Kenneth Vermeer
Moderator: mods
Re: Kenneth Vermeer
Aangezien Vermeer ergens in 2011 ook al eens een rode kaart kreeg kunnen we inderdaad wel spreken van een notoire kaartenpakker die eens flink aangepakt moet worden.
Het lijkt er een beetje op dat ze zich vergist hebben met de strafkaart en daar nu een ander argument voor in de plaats hebben bedacht, bij wijze van damage control. Komt niet zo sterk over, maar zoals gezegd, met twee wedstrijden kan ik leven.
- InnerHarbour
Hoop jij nou maar dat Cillessen zondag niet onder een voorzet doorgaat. Want dan weten we je te vinden! 

Nil volentibus arduum
Helemaal juistJabu schreef:Volgens mij is Baseman zijn punt niet dat de overtredingen gelijk van aard zijn, maar juist dat de aanklager niet serieus te nemen is omdat hij willekeurig is en dat men daar nu over klaagt omdat het over een Ajacied gaat en hij daarop werd aangesproken toen het om een PSV'er ging.

Het gaat mij helemaal niet over individuele gevallen van de PSV'ers, maar over de klacht van PSV betreffende de willekeur en ondoorzichtigheid van de aanklager betaald voetbal. Wat daarna ook door Verbeek aangegeven is, in iets andere bewoordingen

Toen waren er hier enkelen die vonden dat PSV niet zo moest zeuren...en ik weet het, het is flauw van mij.
Blijft natuurlijk wel staan dat klachten over de aanklager betaald voetbal volkomen terecht zijn, er valt echt totaal geen peil op te trekken.
Paar simpele voorbeelden van schorsingen:
Spartaan Deekman die op een liggende tegenstander gaat staan; 2 wedstrijden
Mertens die een elleboog uitdeelt; 2 wedstrijden
Vermeer die een doorgebroken speler onderuit haalt; 2 wedstrijden
Waar is de logica?
PS: Ook is het erg vreemd (en irritant) dat je wekelijks overtredingen voorbij ziet komen die niet meer bestraft kunnen worden, omdat de scheidsrechter het reeds heeft beoordeeld. Waarbij je regelmatig grote vraagtekens kunt plaatsen over dat beoordelen.
Precies.Baseman schreef: en ik weet het, het is flauw van mij.
In bedoel het precies in die abstractie.
Het gaat erom dat je er zo enorm gespitst op bent of psv niet ergens onheus bejegend wordt/is. Dat past namelijk geheel in het ritueel van 'ze moeten altijd ons hebben'.
Totaal onnodig als je als club gewoon zelfvertrouwen en eigenwaarde hebt. Dan rot het helemaal niks of je een keer unfair ergens van beschuldigd zou zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Daar zal ook iedereen het mee eens zijn. Maar bij PSV hoeven ze dus echt niet te klagen gezien het aantal overtredingen en de soort overtredingen of idiote gedragingen.
IK GELOOF!!!!!!
En al helemáál niet als 'recidive' ineens maatstaf gaat worden. Man-o-man. Dan zijn er zo een stuk of drie, vier psv-snuiters die inmiddels bij iedere kaart met minstens een wedstrijd of vijf als strafeis horen te beginnen.Rishi schreef:Daar zal ook iedereen het mee eens zijn. Maar bij PSV hoeven ze dus echt niet te klagen gezien het aantal overtredingen en de soort overtredingen of idiote gedragingen.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Ajaciedjuh
Telesport

