Tja, ik kan daarin nergens vinden wat AJAX/Overmars geboden zou hebben ?.Of lees ik er overheen ?.Cruijff schreef:Jahoor.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Blij met de punten ...
Helemaal waar.Scherrer schreef: Wat wel relevant is, is de vraag of mensen niet enorm hypocriet bezig zijn door werkelijk álles van het kamp Cruijff (joey, wimpey, etc) of het kamp Van Gaal (LucaS, Zeux etc) fantastisch te vinden. Echt álles he. Niet 99,9%, maar gewoon voor de volle 100% slaafs achter hun 'kamp' aanhobbelen, zonder énige vorm van een kritische blik of onafhankelijkheid. Wat er ook vanuit 'het kamp' wordt geopperd, álles wordt gesteund en vol overtuiging verdedigd. Dus ook beslissingen die zouden wordt afgefakkeld als het 'andere kamp' het had voorgesteld. Zo hypocriet dat het lachwekkend wordt.
Ben wel benieuwd wat er wordt geopperd 'vanuit kamp Van Gaal', waar ik vervolgens 100 % achteraan zou hobbelen. Heb je voorbeelden?
Voor mijn gevoel ageer ik slechts tegen precies de hypocrisie die je hierboven beschrijft. Maar misschien mis ik iets.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ja je mist iets Zeux. Het is hier al maanden een herhaling van zetten, waarbij wimpey & consorten continu Van Gaal, Blind, Sturkenboom etc. bashen en 999, Lucas, jij en nog een clubje continu het andere kamp affakkelen. Echt vol overtuiging gebeurt continu hetzelfde, begint een beetje hilarisch te worden...

Dit artikel in het AD was één van de openingen van de berichtenstroom. Dateert nog van voor het bod van 7 miljoen en de daarop volgende reacties. Van Ginkel zal Ajax ongetwijfeld niet zelf hebben opgebeld om de wens te uiten om in Amsterdam te mogen spelen, maar wil(de) dit blijkbaar wel graag. Dat is gezien alles wat je van over hem leest en wat je hem hoort zeggen wel duidelijk.
Ik denk dat je over veel dingen heen gelezen en gekeken hebt, want er is een enorme berichtenstroom geweest over Ajax en Marco van Ginkel. Inclusief een reactie van Overmars zelf bij Studio Sport. Ik zal je uren aan tijd besparen door niet elk artikel op te zoeken, bovendien geloof je VI en de Telegraaf niet als media, toch?999 schreef:Tja, ik kan daarin nergens vinden wat AJAX/Overmars geboden zou hebben ?.Of lees ik er overheen ?.Cruijff schreef:Jahoor.

Dit artikel in het AD was één van de openingen van de berichtenstroom. Dateert nog van voor het bod van 7 miljoen en de daarop volgende reacties. Van Ginkel zal Ajax ongetwijfeld niet zelf hebben opgebeld om de wens te uiten om in Amsterdam te mogen spelen, maar wil(de) dit blijkbaar wel graag. Dat is gezien alles wat je van over hem leest en wat je hem hoort zeggen wel duidelijk.
Met alle respect Cruijff maar er klopt geen reet van wat je beweerd.Er is nergens een bedrag genoemd door Overmars en /of AJAX w.b. van Ginkel.En ook je bewering w.b. bashen enz. slaat ook helemaal nergens op.Cruijff schreef:Ja je mist iets Zeux. Het is hier al maanden een herhaling van zetten, waarbij wimpey & consorten continu Van Gaal, Blind, Sturkenboom etc. bashen en 999, Lucas, jij en nog een clubje continu het andere kamp affakkelen. Echt vol overtuiging gebeurt continu hetzelfde, begint een beetje hilarisch te worden...
Ik denk dat je over veel dingen heen gelezen en gekeken hebt, want er is een enorme berichtenstroom geweest over Ajax en Marco van Ginkel. Inclusief een reactie van Overmars zelf bij Studio Sport. Ik zal je uren aan tijd besparen door niet elk artikel op te zoeken, bovendien geloof je VI en de Telegraaf niet als media, toch?999 schreef:Tja, ik kan daarin nergens vinden wat AJAX/Overmars geboden zou hebben ?.Of lees ik er overheen ?.Cruijff schreef:Jahoor.
