Ik vond hem als debutant en in zijn eerste jaar weldegelijk de speler die de lijnen uitzette. Kan me nog een wedstrijd herinneren op een Jeugd EK waarin de commentator (een Engelsman) zei dat de nummer ... van Nederland de opbouw verzorgt, de aanval opzet en de aanval afrondt.Yopi schreef:Hij is altijd momentenvoetballer geweest. In de jeugd al: een geniaal moment en dan stond hij weer een tijdje stil.
De nieuwe Bondscoach
Moderator: mods
Re: De nieuwe Bondscoach
IK GELOOF!!!!!!
Rishi schreef:Van der Vaart de mindere van de 2? Dat betwijfel ik hoor. Van der Vaart had, mits hij geleefd had voor zijn sport, op het middenveld de lijnen uitgezet voor Barca of Real.

Staat al sinds 2003 stil. Z'n gewicht is recht evenredig toegenomen met z'n status, sinds 2003.Yopi schreef:Hij is altijd momentenvoetballer geweest. In de jeugd al: een geniaal moment en dan stond hij weer een tijdje stil.
En dan nog: Pirlo, Xavi en Özil zijn fysiek ook geen wonderspelers. Maar in het koppie en qua voetenwerk zijn die jongens 'effe' een paar tikkies sneller dan VDV.
Dat was dan optimistisch gedacht van die commentator.
Moderne middenvelders zijn continu in beweging. Dat kan VDV niet. Hij heeft spelers om zich heen nodig die voor hem werken. Daarom heeft hij het niet gered in de absolute top.
Sneijder rendeert vooral in een countersysteem. Hij is op zijn best als hij veel ruimte heeft en snel moet spelen. Daarom deed hij het goed onder Mourinho en Van Marwijk. Hij moet het behalve van zijn traptechniek vooral van zijn drive hebben. Helaas is die drive er niet meer.

Moderne middenvelders zijn continu in beweging. Dat kan VDV niet. Hij heeft spelers om zich heen nodig die voor hem werken. Daarom heeft hij het niet gered in de absolute top.
Sneijder rendeert vooral in een countersysteem. Hij is op zijn best als hij veel ruimte heeft en snel moet spelen. Daarom deed hij het goed onder Mourinho en Van Marwijk. Hij moet het behalve van zijn traptechniek vooral van zijn drive hebben. Helaas is die drive er niet meer.
Van der Vaart heeft vooral een waardeloze fysiek. Maar daar heeft hij zelf voor gezorgd.
IK GELOOF!!!!!!
Ik vind het meer de schuld van zijn ouders.Rishi schreef:Van der Vaart heeft vooral een waardeloze fysiek. Maar daar heeft hij zelf voor gezorgd.

Nee. Van der Vaart was in zijn beginjaren een andere speler dan dat hij de laatste jaren was.
IK GELOOF!!!!!!
Hij is al 10 jaar te zwaar. Een gehypte momentenvoetballer. In en rond de 16 ligt zijn kracht. Hij is nooit de vormgever geweest van welk elftal waarin hij gespeeld heeft dan ook...Rishi schreef:Nee. Van der Vaart was in zijn beginjaren een andere speler dan dat hij de laatste jaren was.
Iemand als Ronald de Boer was klassen beter dan VDV ooit is geweest.
In zijn beginjaren. Dus tot zijn 19e ofzo. Daarna is hij een momentenvoetballer geworden. En te dik. Maar ik zie er wel een verband tussen.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Een echte klasse speler pakt prijzen. Sinds 2004 heeft van der Vaart niets meer gewonnen. Dan weet je genoeg.
Kampioen met Madrid?
Ik vind hem overigens geen klassespeler meer hoor. Maar dat had hij kunnen worden.
Ik vind hem overigens geen klassespeler meer hoor. Maar dat had hij kunnen worden.
IK GELOOF!!!!!!
Speciaal voor Le T., die van VDV een spelverdeler fantaseert:
"Aardige strijd voor Sneijder"
Van onze Telesportredactie
Louis van Gaal, die vanavond tegen China een zo sterk mogelijk Oranje wil opstellen, zegt dat Wesley Sneijder in de aanloop naar het WK weet dat hij los van zijn fitheid concurrentie gaat krijgen.
"Ik heb vier nummers tien. Je ziet wie ik allemaal al heb geselecteerd. Rafael van der Vaart, Adam Maher, Siem de Jong en Wesley zelf. Dat is een aardig rijtje", zei de bondsocach. "De Jong en Van der Vaart zijn meer tweede spitsen op die positie. Maher en Sneijder kunnen creatiever zijn voor de andere spelers en scoren zelf ook. Het wordt een aardige strijd.’’
Louis van Gaal, die vanavond tegen China een zo sterk mogelijk Oranje wil opstellen, zegt dat Wesley Sneijder in de aanloop naar het WK weet dat hij los van zijn fitheid concurrentie gaat krijgen.
"Ik heb vier nummers tien. Je ziet wie ik allemaal al heb geselecteerd. Rafael van der Vaart, Adam Maher, Siem de Jong en Wesley zelf. Dat is een aardig rijtje", zei de bondsocach. "De Jong en Van der Vaart zijn meer tweede spitsen op die positie. Maher en Sneijder kunnen creatiever zijn voor de andere spelers en scoren zelf ook. Het wordt een aardige strijd.’’
- InnerHarbour
Tja dat wordt een lastige voor Le T. Dat wordt flink draaien. Het beste lijkt me dat hij je post maar gewoon negeert Wim. 

YNWA
Het staat in de T. dus het is niet waar. 

Het komt van Le T. dus het is niet waar.Yopi schreef:Het staat in de T. dus het is niet waar.

