Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » zo jun 23, 2013 1:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Let wel, Maher is inderdaad een goede speler en een groot talent, maar nog lang geen speler die er op Eredivisieniveau structureel bovenuitsteekt. Hij is simpelweg nog niet allround genoeg.
Maar ik neem aan dat jij de kans dat hij zich blijft ontwikkelen en allround wordt, ook als realistisch inschat?[/quote]

Hij heeft de potentie om die stap te maken, de tijd zal het uitwijzen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Le T.

Bericht door Le T. » zo jun 23, 2013 2:52 pm

Yopi schreef:Exact.
Het gaat supporters vaak niet om het voetbaltechnische aspect, daar hebben ze weinig kijk op. Nee, de concurrent moet worden afgetroefd.
Zoals Bertje schrijft: bijna niemand weet te vertellen waaróm we Maher zo nodig zouden moeten hebben.
Misschien meent een deel van die mensen wel vast te kunnen stellen wat nou een uitzonderlijk talent is.
Typerend voor de supporter (en voor menig journalist): je plakt een speler het label supertalent of buitencategorie op en dan begrijp je de wereld niet meer om je club/een club niet even de portemonnee trekt.
Zoals met Eriksen bedoel je? Mij verbaast het niet dat de clubs nog niet in de rij staan met biedingen van 30 tot 60 miljoen zoals een paar jaar geleden nog voorspeld. En op de vraag wat hem dan zo bijzonder maakt komen die mensen alleen met dat hij zo'n "grote motor" heeft. Dat zal de afdeling Amsterdam van de Dirk Kuijt-fanclub dan wel zijn.
Het grappige is, als de speler wél wordt gehaald en het niet maakt, dat geven de supporters en de journalisten de club de schuld en zijn ze vergeten hoe ze er zelf tegenaan keken.
Als club moet je niet meegaan in die hype, laat ze maar kletsen. Je moet zélf nadenken wat je nodig hebt.
Daar ben ik het wel mee eens, maar niet elke oud-international is daar even goed in. Je hebt goede trainers die er vaker naast zitten dan ze het goed hebben, en je hebt textielboeren met een club als hobby en in Scandinavie gevestigde Heerenveensupporters die talent in een ooghoek spotten bij een rondje langs de plaatselijke velden in de vrije tijd.
Cruijff schreef:Ja tegen Bayern gingen ze er ff heel hard af met 7-0 over twee wedstrijden. Ik zal ook niet gaan roepen dat Barça enorm heeft geheerst, want zo dominant als Ajax in de jaren 70, Milan in het tijdperk Gullit-Rijkaard-Van Basten of zelfs Ajax 1995 zijn ze nooit geweest. Vaak hadden ze onder meer de hulp van de scheidsrechter nodig. Maar in de afstraffingen die ze Real Madrid en een aantal andere ploegen gaven kwamen ze wel degelijk meer dan 10 keer voor de keeper te staan. Waar Ajax anno 2013 tegen zowel Roda als Ado amper 3 kansen creëert en vervolgens miept dat ze zoveel pech hadden dat er die dag 2 punten werden verspeeld...
Ach ja, die classico's. Het zegt mij niet zoveel aangezien Real zich ook niet weet te laten zien als een echte kanshebber op de CL. Feit is dat Barca verschrikkelijk goede spelers heeft, maar niet weet te heersen en dit jaar zelfs is afgeslacht. Dan moet je vraagtekens zetten bij de spelopvatting.
Cruijff schreef:Deels mee eens. Een jongen als Kluivert was anno 1995 nog nieteens onbetwist basisspeler, maar wel een heel begaafde spits. Net als Kanu en Pettersson al gauw drie niveaus beter dan Sigthórsson. Pettersson ging na het seizoen 1993/1994 weg bij Ajax, dat was zijn eigen keuze toch? Na zes mooie jaren wilde hij weer bij IFK Göteborg gaan spelen. Denk je dat hij de pech heeft gehad dat hij hierdoor net het allergrootste succes uit zijn carrière misgelopen is? Of had Ajax juist mazzel omdat met nog een seizoen Stefan Pettersson die CL winst misschien aan onze neus voorbij zou zijn gegaan?
Ik denk niet dat Petterson op dat niveau zoveel te zoeken had. Petterson kreeg veel lof toegezwaaid en was heel populair juist omdat het een dienende spits was en juist omdat hij met al zijn beperkingen het hele elftal beter liet spelen. Die eigenschappen kunnen mij niet hoog genoeg gewaardeerd worden, maar dat maakt hem geen topspeler. Sightorsson zal nog heel wat moeten laten zien om net zo waardevol te worden, maar is op zich echt geen mindere voetballer.
Cruijff schreef:Tja. Ik hoop dat we weer eens relatief uit het niets spectaculair goede spelers halen. Zomaar weer een rechtsbuiten als Finidi, of een rechtsback van het kaliber Hatem Trabelsi is wat mij betreft ook goed. In de tijd dat Co Adriaanse trainer was en Leo Beenhakker technisch directeur lukte het binnenhalen van grote talenten die er binnen korte tijd stonden op de een of andere manier wel. Zlatan had een grote transfersom om zijn nek, zijn komst bracht hoge verwachtingen met zich mee. Maar Maxwell, Trabelsi en Mido waren relatief onbekende vondsten die allen rendeerden. Graag zie ik weer eens zo'n exotische verrassing en of die nu uit Tunesië wordt getoverd, uit de Bijlmer, uit Slotervaart of desnoods uit Limburg maakt me verder niet uit.