Dus laat ik het hier maar bij ..
Blij met de punten ...
Graag. Want als je wat vaker televisie zou kijken had je allang een keer Frank de Boer of Overmars horen zeggen dat er interesse in Marco van Ginkel is en dat Vitesse het bod heeft afgewezen.
En nee, er worden op AT geen (oud) spelers, trainers, bestuurders of clubiconen gebasht.
Nimmer. 
En nee, er worden op AT geen (oud) spelers, trainers, bestuurders of clubiconen gebasht.

Het zal wel Cruijff ... lol ..
Blij met de punten ...
Cruijff schreef:Zijn manier van doen binnen de club kun je nu niet bepaald als goede reclame voor een gerenommeerd sportbedrijf betitelen. Er is binnen Ajax nagenoeg geen vrouwelijke medewerker die nooit met seksuele intimidatie van de kant van Endt te maken heeft gehad.
Huh? Echt waar?
Er gebeuren nogal wat rare dingen op de werkvloer bij Ajax. Niet alleen heb je de in 't boek van Andy van der Meijde genoemde dame die in ruil voor 60 euro spelers en andere collega's een beurt geeft, diverse andere mokkels hebben zich omhoog moeten neuken of überhaupt voor hun baan "binnen moeten neuken".
David Endt is bij vrijwel iedereen de eerste die er met z'n besneden piemeltje overheen gaat...
David Endt is bij vrijwel iedereen de eerste die er met z'n besneden piemeltje overheen gaat...
Maar dat heeft verder natuurlijk niets met Cruijff te maken.
Alhoewel Italiaanse kranten in 1971 of 1972 beweerden dat er in het stadion van Ajax een speciale ruimte zou zijn waar JC een uurtje voor de wedstrijd altijd even een wipje maakte met één van zijn vele aanbidsters. Hoe verzinnen ze het riep Cruijff daar toen over. 

Inderdaad, hoe verzin je het allemaal ...
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
Prima observatie,Cruijff schreef:Ja je mist iets Zeux. Het is hier al maanden een herhaling van zetten, waarbij wimpey & consorten continu Van Gaal, Blind, Sturkenboom etc. bashen en 999, Lucas, jij en nog een clubje continu het andere kamp affakkelen. Echt vol overtuiging gebeurt continu hetzelfde, begint een beetje hilarisch te worden...

YNWA
JC was een prima klokkenluider. De manier waarop verdiende de schoonheidsprijs niet, maar de ingrepen waren broodnodig. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat de tijd van koppensnellen allang weer voorbij is. Dus ik zie de link met de situ rond Endt niet zo...Scherrer schreef: Wat wel relevant is, is de vraag of mensen niet enorm hypocriet bezig zijn door werkelijk álles van het kamp Cruijff (joey, wimpey, etc) of het kamp Van Gaal (LucaS, Zeux etc) fantastisch te vinden. Echt álles he. Niet 99,9%, maar gewoon voor de volle 100% slaafs achter hun 'kamp' aanhobbelen, zonder énige vorm van een kritische blik of onafhankelijkheid.
Ik reken mezelf tot het kamp-FdB. En FdB kan i.m.o. idd héél weinig fout doen. Hij is voor mij de perfecte trainer / ambassadeur / uitdrager van het nieuwe beleid binnen Ajax. Frank is een heel groot Ajacied.

Correct. Je moet gewoon elke transferperiode gebruiken om sterker te worden. Een beetje sterker is prima, en sterker na een aanloopfase is prima, als je maar sterker wordt van de gedane zaken. Wordt 5 jaar op rij een beetje sterker, en je bent een heel stuk sterker.Scherrer schreef:Mwah, dat is nou niet echt het gevoel dat ik uit deze transfer-periode krijg: ze willen de topper Eriksen vervangen met de pure middelmaat van Duarte en Alderweireld door het matige kippenborstje Veltman. We maken tientallen miljoenen winst, maar een fatsoenlijke vervanger van deze sterkhouders kan er niet vanaf. Daardoor wordt Ajax alleen maar minder sterk, in plaats van een keer een stap omhoog.wimpey schreef:Redelijk goed is niet goed genoeg voor Ajax en De Boer.
