Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door InnerHarbour » di jun 18, 2013 12:23 pm

Demouge is voor de Australische verdediging nog een handenbindertje.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 18, 2013 1:25 pm

WP_LeGeNd schreef:Kent iemand deze jongen?

ik zit nu Australie - Irak te kijken, en het is een handenbindertje!

Humam Tariq
Haha viel toch reuze mee? Tommy Oar leek die wedstrijd op Messi.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jun 18, 2013 2:00 pm

Klopt, maar met 17 jaar volledig International is toch aardig.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 24, 2013 8:44 am

Even een korte analyse:

De 'feiten':
1) Ajax is concreet geweest voor Duarte en Van Ginkel, zonder dat Eriksen / Siem verkocht is.
2) Volgens Utrecht is Ajax ook concreet geweest voor vd Hoorn. Overmars gaf aan dat 'slechts' geinformeerd was.
3) Als sinds vorige seizoen hebben we een vacature op de rechtsbuiten positie. Na het niet doorgaan van Narsingh, is uiteindelijk Sana gecontracteerd. Rechtsbuiten opties Babel, Sulejmani zijn inmiddels weg. Cuenca is einde huurcontract en inmiddels (wederom) geblesseerd. Lukoki mag verhuurt / verkocht worden. Boerrigter en Schone zijn alternatieven, maar geen echte rechtsbuitens. Cuenca geeft in een interview aan dat hij hoopt dat Barca en Ajax eruit komen. Eventueel laatste deel van herstel in Amsterdam.
4) Ajax is ook concreet geweest voor Chadli. Deze info vind ik moeilijk te interpreteren: ziet/zag Ajax hem als optie voor de linker dynamische middenvelder of zoeken we ook naar een linksbuiten!?

Vacatures concreet:
1) Er wordt dus gezocht (zonder dat er reeds verkocht is) naar een linker dynamische middenvelder. Voor optie creatieve middenvelder (Maher) wordt namelijk niet gegaan.
2) Rechtsbuiten positie. Topprioriteit! Als we hier een goede invulling voor vinden, dan kan het elftal een boost krijgen.

Veronderstellingen:
1) Ajax wil Cuenca nog steeds en zoekt nu naar een alternatief ter overbrugging. Dit kan inhouden om Josefzoon aan te trekken, zodat je bij herstel Cuenca een goed alternatief achter de hand hebt.
2) Ajax zou het liefst Van Ginkel gecontracteerd hebben. Volgens Overmars hadden ze daar veel geld voor over. Ik heb ook nog steeds hoop, want ik zou hem zeer graag zien komen naar Ajax. Kans is natuurlijk klein (of Van Ginkel moet dit echt willen).
3) Gezien de berichtgeving zal Duarte wel komen (verkoop Castillion en huur Lukoki + €).
4) Als Toby weggaat, dan haalt Ajax een talentvolle rechterverdediger binnen. Meest waarschijnlijke optie is dan VD Hoorn (even los of dit de talentvolle verdediger is :ajaxsmiley.gif: ).

Wat ik positief vind, is dat er naar kwaliteit wordt gekeken. Vorig jaar was Ajax al concreet voor Filip Đuričić. Dit jaar voor Van Ginkel en Chadli.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma jun 24, 2013 8:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 24, 2013 8:51 am

Djuricic. Niet Djurovic. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 24, 2013 10:08 am

Hoe concreet is Ajax voor Chadli?
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 24, 2013 10:12 am

Rishi schreef:Hoe concreet is Ajax voor Chadli?
In ieder geval concreet geweest (uitlating van zowel Overmars, alsook FdB). Maar nu kansloos als clubs mee gaan doen die 3x het salaris van Ajax gaan bieden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 24, 2013 10:18 am

Geloof er niks van dat ze Chadli echt wilden halen of dachten te kunnen halen.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma jun 24, 2013 10:38 am

