Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Arthur

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Arthur » vr jun 14, 2013 12:52 pm

Ajax Rules schreef:
wimpey schreef:
Arthur schreef:Spelers hebben inderdaad wel eens een mindere dag. :confused.gif:
Dat lijkt me ook. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van perceptie.

'Mijn' Eriksen is de Eriksen die bij Roda en de kakkies technisch geniale goals maakt en die ons langs Twente en psv helpt. Een ander zal de nadruk elders leggen...

Een kwestie van perceptie? Ten dele.... maar we kunnen best in deze discussie proberen om een evenwichtig beeld te creeren waarin alle 48 (?) officiele wedstrijden mee zijn genomen. Dus niet focusssen op een slechte wedstrijd, maar ook niet op een geniale actie of goal.
Naar mijn idee komt er dan een beeld naar voren van een speler die je te vaak de indruk geeft eigenlijk beter te kunnen, maar die hoe dan ook erg belangrijk is in de uitvoering van het spelletje van Ajax.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 14, 2013 12:52 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef:Spelers hebben inderdaad wel eens een mindere dag. :confused.gif:
Dat lijkt me ook. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van perceptie.

'Mijn' Eriksen is de Eriksen die bij Roda en de kakkies technisch geniale goals maakt en die ons langs Twente en psv helpt. Een ander zal de nadruk elders leggen...
:excited.gif:

Je leest alleen wat je wilt lezen, Wimpey. Waar was hij tegen Steau? Waar was hij tegen Ado en Utrecht thuis? Toen speelde hij niet eens slecht, toen was hij gewoon onzichtbaar. Eriksen is de beste speler in Nederland maar niet de belangrijkste voor zijn team. Puur omdat hij zich te vaak verstopt of afwezig was. Met een iets mindere speler, maar zeker weten talentvol, hoef je er niet eens heel erg op achteruit te gaan als 'deze speler' ons wel voorbij kneuzenteams als Ado/Utrecht/Steau schopt.

We gaan heus niet met Maher van Madrid winnen of van Dortmund. Maar dat hebben we met Eriksen ook niet gedaan.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 14, 2013 12:53 pm

Arthur schreef: Naar mijn idee komt er dan een beeld naar voren van een speler die je te vaak de indruk geeft eigenlijk beter te kunnen, maar die hoe dan ook erg belangrijk is in de uitvoering van het spelletje van Ajax.
Dat dus :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 14, 2013 12:54 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef: Naar mijn idee komt er dan een beeld naar voren van een speler die je te vaak de indruk geeft eigenlijk beter te kunnen, maar die hoe dan ook erg belangrijk is in de uitvoering van het spelletje van Ajax.
Dat dus :biggthumpup.gif:
Maar wie ontkent dit?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 17, 2013 1:39 pm

Quelle: Sky Sport News HD
Neuzugang für Borussia Dortmund: Christian Eriksen. Mehr zu entsprechenden Berichten gleich.

--> Volgens Sky is het rond?? :confused.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 17, 2013 1:52 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 17, 2013 1:55 pm

Canard: http://www.sky.de/web/cms/de/bundesliga ... riksen.jsp

Sky blaat Bild na, die het geblaat over Maher bij een overgang van Eriksen naar BVB betrekken.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 17, 2013 6:18 pm

Dortmund verbaasd over berichtgeving over aanstaande transfer Eriksen

17 juni 2013 - Ruhr Nachrichten

Technisch directeur Michael Zorc van Borussia Dortmund heeft tegenover regionale Duitse media ontkennend gereageerd over de berichtgeving van BIlD en Kicker dat een transfer van Christian Eriksen aanstaande zou zijn. 'Dat heb ik met verbazing gelezen. Volgens Zorc is er niets van waar.
Ajax Netwerk
Zowel vanuit de Duitse club als vanuit Ajax wordt gemeld dat er nog geen concreet bod van Borussia Dortmund bij Ajax is neergelegd. De Belg De Bruyne zou de eerste keus zijn van Borussia Dortmund, maar het is de vraag of de Duitsers hem los kunnen weken van Chelsea.
Oftewel, er wordt veel nieuws gegenereerd. :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma jun 17, 2013 9:44 pm

Geen concreet bod, nee. Maar let op wat hij níet zegt. Hij zegt niet dat Borussia geen belangstelling heeft voor Eriksen.