Ik denk dat het TH daarvoor het oog voor talent mist, het lef mist, de ambitie mist en te verdedigend denkt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 23, 2013 3:39 pm

Yopi schreef: Je vindt de vraag van Wimpey niet relevant? Het gaat er juist om dat je spelers bij elkaar zoekt die complementair zijn. Misschien doet het TH dat wel en kijkt het verder dan jij.
Daar worden ze voor betaald. Ze worden er niet voor betaald om achter de meute aan te hollen en 8 -10 M te betalen voor een speler op wiens plek Ajax uitstekend bezet is. De tijden van Popie Jopie-beleid liggen sinds de komst van Overmars achter ons.

Maher is er voor mij een uit de categorie Fischer, Ginkel, Vilhena. Een veelbelovend talent. Niet iemand voor wie ik als Nederlandse club met een gerust hart 8 -10 M aftik. Zo'n bedrag tik ik in NL slechts voor een handjevol spelers af.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jun 23, 2013 3:42 pm

Dacht al dat je dat dacht, ja. :smallgrin.gif:

Ik stel vast dat ze bij Ajax zwaar inzetten op het aantrekken van creatieve spelers. Van Meleg tot Nunnely. Maar een team samenstelling is niet alleen aanvallende spelers halen. Het gaat ook om de balans. In het verleden hadden we Suarez én Huntelaar lopen en nog werden we geen kampioen.

Maar ik zie dat we anders naar voetbal kijken. Jij hebt liever Maher dan Stefan Pettersson, terwijl Pettersson ervoor zorgde dat alle spelers om hem heen beter gingen voetballen. Op dit moment heeft Maher nog niet half de waarde voor een elftal die Pettersson had. Pettersson mocht dan de snelste niet zijn, hij had een hoge voetbalintelligentie en was technisch uitstekend. Hij was ook beslist veel en veel beter dan Sigthorsson. Pettersson kreeg steevast het verwijt dat hij te weinig scoorde maar hij liep keurig 1 op 2. Daar komt op dit moment geen enkele Ajacied aan. En dan was hij nog goed voor de nodige assists ook. Dat Pettersson op een gegeven moment voorbijgestreefd werd was geen schande. Laten we wel zijn, geen enkele speler van het Ajax van nu zou een basisplaats hebben in het team van 1994.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jun 23, 2013 4:33 pm

Yopi schreef: Ik stel vast dat ze bij Ajax zwaar inzetten op het aantrekken van creatieve spelers. Van Meleg tot Nunnely.
Wie is Nunnely?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jun 23, 2013 4:59 pm

Che Nunnely van de C2. Vorig jaar van Utrecht gekomen. Handig vleugelspitsje.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jun 23, 2013 5:10 pm

Yopi schreef:Dacht al dat je dat dacht, ja. :smallgrin.gif:

Ik stel vast dat ze bij Ajax zwaar inzetten op het aantrekken van creatieve spelers. Van Meleg tot Nunnely. Maar een team samenstelling is niet alleen aanvallende spelers halen. Het gaat ook om de balans. In het verleden hadden we Suarez én Huntelaar lopen en nog werden we geen kampioen.