Volgens mij is De Boer maar wat graag met zijn specifiek eigen gedeelte van het werk bezig: Het positiespel, de foutenmarge, het beter maken van jonge spelers door er bovenop te zitten etc. Hij is zich dat makkelijk aan het maken, spelers die daarin lastiger zijn vanwege hun speelstijl of zelfs hun karakter die hoeft hij niet. Hij wil kneden met het makkelijkst kneedbare materiaal.Het Ajax van de laatste maanden toont zich in alles juíst een club die 'redelijk goed' meer dan prima vindt. Een club zonder enige ambitie (of je moet het ambitieus vinden om met een selectie vol middelmaat voor de titel te gaan; daar is serieus ook wel wat voor te zeggen). Ik denk dat de Boer daar wel van baalt, want die heeft in het verleden laten zien wél te begrijpen dat je na een titel moet doorpakken en investeren waar mogelijk ipv uit zelfoverschatting de hautaine gier uit te gaan hangen en een selectie vol middelmaat te laten ontstaan.
Ik heb zelf mijn twijfels bij de nobelheid van de motieven van de Cruijffrevolutie, maar los daarvan is een revolutie gewoon een machtsgreep, en moet die verkocht worden. Ter rechtvaardiging van de revolutie is de jeugdopleiding er uitgelicht, daar zou het allemaal om gaan, en dat is uiteraard een versimpeling, in het gunstigste geval.En dat zeg ik als fan van de Cruijff-revolutie, waar ik nog steeds heel blij mee ben. Ze slaan nu alleen door en zien niet dat je niet ongestraft sterkhouders kunt blíjven vervangen door middelmaat.
Maar die versimpeling is in de harde strijd wel verplichtend geworden, het is een dogma, een heilig geloofsartikel geworden waar je niet zonder gezichtsverlies op kunt nuanceren. Dus dan moet er in de jeugdopleiding zoveel mogelijk veranderen, moeten jeugdspelers opgesteld worden ongeacht of ze het niveau al hebben of ooit gaan krijgen, en moeten er spelers gekocht worden op een leeftijd dat ze nog even een stukje jeugdopleiding mee kunnen pakken zodat ze 'eigen jeugd' zijn. Ik ben daar niet per definitie tegen, het probleem is dat het geen vrije afweging is wat het beste is voor Ajax, maar een afweging binnen het kader van het gestand doen van de woorden waarmee de revolutie is gerechtvaardigd. De dogma's van de revolutie bepalen het beleid.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Pfff, hoe durf je het te schrijven.Cruijff schreef:Er gebeuren nogal wat rare dingen op de werkvloer bij Ajax. Niet alleen heb je de in 't boek van Andy van der Meijde genoemde dame die in ruil voor 60 euro spelers en andere collega's een beurt geeft, diverse andere mokkels hebben zich omhoog moeten neuken of überhaupt voor hun baan "binnen moeten neuken".

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Allereerst... ik weet eigenlijk niet waarom ik dit tóch doe. Waarom ik dit topic tóch weer elke dag lees. Laten we het ongezonde interesse noemen.
Ongezond ja. Want ik behoor blijkbaar tot een heel bijzonder "kamp".
Ik reageer zelden in dit topic, maar vond dit toch de plek om mijn ongenoegen even te laten blijken over veel van mijn mede-Ajaxtalkers. Ik zal de hoon wel over me heen krijgen hierna, maar ik wilde het gewoon even kwijt.
Ik ben een groot fan van Louis van Gaal. Als trainer, maar ook als persoon vind ik hem leuk. Hij is apart en eigenwijs, en dat heb je nodig in de voetbalwereld tegenwoordig.
Ik ben een fan van Danny Blind. Hij heeft zijn best gedaan als trainer en als speler is hij van onschatbare waarde geweest. Hij is en blijft een held.
Ik ben een groot fan van Johan Cruijff. Kan genieten van zijn soms onnavolgbare inzichten over het spelletje voetbal.
Frank de Boer doet het fantastisch. Zo'n onervaren trainer, en al 3 titels op rij. Dan moet je iets goed doen. Vind het prettig om naar hem te luisteren. Prachtig uithangbord voor onze mooie club.
