Maar de altijd oprechte wimpey weet tenminste hoe je iemand die Ajax grote successen heeft gebracht compleet keer op keer eindeloos met de grond gelijk kan maken. Maar dat mag je natuurlijk niet bashen noemen....wimpey schreef:Inderdaad. Waarbij Louis' fanclub trouwens enkel de pieken in het eindoordeel laat meewegen en de jaren 1999 t.e.m. 2008 gaarne buiten beschouwing laat.Arthur schreef:Hoge toppen en diepe dalen. Dat maakt je een erg goede trainer, maar niet een absolute topper
Duitsland
Moderator: mods
Re: Duitsland
Barca en Bayern mislukt.....dan heeft verder praten geen zin.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Louis heeft successen behaald. No doubt. 3 maal een CL-finale gehaald en talloze landstitels, zelfs met AZ.
Wel zie ik een l'histoire se repete bij hem. Nadat Ajax de CL gewonnen had begon hij zijn geloof in aantoonbaar minder goede voetballers te belijden. We werden ineens opgescheept met de Nordin Wooters, Kiki Musampas, Arno Splinters en Ivan Gabrichen van deze wereld.
Als je ziet wat hij nu selecteert voor het Nederlands elftal bekruipt mij het gevoel dat de man zó narcistisch is, dat hij denkt van een dubbeltje een kwartje te kunnen maken. Wars van enige zelfkritiek. Dat maakt hem niet alleen onsympathiek, maar bovenal niet écht een goeie coach. Het ontbeert hem namelijk aan zelfreflectie.
Wel zie ik een l'histoire se repete bij hem. Nadat Ajax de CL gewonnen had begon hij zijn geloof in aantoonbaar minder goede voetballers te belijden. We werden ineens opgescheept met de Nordin Wooters, Kiki Musampas, Arno Splinters en Ivan Gabrichen van deze wereld.
Als je ziet wat hij nu selecteert voor het Nederlands elftal bekruipt mij het gevoel dat de man zó narcistisch is, dat hij denkt van een dubbeltje een kwartje te kunnen maken. Wars van enige zelfkritiek. Dat maakt hem niet alleen onsympathiek, maar bovenal niet écht een goeie coach. Het ontbeert hem namelijk aan zelfreflectie.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Die eerste 3 waren geen aankopen van van Gaal, maar waren producten van de jeugdopleiding.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Louis heeft successen behaald. No doubt. 3 maal een CL-finale gehaald en talloze landstitels, zelfs met AZ.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Over zijn korte periode bij Bayern kun je zeggen dat hij succesvol is geweest. Hij gooit alleen zelf zijn eigen glazen weer in en maakt zich onmogelijk.
Echter is zijn periode bij Barca toch allemaal niet zo bijzonder? Hij begon fantastisch in zijn eerste twee seizoenen, al was het Europees gezien hopeloos. Uitgeschakeld in de poulefase. In zijn eerste seizoen werd hij zelfs laatste achter Kiev, PSV en Newcastle. Zijn derde seizoen was erg matig en zijn terugkeer, na zijn bondscoachschap, was zelfs triest te noemen. Toen hij wegging was Barcelona afgezakt naar de 10e plek ofzo. Ik kan me wel voorstellen dat je dat als 'mislukt' wil typeren. Ik zou roepen dat hij er niet geslaagd is als trainer in ieder geval.
Ik denk dat het na Oranje voor hem ophoudt. Er is geen grote club die daar zijn vingers nog aan brandt. Hij hoopt nog op Engeland, maar dan kom je dus uit bij Newcastle of Everton ofzo. Zie hem daar overigens nog wel wat resultaten boeken, hoor.
Echter is zijn periode bij Barca toch allemaal niet zo bijzonder? Hij begon fantastisch in zijn eerste twee seizoenen, al was het Europees gezien hopeloos. Uitgeschakeld in de poulefase. In zijn eerste seizoen werd hij zelfs laatste achter Kiev, PSV en Newcastle. Zijn derde seizoen was erg matig en zijn terugkeer, na zijn bondscoachschap, was zelfs triest te noemen. Toen hij wegging was Barcelona afgezakt naar de 10e plek ofzo. Ik kan me wel voorstellen dat je dat als 'mislukt' wil typeren. Ik zou roepen dat hij er niet geslaagd is als trainer in ieder geval.
