Bauke neemt als kopman de rol van Gesink dus moeiteloos over.Iniesta schreef:Dat was Bauke
Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wielrennen
De rol van 'koprolman' ja.
Daarvoor glijdt er ook 1 zijdelings erlangs.. Die had echt mazzelbrigade zuid schreef:Bauke neemt als kopman de rol van Gesink dus moeiteloos over.Iniesta schreef:Dat was Bauke
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Mooie finale.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hahaha, wat een geblunder van Dijkstra en Ducrot.
Gelukkig hadden ze het op de Belg wel door.
Ik hou van zijn schrijfstijl. Eerst bij NuSport, nu dagelijks voor het AD. Hopelijk wordt hij niet te salonfahig nu hij ook nog aanschuift bij De Mart.
Ga het niet elke dag posten, maar vooruit...
Ga het niet elke dag posten, maar vooruit...
De bus van GreenEdge heeft iedereen op achterstand gezet
Thijs Zonneveld
1-7-13 - 08:24 COLUMN
Klem zat ie. Als een veerboot in een badkuip. Als een bultrug op een zandbank. Als je duim in het oortje van je koffiekopje. De bus van de Australische GreenEdge-ploeg zat vast onder de finishboog en kon geen kant meer op. De chauffeur sloeg zijn handen voor zijn ogen. Hij kon niet geloven wat er zojuist gebeurd was.
Man, wat was hij blij.
Met ploegbussen is het net als douchen met een doorsnee voetbalteam: er wordt altijd - al dan niet stiekem - gekeken wie de grootste heeft. De reservekeeper probeert zijn jongeheer onder zijn onderste vetrol vandaan te toveren, Kleine Dickie staat zoals altijd met zijn guppie richting de muur en de rest maakt grappen over de enorme tampeloeris van Ruud. Ik heb ooit een ploeggenoot gehad met zo'n wanstaltig grote olifantenslurf dat we pinda's op de vloer van de kleedkamer strooiden.
Ik dwaal af.
Ploegbussen dus. Het kan zijn dat Sauna Diana enkele decennia terug de ploegbus in het peloton heeft geïntroduceerd, maar dat was meer een rijdende hoerenkast dan een vervoersmiddel. PDM kwam een slordige vijfentwintig jaar geleden in elk geval met een gelikte bus naar de koers en stak daarmee de rest van het peloton de ogen uit. Groen van jaloezie waren de andere ploegen. Een bus! Met van die grote stickers op de zijkant! Dat ze daar zelf niet aan gedacht hadden. De jaren erop kochten meer en meer ploegen er eentje. Van omgebouwde brandweerwagens tot oude stadsbussen waarvan de versnellingsbak op elke col ontplofte: zonder bus telde je niet meer mee.
In de Tour bestaan ploegen zonder bus inmiddels niet meer. Het gaat tegenwoordig om hoe groot ie is, en wat ie allemaal kan. Alleen maar rijden is allang niet cool meer; de meeste ploegbussen zijn de afgelopen jaren veranderd in rijdende paleisjes met zelfmasserende stoelen, geblindeerde ramen en Italiaanse espressomachines. In de douches staan twaalf verschillende shampootjes, de tv's zijn supermega-hyper-HD en de kotszakjes zijn gemaakt van handgeweven Zuid-Kantonese zijde. Het is een ratrace: je moet mee, want voor je het weet zien de renners bij een andere ploeg een mooiere bus en dan sta je met 3-0 achter nog voordat het startschot geklonken heeft.
Bij Katusha hebben ze een soort Thunderbirds-bus met uitschuifbare delen zodat ie nog groter lijkt. Als het gevaarte eenmaal geparkeerd is wordt de boel met allerlei futuristische bliepjes en geluidjes uitgevouwen tot een soort Kremlin, inclusief een dakterras en een wodkabar met daarin fauteuils bekleed met wit kalfsleer. Het zou me niet verbazen als er ook ergens een raketinstallatie in verborgen zit.