Mijn gok: Eriksen is nummer 2 op het lijstje na Debruyne.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 18, 2013 5:21 am

Yopi schreef: Mijn gok: Eriksen is nummer 2 op het lijstje na Debruyne.
Dat is geen gok, lijkt me. :smallgrin.gif:

Liverpool lijkt voor die Armenier met die onmogelijke naam te gaan, dus Chris zit weer effe in de wachtkamer. Maar er komt wel ergens een plekkie vrij voor hem...

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 18, 2013 6:20 am

Eriksen ook op lijstje van AS Monaco
De transfer van Christian Eriksen (21) van Ajax naar Borussia Dortmund lijkt een kwestie van tijd. Dat meldt AD Sportwereld. Duitse media meldden gisteren dat de Deen binnen enkele dagen een meerjarig contract ondertekent. Overigens heeft de Duitse Champions League-finalist concurrentie van AS Monaco, waar de vormgever ook op het lijstje staat.

Maar Duitse media zijn ervan overtuigd dat de overgang van Eriksen naar Borussia Dortmund de komende dagen in een stroomversnelling komt. Ajax zou 15 miljoen euro in één keer willen ontvangen en willen bedingen dat het een percentage krijgt als Dortmund Eriksen weer doorverkoopt.

De Duitse club zag aanvankelijk Liverpool en Everton als serieuze concurrenten. Daar is nu AS Monaco bijgekomen. De gepromoveerde club wordt onder de kapitaalkrachtige eigenaar Dmitri Rybolovlev al het 'Franse Manchester City' genoemd nu de club naar verluidt 130 miljoen euro uittrok voor drie spelers, Radamel Falcao, James Rodríguez en João Moutinho. Ook de naam van Eriksen staat op de lijst van Rybolovlev van AS Monaco. De club informeerde al bij Ajax.

--> ich hab mir die Deutsche Medien mal angeschaut, ja. Also: nix. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 18, 2013 7:03 am

Hier word ik vrolijk van. Wijs ze ook maar gelijk op de aanwezigheid van Toby.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 18, 2013 7:51 am

Het is allemaal een load of shite. Nix in Franse media. Eigenlijk heeft het geen zin om tussen Mei en 1 September dat gehannes in de gaten te houden. :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 18, 2013 12:50 pm

Galliani is in Monaco om te praten over KP Boateng. Eriksen zal dus wel een lijstje staan, maar veel verder gaat het nog niet.

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 1:35 pm

Quelle: Kicker
Eriksen in Dortmund kein Thema mehr
Geschlossen ist beim BVB die Akte Christian Eriksen. Der 21-jährige Regisseur von Ajax Amsterdam war nur einer von vielen, die auf der Beobachtungsliste standen. "Mit Verwunderung" habe Zorc zu Wochenbeginn Spekulationen gelesen, der Däne stehe in Dortmund kurz vor der Unterschrift.

---> blijf nog een paar jaar, Chris!!! :eusa_pray.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 20, 2013 1:41 pm

En toch moeten we NU Maher halen!!! :onfire.gif: :1evil.gif: :anim-jjd.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 2:08 pm

Marillion schreef:En toch moeten we NU Maher halen!!! :onfire.gif: :1evil.gif: :anim-jjd.gif:
Pcs! Veel beter dan de 2 beste middenvelders in de eredivisie, die 3 keer op rij de titel hebben gewonnen. To hell met die miljoenen!!

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 20, 2013 2:24 pm

Wie zegt dat Maher beter is dan Siem en Eriksen, Wimpey?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » do jun 20, 2013 2:24 pm

Chrisje gaat alsnog vertrekken verwacht ik. Die is niet te houden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jun 20, 2013 3:29 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef:En toch moeten we NU Maher halen!!! :onfire.gif: :1evil.gif: :anim-jjd.gif:
Pcs! Veel beter dan de 2 beste middenvelders in de eredivisie, die 3 keer op rij de titel hebben gewonnen. To hell met die miljoenen!!
Amper te vergelijken, maar hij is zeker beter dan 1 van de 2.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 4:10 pm

GangstaRiB schreef: Amper te vergelijken, maar hij is zeker beter dan 1 van de 2.
Siem wordt onderschat , Eriksen heeft niet de uitstraling van een vedette. Siem was bij 20 eredivisiegoals betrokken, Eriksen zelfs bij 27. Ik ben (ook) fan van Maher. Bij een matig AZ niettemin bij 12 goals betrokken.

Maher is geen 'passer / loper' als Eriksen en (m.i. terecht) dus niet diens natuurlijke opvolger bij Ajax. Wanneer Siem blijft, hoef je Maher niet te halen. En wanneer ie vertrekt, heb je bijv. Fischer nog, die natuurlijk geen linksbuiten is. Of Andersen, Klaassen.

