Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 13, 2013 11:57 am

Kijk maar naar Valverde gisteren. Materiaalpech op een slecht moment. Bijna terugkomen en dan meter voor meter je podiumkansen voor je neus weg zien rijden. Moest hij Nederlander zijn geweest dan was hij afgeslacht door het publiek. En die heeft er samen met zijn ploeg echt wel voor gereden hoor.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za jul 13, 2013 1:20 pm

Iniesta schreef:Zo zeker dat z'n vorige twee tours mislukten door een valpartij (!) en ziekte. Prestaties in grote rondes:
2010 Italië 12de: prima debuut
2011 Frankrijk 70ste (ziek)
2011 Spanje 4 de
2012 Frankrijk opgave
2012 Spanje 28ste

1 opgave erbij en je zit op hetzelfde gemiddelde.
Daarbij heeft Gesink ondanks zn opgaven inmiddels 4 top tien klasseringen.
Mollema wordt terecht geroemd om z'n attente rijden, hij wint tot dusverre duidelijk minder dan Gesink.

Lees dit niet als negatief over Mollema, ben groot fan. Hem nu echter als grote winnaar af te schilderen tov Gesink is gewoon feitelijk onjuist en slechts gebaseerd op uitstraling voor de tv.
Het ging niet over basale rennerskwaliteiten, maar over omgaan met valpartijen. Mijn indruk: Mollema stapt op en rijdt door als dat evrn mogrlijk is en doet er verder niet (zichtbaar) moeilijk over. Gesink lijkt meteen gedesillusioneerd.

Ik vind er wel een verschil in zitten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 13, 2013 2:44 pm

Die indruk heb ik ook wel eens. Al moet ik er wel een kanttekening bij plaatsen. De ene valpartij is de andere niet. De impact is niet altijd af te lezen aan de hand van zichtbare verwondingen.

Hoogerland ondertussen in een kansloze missie tussen kopgroep en peloton. Dit kost een heleboel kracht maar het brengt je echt nergens. Niet handig.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 13, 2013 2:57 pm

Denk je dat dit 100% kansloos is? Het gat is een krappe 2 minuten en Cunego is geen onaardige kompaan in een achtervolging. Zowel in een afdaling als wanneer het omhoog gaat is hij iemand waar je wel wat aan hebt. Als het bij die 18 koplopers even stil valt komen ze er misschien toch bij.
Zeux schreef:Het ging niet over basale rennerskwaliteiten, maar over omgaan met valpartijen. Mijn indruk: Mollema stapt op en rijdt door als dat evrn mogrlijk is en doet er verder niet (zichtbaar) moeilijk over. Gesink lijkt meteen gedesillusioneerd.

Ik vind er wel een verschil in zitten.
Wat Marillion aangeeft de ene valpartij is de andere niet (daarom petje af voor zowel Hoogerland als Poels hoe zij om zijn gegaan met hun zware verwondingen opgelopen in respectievelijk 2011 en 2012), maar rondom Gesink lijkt iets te hangen van 'Ik heb altijd pech en laat dan het koppie hangen.'

Ook als je kijkt wat er met zijn vader gebeurd is... De man deed vroeger nooit echt fanatiek aan sport, enthousiast geworden door het wielrennen van zijn zoon stapte pa ook op een racefiets. Vlak voor de Ronde van Lombardije (waar Robert Gesink écht vol zijn programma op had afgesteld) moest Gesink zich halsoverkop terugtrekken en als een speer naar Nederland naar het ziekenhuis waar zijn pa op de intensive care lag. Een ongeluk op de racefiets, 4 dagen later vader bleek aan de gevolgen van het ongeval te zijn overleden.

De familie Gesink lijkt dus nogal vaak te worden getroffen door misfortuin en als dingen tegenzitten, zijn de gevolgen direct groot.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 13, 2013 3:04 pm

Absoluut kansloos verhaal. Je zit met twee man tegen een veel grotere groep dus je moet een veel zwaardere inspanning leveren. En op dat aflopende stuk is het helemaal haast niet te doen. Met twee man ontwikkel je niet zo makkelijk snelheid zoals met zo'n groep. En als je er al bij komt lever je zoveel in dat je geen rol meer speelt in de finale.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jul 13, 2013 5:30 pm

Waarom heeft die Talansky zoveel tijd gekregen van de klassementsrenners?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 13, 2013 7:18 pm

Voor de top is 'ie geen bedreiging en, zeker met een zware slotweek voor de boeg, gaan de ploegen van renners uit de categorie daaronder niet hun ploeg laten uitwonen om een plaats uit de categorie 10 t/m 20 te verdedigen.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jul 13, 2013 7:34 pm

Marillion schreef:Die indruk heb ik ook wel eens. Al moet ik er wel een kanttekening bij plaatsen. De ene valpartij is de andere niet. De impact is niet altijd af te lezen aan de hand van zichtbare verwondingen.