Maar ik zie dat we anders naar voetbal kijken. Jij hebt liever Maher dan Stefan Pettersson, terwijl Pettersson ervoor zorgde dat alle spelers om hem heen beter gingen voetballen. Op dit moment heeft Maher nog niet half de waarde voor een elftal die Pettersson had. Pettersson mocht dan de snelste niet zijn, hij had een hoge voetbalintelligentie en was technisch uitstekend. Hij was ook beslist veel en veel beter dan Sigthorsson. Pettersson kreeg steevast het verwijt dat hij te weinig scoorde maar hij liep keurig 1 op 2. Daar komt op dit moment geen enkele Ajacied aan. En dan was hij nog goed voor de nodige assists ook. Dat Pettersson op een gegeven moment voorbijgestreefd werd was geen schande. Laten we wel zijn, geen enkele speler van het Ajax van nu zou een basisplaats hebben in het team van 1994.
Wist je trouwens dat Pettersson de laatste 2 wedstrijden van zijn spelers carriere keeper was bij Charlton Athletic? Volgens VI, dus waar! Kijk maar eens bij zijn laatst gespeelde wedstrijden. http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Stefan-Pettersson.htm

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 23, 2013 5:19 pm

Lachen! :biggthumpup.gif: Al kreeg hij in die 2 wedstrijden dus wel 5 goals tegen waarvan 4 tegen de Spurs.

Luis Suárez en Johan Cruijff hebben ook beiden altijd behoorlijk goed kunnen keepen.

Le T.

Bericht door Le T. » zo jun 23, 2013 5:58 pm

Yopi schreef:Dacht al dat je dat dacht, ja. :smallgrin.gif:

Dat onderschrijft precies mijn punt dat een verleden als international en een adequate bril of lenzen nog niet betekenen dat diegene het goed ziet bij een speler.
Je hebt in een team ook spelers nodig die anderen laten schitteren. Ik was er heel trots op dat dat bij Ajax ook de spits kon zijn en dat dat herkend werd en hij (uiteindelijk) zoveel waardering kreeg. Maar blijkbaar is dat iets uit het verleden, want tegenwoordig moet er dan toch weer een topspeler van gemaakt worden. Ik vind dat we hem juist moeten waarderen voor hoe waardevol hij was zonder nou zo'n wereldvoetballer te zijn. Het was nou ook niet zo dat de Zuid-Europese topclubs aan hem zaten te trekken toen zijn tijd bij Ajax op zijn einde liep, of daarvoor al. Hier was hij op zijn plek, en daardoor kon hij op een hoger niveau spelen dan hij anders had bereikt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Toppie

Bericht door Toppie » ma jun 24, 2013 7:20 am

Volgens H Spaan is Maher buiten categorie , dan zal Duarte een miskoop worden lijkt mij geen echte aanwinst ? :confused.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 24, 2013 7:31 am

Rishi schreef:Hadden we niet al zo een spits vorig jaar overgenomen?
In de winterstop wilde Ajax hem ook al hebben, maar toen kwamen ze niet rond met De Graafschap.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 24, 2013 7:32 am

AD sport
Ajax wil tweetal ruilen voor Duarte

RUILOBJECTEN - Ajax wil in een volgende poging om Lerin Duarte van Heracles over te nemen Jody Lukoki en Geoffrey Castillion als ruilobjecten gebruiken. Het tweetal zal worden ingezet om de prijs van de middenvelder te drukken.

Duarte is vooralsnog de nummer een kandidaat om Christian Eriksen op te volgen. Jody Lukoki (verhuur) en Geoffrey Castillion kunnen het aankomende seizoen allebei niet rekenen op voldoende speeltijd en mogen daarom (tijdelijk) vertrekken uit Amsterdam.

Eerdere onderhandelingen tussen Ajax en Heracles leverden geen overeenkomst op.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 24, 2013 7:51 am

Toppie schreef:Volgens H Spaan is Maher buiten categorie , dan zal Duarte een miskoop worden lijkt mij geen echte aanwinst ? :confused.gif:
Spaan heeft een bord van spaanplaat voor z'n kop.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 24, 2013 8:48 am

AD Sport
Vader Van Ginkel: 'Niets concreet'

In tegenstelling tot al het nieuws van afgelopen weken, heeft de vader van Marco van Ginkel nu benadrukt dat er nog niets concreets speelt rondom zijn zoon. Van Ginkel senior gaat er tegenover het AD zelfs vanuit dat Marco komend seizoen bij Vitesse speelt.