Buschauffeurs en ploegen pochen het hele jaar door met hun speeltje en kijken vanuit hun ooghoeken naar de concurrentie. Maar sinds de openingsetappe van deze Tour is de strijd wie de grootste heeft definitief beslist. De bus van GreenEdge was de enige die vast kwam te zitten onder de finishboog en zette daarmee alle concurrenten op een onoverbrugbare achterstand. GreenEdge kreeg een boete van 2000 Zwitserse Francs.
Die werd met een grote glimlach betaald.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik lees zijn columns ook altijd graag 

Thijs is al diverse keren bij Mart aan tafel geweest, een jaar of 4 voor de eerste kaar. Hij lijkt er niet door te zijn veranderd.beelzebub schreef:Ik hou van zijn schrijfstijl. Eerst bij NuSport, nu dagelijks voor het AD. Hopelijk wordt hij niet te salonfahig nu hij ook nog aanschuift bij De Mart.
Gesink verliest vandaag ruim 8 minuten... In een simpele etappe. Dat belooft veel.
Gesink? Wie is dat? 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Deze jongen is echt ongeschikt voor topsport.
http://nos.nl/video/524666-gesink-na-derde-etappe.html
http://nos.nl/video/524666-gesink-na-derde-etappe.html
Ik hoop dat hij zich gespaard heeft voor de ploegentijdrit.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik hoop dat hij Mollema kan bijstaan in de bergen. Als Mollema het dan waarmaakt natuurlijk...Khraa schreef:Ik hoop dat hij zich gespaard heeft voor de ploegentijdrit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Net Gesink gezien en gehoord. Het is een nog grotere droeftoeter dan ik dacht.
Iemand net naar de avondetappe gekeken? Ik vind die Walsh een eng en fanatiek mannetje, maar hij maakte wel gehakt van Mart en de zijnen. Wat opvalt aan de Nederlandse sportjournalistiek, is dat het niet zoveel op heeft met feiten.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja bizar he. Die Edwin Winkels komt dan nog even tussendoor met 'ja ik was er als journalist al een 10 jaar eerder bij dan jij', maar zelfs dat bleek feitelijk onjuist haha.Jöhnk schreef:Iemand net naar de avondetappe gekeken? Ik vind die Walsh een eng en fanatiek mannetje, maar hij maakte wel gehakt van Mart en de zijnen. Wat opvalt aan de Nederlandse sportjournalistiek, is dat het niet zoveel op heeft met feiten.
Mart en co zijn jaren (bewust) naief geweest.
Ja, wel leuke televisie omdat het precies het verschil laat zien in benadering. Afgelopen weekend zat ik in Italië dus ik had Bert Wagendorp niet gezien. Maar die geeft zo'n Walsh dus zelfs nú nog een draai om zijn oren. En dan vervolgens niet in de uitzending komen als Walsh aanwezig is. Wees dan een vent en geef minimaal telefonisch toelichting op je verhaal. Of plan een ander moment waarop beide aanwezig kunnen zijn.
Ik snap overigens op zichzelf wel dat het moeilijk kan zijn om bewijzen op tafel te krijgen. Dat is compleet ander werk dan het relatief luchtige verslag van een sportwedstrijd. Maar heb dan tenminste wel waardering voor het werk van iemand die wél dat werk uitvoert en er tegen alle stromen in nog aan heeft vastgehouden ook. Zo'n Walsh heeft het niet makkelijk gehad.
Ik snap overigens op zichzelf wel dat het moeilijk kan zijn om bewijzen op tafel te krijgen. Dat is compleet ander werk dan het relatief luchtige verslag van een sportwedstrijd. Maar heb dan tenminste wel waardering voor het werk van iemand die wél dat werk uitvoert en er tegen alle stromen in nog aan heeft vastgehouden ook. Zo'n Walsh heeft het niet makkelijk gehad.
Nil volentibus arduum
Vang ik net een flits op de van de kopgroep, zie ik een idioot met arm en beenstukken rijden.
Ok, ik werk thuis en had m'n bril niet op. Blijkt het Kevin Reza te zijn. Ik heb ze niet zo vaak in de tour gezien, zwarte renners.
Nog wat mooie shots van een wielerkoers in Afrika: http://vimeo.com/67894909
Ok, ik werk thuis en had m'n bril niet op. Blijkt het Kevin Reza te zijn. Ik heb ze niet zo vaak in de tour gezien, zwarte renners.
