeer slecht weer
Weerstations verwachten voor donderdag zeer slecht weer op de Alpe d'Huez. Tijdens de beklimmingen kan het regenen en onweren en op de top van de berg wordt windkracht 5 verwacht. Ook wordt er gewaarschuwd voor laaghangende bewolking in de tussenliggende afdaling.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 17, 2013 9:07 pm

Het zal wel een last minute call worden. Wat mij betreft moeten ze gewoon de oorspronkelijke etappe rijden of het moeten echt buitengewone omstandigheden zijn waardoor het onverantwoord zou worden. Kijk, dat routeschema is al maanden bekend. Iedereen weet hoe die etappe in elkaar steekt en dus ook dat die afdaling er in zit. Je weet van te voren ook dat het eventueel slecht weer kan zijn. Als je dan als renners of ploegleiding van mening bent dat het niet kan moet je op dat moment protesteren en niet de dag van te voren. Renners bepalen tijdens de koers zelf hoeveel risico ze wel of juist niet nemen. Dus tenzij het echt onverantwoord is gewoon rijden.

Overigens, als er hier mensen zijn die zelf wel eens op de fiets stappen in een omgeving als deze. Als je ooit bij Le Bourg d'Oisans gaat fietsen doe jezelf dan een plezier en rij de Col du Sarenne op zoals ze hem nu afdalen. Het is namelijk echt één van de mooiste beklimmingen in dat gebied. Vele malen mooier dan die beroemde Alp d'Huez.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo jul 17, 2013 9:48 pm

Is het net zo lang?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 17, 2013 10:17 pm

Zo uit m'n hoofd wel. Zal in ieder geval niet heel veel schelen. Je hebt er echt een prachtig uitzicht en bergop heb je natuurlijk veel minder last van het matige wegdek. Het is er ook veel rustiger. Echt een aanrader om te doen als je daar bent. De klim begint bij Lac du Chambon.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo jul 17, 2013 10:21 pm

Marillion schreef:Het is er ook veel rustiger.
Het lijkt me doodeng als er ieder moment een malloot om zo'n haarspeld kan komen scheuren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo jul 17, 2013 10:53 pm

Die zullen nooit uit de dode binnenbocht komen lijkt me

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 17, 2013 11:03 pm

Ik zou het zeer belachelijk vinden als ze de etappe gaan inkorten. Wanneer wordt dat dan bekend gemaakt gemaakt? Als ze dat doen ga ik er echt geen vrije middag tegenaan gooien.

zeux

Bericht door zeux » wo jul 17, 2013 11:37 pm

Het is daar toch smal? Binnenbocht, buitenbocht, is daar dan nog sprake van als je op zo'n smal fietsje zit?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo jul 17, 2013 11:47 pm

Filmpje van de afdaling:

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour- ... el___.html

Ik ben blij dat ik geen profwielrenner ben. :blush.gif: :excited.gif:

Plaats reactie