Sportmannen, ze bestaan nog!Kenneth Vermeer verkiest aanblijven boven Premier League
AJAX IS DE TOEKOMST
• Kenneth Vermeer ziet er meer brood in om bij Ajax te blijven, dan om naar de Premier League te verhuizen. Daarmee is de doelman een uitzondering in het profvoetbal. FOTO: HANS VAN TILBURG
JAKARTA – Ze bestaan nog. Gelukkig. Profvoetballers met de ambitie om hun club trouw te blijven. Kenneth Vermeer, de keeper van het Nederlands elftal, gebruikt de trip naar Azië, waar Oranje voor een miljoenenbedrag tegen Indonesië en China aantreedt, niet om zich deze zomer nog even in de schijnwerpers te plaatsen. Vermeer lijkt de uitzondering op de regel dat iedere international zo snel mogelijk naar de Premier League of de Bundesliga wil.
In Jakarta kijkt de man, die in de kleedkamer van Ajax ondanks zijn 27 jaar al een routinier is, terug op zijn derde achtereenvolgende successeizoen en spreekt hij de wens uit om zijn toekomst aan Ajax te verbinden. Vermeer geniet van zijn status als eerste doelman in de ArenA en bij Oranje. Hij is, voor het grote publiek misschien bijna ongemerkt, bezig om een geweldig cv op te bouwen. Welke Oranje-international heeft drie jaar achter elkaar een landstitel gewonnen? Als het aan Vermeer ligt, komen er nog veel kampioenschappen en Champions Leagueseizoenen met Ajax bij.
De boodschap van bondscoach Louis van Gaal (,,liever Nederlandse top dan de subtop in Engeland’’) is aan de geboren en getogen Amsterdammer wel besteed. Vermeer verdient een redelijk salaris. Het buitenland zou hem misschien nog sneller miljonair maken, maar geld is niet zijn drijfveer. Hij proeft ook in Amsterdam het geluk. Zijn contract loopt nog twee jaar door, maar als de leiding van Ajax deze zomer een visje uitgooit voor de lange termijn zal Vermeer aanschuiven. „Zeker om het aankomende jaar met de grote concurrentie voor de WK-selectie niet te laten verstoren door speculaties of besprekingen sta ik open voor het feit om nu al duidelijk te verschaffen.”
,,Ik ben een man die van stabiliteit houdt. In mijn carrière als keeper en binnen de club en de selectie van Ajax”, zegt de sluitpost, die zijn beste jaar ooit achter de rug heeft. „Het wil niet zeggen dat mijn ambities anders zijn dan die van de spelers om mij heen. Iedere profvoetballer moet voor zichzelf bepalen of en wanneer hij voor een buitenlands avontuur kiest. [b]Mijn focus ligt op het winnen van prijzen.” Het geeft hem een kick, zo erkent hij. „Titels en bekers binnenslepen went nooit. Je wil alleen maar meer.”[/b]
Voor de fans en de trainersstaf van Ajax moet het geluid van Vermeer ongewoon in de oren klinken. De Amsterdamse club geldt voor talenten als een doorgangshuis op weg naar een grotere carrière. Maar Vermeer heeft met eigen ogen gezien dat niet elke transfer goud oplevert. Verre van dat zelfs. Buiten de topvier van de Premier League of de topdrie in Duitsland is elke verhuizing riskant. „Newcastle United kwalificeerde zich vorig jaar met Tim Krul voor de Europa League. Dit seizoen moest de club vechten tegen degradatie. Bij Ron Vlaar met het grote Aston Villa was het niet anders.
Vermeer heeft het idee dat Ajax makkelijker de laatste stap op het Europese toneel kan zetten als meer spelers ervoor kiezen de club langer trouw te blijven. Hij wijst op de fraaie prestaties van Ajax in de Champions League uit tegen Dortmund („tot de laatste minuut waren we in de race”) en vooral tegen het steenrijke Manchester City. „Nu hangt het er helemaal vanaf wie er gaat en wie er blijft. Worden Siem (de Jong), Toby (Alderweireld) en Christian (Eriksen) verkocht? Wat daar achter klaar staat, is ook al weer goed, maar heeft opnieuw tijd nodig om te rijpen. Dit Ajax zou op een nog hoger plan komen als er meer spelers bijtekenen.”
De in de jeugd al vroeg ontdekte doelman staat langzamerhand symbool voor de cultuur van Ajax. Zoals Vermeer zouden er meer moeten zijn. De directie kan een signaal afgeven in de richting van de spelersgroep door met Vermeer om de tafel te gaan.
Het argument dat hij zonder een buitenlandse competitie zelf niet kan doorgroeien, wuift Vermeer snel opzij. Juist door de trainingen met Frans Hoek bij Oranje en de vele internationale wedstrijden die hij nu aaneenrijgt, heeft hij alle prikkels die hij nodig heeft. „Bij Ajax werk ik al met een perfectionist, want dat is Carlo l’Ami als keeperscoach. Bij Oranje zit Frans Hoek op dezelfde lijn, maar komt hij met andere details. Wat ik zoek, is een hoog internationaal niveau en dat haal ik met beide trainers.”
In Jakarta is zijn naam bij iedere taxichauffeur bekend. Het voordeel van spelen in de Champions League en schitteren tegen Manchester City, dat als Premier Leagueclub al zijn wedstrijden in Indonesië laat uitzenden. „Het gaat niet om bekendheid, het gaat om de warmte en de steun die je van fans voelt. Het mooiste wat ik meemaakte, was de aanhang van Ajax die in mijn tijd als huurling bij Willem II voor mij ging zingen in Tilburg.”

