De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2013 1:34 pm

Rishi schreef:Hoezo zou ik respect moeten hebben voor iemand die dronken op zijn werk komt en daar vorstelijk voor betaald wordt? En dan ook nog eens roepen dat je in de rust wegloopt bij wedstrijden. Held hoor! :excited.gif:

Rrrrespect is een woord voor Marokkanen.

Wie Keizer live heeft zien spelen is en blijft enthousiaster over Piet dan de fans van C. Ronaldo nu zijn over hun "held".

Dat Piet Keizer in de herfst van zijn leven problemen krijgt met drank en dat in de lente daarvan ook al had is treurig. Het suggereert geen ijzersterk karakter, maar het is voor mij ook nooit een reden om iemand een paardenlul te vinden. Ook ikzelf heb wat zwakke punten. Bij mensen die ik leer kennen (of die mij dozijnen aan assists hebben gegeven) kijk ik door persoonlijke zwakheden en privé problematiek heen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 1:39 pm

Cruijff schreef:
Rishi schreef:Hoezo zou ik respect moeten hebben voor iemand die dronken op zijn werk komt en daar vorstelijk voor betaald wordt? En dan ook nog eens roepen dat je in de rust wegloopt bij wedstrijden. Held hoor! :excited.gif:

Rrrrespect is een woord voor Marokkanen.

Wie Keizer live heeft zien spelen is en blijft enthousiaster over Piet dan de fans van C. Ronaldo nu zijn over hun "held".

Dat Piet Keizer in de herfst van zijn leven problemen krijgt met drank en dat in de lente daarvan ook al had is treurig. Het suggereert geen ijzersterk karakter, maar het is voor mij ook nooit een reden om iemand een paardenlul te vinden. Ook ikzelf heb wat zwakke punten. Bij mensen die ik leer kennen (of die mij dozijnen aan assists hebben gegeven) kijk ik door persoonlijke zwakheden en privé problematiek heen.
Oh voor de voetballer heb ik wel respect. Maar wat moet ik met iemand die dronken op zijn werk komt en daarnaast Frank de Boer een paar trappen in zijn gezicht geeft? Die kan je liever kwijt dan rijk zijn hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2013 1:46 pm

Als hij die trappen letterlijk uitdeelt moet de security hem van het terrein zetten. Maar ik heb Frank nog nooit met een blauw oog of een dikke lip rond zien lopen. :hypocrite.gif:

Bij Ajax zijn we... heel goed...? Nee... nooit tevreden!. Een supporter die tijdens de warming-up Tahamata begroet met de woorden "Hee Simon! Het wordt weer helemaal niets vandaag he!" hoort zo ontzettend bij Ajax. Vooral omdat Tahamata erom kon lachen en vervolgens de pannen van het dak speelde.

Dat er een 'oude garde' rondloopt waarvan er een aantal extreem kritisch zijn is prima. Kunst is je niet gek te laten maken door hen, de uitdaging is ook hen tevreden zien te krijgen. We zijn gelukkig niet in de Kuip waar het legioen z'n handen stuk klapt als Stefan de Vrij over de cornervlag struikelt.

3 landstitels op rij en nog steeds genoeg dingen zien die een stuk beter kunnen en zelfs moeten. Dát is Ajax! :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 1:47 pm

Klopt. Maar het slaat nergens op om dan in de krant te zeggen dat je een paar keer in de rust bent weggegaan. Zeg dan gewoon niks.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2013 1:49 pm

Niet slim om dat te zeggen nee. Want in de jaren 60 en 70 speelde Ajax ook weleens slecht en Keizer zelf regelmatig volledig anoniem. Echt niet elke wedstrijd werd met 12-1 van Vitesse gewonnen.

Ben benieuwd of Piet het leuk had gevonden als die 17.000 toeschouwers in De Meer dan ook in de rust pleite waren gegaan. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » ma jun 10, 2013 1:50 pm

Klopt, kankeren in de krant mag alleen JC. .. Lol ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2013 1:54 pm

Nu doe je het weer 999, je komt elke keer precies met hetzelfde stokpaardje en JC is voor jou 'the devil himself'.

Iedereen mag kankeren op Ajax, je kunt dat in een krant doen, vanaf de tribune of in een wedstrijdtopic op AT. Of degene die kankert ook gelijk heeft is weer iets anders.