Dat ben ik niet met hem eens. Misschien moet hij zijn aanvoerder eens vragen hoe creatief Sneijder is voor andere spelers? Sneijder heeft zeker zijn creatieve kwaliteiten, maar vooral vanuit de situatie dat hij iemand voor de goal kan zetten. Voor het creeeren van die situatie heeft hij het inzicht niet. Bij counters is dat natuurlijk geen probleem, maar in een situatie van balbezit dat de verdediging staat moet je soms eerst wat met pionnetjes schuiven, en daar komt Sneijder niet uit en dan gaat hij maar zelf tegen verdediger opschieten, met beide benen, of een pass proberen waarbij alles wel zo perfect op zijn plek moet vallen dat het meestal mislukt.wimpey schreef:Speciaal voor Le T., die van VDV een spelverdeler fantaseert:
Die drive van hem leidde vooral tot veel misbaar en stampvoeten en mislukte schoten. Alleen Mourinho wist dat in goede banen te leiden, binnen countervoetbal. Van Marwijk wist nog te profiteren van zijn fase dat alles leek te lukken en hij blaakte van vertrouwen, maar kreeg er ook de schoten van eigen helft, de rode kaarttackles en de onwil om het spel te maken bij.Yopi schreef:Sneijder rendeert vooral in een countersysteem. Hij is op zijn best als hij veel ruimte heeft en snel moet spelen. Daarom deed hij het goed onder Mourinho en Van Marwijk. Hij moet het behalve van zijn traptechniek vooral van zijn drive hebben. Helaas is die drive er niet meer.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Ook louis laat zich dus tegenwoordig beinvloeden door de media.Yopi schreef:Het staat in de T. dus het is niet waar.

YNWA
LVG heeft natuurlijk gelijk wanneer hij stelt dat dat dikkerdje uit Hamburg met z'n mini-actieradius geen vormgever van een elftal is en kan zijn.InnerHarbour schreef:Ook louis laat zich dus tegenwoordig beinvloeden door de media.Yopi schreef:Het staat in de T. dus het is niet waar.Kortom van Gaal is net zo dom als Miep uit Assen.
In en rond de 16, kont erin, kort draaien en de trekker overhalen. Dat is al sinds jaar en dag zijn party trick. Van Gaal stelde laatst, ik meen tegen Estland, niet voor niets om toen VDV erin kwam. Twee i.p.v. één controlerende middenvelder en VDV als 2e spits.
Wanneer Le T. niet zo verstrikt zou zijn geraakt in zijn denkbeelden, zou hem dat eigelijk moeten opvallen...
- InnerHarbour
Ik heb hem zo bij Spurs anderhalf seizoen zien spelen. Grote waarde had hij daar op die manier voor 60/70 minuten, dan werd hij door Redknapp steenvast gewisseld. De spelverdeler op het middenveld uithangen duurde meestal niet langer dan de eerste 10 minuten, daarna ging hij uitrusten achter de spits.wimpey schreef:In en rond de 16, kont erin, kort draaien en de trekker overhalen. Dat is al sinds jaar en dag zijn party trick. Van Gaal stelde laatst, ik meen tegen Estland, niet voor niets om toen VDV erin kwam. Twee i.p.v. één controlerende middenvelder en VDV als 2e spits.
YNWA
Louis laat er geen gras over groeien. Sneijder zit vandaag op de bank, Siem de Jong staat op zijn plek.
Tiendalli-Heitinga-Vlaar-Nelom is de defensie. 

De opbouw is dramatisch. Of moet ik zeggen de afbouw.
Wat wil je met zo een defensie? Dat is niveau Heerenveen.
Er valt mij nog meer op, namelijk dat als je op de helft van de tegenstander speelt dit als voordeel heeft dat je een middenvelder rond de 16 hebt staan. Dat voorkomt schoten van eigen helft, die over het algemeen vrij kansloos zijn. Wel moet die middenvelder dan niet te vaak tegen de verdediger opschieten natuurlijk, maar VdV is niet zo doorzichtig. Ook valt het me op dat als VdV zich iets terug laat zakken hij na 1 of 2 balcontacten de bal naar voren weet te krijgen daar waar de ruimte ligt.wimpey schreef:LVG heeft natuurlijk gelijk wanneer hij stelt dat dat dikkerdje uit Hamburg met z'n mini-actieradius geen vormgever van een elftal is en kan zijn.
In en rond de 16, kont erin, kort draaien en de trekker overhalen. Dat is al sinds jaar en dag zijn party trick. Van Gaal stelde laatst, ik meen tegen Estland, niet voor niets om toen VDV erin kwam. Twee i.p.v. één controlerende middenvelder en VDV als 2e spits.
Wanneer Le T. niet zo verstrikt zou zijn geraakt in zijn denkbeelden, zou hem dat eigelijk moeten opvallen...
Nu speelt De Jong daar, en het lijkt wel alsof we met Sneijder spelen, zo weinig goede combinaties komen er uit een fase van balbezit. Het lijkt het wk 2010 wel, maar dan minus 20 kansloze schoten en passes die beslissend hadden moeten zijn. Een spelmaker doet het niet alleen maar die mag je toch best ook afrekenen op het spel als geheel. Met VdV op het middenveld wordt er eigenlijk altijd goed gecombineerd, met Maher tot nu toe ook maar dat zegt nog te weinig gezien het aantal wedstrijd, met Sneijder zonder VdV is er zelden sprake van goed combinatievoetbal.
VdV speelde tegen landen als Malta enzo. Sneijder besliste voor ons het WK.
IK GELOOF!!!!!!
Door het combinatievoetbal om zeep te helpen ja.Rishi schreef:VdV speelde tegen landen als Malta enzo. Sneijder besliste voor ons het WK.