Hoogerland ondertussen in een kansloze missie tussen kopgroep en peloton. Dit kost een heleboel kracht maar het brengt je echt nergens. Niet handig.
Koersinzicht is niet het sterkste punt van Johnny.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 13, 2013 8:04 pm

Klopt, maar dit was wel het toppunt. Hoe kun je er nu achteraan gaan als er zo'n gat tussenzit? Kost bakken met energie en de kans op succes is echt nul.

Ik hoorde net die gekke Gert Jacobs een prima tip geven. Laat zo'n Hoogerland nu gewoon achter Voigt aanrijden. Dan zit je op zeker een paar keer in de juiste kopgroep.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 14, 2013 5:18 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom heeft die Talansky zoveel tijd gekregen van de klassementsrenners?
Marillion schreef:Voor de top is 'ie geen bedreiging en, zeker met een zware slotweek voor de boeg, gaan de ploegen van renners uit de categorie daaronder niet hun ploeg laten uitwonen om een plaats uit de categorie 10 t/m 20 te verdedigen.
Ik houd niet van dit soort acties. Michael Boogerd was in 2006 behoorlijk boos op Floyd Landis. Boogerd vond dat Landis geen respect voor de gele trui toonde door een groepje met Oscar Pereiro Sio extreem veel voorsprong te gunnen. Landis gaf hierdoor de gele trui weg, die hij een paar dagen later weer terug kon pakken. Pereiro Sio wist dankzij de cadeau gegeven ontsnapping de 2e plaats te behouden, uiteindelijk genoeg om als Tourwinnaar in de boeken te komen omdat Landis werd gedeklasseerd.........................

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jul 14, 2013 7:20 am

Dit is toch echt niet te vergelijken. Het ging toen vlgns mij om meer dan twintig minuten. Wat je gisteren zag zie je elke tour. Boogerd is zelf ook weer eens terug de top 10 ingereden door in de laatste week in een dergelijke ontsnapping te zitten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 14, 2013 8:48 am

Dat was inderdaad een veel groter gat en het ging om het geel. Die Talansky staat nu niet eens in de top 10. Daar gaat Sky zich natuurlijk niet druk om maken. Die hebben hun handen al vol aan de laatste zware week waar directe concurrenten van Froome nog wat kunnen proberen.

Vandaag is het wel interessant om te zien wat er in de aanloop gebeurd. Zijn er nog top 5 renners die al in de aanloop wat gaan doen of rijden de klassementsrenners samen naar de voet. In dat laatste geval verwacht ik dat Froome zelf aanvalt en de tour definitief beslist.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jul 14, 2013 10:14 am

Marillion, weet jij hoe laat ze vanmiddag ongeveer - bij gemiddeld tijdschema - aan de klim beginnen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 14, 2013 10:23 am

Het is een lange rit dus dat maakt het iets lastiger in te schatten. Maar ik denk dat ze rond 16:30/16:45 aan de klim zullen beginnen. Het begint omhoog te lopen vanuit Bedoin, ze doen de klassieke variant. Even daarvoor vanuit Malaucene nog de Col de Madeleine (voor de duidelijkheid, das niet de bekende Madeleine). Dat zal een kwartiertje eerder zijn of zo.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jul 14, 2013 10:36 am

Thanks!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 14, 2013 1:03 pm

Mollema heeft voor deze Tour geen enkele bergrit verkend. Dit zal de eerste keer in zijn leven worden dat hij de Mont Ventoux op rijdt.

jabu

Bericht door jabu » zo jul 14, 2013 1:19 pm

Ik vraag mij af welke invloed Merijn Zeeman heeft op de andere verschijning van Belkin (Rabo) in de tour. Het plan met de waaiers van een paar dagen geleden heeft hij bv al maanden geleden bedacht.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 14, 2013 2:28 pm

Ze liggen aardig voor op schema, zo te zien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 14, 2013 2:39 pm

Hahaha die Sagan! :biggthumpup.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 14, 2013 2:42 pm

Er gebeurt niks.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 14, 2013 2:44 pm

In café in Luik. Laat het maar losbarsten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 14, 2013 2:48 pm

Het is duidelijk harder gegaan dan het schema dan ik heb gezien. Net terug van 3,5 uur trainen en ik kan gelijk aanschuiven voor de klim. Nou ja, laat het spektakel dan nu maar losbarsten. :onfire.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jul 14, 2013 2:53 pm

Mooi dat Quintana aanvalt.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 14, 2013 2:57 pm

Die Walen zeggen natuurlijk niets over de nl-ers. Ik zag Ten Dam, kan Mollema mee?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 14, 2013 2:57 pm

Als ze straks het bos uitkomen en het "maanlandschap" betreden neemt het stijgingspercentage iets af. Maar dan is de win ineens een factor om rekening mee te houden. Omdat het zo open is en het de enige hoge berg in de omgeving is kan het daar vreselijk hard waaien. Kan in een afdaling (hoeft vandaag dus niet) echt gevaarlijk zijn.

Quintana opent. Wie durft er nu? Ik verwacht nog altijd Froome als etappewinnaar.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie