De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » do jun 27, 2013 9:46 pm

Yopi schreef:
Jabu schreef:Was je in een masochistische bui, Yopi?
Nee, ik ging met mijn jochie.

De Ajax Experience is vreselijk.
Heb je ook tegen je jochie gezegd hoe vreselijk je het vond of heb je je diplomatiek uitgelaten omdat je zijn Ajax enthousiasme neem ik aan toch liever aanwakkert dan tempert?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jun 27, 2013 9:52 pm

Ik heb me ingehouden. Wat denk je?

Ik weet niet wie die onzin bedacht heeft. :excited.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jun 28, 2013 10:04 am

Van der Aat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jun 28, 2013 10:21 am

Cruijff schreef:Als je weet wat voor fouten hij heeft gemaakt dan is professioneel geen topper een flink understatement. :smallgrin.gif:

De man heeft Ajax klauwen met geld gekost aan dubbel geboekte hotels of juist door dergelijke accommodaties vergeten te regelen. Om 4:25 uur in de nacht pas terugkeren uit Dortmund is slechts een klein topje van de ijsberg...
Is Endt degene die de tickets boekt en de bussen besteld? Ik mag toch aannemen dat daar een aparte afdeling voor is? Nou ja, het zal wel.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 28, 2013 10:37 am

GangstaRiB schreef:Is Endt degene die de tickets boekt en de bussen besteld? Ik mag toch aannemen dat daar een aparte afdeling voor is? Nou ja, het zal wel.
Aparte afdeling? Verschilt per voetbalclub. Vroeger moest de trainer dat ook allemaal regelen. Veel succes als je richting Litouwen of Moldavië mag...

...David Endt regelde dit soort hand en spandiensten al voor Ajax in de tijd dat ze maar op de goeie gok een accommodatie boekten. Nu is het simpeler, zeg je tegen 1 van de vele vrouwen die voor secretariële klussen rondlopen: "Suzanne, regel even een viersterren hotel in..."

Alleen wel een beetje lullig als je uiteindelijk niet alleen met Coronel, Slop en Van der Aat in een vijfsterren hotel gaat zitten, maar ook met de gehele selectie en begeleidingsstaf, het viersterrenhotel niet afbelt en vervolgens ook de door hen toegestuurde facturen mag gaan betalen...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jun 28, 2013 11:06 am

Endt is in ieder geval degene die als teammanager een boodschap voor ons heeft achtergelaten op de Trilogie dvd die ik vandaag van Ajax ontving...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 28, 2013 11:13 am

Nou dan heeft hij in ieder geval een mooi platform gekregen om afscheid van de supporters te nemen. :biggthumpup.gif:

Ziet er mooi uit trouwens he dat pakketje dat vandaag via de post kwam! Vind je niet Cees? Stijlvol mapje, strak boekje met handige informatie en een mooi vormgegeven dvd waarop je ziet hoe een doelpunt van Viktor Fischer gevierd wordt met het publiek in de Arena (en met Poulsen & Siem & Daley) !

:biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 28, 2013 4:53 pm

Spaan haalt uit naar Cruijff: 'Niet transparant'
Bron: Volkskrant

Danny Blind liet zich donderdag in gesprek met ELF kritisch uit over sommige mensen die momenteel werkzaam bij Ajax zijn en Henk Spaan vindt dat begrijpelijk. 'Blind is zeker geen zeur. Hij heeft niet buitengewoon veel verdiend bij Ajax', vertelt Spaan tegen de Volkskrant. 'Zijn frustratie is begrijpelijk: hij heeft niet gefaald en moet toch weg.'

'Bij David Endt, die weg moest als teammanager van Ajax, ging het net zo', meent Spaan. 'Er is een zekere mate van hardheid bij Ajax. Misschien is dat overal zo in het betaald voetbal en trekt de rest zich er niets van aan. Maar het gaat er bikkelhard aan toe.'

