Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Khraa

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » di jul 09, 2013 6:54 pm

Ik vond er niet zoveel aan de hand zijn. Cavendish trekt iets meer naar links dan Veelers naar rechts. Volgens mij gevalletje shit happens.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

elliquido

Bericht door elliquido » di jul 09, 2013 7:18 pm

Veelers gaat iets naar rechts, maar cav geeft hem overduidelijk een kwakje naar links. Veelers gaat natuurlijk niet zomaar met 60 naar de grond.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 09, 2013 7:19 pm

Khraa schreef:Ik vond er niet zoveel aan de hand zijn. Cavendish trekt iets meer naar links dan Veelers naar rechts. Volgens mij gevalletje shit happens.
Mee eens, een massasprint is niet ongevaarlijk en dit was een prima voorbeeld van die stelling. Maar straf voor Cavendish zou absoluut niet terecht zijn want het is geen bewuste actie richting Veelers.

Veelers geeft af en stuurt eerst licht naar links en dan licht naar rechts. Precies op dat moment probeert Cavendish de oversteek naar links te maken om te proberen om in het wiel te komen bij Greipel. Ze raken elkaar, het ziet er spectaculair uit, het is een gigantische klap, maar het is in mijn ogen geen onreglementaire actie.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 09, 2013 8:13 pm

Van boven lijkt het er toch veel op dat Cavendish met zijn schouder op zoek is naar Veelers.

http://nos.nl/video/527677-kittel-wint- ... ndish.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 09, 2013 8:27 pm

Hij stuurt naar links omdat hij probeert naar het wiel van Greipel te komen. Als Veelers niet naar rechts stuurt zal Cavendish hem niet raken. Dat hij in een fractie van een seconde zijn schouder gebruikt bij het contact is normaal. Vergeet niet dat het op zo'n moment tegen de 70km/u gaat. Dat zijn reflexen om jezelf te beschermen.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » di jul 09, 2013 8:48 pm

De meningen zijn verdeeld, ook bij de experts.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 10, 2013 10:01 am

Cavendish heeft door zijn grote mond de nodige tegenstanders. Dat proef ik bij sommige commentaren wel terug. Gisteren bijvoorbeeld Kenny van Hummel. Die heeft eens onderuit de zak gekregen van Cav en valt hem nu aan op zijn sprint van dinsdag. Als er nu iemand niets moet zeggen over wild sprinten dan is het wel Van Hummel.

Nou ja, shit happens. vandaag staan de mannen allemaal weer aan de start voor de tijdrit. Ik ben benieuwd hoe Mollema zich kan handhaven vandaag. Froome gaat een nieuwe tik uitdelen aan de concurrentie.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » wo jul 10, 2013 10:14 am

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 10, 2013 10:24 am

Dit zegt Eddy dan:
Planckaert is er niet helemaal van overtuigd dat Cavendish gedeclasseerd had moeten worden. "Dat is een moeilijke vraag. Had Kittel niet gewonnen, dan was het een ander geval. Maar de ploeg wint en Veelers heeft niks gebroken en kan voort. Won Kittel niet, kwam er wellicht een klacht. Dus declasseren hoefde niet echt, maar het was op het randje."
Als je niet wil declasseren is er wat mij betreft niets aan de hand. Dat hangt echt niet op de vraag wie er wint en wat de gevolgen zijn. De vraag is of iemand reglementair spurt of niet. En die klacht is er gewoon geweest en ongegrond verklaard door de jury.

Ik zag een reactie van Robbie McEwen, die ziet het ook als een "race accident".
What happened with @MarkCavendish & Veelers was an accident. Cav sprinting & Veelers looking down drifted right. Looks like Tom is ok #tough
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » wo jul 10, 2013 10:35 am

McEwen was natuurlijk ook een renner die wel van uitdelen wist.

Frank Hoste bijvoorbeeld vindt dat er wel sprake is van onregelementair sprinten:
'Voor mij ging Cavendish in de fout', meent Hoste. 'Het regelement is duidelijk en Cavendish week af van zijn lijn in de laatste 300 meter voor de meet. Dat zijn de regels en dus moet de Brit gedeclasseerd worden. De manier waarop Cavendish meteen even omkeek zegt voor mij genoeg. Hij wist dat hij iets verkeerd had gedaan. 'Cav' wilde absoluut in de slipstream van Greipel blijven en ging daarvoor over de schreef', aldus Hoste.
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 8_00651061

Maar goed, het is gebeurd, de jury heeft geoordeeld, over tot de orde van de dag.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 10, 2013 10:49 am

Ik heb het meerdere malen bekeken, maar boze opzet bij Cavendish is volgens mij niet hard te maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 10, 2013 11:07 am