Nog wat mooie shots van een wielerkoers in Afrika: http://vimeo.com/67894909
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Is het jullie opgevallen dat er gisteren niemand van Belkin gevallen is?
Dat in tegenstelling tot bv Van den Broeck, Hesjedal en Zubeldia.

Salvador Dali
Salvador Dali
Van den Broeck heeft inmiddels opgegeven. Hesjedal viel in de eerste etappe, alleen werd gisteren duidelijk dat Hesjedal een klein breukje in zijn rib heeft opgelopen.Duke schreef:Is het jullie opgevallen dat er gisteren niemand van Belkin gevallen is?![]()
NOS tafelgast Henk Lubberding is nogal over schreef gegaan op de radio:
Hier is het fragment te horen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2170 ... ..___.html
Een andere NOS tafelgast, Thijs Zonneveld (waarvan je zou verwachten dat hij een toontje lager zong nadat hij geheel tegen de feiten in verkondigde dat Walsh een rechtszaak over zijn boek zou hebben verloren) geeft Walsh nog een trap na middels een hate column:
En dan verwijt hij Walsh dat hij een karikatuur maakt van wielerverslaggeving.
Wat een flutcolumn. Onder het motto: ik heb het laatste woord, dus ik win.
Het wordt echt tijd voor een nieuwe wind bij de wielrenafdeling van de NOS.
Bron: http://www.ad.nlNOS tikt Lubberding op vingers na uitspraak over 'negertje'
Tijdens zijn dagelijkse analyse van de Touretappe in Langs de Lijn heeft oud-wielrenner Henk Lubberding zich op z'n zachtst gezegd nogal onhandig uitgelaten over Kévin Reza. De Franse renner met Guadeloupse roots reed gisteren lange tijd in de kopgroep. Lubberding verbaasde zich nogal over de huidskleur van de coureur.
Lubberding zei het volgende op de radio: 'Die renner die vandaag voorop reed. Dat negertje. Nou ja, negertjé, hij was wel heel donker. Dus ik noem dat maar een neger. Het is al verbazingwekkend dat die op een fiets kunnen rijden. Dat hebben wij al jaren moeten missen in het peloton. Ik vind het mooi dat kleurlingen in het profpeloton aanwezig kunnen zijn. Dat valt dan op.'
Een woordvoerster van de NOS liet donderdag weten dat de hoofdredacteur NOS Sport, Maarten Nooter, achter Lubberding staat en dat hij zich 'alleen wat ongelukkig had uitgedrukt, terwijl hij juist een positieve boodschap wilde brengen'. Lubberding blijft dan ook te horen in Langs de Lijn.
Hier is het fragment te horen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2170 ... ..___.html
Een andere NOS tafelgast, Thijs Zonneveld (waarvan je zou verwachten dat hij een toontje lager zong nadat hij geheel tegen de feiten in verkondigde dat Walsh een rechtszaak over zijn boek zou hebben verloren) geeft Walsh nog een trap na middels een hate column:
Bron: http://www.ad.nlDopingjager Walsh vindt dat hij heeft gewonnen, ik niet
Door: Thijs Zonneveld
De afgelopen dagen krijg ik hoe langer hoe meer het idee dat de grootste vedette van deze Tour een Ier van 58 is. Journalist David Walsh is Frankrijk binnengereden op een zelfgebouwde praalwagen en hij rijdt nu ererondjes door het land, onderwijl wuivend naar zijn groeiende schare volgelingen. Hij heeft gewonnen, vindt hij.
Ik niet.
Zelfs áls het al een overwinning was om Lance Armstrong te ontmaskeren, dan was het zeker niet de zijne. Walsh heeft als één van de weinigen geprobeerd om serieus onderzoek te doen naar het dopinggebruik van Armstrong (en daarvoor is hij te prijzen), maar veel verder dan enkele verklaringen van horen zeggen is hij niet gekomen.