Ik denk dat het na Oranje voor hem ophoudt. Er is geen grote club die daar zijn vingers nog aan brandt. Hij hoopt nog op Engeland, maar dan kom je dus uit bij Newcastle of Everton ofzo. Zie hem daar overigens nog wel wat resultaten boeken, hoor.
- AT Toto winner 09/10
Hij gaat mij niet om de aankopen; het gaat mij om het feit dat hij beperkte voetballers graag opstelt, vermoedelijk met het idee dat hij ze beter kan maken of iets in ze ziet wat niemand anders ziet.gaizka schreef:Die eerste 3 waren geen aankopen van van Gaal, maar waren producten van de jeugdopleiding.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Louis heeft successen behaald. No doubt. 3 maal een CL-finale gehaald en talloze landstitels, zelfs met AZ.
-
Kun je buiten Mourinho nog iemand noemen? Van Gaal zit wat mij betreft in diezelfde pikorde. Grote clubs, veel prijzen. Bij Barcelona is ie niet mislukt. Hij heeft misschien geen Europees succes gehad, maar is wel een paar keer kampioen geworden. Dat is dezelfde prestatie die Mourinho bij Real geleverd heeft. Geinig dat je trouwens ook zijn AD-schap ineens meerekent. Dat is toch een hele andere discipline dan coach zijn?Yopi schreef:Mwah...GangstaRiB schreef:Hehe.... Barca, Bayern, Ajax....Yopi schreef:Dat blijkt ook uit zijn CV. De grote clubs zitten niet op hem te wachten.
Ajax: top gepresteerd, maar wat een puinhoop liet hij achter
Barcelona: mislukt
Bondscoach: mislukt
Ajax AD: mislukt
AZ: elfde en kampioen
Bayern: mislukt
Twee Europese/buitenlandse topclubs in twintig jaar, een beetje weinig voor een zelfverklaarde topcoach. Kijk eens naar Mourinho, zijn voormalige tolk. Porto, Chelsea, Inter, Madrid en nu weer Chelsea, en dat in een veel kortere periode.
Whitey on the moon.
Vind ik wel, maar Van Gaal zelf vindt dat hij beide disciplines beheerst.
Wat vind je er trouwens van dat hij binnenkort wil stoppen als bondscoach? Was hij AD geworden, dan waarschijnlijk niet voor lang.
Mourinho heeft gefaald bij Madrid, ja. Maar bij zijn vorige clubs pakte hij veel prijzen. Ik vind hem een vreselijke kerel en zijn cynische manier van coachen staat me tegen, maar je kunt niet ontkennen dat Mourinho een winnaar is. Overigens zal Mourinho zich niet lang in de top handhaven, als hij zich bij volgende clubs net zo misdraagt als bij Madrid. Hij heeft veel krediet verspeeld.
Buiten Mourinho? Ferguson, Wenger, Ancelotti, Heynckes, Capello, allemaal trainers die lang meedraaien of hebben meegedraaid in de top. Ik zal er ongetwijfeld nog een paar vergeten. Dat zijn trainers die na een mislukt avontuur niet terechtkomen bij een club als AZ.
Van Gaal heeft twee keer een buitenlandse topclub getraind, en in beide gevallen vloog hij eruit en keerde hij met hangende pootjes terug naar Nederland. Hij heeft dat werken in het buitenland nooit een vervolg kunnen geven bij een ándere buitenlandse topclub. Hij heeft een mooie carrière gehad, hoor. Maar gezien zijn pretenties valt het toch enigszins tegen. En dat heeft alles te maken met zijn manier van doen.
Wat vind je er trouwens van dat hij binnenkort wil stoppen als bondscoach? Was hij AD geworden, dan waarschijnlijk niet voor lang.
Mourinho heeft gefaald bij Madrid, ja. Maar bij zijn vorige clubs pakte hij veel prijzen. Ik vind hem een vreselijke kerel en zijn cynische manier van coachen staat me tegen, maar je kunt niet ontkennen dat Mourinho een winnaar is. Overigens zal Mourinho zich niet lang in de top handhaven, als hij zich bij volgende clubs net zo misdraagt als bij Madrid. Hij heeft veel krediet verspeeld.