Maher voor veel halen en blijven aanmodderen op rechts- / linksbuiten kan ook geen optie zijn. Maher, hoe goed ie ook kan worden, is op dit moment simpelweg niet prio uno, wanneer je naar onze selectie kijkt. Hetgeen het TH gelukkig wél doet.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jun 20, 2013 5:28 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Amper te vergelijken, maar hij is zeker beter dan 1 van de 2.
Siem wordt onderschat , Eriksen heeft niet de uitstraling van een vedette. Siem was bij 20 eredivisiegoals betrokken, Eriksen zelfs bij 27. Ik ben (ook) fan van Maher. Bij een matig AZ niettemin bij 12 goals betrokken.

Maher is geen 'passer / loper' als Eriksen en (m.i. terecht) dus niet diens natuurlijke opvolger bij Ajax. Wanneer Siem blijft, hoef je Maher niet te halen. En wanneer ie vertrekt, heb je bijv. Fischer nog, die natuurlijk geen linksbuiten is. Of Andersen, Klaassen.

Maher voor veel halen en blijven aanmodderen op rechts- / linksbuiten kan ook geen optie zijn. Maher, hoe goed ie ook kan worden, is op dit moment simpelweg niet prio uno, wanneer je naar onze selectie kijkt. Hetgeen het TH gelukkig wél doet.
Eriksen heeft veel kwaliteiten, maar ik weet niet in hoeverre die Ajax verder kunnen helpen. In Nederland is het okay (maar ja.. zelfs Pelle wordt topscoorder), maar in Europa valt ie helemaal niet op. Daarom zie ik liever een slimme lijnen-uitzetter dan een Eriksen die voornamelijk met zijn snelheid iets kan forceren.

De Jong vind ik een slimme speler, maar komt een hoop snelheid tekort. Doet het leuk als aanvaller, is te anoniem als middenvelder.

Er is veel ruimte voor verbetering, al geldt dat in meerdere mate voor andere posities.
Whitey on the moon.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do jun 20, 2013 5:34 pm

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:

Eriksen heeft veel kwaliteiten, maar ik weet niet in hoeverre die Ajax verder kunnen helpen. In Nederland is het okay (maar ja.. zelfs Pelle wordt topscoorder), maar in Europa valt ie helemaal niet op. Daarom zie ik liever een slimme lijnen-uitzetter dan een Eriksen die voornamelijk met zijn snelheid iets kan forceren.

De Jong vind ik een slimme speler, maar komt een hoop snelheid tekort. Doet het leuk als aanvaller, is te anoniem als middenvelder.

Er is veel ruimte voor verbetering, al geldt dat in meerdere mate voor andere posities.
Pfff... Je slaat weer geweldig door man. Eriksen die het voornamelijk van zijn snelheid moet hebben? Niet toevallig van zijn fluwelen techniek? Van zijn steekpass? Van zijn dynamiek, spelintelligentie?

Hij moet nog absoluut veel verbeteren en vooral dominanter worden op het middenveld, maar dat hij het van zijn snelheid moet hebben heeft toch helemaal niks met de realiteit te maken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jun 20, 2013 5:41 pm

Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:

Pfff... Je slaat weer geweldig door man. Eriksen die het voornamelijk van zijn snelheid moet hebben? Niet toevallig van zijn fluwelen techniek? Van zijn steekpass? Van zijn dynamiek, spelintelligentie?

Hij moet nog absoluut veel verbeteren en vooral dominanter worden op het middenveld, maar dat hij het van zijn snelheid moet hebben heeft toch helemaal niks met de realiteit te maken?
Mjah... juist die dingen die jij em toedicht vind ik juist tekort schieten. Eriksen is niet echt technisch en zijn spelinzicht is nog ver beneden topniveau. Eriksen floreert in de Eredivisie en daar valt zijn dynamiek op, voornamelijk omdat de weerstand gewoon om te janken is. Een stapje hoger en je ziet em gewoon niet meer. En juist duels in de CL of EL zijn de standaard voor clubs als BVB. Kan me voorstellen dat zulke clubs wel 3x nadenken voordat ze een speler als Eriksen kopen. Ik zie bijvoorbeeld ook niet superveel progressie bij em. Teveel wedstrijden is ie gewoon niet aanwezig. Met zijn vermeende surplus aan kwaliteit moet ie meer goals of meer assists leveren.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 7:36 pm

GangstaRiB schreef: Eriksen is niet echt technisch en zijn spelinzicht is nog ver beneden topniveau.
Ik beperk me maar tot: ik ben het niet met je eens.

Plaats reactie