Tja, hier kun je eindeloos over discussiëren. Laten we het erop houden dat Kittel fantastisch gesprint heeft! :biggthumpup.gif:

Lieuwe Westra vergooide gisteren wat krachten met zijn ontsnapping, vandaag moest hij ook nog eens als één van de allereerste van start in de tijdrit. Inmiddels is hij gefinisht in 39,06 minuten wat weliswaar exact een minuut sneller is dan de 40,06 van Albert Timmer... maar... wat deze tijd waard is? :confused.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 10, 2013 12:24 pm

Tjonge. Die Tony Martin weet met pas 68 renners gefinished de huidige nummer laatst al op 7 minuut 21 te rijden in 30 kilometer.
Al is er een goede kans dat de huidige nummer een en laatst hetzelfde blijven en de rest zich ertussen rijdt. :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door beelzebub op wo jul 10, 2013 12:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 10, 2013 12:26 pm

Dat is gelijk de winnaar. Hier gaat niemand overheen. Knap herstelt die Martin, aan het begin was hij door zijn valpartij behoorlijk gehavend.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » wo jul 10, 2013 12:41 pm

Kreeg Cavendish urine over zich heen?

wo 10/07/2013 - 12:41 Mark Cavendish zou tijdens zijn tijdrit letterlijk de pispaal van de Franse toeschouwers geweest zijn. Volgens zijn ploegmaat Jérôme Pineau zou hij de hele tijd beschimpt zijn en zelfs urine over zich heen gekregen hebben.

In de rit van gisteren viel de Nederlander Tom Veelers, ploegmaat van ritwinnaar Marcel Kittel, na een contact met Mark Cavendish. Meteen rees de vraag of de schuld voor de valpartij bij Cavendish lag dan wel bij Veelers of het gevolg was van een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Voor heel wat Franse toeschouwers langs de wegen van de tijdrit is Cavendish blijkbaar de schuldige, want de Brit van Omega Pharma-Quick Step zou tijdens zijn tijdrit de volle lading gekregen hebben. Zijn ploegmaat Jérôme Pineau zegt dat Cavendish de hele tijd uitgefloten en -gescholden is en zelfs urine over zich heen heeft gekregen.
www.sporza.be

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 10, 2013 4:05 pm

Mollema goed uit de starblokken. Bij het eerste controlepunt na 9,5km zit hij maar een paar tellen achter mannen als Contador en Porte.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 10, 2013 4:08 pm

In deze vorm moet hij Contador gewoon pakken vind ik. Zou jammer zijn als hij er net een stukje achter eindigt en stuivertje wisselt in het klassement.

Als gele trui drager ben je wel enorm in het voordeel tijdens een tijdrit. De hele tijd vlak voor je neus een motor in wiens slipstream je mee kunt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 10, 2013 4:15 pm

Bij het tweede meetpunt ligt hij 1 seconde voor op Contador. Erg goed hoor.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 10, 2013 4:21 pm

Froome duidelijk de snelste van de toppers, maar met de rest rijdt Mollema goed mee. Is ze nu dus nog net voor.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 10, 2013 4:29 pm

Keurige prestatie van Mollema en Ten Dam. Ik had op iets meer tijdverlies gerekend.

Froome is duidelijk te sterk voor de concurrentie. Op dit parcours gelijk op rijden met Martin is echt bizar goed. Die gaat z'n geel niet meer afstaan.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » wo jul 10, 2013 5:10 pm

Echt heel goed van de boys in green !!!
Tijd pakken op Contador en Valverde is echt knap.

Die alpenritten worden echt spektakel
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jul 10, 2013 5:12 pm

Marillion schreef:Keurige prestatie van Mollema en Ten Dam. Ik had op iets meer tijdverlies gerekend.

Froome is duidelijk te sterk voor de concurrentie. Op dit parcours gelijk op rijden met Martin is echt bizar goed. Die gaat z'n geel niet meer afstaan.

Bizar? Of verdacht?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 10, 2013 5:37 pm

Ach, maak er van wat je wil. Ik geloof sowieso niet in dopingvrije sport dus ik maak me er ook niet druk om.

Ik geniet gewoon van het geboden spektakel. Wat dat betreft is het erg jammer dat Froome er zo bovenuit steekt. Anders had je namelijk een geweldige strijd om het geel gehad.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo jul 10, 2013 6:49 pm

Wat was de laatste keer dat een renner met ruim drie minuten voorsprong de tweede helft in ging? Armstrong zal het gedaan hebben, Indurain, Hinault ook?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 10, 2013 6:57 pm

Ullrich 1997.

Plaats reactie