Italië
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Italië
Vaste bankzitter en mocht af en toe een paar minuten maken. Vond hem in zijn invalbeurten niet zo heel slecht, maar Fiorentina mikt hoger en heeft gewoon beter materiaal dan El Hamdaoui.
- peter
Gomez voor 3 jaar naar Napoli.
Als je dan Cavani voor flinke centen verkoopt, dan doe je het dus gewoon prima als Napoli zijnde.
Als je dan Cavani voor flinke centen verkoopt, dan doe je het dus gewoon prima als Napoli zijnde.
En Hellas Verona weer terug in de Serie A! 

Dat is toch ook weer zo'n club die bekend staat om zijn fascistische aanhang?Cruijff schreef:En Hellas Verona weer terug in de Serie A!
Om de racistische aanhang ja. De aanhang is berucht omdat ze (net als elke club uit het noorden van Italië) een enorm repertoire aan beledigende teksten klaar heeft liggen tijdens wedstrijden met clubs uit het zuiden.
Oerwoudgeluiden waren op de tribunes van het Bentegodi stadion ook niet ongebruikelijk, maar toen in 2001 de eerste zwarte (Colombiaanse) speler bij de club debuteerde, werd deze hartelijk verwelkomd door de fanatieke aanhang. Ik heb dit meeslepende boek over de club gelezen, voor een voetballiefhebber 495 pagina's lang zéér boeiend. Het is niet tegen te houden dat je gaandeweg het verhaal toch gaat meeleven met de club.
Oerwoudgeluiden waren op de tribunes van het Bentegodi stadion ook niet ongebruikelijk, maar toen in 2001 de eerste zwarte (Colombiaanse) speler bij de club debuteerde, werd deze hartelijk verwelkomd door de fanatieke aanhang. Ik heb dit meeslepende boek over de club gelezen, voor een voetballiefhebber 495 pagina's lang zéér boeiend. Het is niet tegen te houden dat je gaandeweg het verhaal toch gaat meeleven met de club.
www.vi.nlAllegri krijgt als trainer van Milan zegen van Berlusconi
Ondanks alle speculaties over de komst van Clarence Seedorf heeft AC Milan toch het vertrouwen uitgesproken in Massimiliano Allegri. De trainer zit ook volgend jaar op de bank.
Na een moeizaam seizoen, met een derde plaats als resultaat, voerde de leiding discussie over de toekomst van Allegri in Milaan. Met name erevoorzitter Silvio Berlusconi toonde zich een voorstander van een wisseling van de wacht, waarbij hij Seedorf naar voren schoof als geschikte kandidaat.
Maar de Nederlander hoeft niet te rekenen op een aanbod van zijn oude club. Berlusconi bracht naar buiten dat Allegri niet voor een ontslag hoeft te vrezen. 'Het verhaal met deze coach, dat nimmer is onderbroken, krijgt een vervolg met vertrouwen en absoluut wederzijds respect.'
Maar er moeten wel enkele zaken anders worden aangepakt, zo verduidelijkte Berlusconi. 'We hebben ook gesproken over het type voetbal dat Milan moet spelen en de selectie voor volgend seizoen, hetgeen ons een handleiding geeft voor deze transferperiode.'
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
Ja dat klopt wel. Fanatieke supporters en een mooie club verder. Krijg je weer wat derby's erbij.Arthur schreef:Dat is toch ook weer zo'n club die bekend staat om zijn fascistische aanhang?Cruijff schreef:En Hellas Verona weer terug in de Serie A!
Overigens wel benieuwd hoe Sassuolo dat gaat doen. Die lui hebben een stadion van 4000 man.