Of dat door Johan Cruijff komt? 'De fluwelen revolutie noemen ze dat. Nou, het is een snoeiharde revolutie', aldus Spaan. 'Het is niet transparant. Cruijff heeft geen officiële functie bij Ajax dus waar hij een hand in heeft, is onduidelijk. Dat is een erg prettige constructie. Voor hem. Voor ons blijft het gissen.'

:smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jun 28, 2013 5:02 pm

Lucas = Henk Spaan? :hypocrite.gif:
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jun 28, 2013 6:51 pm

Als er iemand is die door Ajax altijd netjes is behandelt dan is het wel Danny Blind... Steeds werd weer er een plekkie voor hem gezocht in de hoop dat iets zou aanslaan. Eens houd dat wel op nartuurlijk. Om dan nu te gaan zitten miepen, je moet maar durven.

999

Bericht door 999 » vr jun 28, 2013 7:23 pm

Tjesus, Prive is er niks bij ... Krijg er tranen van in mijn ogen .. :)
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » vr jun 28, 2013 7:49 pm

Dubbel schreef:Als er iemand is die door Ajax altijd netjes is behandelt dan is het wel Danny Blind... Steeds werd weer er een plekkie voor hem gezocht in de hoop dat iets zou aanslaan. Eens houd dat wel op nartuurlijk. Om dan nu te gaan zitten miepen, je moet maar durven.
Hij is natuurlijk wel tegen wil en dank trainer geworden, Cruijff zag hem helemaal zitten als trainer geloof ik, iets met topvoetballer en hersenhelften enzo, en dan heeft een andere trainer meteen een probleem met de media en het bestuur ook.

Dan lijkt het me normaal dat je daarna weer je oude of een vergelijkbare functie krijgt. Ik weet niet wanneer in welke mate hij beleid bepaalt heeft, maar een ster in aankopen doen was hij als trainer in ieder geval niet. Maar hij heeft een aantal verkopen wel heel erg goed gedaan, uitvoerend leek hij mij erg goed bezig.

Maar goed, daar gaat het allemaal niet om. Als je niet tot tranen toe geroerd bent als Cruijff af en toe wat roept vanuit die stad van zijn favoriete club en niet met de hakken klakt als de grote Wim Jonk wat zegt dan moet je opdonderen. Zoveel is al wel langer duidelijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 28, 2013 9:22 pm

Dit is wel het ultieme bewijs dat die Spaan gewoon zit te trollen. Het is volkomen logisch dat het geduld met Blind na al die jaren een keer op raakte. Zeker nadat hij meeging in de kamikaze actie van Ten Have.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jun 28, 2013 9:35 pm

Le T. schreef:Maar goed, daar gaat het allemaal niet om. Als je niet tot tranen toe geroerd bent als Cruijff af en toe wat roept vanuit die stad van zijn favoriete club en niet met de hakken klakt als de grote Wim Jonk wat zegt dan moet je opdonderen. Zoveel is al wel langer duidelijk.
Dat zou een kwalijke zaak zijn. Heb je daar meer informatie over?

Onderstaand reactie van Danny zegt me eerder dat hij de nieuwe koers niet zag zitten dan andersom.
Ze besloten te vertrekken omdat de komst van Louis van Gaal niet meer door gaat. Blind: 'Ik heb een hele duidelijke visie op de toekomst van Ajax. Deze sluit aan op de mogelijke komst van Van Gaal. Nu zijn komst niet meer aan de orde is, kan en wil ik zelf ook niet verder. Ik heb een jarenlang verleden bij Ajax, wat het extra moeilijk maakt om deze beslissing te nemen. Maar ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid.'