Zijn bewijs viel bijvoorbeeld in het niet bij het verhaal dat L'Équipe in 2005 presenteerde over positieve urinestalen in de Tour van 1999. Armstrong is niet ten val gebracht door Walsh; dat is gebeurd door de Amerikaanse justitie. Dat Walsh nu rondparadeert alsof hij zeven Tours heeft gewonnen en een boek schrijft dat 'Mijn jacht op Lance Armstrong' heet zegt veel over zijn ego, en over de frustratie die hij over heeft gehouden aan de jaren waarin hij joeg op de waarheid.
Verder is het allerminst geloofwaardig dat hij de afgelopen maanden Fabian Cancellara zonder bewijs in verband bracht met dopinggebruik en na acht weken 'embedded' bij Team Sky verklaarde dat er géén sprake is van structureel dopinggebruik.
Maar dat ik het niet eens ben met de manier van werken van Walsh wil niet zeggen dat ik andere journalisten verdedig. Integendeel. Ik praat niet goed dat Walsh werd uitgekotst door zijn toenmalige collega's. Iemand die peurt in de stront hoeft niet ook nog eens een extra bak stront over zich heen te krijgen.
Ik praat evenmin goed dat sommige journalisten zich te makkelijk door Armstrong lieten inpalmen, Mart Smeets incluis. Wie een amicale band opbouwt met Armstrong en boekjes over hem schrijft moet niet raar opkijken dat hij ook wankelt als The Boss van zijn sokkel wordt getrokken.
Maar verslag doen van doping in de sport is geen kwestie van kiezen tussen hard roepen dat iemand aan de dope zit of je kop in het zand steken. Walsh maakt een karikatuur van verslaggeving over doping (ik ben goed, zij zijn fout), maar zo werkt het niet. Er zijn goede journalisten, er zijn slechte journalisten, er zijn goede journalisten die slechte dingen doen en er zijn slechte journalisten die goede dingen doen.
Net als in alle andere beroepstakken. Er is geen zwart of wit: er zijn slechts verschillende tinten grijs. Maar die boodschap is niet sexy, en niet mediageniek. Bij dopingzaken, of het nu gaat over de affaire zelf of de manier waarop er over wordt bericht, is er geen ruimte voor nuance.
Walsh is een fundamentalist, en daarom krijgt hij veel aandacht. Fundamentalisten zijn handig: dan hoeven we niet teveel na te denken over wat ze bedoelen. Bij Knevel & Van den Brink zitten niet voor niets ook iedere week haatimams tegenover bijbelhooligans.
Vrees niet: deze column is de laatste die ik over Walsh & co schrijf. Ik ben er klaar mee om het te hebben over wat journalisten zeggen over wat andere journalisten gezegd hebben over wat weer andere journalisten zeggen.
Er schijnt ook nog een wielerkoers bezig te zijn
En dan verwijt hij Walsh dat hij een karikatuur maakt van wielerverslaggeving.

Het wordt echt tijd voor een nieuwe wind bij de wielrenafdeling van de NOS.
Hier heeft hij wel een punt.Verder is het allerminst geloofwaardig dat hij de afgelopen maanden Fabian Cancellara zonder bewijs in verband bracht met dopinggebruik en na acht weken 'embedded' bij Team Sky verklaarde dat er géén sprake is van structureel dopinggebruik.
Salvador Dali
Salvador Dali
Tja, toevallig zapte ik gisteren binnen bij Tour-de-jour van RTL7.En dan zakt toch echt je broek af als daar wielrenners en journalisten elkaar schouderklopjes zitten te geven hoe goed ze wel niet met het hele dopinggebruik zijn omgegaan.
Vooral hoe zo'n Rick Nieman Boogerd zit te prijzen w.b. zijn doping schandaal en hoe Gert Jacobs daarna nog effe Boogerd op een voetstuk zet is genant om te zien ...
Echt spijt hebben de heren wielrenners niet van hun daden, en dat zie je jammer genoeg in elk interview ( of het nu Boogerd is, of Armstrong ) terug ..
Vooral hoe zo'n Rick Nieman Boogerd zit te prijzen w.b. zijn doping schandaal en hoe Gert Jacobs daarna nog effe Boogerd op een voetstuk zet is genant om te zien ...
Echt spijt hebben de heren wielrenners niet van hun daden, en dat zie je jammer genoeg in elk interview ( of het nu Boogerd is, of Armstrong ) terug ..