'De vraag waar Marco volgend seizoen speelt wordt me door dorpsbewoners momenteel héél vaak gesteld. Ik zeg dan: 'Wil je dat ik lieg? Nee? Vraag dan maar niks'', begint de vader van Van Ginkel over de transfergeruchten. 'Er is niets concreet. Ook wij lezen wat er in de media en op internet wordt geschreven. En ze zeggen wel eens: 'waar rook is, is vuur'. Maar normaal gesproken komt Marco dit seizoen voor Vitesse uit. Tenzij er iets gebeurt. Je weet het nooit.'
Zie forum 'aankopen suggesties'. Voedt een beetje mijn hoop. Chelsea gerucht is voor prijsopdrijving!? Overmars heeft toch aangegeven dat ze concreet waren.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 24, 2013 10:10 am

Mourinho heeft toch gesproken met Van Ginkel en hij is daar toch geweest las ik?
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 24, 2013 2:31 pm

Sam Hendriks heeft inmiddels zijn eigen topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » ma jun 24, 2013 11:39 pm

Ajaciedjuh schreef:AD sport
Ajax wil tweetal ruilen voor Duarte

RUILOBJECTEN - Ajax wil in een volgende poging om Lerin Duarte van Heracles over te nemen Jody Lukoki en Geoffrey Castillion als ruilobjecten gebruiken. Het tweetal zal worden ingezet om de prijs van de middenvelder te drukken.

Duarte is vooralsnog de nummer een kandidaat om Christian Eriksen op te volgen. Jody Lukoki (verhuur) en Geoffrey Castillion kunnen het aankomende seizoen allebei niet rekenen op voldoende speeltijd en mogen daarom (tijdelijk) vertrekken uit Amsterdam.

Eerdere onderhandelingen tussen Ajax en Heracles leverden geen overeenkomst op.
Ajax heeft toch eerder een take it or leave it bod gedaan?

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jun 25, 2013 8:10 am

Klopt. Aparte zet dus. Al kan het zo zijn dat dit bod de waarde van het eerste bod niet overstijgt, maar de invulling gewoon anders is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jun 25, 2013 10:53 am

Marc Overstag
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 25, 2013 10:56 am

De optie in het contract van Castillion is door Ajax genomen om hem op deze manier als handelswaar te gebruiken. Dat Heracles interesse had om hem te houden was immers al bekend.
Nil volentibus arduum

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di jun 25, 2013 10:58 am

ehh is Ajax niet een beetje aan het doorslaan naar zeer jeugdig op dit moment?
Weer op zoek naar een Interim coach..

Arthur

Bericht door Arthur » di jun 25, 2013 12:33 pm

Er is nog niemand weg.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 25, 2013 12:52 pm

De Boer wil Duarte nog steeds

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
Frank de Boer wil nog steeds graag dat Lerin Duarte Ajax komt versterken. De trainer van de Amsterdammers kent de middenvelder nog uit zijn tijd als coach van de A1 bij Ajax. "Hij was destijds een groot talent, dat zich heeft doorontwikkeld bij Heracles Almelo. Ik ben erg van hem gecharmeerd."

Toch is het geen uitgemaakte zaak dat Duarte Ajax komt versterken. Het is aan de clubs om eruit te komen.
Ajax heeft definitief een streep gezet door Adam Maher. "Ik vind hem nog steeds een fantastische speler", zegt De Boer, "maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exhorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie."

Duidelijk.

999

Bericht door 999 » di jun 25, 2013 12:59 pm

Dus Overmars zegt eerder dat het bedrag voor Maher niet het punt is, maar de Boer zegt dan dat dat eigenlijk weer wel is :confused.gif: ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 25, 2013 1:02 pm

Overmars had het over de vraagprijs van AZ, 999. Dat is nogal een belangrijk detail als de zaakwaarnemer van de speler in kwestie Sigi Lens heet en recht denkt te hebben op een X percentage van de transfersom. Sommigen zouden hem een graaier noemen. ;)

Plaats reactie