Bovenstaande opmerkingen passen voor velen niet in 1 bericht. Het lijkt erop alsof iedereen moét kiezen. Pro, of anti 'revolutie'. De manier waarop die hele revolutie is gegaan heb ik me voor kunnen schamen. Er zijn personen beschadigd. Of die dat al dan niet over zichzelf hebben afgeroepen daar kan ik niet over oordelen. Maar ben ik blij met het resultaat? Absoluut! Ik heb het gevoel dat Ajax weer een voetbalclub aan het worden is in plaats van een onderneming. Nogmaals... mijn gevoel. Ik zeg niet dat het zo is.
Het gedoe met David Endt vind ik dan weer jammer. Niet het feit dat hij moet stoppen als teammanager. Ik heb geen idee hoe hij functioneert. Maar dat er zoveel via de pers lijkt te gaan vind ik jammer. Maar ik ga weer niet zover dat dat dan maar door Cruijff komt.
Er worden regelmatig fouten gemaakt door bestuursleden, de trainer en anderen binnen de club. Maar als ik de felle, en persoonlijke aanvallen hier soms lees val ik van verbazing van mijn stoel. Gebeurde dat vroeger niet dan? Want ik heb echt het gevoel dat alles veel harder is geworden op dit forum. Je kan inzake dit onderwerp je mening niet geven zonder van iemand een harde persoonlijke aanval te krijgen. En dát vind ik vooral zo jammer. Ik heb het gevoel dat ik moet kiezen. Dat als ik iets opschrijf, er eerst wordt gekeken of dat een pro, of anti opmerking is over iemand.
Nee, ik wil niet dat we allemaal ja-knikkers worden, en alles maar gelaten over ons heen laten gaan. Het zou alleen fijn zijn als er weer als volwassenen gediscussieerd kan worden. Er wordt de kampen veel verweten over de onmenselijkheid van hun opereren... maar het gaat hier geen steek beter. Ook hier is tact ver te zoeken. Worden de meest vreemde bijnamen bedacht voor mensen (iets wat ik nooit heb begrepen, noem ze gewoon bij hun naam) en is alles persoonlijk.
Maar waarom heb ik nu toch besloten dit allemaal met jullie te delen? Dat is het volgende... ik merk dat deze discussie op het hele forum wordt gevoerd. En natuurlijk heeft de huidige en/of vorige leiding te maken met veel onderwerpen... maar kan het alsjeblieft ietsje minder? Overal wordt wat achter gezocht. Dit topic is een mooie plek om je hart te luchten, maar gebruik het daar dan ook voor. Zorg dat je je agressie en/of onvrede hier ook kwijt raakt. Dat maakt ons forum er een stuk gezelliger op.

Ik reageer zelden in dit topic, maar vond dit toch de plek om mijn ongenoegen even te laten blijken over veel van mijn mede-Ajaxtalkers. Ik zal de hoon wel over me heen krijgen hierna, maar ik wilde het gewoon even kwijt.
Ik ben een groot fan van Louis van Gaal. Als trainer, maar ook als persoon vind ik hem leuk. Hij is apart en eigenwijs, en dat heb je nodig in de voetbalwereld tegenwoordig.
Ik ben een fan van Danny Blind. Hij heeft zijn best gedaan als trainer en als speler is hij van onschatbare waarde geweest. Hij is en blijft een held.
Ik ben een groot fan van Johan Cruijff. Kan genieten van zijn soms onnavolgbare inzichten over het spelletje voetbal.
Frank de Boer doet het fantastisch. Zo'n onervaren trainer, en al 3 titels op rij. Dan moet je iets goed doen. Vind het prettig om naar hem te luisteren. Prachtig uithangbord voor onze mooie club.
Bovenstaande opmerkingen passen voor velen niet in 1 bericht. Het lijkt erop alsof iedereen moét kiezen. Pro, of anti 'revolutie'. De manier waarop die hele revolutie is gegaan heb ik me voor kunnen schamen. Er zijn personen beschadigd. Of die dat al dan niet over zichzelf hebben afgeroepen daar kan ik niet over oordelen. Maar ben ik blij met het resultaat? Absoluut! Ik heb het gevoel dat Ajax weer een voetbalclub aan het worden is in plaats van een onderneming. Nogmaals... mijn gevoel. Ik zeg niet dat het zo is.