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jun 28, 2013 10:28 pm

Le T. schreef: Hij is natuurlijk wel tegen wil en dank trainer geworden, Cruijff zag hem helemaal zitten als trainer geloof ik, iets met topvoetballer en hersenhelften enzo, en dan heeft een andere trainer meteen een probleem met de media en het bestuur ook.
Huh? Van Gaal zette zwart op wit dat Danny trainer van Ajax zou worden op het moment dat Koe vertrok. En Danny beriep zich op die belofte, hij wilde juist per se trainer van Ajax worden.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jun 28, 2013 11:09 pm

Was het seizoen van de Feyenoord DVD! Priceless... :ajaxscarf.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 28, 2013 11:16 pm

Le T. schreef:
Dubbel schreef:Als er iemand is die door Ajax altijd netjes is behandelt dan is het wel Danny Blind... Steeds werd weer er een plekkie voor hem gezocht in de hoop dat iets zou aanslaan. Eens houd dat wel op nartuurlijk. Om dan nu te gaan zitten miepen, je moet maar durven.
Hij is natuurlijk wel tegen wil en dank trainer geworden, Cruijff zag hem helemaal zitten als trainer geloof ik, iets met topvoetballer en hersenhelften enzo, en dan heeft een andere trainer meteen een probleem met de media en het bestuur ook.
Nee, dat is pure onzin. Danny Blind moest van John Jaakke en consorten persé tijdens het seizoen nog trainer van Ajax worden omdat ze hem zo ontzettend representatief vonden. Over het representeren van de club hadden ze in die tijd nogal vreemde gedachten, onder andere een gouden 1 op de stropdas van het clubkostuum was onderdeel van de "officiële Ajax kledij".

Het duo Ruud Krol en Tonny Bruins Slot won al hun wedstrijden nadat ze het van Koeman overnamen, Blind moest beginnen in de week voor de kraker Ajax-PSV. Rinus Michels was net overleden, het eerbetoon was prachtig, kippenvel in de Arena, voor het eerst had ik voor de aftrap het gevoel "we staan al 1-0 voor!" Vervolgens eindigde de wedstrijd in... 0-4 voor PSV. 3 keer Van Bommel... De Ajacieden stonden als een stelletje tactisch zwakzinnigen op het veld.

Daarna ging het een tijd lang dramatisch onder Blind, het eind van het seizoen wel een goede reeks naar de 2e plaats. Een nieuw seizoen, dramatisch voetbal, zelden slechter gezien van Ajax en 24 achterstand op de kampioen... Dramatische periode.

Wat mij betreft had Ruud Krol als officiële hoofdcoach rustig het seizoen af mogen maken. Die man leek het op een bepaalde manier in de vingers te hebben. Krol is best een rare snuiter en als je hem een paar zinnen Engels hoort lullen vraag je af of er iemand is die het begrijpt. Maar op de een of andere manier slaat wat hij met een spelersgroep doet aan, want hij heeft nu zo'n 8 jaar later een waanzinnig mooi CV opgebouwd met jaar in jaar uit successen bij teams in behoorlijk gekke landen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 28, 2013 11:19 pm

Dubbel schreef:Was het seizoen van de Feyenoord DVD! Priceless... :ajaxscarf.gif:
Ja 7-2 over 2 wedstrijden en een jankende Dirk Kuijt. :ajaxsmiley.gif: DIE DVD KAN DOOR DE PLEE DIE DVD KAN DOOR DE PLEE

Dat was met de bekerfinale de afsluiting van het Blind tijdperk en maakte het lijden weer bijna helemaal de moeite waard. Dramatisch kut seizoen, slechts 4e, 2 competitienederlagen tegen die kakkerlakken die pijnlijk genoeg ook nog best terecht waren en daar brachten ze een dvd van uit. Wat werd dat hard gelogenstraft in de play-offs.

Gelukkig maar ook, stel dat Ajax het daar had verprutst dan waren de verhoudingen tussen Amsterdam en Rotterdam als voetbalhoofdstad een tikkie verschoven. In die jaren waren we op voetballend vlak bedroevend bezig, Ajax was een zielig hoopje faalhazen. Die het structureel aflegden tegen PSV en dan eindigden als nummer 2 of nog lager...

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 29, 2013 8:59 am

Le T. schreef: Hij is natuurlijk wel tegen wil en dank trainer geworden, Cruijff zag hem helemaal zitten als trainer geloof ik,
De standaard reflex...