+1
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 24, 2013 10:43 am

Rishi schreef:Geloof er niks van dat ze Chadli echt wilden halen of dachten te kunnen halen.
Overmars bevestigt belangstelling Ajax voor Chadli

23 mei 2013 -

In De Telegraaf bevestigt Marc Overmars dat Ajax belangstelling heeft voor Nacer Chadli van FC Twente. "We zijn geïnteresseerd. Dat klopt," zo geeft Overmars aan. FC Twente wil de speler graag verkopen omdat zijn contract nog slechts een jaar doorloopt. Chadli is echter ook in beeld bij diverse buitenlandse topclubs.
http://sport.thepostonline.nl/2013/06/0 ... -footgolf/
Ajax, Chadli en Van Gaal

We vragen de Ajax-trainer of hij zich zorgen maakt om het mogelijke vertrek van de sleutelspelers van Ajax. “Niet echt”, laat hij weten.

En wat denkt hij van het afketsen van de transfer van de fysiek en technisch sterke Belg Nacer Chadli? “Heeft ie al gekozen dan? Volgens mij heeft ie nog niet gekozen.”

De Boer acht de kans dat bijvoorbeeld sterspeler Siem de Jong bij Ajax blijft, steeds groter, aangezien hij in aanmerking komt voor een plek bij Oranje. “Siem speelt nu in de basis bij Ajax en dat is voor bondscoach Van Gaal een voorwaarde om spelers mee te nemen naar Brazilië. Het is nog maar de vraag of hij elders wel in de basis speelt”, calculeert hij. Dun lachje: “Ik ben dus wel blij met Van Gaal.”

999

Bericht door 999 » ma jun 24, 2013 10:59 am

En zodadelijk krijgen we dan weer net als bij Maher het gebruikelijke verhaaltje ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 24, 2013 11:10 am

Precies mijn punt.

Over Maher spraken ze ook. En uiteindelijk komen ze met Duarte (las dat ze die willen hebben en daar Castillion en Lukoki voor over hebben, en misschien nog geld dus).
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 24, 2013 11:13 am

999 schreef:En zodadelijk krijgen we dan weer net als bij Maher het gebruikelijke verhaaltje ..
I.g.v. Maher wilde Ajax niet. In dit geval zal Chadli niet willen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 24, 2013 11:14 am

Ajax wilde Maher wel, Wimpey. Anders hoeft Overmars AZ niet te bellen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jun 24, 2013 11:19 am

Ajax wilde Maher niet meer. En voor alle duidelijkheid, het is niet zeker dat Maher voor Ajax gekozen had als Ajax hem wel had gewild.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 24, 2013 11:24 am

Maar ze wilden hem wel of zeiden in ieder geval dat ze hem wilden hebben. Van Chadli weet je zeker dat hij niet naar Ajax komt. Kans dat Maher zou komen was toch wel groot.

Ik vind het prima als Maher niet komt hoor. Maar je kan niet Eriksen verkopen en daar Duarte voor halen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 24, 2013 11:27 am

Rishi schreef: Maar je kan niet Eriksen verkopen en daar Duarte voor halen.

Je kan Eriksen niet door Maher vervangen. Één topic (z'n eigen) met allerlei onzin over Eriksen lijkt me trouwens voldoende...

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 25, 2013 12:39 pm

wimpey schreef:
999 schreef:En zodadelijk krijgen we dan weer net als bij Maher het gebruikelijke verhaaltje ..
I.g.v. Maher wilde Ajax niet. In dit geval zal Chadli niet willen.
De Boer laat zaak-Maher rusten: ‘Ik vind hem nog steeds fantastisch’
Dinsdag, 25 juni 2013 om 13:35Frank de Boer begon dinsdagmorgen met de voorbereiding op het seizoen 2013/14 bij Ajax. De oud-verdediger maakte zijn club de voorbije drie seizoenen landskampioen en heeft datzelfde doel voor ogen zodra de competitie weer losbarst. Hij had Adam Maher graag naar Amsterdam zien komen, maar recent liet Marc Overmars weten dat door de naam van de AZ-middenvelder een streep was gezet.