Het gedoe met David Endt vind ik dan weer jammer. Niet het feit dat hij moet stoppen als teammanager. Ik heb geen idee hoe hij functioneert. Maar dat er zoveel via de pers lijkt te gaan vind ik jammer. Maar ik ga weer niet zover dat dat dan maar door Cruijff komt.
Er worden regelmatig fouten gemaakt door bestuursleden, de trainer en anderen binnen de club. Maar als ik de felle, en persoonlijke aanvallen hier soms lees val ik van verbazing van mijn stoel. Gebeurde dat vroeger niet dan? Want ik heb echt het gevoel dat alles veel harder is geworden op dit forum. Je kan inzake dit onderwerp je mening niet geven zonder van iemand een harde persoonlijke aanval te krijgen. En dát vind ik vooral zo jammer. Ik heb het gevoel dat ik moet kiezen. Dat als ik iets opschrijf, er eerst wordt gekeken of dat een pro, of anti opmerking is over iemand.
Nee, ik wil niet dat we allemaal ja-knikkers worden, en alles maar gelaten over ons heen laten gaan. Het zou alleen fijn zijn als er weer als volwassenen gediscussieerd kan worden. Er wordt de kampen veel verweten over de onmenselijkheid van hun opereren... maar het gaat hier geen steek beter. Ook hier is tact ver te zoeken. Worden de meest vreemde bijnamen bedacht voor mensen (iets wat ik nooit heb begrepen, noem ze gewoon bij hun naam) en is alles persoonlijk.
Maar waarom heb ik nu toch besloten dit allemaal met jullie te delen? Dat is het volgende... ik merk dat deze discussie op het hele forum wordt gevoerd. En natuurlijk heeft de huidige en/of vorige leiding te maken met veel onderwerpen... maar kan het alsjeblieft ietsje minder? Overal wordt wat achter gezocht. Dit topic is een mooie plek om je hart te luchten, maar gebruik het daar dan ook voor. Zorg dat je je agressie en/of onvrede hier ook kwijt raakt. Dat maakt ons forum er een stuk gezelliger op.
Op naar de vierde ster!
- Ajaciedjuh

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik sluit me graag bij m'n voorganger aan. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ach, tis natuurlijk leuk om te constateren hoe veranderlijk sommige posters zijn, en nu alles goedkeuren, wedstrijden anders beoordelen dan dat ze bij de voorgangers van onze huidige trainer en TH bestuur deden :) ...
Blij met de punten ...
Alles goedkeuren, mwah.
Ik kan niet oordelen over het functioneren van David End, hoe zou ik moeten weten wat die man doet? Misschien zit hij wel op de verkeerde plek. Ik vind wel dat ze hem met respect moeten behandelen. Maar misschien voelt hij zich respectloos behandeld als hij een andere functie krijgt.
Over het aankoopbeleid: vooralsnog geen idee hoe het gaat uitpakken. Misschien blijven Eriksen, Alderweireld en De Jong wel, dan heb je een compleet andere situatie dan wanneer ze vertrekken. Eerst verkopen, dan kopen, dat is het idee. Dat brengt het risico met zich mee dat spelers die je had willen hebben al een andere club hebben. Dat moet dan maar.
@PoA: Ten Have vond het nodig om Van Gaal in te zetten tegen Cruijff. Dat heeft een slachting teweeggebracht. Van Gaal had er beter aan gedaan zich erbuiten te houden. Nu kwam het er inderdaad op neer dat mensen binnen Ajax moesten kiezen en dat er een wig werd gedreven tussen de ene groep supporters en de andere.
Verder zijn Van Gaal en Cruijff karaktervolle mensen, zij roepen sterke sympathieën en antipathieën op, niet alleen onder ons, maar ook onder voetballiefhebbers in het algemeen. Dat werken ze ook zelf in de hand. Op sommige mensen werkt de een of de ander als een rode lap op een stier. En objectief gezien valt er op hun gedrag wel het een en ander aan te merken. Supporters zijn ook mensen, zij kunnen iemand eerst bewonderen en later op hem afknappen.
Hoe moet het met iconen? Zij sterven niet af, gelijk met hun carrière, maar blijven actief en doen wellicht dingen die hun imago verpesten. Diego Maradona, een onnavolgbare voetballer maar een hysterische trainer, een drugsverslaafde, een alcoholist... De voetballer Maradona werd op handen gedragen, de mense Maradona heeft zich ontwikkeld tot een afschrikwekkend voorbeeld. Mag je dat zeggen of moet je je van commentaar onthouden omdat hij van onschatbare waarde is geweest?