999

Bericht door 999 » ma jun 10, 2013 1:59 pm

Ik reageer op Rischi, dat je zoiets niet in de krant moet zeggen.Dus ik doe helemaal niks.JC is een bijzonder persoon met soms heel vreemde, gemene fratsen ... Maar dat is toch niks nieuws ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 2:02 pm

999 schreef:Klopt, kankeren in de krant mag alleen JC. .. Lol ..
Iedereen mag het hoor. Maar iemand die dronken zijn werk deed voor Ajax is natuurlijk de laatste die zijn mening moet uiten in een krant.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2013 2:04 pm

Dronken mensen spreken de waarheid. :poketounge.gif:

999

Bericht door 999 » ma jun 10, 2013 2:06 pm

Rishi schreef:
Iedereen mag het hoor. Maar iemand die dronken zijn werk deed voor Ajax is natuurlijk de laatste die zijn mening moet uiten in een krant.
Tja, Rishi persoonlijk vind ik dit dus slap gelul.Was Keizer dronken toen hij dat artikel schreef ?.

Daarbij, moeten we nu ook gaan roepen dat iemand ( JC ) die uit rancune naar de aartsvijand stap ook maar zijn mond dicht moet houden ?.Nee toch.

Jammer dat het weer over de persoon gaat en niet over wat de persoon bedoelt met zijn artikel ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2013 2:10 pm

Je valt continu in herhaling lieve, dyslectische Voetske.
999 schreef:JC is een bijzonder persoon met soms heel vreemde, gemene fratsen ... Maar dat is toch niks nieuws ...
Ik heb vrij duidelijke aanwijzingen dat de Uri Coronel's en Martin Sturkenboom's van deze wereld nog veel gemener zijn. En raardere fratsen uithalen.

Cruijff kan erg doortastend zijn en als hij echt zijn doel wil bereiken gaat hij in de meeste gevallen dwars door kogelvrij glas heen. Bij de recente twist om de macht deed hij dat gelukkig ook, want we krijgen steeds duidelijk te zien hoe ontzettend Johan het gelijk aan zijn zijde bleek te hebben.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jun 10, 2013 2:11 pm

Cruijff schreef: Wie Keizer live heeft zien spelen is en blijft enthousiaster over Piet dan de fans van C. Ronaldo nu zijn over hun "held".
Eigenlijk vond ik Piet Keizer helemaal niet zo’n bijzondere voetballer en ik heb hem zat zien spelen. Een elegante linksbuiten met een schaar en een mooie voorzet die met kalk aan de schoenen speelde. Dat is ongeveer wat me is bijgebleven, oh ja liet hem niet in je eigen strafschopgebied komen, levensgevaarlijk. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2013 2:14 pm

Keizer had wel 1 of 2 waterdragers nodig ja. En het was met regelmaat ook niet onnodig dat ik hem in het veld af en toe wat instructies gaf.

Maar wat pure klasse betreft was hij een hele grote. Coen Moulijn was denk ik nog net iets beter, maar Keizer straalde gewoon die lekkere Ajax bluf uit. Ook al was hij niet beter dan een tegenstander bij Inter, die Milanees voelde zich wel de mindere door zijn verschijning. Tscheu la Ling en Simon Tahamata hadden dat ook. Een puur stukje uitstraling.

999

Bericht door 999 » ma jun 10, 2013 2:20 pm

Cruijff schreef:Je valt continu in herhaling lieve, dyslectische Voetske.
En jij kan blijkbaar nooit normaal antwoord gegeven zonder op de man te spelen.

Maar goed, je heb in alles gelijk Cruijff ik stop er mee om je tegen te spreken en mijn mening te geven ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 2:27 pm

999 schreef:
Rishi schreef:
Tja, Rishi persoonlijk vind ik dit dus slap gelul.Was Keizer dronken toen hij dat artikel schreef ?.

Daarbij, moeten we nu ook gaan roepen dat iemand ( JC ) die uit rancune naar de aartsvijand stap ook maar zijn mond dicht moet houden ?.Nee toch.

Jammer dat het weer over de persoon gaat en niet over wat de persoon bedoelt met zijn artikel ..
Piet had er iets aan kunnen doen. Maar in plaats van het beter maken van Ajax vond meneer het blijkbaar beter voor Ajax om te gaan zuipen. DAAROM moet hij dus zijn mond houden.

Daarnaast zegt niemand bij Ajax dat ze fantastisch bezig zijn of al even goed zijn als Bayern/Barca of wie dan ook. Ze geven zelf vaak genoeg aan dat er nog genoeg werk aan de winkel is. Ook Johan. Ondanks dus drie titels in de afgelopen drie jaar.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma jun 10, 2013 2:31 pm

999 schreef:
Rishi schreef:

Hearhear
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » ma jun 10, 2013 2:34 pm

Rishi schreef:
999 schreef:
Rishi schreef: Iedereen mag het hoor. Maar iemand die dronken zijn werk deed voor Ajax is natuurlijk de laatste die zijn mening moet uiten in een krant.