Blij met de punten ...
De T.BOM ONDER RADIOSHACK
Andy Schleck hoort op cruciaal moment in Tour dat broer Frank is ontslagen
MONTPELLIER – Een slechter moment om Frank Schleck te ontslaan was eigenlijk niet te bedenken. Broer Andy vertrok met vraagtekens over zijn vorm naar de Tour de France, maar reed de eerste week rond als een jonge hond. Soeverein staat hij, binnen de dertig seconden, tussen alle klassementsrenners. De bom die zijn ploeg RadioShack Leopard Trek gisteren in huize Schleck deed ontploffen, zal met de Pyreneeën in aantocht zorgen voor een familiedrama. „Dit is een complete verrassing”, verklaarde Frank gisteravond aan de Luxemburgse televisie.
Het duo Frank en Andy is onafscheidelijk, heeft dagelijks contact en deelt lief en leed met elkaar. Andy liet voor de Tour nog aan Telesport in duidelijke bewoordingen weten: „Het is absoluut ondenkbaar dat ik zonder Frank in een ploeg rijdt. Juist in het jaar dat we kenden met alle problemen van dien, is nog meer gebleken hoe afhankelijk we van elkaar zijn. Wij maken elkaar alleen maar sterker.”
Het jaar 2012 was een gitzwarte bladzijde in het verder succesvolle boek van de Schleck Brothers . Andy werd in de Dauphiné door de wind van zijn fiets geblazen en brak daarbij zijn heiligbeen. Daardoor kon de 28-jarige Luxemburger een streep zetten door de Tour de France. Vanuit huis stond hij broer Frank bij waar hij kon. Op 17 juli bleek dat Frank drie dagen eerder een positieve test had afgeleverd in de dertiende Tourrit. Er werden sporen van het vochtafdrijvende middel Xipamide aangetroffen.
De klappen kwamen keihard aan, maar vrijwel meteen begon voor beiden het gevecht om weer terug te keren in het peloton. Andy werkte aan zijn herstel, Frank toonde na maanden werk aan dat de 0,8 picogram Xipamide in zijn lichaam niets met doping te maken had. Het moest van een vervuild voedingssupplement komen. Zowel de UCI, WADA als het Luxemburgs antidopingagentschap LADA gaven hem gelijk. Toch kreeg hij een schorsing van een jaar. Dit omdat hij niet precies kon aantonen hoe het middel in zijn lichaam terecht was gekomen.
Juist na die uitkomst is het opmerkelijk dat de ploeg (die volgend jaar door gaat onder de naam Trek) niet verder wil met Frank. In theorie zou de ploeg per 1 januari 2014 weer in zee kunnen gaan met de oudste Schleck. Al moet hij in dat geval wel salaris inleveren.
Het congé is niet alleen een motie van wantrouwen naar het duo, maar ook naar de UCI, WADA en LADA. „Daarom is dit ook heel vreemd”, liet Frank, die via een brief op de hoogte werd gesteld dat hij met terugwerkende kracht per 14 juli 2012 is ontslagen, weten.
Het lijkt onwaarschijnlijk dat Andy deze emotionele dreun in de honderdste Tour de France te boven komt. Morgen zou, na een jaar revalideren en trainen, in de rit naar Ax-3-Domaines zijn eerste examen plaatsvinden. De vraag of hij kan wedijveren met topfavorieten Chris Froome en Alberto Contador zou deels beantwoord worden.
De Tourwinnaar van 2010 verklaarde eerder al dat hij nog altijd veel plezier beleeft aan het fietsen. „Toen ik in de periode na mijn val niet kon fietsen, voelde ik me soms ongelukkig. Het is een cliché, maar je mist echt pas iets als je het niet meer kunt doen. De eerste keer dat ik weer op de fiets stapte, was ik als een kind zo blij”, aldus Andy, die in 2011 als nummer twee achter winnaar Cadel Evans samen met Frank in Parijs op het eindpodium belandde.
Hoewel hij gisteren van binnen huilde, bleef Andy monter. „Ik ben nu met de Tour de France bezig. Wij zijn échte Schlecks en zullen altijd blijven vechten.”
Blij met de punten ...