Ik kan niet oordelen over het functioneren van David End, hoe zou ik moeten weten wat die man doet? Misschien zit hij wel op de verkeerde plek. Ik vind wel dat ze hem met respect moeten behandelen. Maar misschien voelt hij zich respectloos behandeld als hij een andere functie krijgt.
Over het aankoopbeleid: vooralsnog geen idee hoe het gaat uitpakken. Misschien blijven Eriksen, Alderweireld en De Jong wel, dan heb je een compleet andere situatie dan wanneer ze vertrekken. Eerst verkopen, dan kopen, dat is het idee. Dat brengt het risico met zich mee dat spelers die je had willen hebben al een andere club hebben. Dat moet dan maar.
@PoA: Ten Have vond het nodig om Van Gaal in te zetten tegen Cruijff. Dat heeft een slachting teweeggebracht. Van Gaal had er beter aan gedaan zich erbuiten te houden. Nu kwam het er inderdaad op neer dat mensen binnen Ajax moesten kiezen en dat er een wig werd gedreven tussen de ene groep supporters en de andere.
Verder zijn Van Gaal en Cruijff karaktervolle mensen, zij roepen sterke sympathieën en antipathieën op, niet alleen onder ons, maar ook onder voetballiefhebbers in het algemeen. Dat werken ze ook zelf in de hand. Op sommige mensen werkt de een of de ander als een rode lap op een stier. En objectief gezien valt er op hun gedrag wel het een en ander aan te merken. Supporters zijn ook mensen, zij kunnen iemand eerst bewonderen en later op hem afknappen.
Hoe moet het met iconen? Zij sterven niet af, gelijk met hun carrière, maar blijven actief en doen wellicht dingen die hun imago verpesten. Diego Maradona, een onnavolgbare voetballer maar een hysterische trainer, een drugsverslaafde, een alcoholist... De voetballer Maradona werd op handen gedragen, de mense Maradona heeft zich ontwikkeld tot een afschrikwekkend voorbeeld. Mag je dat zeggen of moet je je van commentaar onthouden omdat hij van onschatbare waarde is geweest?
Tuurlijk kun jij niet oordelen over het functioneren van Endt.Maar de vreemdste verhalen doen zich opeens hier op dit forum de ronde.Uit het commentaar van Endt kan ik niet op maken dat hij zich respectloos behandeld voelt w.b. een eventuele andere functie, wel w.b. de manier waarop dit ( weer ) gebeurt.Yopi schreef:Alles goedkeuren, mwah.![]()
En misschien blijven ze wel niet.Maar daar waar bij andere trainers het huren, of halen van Sana talent of zo lang geblesseerde spelers een scherpe kritiek was te horen i.v.m. doorstroming of hebben we zoiets niet in de eigen jeugd lopen is het nu opeens " goed beleid ".Dat verschil in benadering ..Over het aankoopbeleid: vooralsnog geen idee hoe het gaat uitpakken. Misschien blijven Eriksen, Alderweireld en De Jong wel, dan heb je een compleet andere situatie dan wanneer ze vertrekken. Eerst verkopen, dan kopen, dat is het idee. Dat brengt het risico met zich mee dat spelers die je had willen hebben al een andere club hebben. Dat moet dan maar.
Dat is, volgens mij zelfs door de van Gaal diehards ( als die er zijn ) als not done betiteld.Jammer is dan weer wel dat de discussie ontaard in dat van Gaal AJAX naar de afgrond zou brengen.Of zijn prive-leven komt langs.Net alsof er nu bij AJAX iemand rondloopt die nooit iets verkeerd heeft gedaan t.o.v. AJAX.@PoA: Ten Have vond het nodig om Van Gaal in te zetten tegen Cruijff. Dat heeft een slachting teweeggebracht. Van Gaal had er beter aan gedaan zich erbuiten te houden. Nu kwam het er inderdaad op neer dat mensen binnen Ajax moesten kiezen en dat er een wig werd gedreven tussen de ene groep supporters en de andere.