Kan het me amper voorstellen. Qua salaris een enorme stap terug. Doettieniet.Peter schreef:Gomez voor 3 jaar naar Napoli.
- peter
Voorzitter Della Valle van Fiorentina probeert 'm nog te kapen. Italie lijkt 't dus in ieder geval te worden.wimpey schreef:Kan het me amper voorstellen. Qua salaris een enorme stap terug. Doettieniet.Peter schreef:Gomez voor 3 jaar naar Napoli.
Krijg je een aardige competitie om de topscorerstitel als Juventus en Napoli de deals rond weten te maken. Balotelli, Gomez, Higuain, Di Natale, Jovetic (als 'ie blijft) die er voor gaan. En wie weet krijgt Milito 't nog eens op de heupen.
En we vergeten die Llorente nog. Logisch dat we hem ook vergeten, want ik hoor al tijden niets meer van hem. Gaat dat nog wat worden of is 'ie al afgeschreven voordat hij het shirt van Juve gaat dragen?
- peter
Nee bij lange na niet. Juve biedt 22 (in drie termijnen) en Real wil 30 miljoen. Als Higuain 't niet wordt, dan gaat men voor Jovetic.
- peter
Er lijkt een grote swoop op komst:
- Robinho naar Brazilie
- El Sharawaay naar Napoli/City
- Cavani naar Chelsea
- Matri naar Milan
- Tevez naar Milan
Zoiets.
- Robinho naar Brazilie
- El Sharawaay naar Napoli/City
- Cavani naar Chelsea
- Matri naar Milan
- Tevez naar Milan
Zoiets.
Waarom zou El Sharaaway naar Napoli willen?
Hij heeft toch ook al een basisplaats bij Milan. En met die theorie steeds over basisplaatsen en het WK zou bijna nooit een speler meer van club wisselen.
www.nos.nlInvallen bij voetbalclubs Italië
Toegevoegd: dinsdag 25 jun 2013, 10:54
De Italiaanse FIOD heeft doorzoekingen gedaan bij 41 voetbalclubs, waaronder 18 clubs in Serie A, de hoogste divisie. De clubs worden verdacht van belastingontduiking en witwassen bij het kopen en verkopen van spelers. Wat er in beslag is genomen, is niet duidelijk.
Ook is niet bekendgemaakt welke clubs worden onderzocht. Ook twaalf spelersmakelaars zouden verdacht zijn.
Behalve de clubs uit de Serie A worden elf clubs uit de Serie B onderzocht. De 12 overige voetbalclubs komen uit in lagere competities.
De doorzoekingen volgden op een verzoek van een rechter in Napels.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat zou dus betekenen dat er twee Serie A clubs zijn die niets strafbaars hebben gedaan? Daar geloof ik niets van.
Nil volentibus arduum
Ik ben benieuwd wanneer de Spanjaarden in gang schieten.
Engeland? Heb niet het gevoel dat daar massaal dingen 'fout' gaan.
Engeland? Heb niet het gevoel dat daar massaal dingen 'fout' gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De Serie A is een decennium geleden uitgebreid van 18 naar 20 om toch nog 2 clubs erin te zetten die niet vals spelen. 
Als je onderzoeken door gaat spitten over omkoopschandalen in het Italiaanse voetbal dan kun je de rest van je levensdagen vullen met het lezen van die documenten alleen. Die bazige kaalkop Pierluigi Collina heeft alleen al zo tussen de 40 en 60 wedstrijden verkocht en hij stond dan nog bekend als de meest gerespecteerde van heel het land / Europa...

Als je onderzoeken door gaat spitten over omkoopschandalen in het Italiaanse voetbal dan kun je de rest van je levensdagen vullen met het lezen van die documenten alleen. Die bazige kaalkop Pierluigi Collina heeft alleen al zo tussen de 40 en 60 wedstrijden verkocht en hij stond dan nog bekend als de meest gerespecteerde van heel het land / Europa...

Nee ik geloof er ook geen bal van dat die 2 zich wél aan de regels houden.Marillion schreef:Dat zou dus betekenen dat er twee Serie A clubs zijn die niets strafbaars hebben gedaan? Daar geloof ik niets van.

- peter
Tevez dus naar Juventus. Knappe transfer.
Matri zal wel verkassen naar Milan.

Matri zal wel verkassen naar Milan.
Juve heeft wel een verdomd mooie ploeg. Moeten weer eens een gooi naar de CL-finale kunnen doen.Peter schreef:Tevez dus naar Juventus. Knappe transfer.![]()