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- InnerHarbour
Hij is slim genoeg om te beseffen dat hij met zijn onrustige manier van keepen, zijn gebrek aan lengte en body niets te zoeken heeft in een grote-mannen competitie. Jammer genoeg kan hij er in Nederland grotendeels mee wegkomen.
YNWA
Uitstekend nieuws, Vermeer is een prima doelman en een echte Ajacied. 

Heel jammer inderdaadInnerHarbour schreef:Hij is slim genoeg om te beseffen dat hij met zijn onrustige manier van keepen, zijn gebrek aan lengte en body niets te zoeken heeft in een grote-mannen competitie. Jammer genoeg kan hij er in Nederland grotendeels mee wegkomen.

IK GELOOF!!!!!!
Cillessen zal hier niet blij van worden maar ik ben er tevreden mee. Vermeer heeft zich prima ontwikkelt en is wat mij betreft een uitstekende keeper voor Ajax. Het afgelopen seizoen is het aantal fouten echt behoorlijk minder geworden en op de lijn is hij gewoon erg sterk.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Sterker nog, Vermeer heeft gewoon punten gepakt voor Ajax.Marillion schreef:Cillessen zal hier niet blij van worden maar ik ben er tevreden mee. Vermeer heeft zich prima ontwikkelt en is wat mij betreft een uitstekende keeper voor Ajax. Het afgelopen seizoen is het aantal fouten echt behoorlijk minder geworden en op de lijn is hij gewoon erg sterk.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dan zal Ajax Cilissen voor 1 of 2 jaar moeten verhuren. Misschien dat Kenneth na het WK wel weg wilt. Hij ziet natuurlijk ook wat er met Stekelenburg gebeurt op dit moment.
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 15/16
Wat een kutnieuws dit. Ik vind Cillessen veel beter.
Dan heeft Cillessen maar pech gehad, Kenneth is in mijn ogen duidelijk minimaal 1 of 2 niveaus beter. Iemand zou eens een compilatie moeten maken met alle punten die Vermeer voor Ajax heeft gepakt. Hij heeft ook gewoon helemaal gelijk met zijn verhaal, Ajax zit er veel dichter tegenaan om weer bij de Europese (sub)top aan te sluiten dan de Newcastle's van deze wereld.
Ik quote Marillion maar even uit de Engeland topic.
Bij hoge ballen komt hij altijd met lef het doel uit, hij heeft geen schrik om 'een soort van over 1,95 meter lange aanvallers te springen'. Michel Vorm lukt dat ook behoorlijk in de PL, maar Vermeer is in dit soort situaties nooit terughoudend. Dan komt het af en toe weleens voor dat hij net niet bij een bal kan, maar bij De Steek zie ik dat veel vaker gebeuren. Stekelenburg grijpt behoorlijk vaak mis op voorzetten waar hij gezien zijn lengte makkelijk bij lijkt te kunnen en dat vind ik eigenlijk een stuk kwalijker.
Ik quote Marillion maar even uit de Engeland topic.
Ik vind dat Vermeer zich in een véél kortere periode tot een keeper van behoorlijk hoog niveau heeft opgewerkt dan bij Stekelenburg het geval is geweest. Ook toen Vermeer nog duidelijk de tweede man was en onverwacht in belangrijke wedstrijden aan de bak moest keepte hij meteen een aantal indrukwekkend sterke potten.Marillion schreef:Wat Stekelenburg betreft. We hebben bij Ajax wel heel lang op dat hoge niveau van hem moeten wachten. En zelfs in dat jaar vond ik hem af en toe nog heel matig bij voorzetten en corners. Zeker voor een keeper van zijn postuur. Hij is groot en sterk genoeg om alle hoge ballen probleemloos te pakken als hij zijn lichaam goed gebruikt.
Bij hoge ballen komt hij altijd met lef het doel uit, hij heeft geen schrik om 'een soort van over 1,95 meter lange aanvallers te springen'. Michel Vorm lukt dat ook behoorlijk in de PL, maar Vermeer is in dit soort situaties nooit terughoudend. Dan komt het af en toe weleens voor dat hij net niet bij een bal kan, maar bij De Steek zie ik dat veel vaker gebeuren. Stekelenburg grijpt behoorlijk vaak mis op voorzetten waar hij gezien zijn lengte makkelijk bij lijkt te kunnen en dat vind ik eigenlijk een stuk kwalijker.
Met je eens. Kenneth heeft echt heel veel punten voor ons gepakt. Echt een beest. Lekker houden. Cilissen niet verkopen maar gewoon verhuren.
IK GELOOF!!!!!!
Dit jaar nog niet als het aan mij ligt. Mickey van der Hart is er echt nog niet klaar voor. Peter Leeuwenburgh
ook niet. Als je Cillessen verhuurt wat is dan jouw scenario als Vermeer in de slotfase van een competitie opnieuw beslissende wedstrijden tegen PSV en Heerenveen moet missen? Of nog erger, geblesseerd raakt?
Dan zou je een keeper in de categorie Jelle ten Rouwelaar moeten kopen wat in mijn ogen ook weer nergens op slaat.