Dat mag natuurlijk, maar beoordeel ze dan beide op een voetbaldaden en haal er niet van alles en nog wat bij wat er geen ruk mee te maken heeft.Jammer is ook dat sommige menen onzinnamen te moeten gebruiken.Of zich zo vastbijten in het negatieve van een speler dat ze naderhand ( het ook ) niet uit hun strot krijgen dat de desbetreffende spelers het momenteel zeer goed doen.Maar dat wel andere voor de voeten gooit ..Verder zijn Van Gaal en Cruijff karaktervolle mensen, zij roepen sterke sympathieën en antipathieën op, niet alleen onder ons, maar ook onder voetballiefhebbers in het algemeen. Dat werken ze ook zelf in de hand. Op sommige mensen werkt de een of de ander als een rode lap op een stier. En objectief gezien valt er op hun gedrag wel het een en ander aan te merken. Supporters zijn ook mensen, zij kunnen iemand eerst bewonderen en later op hem afknappen.
Commentaar moet, maar sommige onzinverhalen hebben niks met commentaar te maken.Dat is gewoon iemand beschadigen ( ook al komt dat commentaar niet verder dan dit forum ).
En zou commentaar zich niet zoveel mogelijk moeten beperken tot het voetbal-gedeelte van die persoon ?.Ik bedoel wie interseert het nu dat Frank de Boer ( als voorbeeld ) eerst met zijn linker voet uit het bed stapt, of dat Van Gaal weet ik wat in zijn prive leven doet ?.
Ik heb niks met van Gaal of JC, waren allebei personen die, in mijn beleving, ontzettend veel voor AJAX hebben gedaan.Maar als je de minpunten van de een gaat opnoemen, ben dan ook zo eerlijk om die van de ander ook te noemen of mee te nemen.Daarnaast:De andere zijn weg, nu is JC, de Boer en de rest degene waar we het vizier op moeten richten .. lijkt me ...
Verder hebben beide partijen, kampen of hoe je degene ook wil noemen het beste voor met AJAX.En zoals het TH nu en later, ook af en toe ondervind, zijn daar verschillende manieren voor ...
Blij met de punten ...
Yep, daarom kon ik ook niet begrijpen dat er destijds mensen waren die zich geroepen voelden om Ten Have te verdedigen. Voorstander van Van Gaal? Prima. Uitstekende trainer, grote successen met Ajax, dus ik kan begrijpen dat mensen het in hem zien zitten (ook al zie ik het zelf niet in hem zitten). Voorstander van Cruijff? Idem. Maar een voorstander van de man die deze twee mensen tegen elkaar uit wenste te spelen??Yopi schreef:@PoA: Ten Have vond het nodig om Van Gaal in te zetten tegen Cruijff. Dat heeft een slachting teweeggebracht. Van Gaal had er beter aan gedaan zich erbuiten te houden. Nu kwam het er inderdaad op neer dat mensen binnen Ajax moesten kiezen en dat er een wig werd gedreven tussen de ene groep supporters en de andere.
Het kwam natuurlijk niet uit het niets. Ajax was al een jaar stuurloos doordat er met Cruijff geen land te bezeilen was, het houdt een keer op.Jöhnk schreef:Yep, daarom kon ik ook niet begrijpen dat er destijds mensen waren die zich geroepen voelden om Ten Have te verdedigen. Voorstander van Van Gaal? Prima. Uitstekende trainer, grote successen met Ajax, dus ik kan begrijpen dat mensen het in hem zien zitten (ook al zie ik het zelf niet in hem zitten). Voorstander van Cruijff? Idem. Maar een voorstander van de man die deze twee mensen tegen elkaar uit wenste te spelen??
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Voetballers en trainers zijn geen helden.Pride of Amsterdam schreef: Ik ben een fan van Danny Blind. Hij heeft zijn best gedaan als trainer en als speler is hij van onschatbare waarde geweest. Hij is en blijft een held.
YNWA
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Nee inderdaad, dat zijn chirurgen, agenten en andere mensen die levens redden. Maar gelukkig nemen we niet alles te serieus en te letterlijk.InnerHarbour schreef:Voetballers en trainers zijn geen helden.Pride of Amsterdam schreef: Ik ben een fan van Danny Blind. Hij heeft zijn best gedaan als trainer en als speler is hij van onschatbare waarde geweest. Hij is en blijft een held.
Op naar de vierde ster!