Buiten Mourinho? Ferguson, Wenger, Ancelotti, Heynckes, Capello, allemaal trainers die lang meedraaien of hebben meegedraaid in de top. Ik zal er ongetwijfeld nog een paar vergeten. Dat zijn trainers die na een mislukt avontuur niet terechtkomen bij een club als AZ.
Van Gaal heeft twee keer een buitenlandse topclub getraind, en in beide gevallen vloog hij eruit en keerde hij met hangende pootjes terug naar Nederland. Hij heeft dat werken in het buitenland nooit een vervolg kunnen geven bij een ándere buitenlandse topclub. Hij heeft een mooie carrière gehad, hoor. Maar gezien zijn pretenties valt het toch enigszins tegen. En dat heeft alles te maken met zijn manier van doen.
Terug naar Duitsland, de bekerfinale staat 2-0 voor Bayern. Nog een halfuurtje.
Edit: 3-0.
Edit: 3-0.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Helaas lukt het Stuttgart net niet om 3-3 te maken.
Zielig wat voor trucjes en misselijke ladingen aan tijdrekken Bayern uit de kast moet trekken om deze zege over de streep te trekken. Dit was zeker niet het spel van een grote kampioen.
Zielig wat voor trucjes en misselijke ladingen aan tijdrekken Bayern uit de kast moet trekken om deze zege over de streep te trekken. Dit was zeker niet het spel van een grote kampioen.
- AT Toto winner 09/10
Wel het spel van een ploeg die eerst gefeest heeft na de landstitel en vorige week tot diep in de nacht heeft gefeest vanwege de CL overwinning. Volstrekt logisch dat ze dan in de bekerfinale niet op hun sprankelendst spelen.
Kijk je naar de Confederations Cup, Wimpey? Neymar is 2 klassen beter dan Gotze.wimpey schreef:Guardiola wilde Neymar; leiding Bayern München stelde coach teleur
Woensdag, 29 mei 2013 om 13:15
Josep Guardiola is nog niet eens werkzaam als coach van Bayern München, maar heeft zijn eerste domper al voor de kiezen gehad. Bayern-voorzitter Uli Hoeness bevestigt dat Guardiola zich sterk heeft gemaakt voor de komst van Neymar, maar de oefenmeester heeft gemerkt dat hij niet alles voor het zeggen heeft. De leiding van Bayern vond het namelijk geen goed idee om Neymar te kopen.
Hoeness vertelt aan BILD dat Guardiola hem gevraagd heeft om Neymar naar Bayern te halen. "Guardiola stelde voor om een jonge Braziliaan te halen, maar wij hebben geen goede ervaringen met jonge Braziliaanse spelers", zegt de preses. "We weten uit ervaring dat jonge Brazilianen moeite hebben met het aanpassen aan de Duitse cultuur en het klimaat hier. Als een speler dan meer dan twintig of dertig miljoen euro moet kosten, wordt het moeilijk."
Bayern besloot daarom om geen poging te ondernemen om Neymar naar Duitsland te halen. "Maar we wilden wel een soortgelijke speler hebben en daarom is Mario Götze aangetrokken", besluit Hoeness. Bayern betaalde 37 miljoen euro voor de dribbelaar van Borussia Dortmund, terwijl Neymar koos voor een avontuur bij Barcelona.
![]()
Na Thomas' briljantje Breno (tegenwoordig actief voor FC Prison) kijken ze wel uit met gehypte Brazilianen. En terecht natuurlijk. Waarom zou je Justin Bieber halen wanneer je Götze kan krijgen.
Al zal de LVG-enclave er natuurlijk schande van spreken dat het bestuur van Bayern en niet de trainer het spelersbeleid deels bepaalt.
IK GELOOF!!!!!!
Barca heeft in totaal 60 miljoen Euro (!) betaald voor Neymar, ik geef Bayern daarom groot gelijk dat ze Götze hebben gehaald voor 37 miljoen.