De negentienjarige spelmaker is te duur voor Ajax en geniet niet langer de prioriteit, zo was de boodschap. De Boer sluit zich aan bij de woorden en keuze van de directeur voetbalzaken, maar jammer blijft het wel. Woorden van die strekking sprak De Boer dinsdag aan De Telegraaf. De kwaliteiten van Maher staan voor de hoofdtrainer nog altijd buiten kijf.

“Ik vind hem nog steeds een fantastische speler, maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie”, lichtte de coach toe. PSV is nu de belangrijkste kandidaat voor Maher; de Eindhovenaren hebben reeds met AZ gesproken en een bod gedaan, waarop AZ een tegenbod deed.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 25, 2013 12:39 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef: Maar je kan niet Eriksen verkopen en daar Duarte voor halen.

Je kan Eriksen niet door Maher vervangen. Één topic (z'n eigen) met allerlei onzin over Eriksen lijkt me trouwens voldoende...
De Boer vind dus van wel..
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jun 25, 2013 1:21 pm

De Boer zegt in dat stukje helemaal niet dat hij Maher als vervanger van Eriksen ziet.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 25, 2013 1:21 pm

Nee, die van Babel en Cuenca :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jun 25, 2013 1:31 pm

Aannames, niet meer. Hij had hem er graag bijgehad, niet meer of minder. Maher had van mij ook mogen komen maar als ze niet meer van dat soort bedragen willen uitgeven tenzij het over een uitzonderlijk talent gaat dan is het jammer maar helaas. Uitvloeisel van het prima beleid waar we nu driemaal op rij kampioen zijn geworden. Ik heb alle vertrouwen in het TH dat ze ervoor zullen zorgen dat Ajax weer om het kampioenschap speelt.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 25, 2013 1:34 pm

Oh, ik ook hoor. Ging er mij om dat er gezegd werd dat Frank hem niet zou willen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 25, 2013 1:36 pm

Ajax is dinsdag zonder de internationals gestart aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Trainer Frank de Boer gaf een update over de status van nieuwe en vertrekkende spelers.

Door Floris Koekenbier
AMSTERDAM

Adam Maher
Transfertarget nummer één was Adam Maher, maar zijn komst is zo goed als uitgesloten. "En dat heeft puur met de prijs te maken", zegt De Boer na afloop van de eerste training tegenover de aanwezige media.

"In het verleden hebben we ons laten verleiden om veel geld uit te geven, maar dat willen we niet meer doen", is de hoofdtrainer van Ajax duidelijk. "Ik ben het daarom ook volledig met de directie eens om niet meer zoveel geld uit te geven."

Toch hoopt De Boer stiekem nog op de komst van de middenvelder van AZ. "Maher is natuurlijk wel een fantastische voetballer en wat dat betreft blijft de deur nog op een kier. Maar die gaat alleen open als de prijs omlaag gaat."

"Duarte type Eriksen"
Nu Maher te duur blijkt voor Ajax, zetten de Amsterdammers in op Lerin Duarte van Heracles Almelo. "Duarte is een heel groot talent", is De Boer van mening. "Ik volg hem al sinds hij bij Sparta in de A1 zat, in die sterke lichting met onder meer Strootman en Falkenburg. Het is een vergelijkbaar type als Eriksen, hij kan scoren en assists geven. We hopen er dan ook uit te komen met Heracles."

Ajax gaat voor rechtsbuiten
"Onze prioriteit ligt nu bij het aantrekken van een rechtsbuiten. Cuenca was natuurlijk een optie, maar doordat hij geblesseerd is kijken we in eerste instantie verder. Het heeft niet zoveel zin om een geblesseerde speler aan te trekken. Hij zou pas over maanden kunnen aansluiten."

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jun 25, 2013 1:38 pm

Oh dat heb ik dan gemist, ik heb niet gelezen dat de Boer hem niet meer zou willen hebben.
YNWA

Plaats reactie