Van Gaal wilde Blind als trainer. En Blind zou het volgens Blind wel effe beter gaan doen dan Koeman.

999

Bericht door 999 » wo jul 03, 2013 11:41 pm

Tjerk Smeets nieuwe teammanager Ajax

Tjerk Smeets is de nieuwe teammanager van Ajax. Hij volgt David Endt op, zo meldt de Amsterdamse club.

Afgelopen week werd al bekend dat Ajax voor Endt op zoek was naar een andere rol en Smeets een van de kandidaten was om hem op te volgen.

De 33-jarige Smeets, zoon van televisiepresentator Mart Smeets, komt over van de honkbalbond (KNBSB), waar hij de afgelopen jaren werkte als marketing manager en hitting coach.
In 2010 beëindigde ex-international Smeets zijn loopbaan als honkballer.
''Dit is een fantastische mogelijkheid bij een fantastische club'', reageeerde Smeets tegen NUsport over zijn overstap naar Ajax. ''Ik vind dit een mooie en belangrijke stap in een grote sport.''
Over de inhoud van zijn nieuwe rol: ''Ik moet zorgen dat het team ook buiten het veld een geoliede machine is.''

Endt

In welke rol Endt, die vijftien jaar teammanager was, verder gaat bij Ajax is nog niet duidelijk. Daarover gaat de club nog met hem in gesprek.
Woensdag werd eveneens bekend dat Ajax judoka Guillaume Elmont heeft benaderd om als movement-trainer aan de slag te gaan.
Door: NUsport
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do jul 04, 2013 9:13 pm

Ajax wil transfermarkt het liefst volledig boycotten

03-07-13 14:03 uur - Bron: Voetbal International

Als het aan de beleidsbepalers bij Ajax ligt, roert de club zich in de toekomst nauwelijks tot niet meer op de transfermarkt. Geheel volgens de 'wetten' van Johan Cruijff. 'Alles is erop gericht dat we elk jaar minder aankopen doen', zegt directeur voetbalzaken Marc Overmars.

De kans dat Ajax een transferzomer geheel zonder aankoop doorkomt is klein, nuanceert Overmars. 'Als het echt nodig is, zullen we ook de transfermarkt opgaan. Maar we streven naar een constante doorstroom van talenten.'

In de bovenbouw van de opleiding trok Ajax echter de nodige spelers aan. De Duitser Marvin Höner (18), de Slowaak Stanislav Lobotka (18), de Belg Nathan Leyder (16), de IJslander Magnus Karlsson (16, Reykjavik), de Nigeriaan Moses Daddy (18), de Tsjech Vaclav Cerny (15), Sam Hendriks (18, De Graafschap) en Anwar El-Ghazi (18, Sparta) kwamen of komen binnenkort naar Amsterdam.

Cruijff zei onlangs dat dit zijn oorsprong vindt in een 'gat in de opleiding', de mindere lichting A-junioren die opgevuld moet worden. Overmars: 'Met de individuele aanpak hopen we dit in de toekomst minder te hoeven doen. Maar het belangrijkste is dat de grootste talenten bij Ajax zitten, wáár ook vandaan.'
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 05, 2013 12:08 am

Dubbel schreef:Was het seizoen van de Feyenoord DVD! Priceless... :ajaxscarf.gif:
Mauro Rosales!
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jul 07, 2013 10:42 pm

Tjerk Smeets samen met zijn vader in een oude uitzending van Holland Sport:

http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... Sport.html

zeux

Bericht door zeux » ma jul 08, 2013 12:09 am

Yopi schreef:Tjerk Smeets samen met zijn vader in een oude uitzending van Holland Sport:

http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... Sport.html
Mooi.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Rooie

Bericht door Rooie » ma jul 08, 2013 12:56 pm

Interview met Jaap Stam in Oostenrijk:

https://www.ajax.nl/Ajax-TV/StamIk-wil- ... de-top.htm

Als ik zo op de beelden af ga, heeft hij erg veel plezier in de trainingen.

Plaats reactie