Götze is een zekerheid en wordt alleen nog maar beter, waar Neymar in Europa nog alles moet bewijzen.
Götze is een zekerheid en wordt alleen nog maar beter, waar Neymar in Europa nog alles moet bewijzen.
Dat hele toernooi stelt toch niets voor? Aan het einde van een lang seizoen veredelde oefenwedstrijden spelen. Dat lijkt me nou niet de ideale gelegenheid om spelers met elkaar te vergelijken.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Rishi schreef: Kijk je naar de Confederations Cup, Wimpey? Neymar is 2 klassen beter dan Gotze.

Welke Confederations Cup kijk jij dan? Hij valt me inderdaad mee, maar zo goed vind ik 'm niet. Speelde tegen Italie een tergend slechte eerste helft en kwam pas in het stuk voor na het uitschakelen van Abate. Waar hij overigens rood voor had moeten hebben, maar die troetelbaby heeft een streepje voor.
+1.Baseman schreef: Götze is een zekerheid en wordt alleen nog maar beter, waar Neymar in Europa nog alles moet bewijzen.
Ik kijk die Confed Cup trouwens niet...
Rood was het inderdaad. Maar wat die jongen bij vlagen laat zien is gewoon geniaal. Hij is zó verschrikkelijk snel en heeft een schitterende techniek. Bij een beter team wordt het alleen maar makkelijker voor hem.Peter schreef:Rishi schreef: Kijk je naar de Confederations Cup, Wimpey? Neymar is 2 klassen beter dan Gotze.![]()
Welke Confederations Cup kijk jij dan? Hij valt me inderdaad mee, maar zo goed vind ik 'm niet. Speelde tegen Italie een tergend slechte eerste helft en kwam pas in het stuk voor na het uitschakelen van Abate. Waar hij overigens rood voor had moeten hebben, maar die troetelbaby heeft een streepje voor.
@ Baseman: Hij kost inderdaad flink wat. Maar dat geld hebben ze er binnen 2 jaar uit met alleen al de merchandising.
IK GELOOF!!!!!!
Van der Vaart mag eerst wat kilo's verdelen voordat hij het spel überhaupt kan verdelen. Waardeloze prof.
IK GELOOF!!!!!!
Ach de trainer maakt er zich niet zo druk om, nu Rishi nog :) ..Van der Vaart: het mag ietsje meer zijn
HAMBURG - Aanvoerder Rafael van der Vaart van Hamburger SV is met een paar extra kilo's aan gewicht begonnen aan de training voor het nieuwe seizoen in de Bundesliga. De 30-jarige middenvelder maakt zelf geen punt van zijn overgewicht.
"Ik ben even kort op de weegschaal gaan staan. Ik ben inderdaad nu iets te zwaar. Maar ik zit altijd weer snel op mijn normale gewicht. Ach, als je 4 tot 5 weken vakantie viert, mag je best een beetje genieten”, liet de voormalige Ajacied dinsdag in boulevardkrant Bild weten.
Trainer niet ongerust
Ook zijn trainer Thorsten Fink reageerde luchtig op het hogere vetpercentage bij zijn aanvoerder. "Het is logisch dat je tijdens de vakantieperiode een beetje aankomt.”
Van der Vaart begint in elk geval hoopvol aan het nieuwe seizoen. "Een club als HSV hoort op het Europese podium thuis. Die ambitie moet je ook durven uitspreken. Al het andere is niets waard.”
Blij met de punten ...
Ach ja, bij de een is het altijd een issue, ook al wordt dat er in de voorbereiding weer afgetraind. Bij de ander geldt het als kwaliteit als die ook bij de kebabzaak een gretige en gedreven indruk maakt.

Sigaretje na.

Sigaretje na.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ik weet dat deze grappen vast al een paar keer eerder zijn gemaakt maar ik vraag me gewoon echt af of het nu Herman Brusselmans of Ruud Gullit is die Sneijder op zijn lichaam heeft laten tatoeëren. 

Zelfkritiek is VDV dan ook vreemd.999 schreef:Je hoort hem niet klagen ...
Sneijder ook. Hij rookt, hij vreet en is dan verontwaardigd dat hij niet meer numero uno is bij Oranje.