Piet had er iets aan kunnen doen. Maar in plaats van het beter maken van Ajax vond meneer het blijkbaar beter voor Ajax om te gaan zuipen. DAAROM moet hij dus zijn mond houden.

Daarnaast zegt niemand bij Ajax dat ze fantastisch bezig zijn of al even goed zijn als Bayern/Barca of wie dan ook. Ze geven zelf vaak genoeg aan dat er nog genoeg werk aan de winkel is. Ook Johan. Ondanks dus drie titels in de afgelopen drie jaar.
Dus omdat het nu Piet Keizer het zegt is het not done ?.Nouja ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 2:38 pm

999 schreef: Dus omdat het nu Piet Keizer het zegt is het not done ?.Nouja ..
Volgens mij gaat het er niet om dat PK wat zegt, maar om wat ie zegt.

Hij mag natuurlijk met Pastoor, Jans en HtC op de proppen komen. Maar of dat al te snuggere suggesties zijn is een 2e...

Ik kan me nl. ook wel een paar handenvol wedstrijden van Ajax onder HtC voor de geest halen, waarbij ik het in de rust voor gezien heb gehouden...

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 2:50 pm

999 schreef: Daarbij, moeten we nu ook gaan roepen dat iemand ( JC ) die uit rancune naar de aartsvijand stap ook maar zijn mond dicht moet houden ?.Nee toch.
Dit kan ik ook niet helemaal volgen. Over 742 pagina's krijgt Cruijff wagonladingen met bagger over zich uitgestort. Zelfs vergelijkingen met massamoordenaars worden niet geschuwd...

999

Bericht door 999 » ma jun 10, 2013 2:55 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Dus omdat het nu Piet Keizer het zegt is het not done ?.Nouja ..
Volgens mij gaat het er niet om dat PK wat zegt, maar om wat ie zegt.

Hij mag natuurlijk met Pastoor, Jans en HtC op de proppen komen. Maar of dat al te snuggere suggesties zijn is een 2e...

Ik kan me nl. ook wel een paar handenvol wedstrijden van Ajax onder HtC voor de geest halen, waarbij ik het in de rust voor gezien heb gehouden...
Ik ook, maar dat bedoelde Rishi dus niet.

Voor Rishi moet PK zijn mond houden om heel andere, mijns inziens, niet ter zake doende redenen.

Overigens heb ik ook al enkele keren aangegeven dat het gaat om wat PK schrijft.Maar dat terzijde ..

Zo geweldig is het spel van AJAX niet, ondanks al die kwaliteits trainers etc. die er bij zijn gekomen.Of dat dat nog gaat verbeteren.Wie weet.Maar nu nog niet.

En dat is dus wat PK schrijft ..
Blij met de punten ...

elliquido

Bericht door elliquido » ma jun 10, 2013 3:02 pm

piet wie ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 10, 2013 3:02 pm

Niet alleen dat. Hij schrijft ook dat de ontwikkelingen (op de Toekomst) hem verdrietig maken. Dus het gaat niet alleen slecht, volgens Keizer, maar het gaat ook de verkeerde kant op.

Hij ziet gewoon niets in het plan zoals dat nu wordt uitgevoerd. Hij pleit voor ervaren oefenmeesters, en ziet niks in de oud-topvoetballers, al heeft Bergkamp hem blijkbaar positief verrast.

In wie hij al helemaal niks ziet, is Frank de Boer. Een ergere diskwalificitie (dan dat je bij wijze van spreken in slaap valt tijdens wedstrijden) kun je een hoofdtrainer niet geven.

999

Bericht door 999 » ma jun 10, 2013 3:22 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Daarbij, moeten we nu ook gaan roepen dat iemand ( JC ) die uit rancune naar de aartsvijand stap ook maar zijn mond dicht moet houden ?.Nee toch.
Dit kan ik ook niet helemaal volgen. Over 742 pagina's krijgt Cruijff wagonladingen met bagger over zich uitgestort. Zelfs vergelijkingen met massamoordenaars worden niet geschuwd...
Door mij ?.

Ach, mensen roepen soms de raarste en gemeenste dingen over voetballers bestuurders enz. alleen maar om hun gelijk te halen .. of niet Wimpey :) ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 3:36 pm

999 schreef:
wimpey schreef:
Door mij ?.
Beweer ik dat dan? :confused.gif:
Ach, mensen roepen soms de raarste en gemeenste dingen over voetballers bestuurders enz. alleen maar om hun gelijk te halen .. of niet Wimpey :) ..
Jij kan het weten, Voetske. :hypocrite.gif: Niet boos worden he!

Plaats reactie