Dan zou je een keeper in de categorie Jelle ten Rouwelaar moeten kopen wat in mijn ogen ook weer nergens op slaat.
Laatst gewijzigd door Cruijff op wo jun 05, 2013 11:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Cillessen heeft weinig te willen, bij NEC was hij nog niet eens eerste keus boven Babos. Laat die jongen blij zijn dat hij de bekerwedstrijden mag keepen en hij er dan eens een keer niet 3 doorlaat tegen AZ of 2 tegen Roda.
De enige constructie waarin een verhuur van Cillessen voor mij acceptabel is, is als dezelfde regels gelden als in Engeland. Daar kan een speler ook per maand verhuurd worden en in noodgevallen door de club dus vrij snel weer worden teruggehaald.
De enige constructie waarin een verhuur van Cillessen voor mij acceptabel is, is als dezelfde regels gelden als in Engeland. Daar kan een speler ook per maand verhuurd worden en in noodgevallen door de club dus vrij snel weer worden teruggehaald.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Zat eraan te komen.. Meerdere spelers die nu een basis plek hebben bij Oranje, blijven in NL .. Simpelweg het WK komt eraan en die willen ze meemaken.. Cashen kunnen ze daarna wel.
Kijk maar bij de kakkerlakken.. kijk maar bij lampies.. ze blijven allemaal.
jammer voor Cillissen.. Want met zijn lengte kan hij beter worden dan Vermeer.
Kijk maar bij de kakkerlakken.. kijk maar bij lampies.. ze blijven allemaal.
jammer voor Cillissen.. Want met zijn lengte kan hij beter worden dan Vermeer.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Lengte is maar één aspect natuurlijk. Hij heeft weer niet de geweldige reflexen van Vermeer in huis.
Het heeft bij mij echt heel lang geduurd voor ik vertrouwen begon te krijgen in Vermeer. Veel te onrustig vond ik hem altijd. En onberekenbaar ook. Je wist nooit of er een geweldige redding zou komen of dat hij een enorme blunder zou begaan. Zo uit mijn hoofd is die set die we in Utrecht hebben gespeeld (6-4) de laatste keer dat hij echt door het ijs ging. Daar staan inmiddels diverse wedstrijden tegenover dat hij echt prima heeft gespeeld en cruciale reddingen heeft verricht.
Wat de tweestrijd betreft is het heel simpel. Frank de Boer stelt echt wel diegene op die in zijn ogen de beste doelman is.
Het heeft bij mij echt heel lang geduurd voor ik vertrouwen begon te krijgen in Vermeer. Veel te onrustig vond ik hem altijd. En onberekenbaar ook. Je wist nooit of er een geweldige redding zou komen of dat hij een enorme blunder zou begaan. Zo uit mijn hoofd is die set die we in Utrecht hebben gespeeld (6-4) de laatste keer dat hij echt door het ijs ging. Daar staan inmiddels diverse wedstrijden tegenover dat hij echt prima heeft gespeeld en cruciale reddingen heeft verricht.
Wat de tweestrijd betreft is het heel simpel. Frank de Boer stelt echt wel diegene op die in zijn ogen de beste doelman is.
Nil volentibus arduum
Een contractverlenging is niet ver meer... 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent