Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » do mei 23, 2013 12:51 pm

Yopi schreef:Wie zegt dat Overmars de naam van Chadli gedropt heeft? Het kan ook van het management van Chadli komen. Nooit slecht voor de marktwaarde van een speler als Ajax naar hem informeert.
Ajaciedjuh schreef:AMSTERDAM – In de zoektocht naar versterkingen heeft Ajax zijn pijlen op FC Twente-aanvaller Nacer Chadli (23) gericht. „We zijn geïnteresseerd. Dat klopt”, bevestigt directeur voetbalzaken Marc Overmars desgevraagd dat de Belg hoog op het Amsterdamse verlanglijstje staat.
Ik heb hier geen zin in. Wekenlang speculeren over de komst van Chadli en uiteindelijk vertrekt hij naar Everton of zo.
Hij hoeft toch niet te antwoorden? Dat Chadli niet komt weten we toch allemaal al. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » do mei 23, 2013 2:46 pm

Anders maken we een groot probleem van wat transfergeruchten in De Telegraaf.
Als straks de ploeg waarmee we het nieuwe seizoen in gaan vorm begint te krijgen ga ik wel eens kijken of ze goed bezig zijn.

Le T.

Bericht door Le T. » do mei 23, 2013 3:18 pm

Rijkaard schreef:Ik vind dat zo'n open deur intrappen van we hadden hem 5 jaar geleden moeten halen. Natuurlijk was dat goedkoper geweest en beter maar dat is echt van 0,0 toegevoegde waarde op dit moment. En dan kan je ook gaan roepen dat we Messi hadden moeten scouten of dichter bij huis Clasie op zijn 12de in Haarlem.
Volgens mij is goed scouten een kwestie van potentieel zien, door het niveau heen kijken dus. Dat gaat al jaren fout bij Ajax en dat maakt wel het verschil tussen aansluiting vinden bij de Europese top of de bal vrij onschadelijk rondtikken tot je een counter om de oren krijgt.
On topic. Ik ben blij dat Ajax wel inziet dat ze kwaliteit nodig hebben om vooruit te komen. Nog los van de haalbaarheid ben ik blij met namen als Maher, van Ginkel en Chadli. Daar spreekt in ieder geval ambitie uit!
Dat is dan weer het goede nieuws, ook omdat De Boer lijkt te beseffen dat de spelers het uiteindelijk met individuele kwaliteiten moeten doen, binnen zijn collectief. Alleen als je nou wat beter scout en dus zulke talenten vaker weet te halen als ze nog goedkoper zijn, kun je met onze begroting echt een goede selectie neerzetten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 23, 2013 3:31 pm

Met dat laatste is Ajax in ieder geval aan de slag. Er zijn de afgelopen periode immers diverse jonge spelers gehaald. De komende seizoenen zal moeten blijken of we die spelers goed hebben gescout of niet.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 23, 2013 4:55 pm

Jöhnk schreef:Ben het met Toppie, Le T. en anderen eens: Jol had hem destijds moeten halen. Nu is het een kansloze zaak.
Maar als Jol hem moest halen, zouden de huidige technische verantwoordelijken zich dan niet ook moeten richten op de Chadli's van vandaag, in plaats van op Maher, van Ginkel en Chadli?
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » do mei 23, 2013 5:02 pm

LucaS schreef:
Jöhnk schreef:Ben het met Toppie, Le T. en anderen eens: Jol had hem destijds moeten halen. Nu is het een kansloze zaak.
Maar als Jol hem moest halen, zouden de huidige technische verantwoordelijken zich dan niet ook moeten richten op de Chadli's van vandaag, in plaats van op Maher, van Ginkel en Chadli?
Heb je al die jonge gasten die Ajax steeds haalt niet meegekregen?

LucaS

Bericht door LucaS » do mei 23, 2013 5:09 pm

Dat zijn niet de spelers van 19-20 die in de eerste divisie spelen. Maher, Chadli en van Ginkel zijn spelers in de categorie Sulejmani (hoewel de prijzen inmiddels iets lager liggen, gaan deze drie toch richting 10 miljoen). Spelers a la Chadli in de huidige groep contractspelers is volgens mij alleen Hoesen. Vooruit, met een beetje goede wil ook BoerRigter.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 24, 2013 7:16 am

Chadli kost 10 miljoen.
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » vr mei 24, 2013 8:29 am

LucaS schreef:Dat zijn niet de spelers van 19-20 die in de eerste divisie spelen.
Ik betwijfel of er elk jaar een Chadli of Hoesen op te halen valt in de eerste divisie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 24, 2013 8:36 am

Ze hoeven van mij niet per definitie uit de Jupiler League te komen. Het gaat er om dat we jonge spelers scouten en deze halen voordat we de hoofdprijs moeten betalen. Volgens mij is Ajax daar de laatste tijd al druk mee bezig. De vraag is nu of deze jongens straks het niveau hebben maar dat weten we nu nog niet.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr mei 24, 2013 8:58 am

Mwah, ik weet niet maar als je serieuze interesse hebt in Chadli ( +- 10 Miljoen ) en Maher ( > 10 Miljoen ) ben je gewoon hetzelfde aan het doen als in eerdere jaren.Al is het dankzij deze tijd dat de bedragen wat lager zijn ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 24, 2013 9:01 am

Er zijn toch allerlei jongen talenten binnengehaald? En voorlopig heeft Ajax dergelijke bedragen niet betaald voor Chadli en Maher. Gaat ook absoluut niet gebeuren is mijn inschatting.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr mei 24, 2013 9:03 am

Ja, maar daar hoor ik bedragen van 1 Miljoen of meer.En die werden vroeger toch ook binnengehaald.Ik hoor overal dat de B1 stikt van de goede spelers ?.
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 24, 2013 9:39 am

999 schreef:Mwah, ik weet niet maar als je serieuze interesse hebt in Chadli ( +- 10 Miljoen ) en Maher ( > 10 Miljoen ) ben je gewoon hetzelfde aan het doen als in eerdere jaren.Al is het dankzij deze tijd dat de bedragen wat lager zijn ...
Dankzij deze tijd? Die transfersom van 16 miljoen (of was het meer?) voor Sulejmani is een unicum in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. Geen enkele Nederlandse club heeft ooit een speler gekocht voor een bedrag dat in die richting komt.

Als Chadli 10 miljoen of meer kost, komt hij niet. Dat mag namelijk niet van meneer Van Duivenbode.

En gelijk heeft hij.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 24, 2013 9:41 am

Precies, zo'n bedrag gaat Ajax echt niet betalen. Niet voor Chadli, niet voor Maher en niet voor Van Ginkel.
Nil volentibus arduum

gaizka

Bericht door gaizka » vr mei 24, 2013 9:53 am

Marillion schreef:Precies, zo'n bedrag gaat Ajax echt niet betalen. Niet voor Chadli, niet voor Maher en niet voor Van Ginkel.
En terecht, ik denk dat Ajax maximaal nog € 6 miljoen uitgeeft aan een speler.

Overigens kan Chadli zich wel op positieverbetering beramen mocht hij echt naar Ajax willen: CL bij Ajax of geen Europees voetbal met Twente...

999

Bericht door 999 » vr mei 24, 2013 10:23 am

Yopi schreef:
999 schreef:Mwah, ik weet niet maar als je serieuze interesse hebt in Chadli ( +- 10 Miljoen ) en Maher ( > 10 Miljoen ) ben je gewoon hetzelfde aan het doen als in eerdere jaren.Al is het dankzij deze tijd dat de bedragen wat lager zijn ...
Dankzij deze tijd? Die transfersom van 16 miljoen (of was het meer?) voor Sulejmani is een unicum in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. Geen enkele Nederlandse club heeft ooit een speler gekocht voor een bedrag dat in die richting komt.

Als Chadli 10 miljoen of meer kost, komt hij niet. Dat mag namelijk niet van meneer Van Duivenbode.

En gelijk heeft hij.
Tja, er zijn enkele transfers geweest met extreme bedragen.Om daar steeds mee aan te komen zetten begint te vervelen.

Ja deze tijd.Maar als AJAX die bedragen niet wil ophoesten waarom heb je dan serieus interesse in zulke spelers ?.

Aan welke bedragen denk jij dan voor Chadli of Maher ? die AJAX zou willen betalen ?.8-9 miljoen, of moet ik dan meer denken in de richting van 4-5 miljoen ?.
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 24, 2013 11:13 am

Wat ik niet snap is dat Ajax die interesse toont in spelers, waarvan op voorhand al duidelijk is dat Ajax de transfersommen die daarbij in beeld zijn, niet gaat betalen. Of is er een beleid dat er een enkele "dure" transfer per seizoen is, zoals bijvoorbeeld Moisander, ondanks het toen al vigerende beleid, voor 4 miljoen naar Amsterdam kwam?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 24, 2013 11:42 am

999 schreef:Tja, er zijn enkele transfers geweest met extreme bedragen.Om daar steeds mee aan te komen zetten begint te vervelen.

Ja deze tijd.Maar als AJAX die bedragen niet wil ophoesten waarom heb je dan serieus interesse in zulke spelers ?.
De transfer van Suljemani is voor de huidige leiding van Ajax en ook voor veel supporters hét voorbeeld van hoe het niet moet.

Aan welke bedragen denk jij dan voor Chadli of Maher ? die AJAX zou willen betalen ?.8-9 miljoen, of moet ik dan meer denken in de richting van 4-5 miljoen ?.
Ik weet net zoveel als jij.

Het is niet verboden een speler op een lijstje te zetten of naar hem te informeren. Dat is heel iets anders dan onderhandelen, laat staan hem daadwerkelijk halen. In het geval van de spelers die jij noemt hangt het van veel factoren af. Wat wil je de speler? Hoe lang loopt zijn contract nog? Zijn er andere clubs die meer willen betalen, of hebben die hem ook alleen maar op een lijstje staan?

Chadli en Maher zijn op dit moment niet haalbaar, schat ik, maar dat kan veranderen als ze in augustus nog geen nieuwe club hebben. Met Van Ginkel ligt het anders; zijn contract loopt nog een paar jaar door. Ik zie hem niet komen tenzij die jongen er een halszaak van maakt.

999

Bericht door 999 » vr mei 24, 2013 12:02 pm

Yopi schreef:De transfer van Suljemani is voor de huidige leiding van Ajax en ook voor veel supporters hét voorbeeld van hoe het niet moet.
Tja, dat weten we nu onderhand wel.Maar zou dan ook fair zijn als je er de spelers bij opnoemt die voor bedragen naar AJAX zijn gegaan waar de huidige leiding ook niet aan wil maar ons toch een " leuk " extra zakcentje hebben opgebracht.

B.v. Suarez.Naar verluidt koste Suarez 8 miljoen + 1 miljoen bonus als hij verkocht werd.Volgens de berichten 25 Miljoen wat op kon lopen naar 26.5 miljoen.

Maar dan nog.We hebben nu allang een ander beleid volgens sommige.Dus waarom steeds terug vallen op oude transfers als men de gang van zaken nu aankaart snap ik niet zo.
Ik weet net zoveel als jij.

Het is niet verboden een speler op een lijstje te zetten of naar hem te informeren. Dat is heel iets anders dan onderhandelen, laat staan hem daadwerkelijk halen. In het geval van de spelers die jij noemt hangt het van veel factoren af. Wat wil je de speler? Hoe lang loopt zijn contract nog? Zijn er andere clubs die meer willen betalen, of hebben die hem ook alleen maar op een lijstje staan?
Nou doet je alsof je wel weet hoeveel AJAX wil neertellen voor zulke spelers. :) Vandaar ook mijn vraag.Hoeveel mag dan zulke spelers kosten.Ik lees hier bedragen van 6 miljoen, terwijl duidelijk is aangegeven door die clubs dat met richting >10 miljoen of meer wil gaan.Serieuze interesse, of interesse, terwijl wij AJAX er effe 40% van de vraagprijs af willen halen ?.

Heel AJAX zou verontwaardig zijn als dit bij Eriksen etc. zou gebeuren.
Chadli en Maher zijn op dit moment niet haalbaar, schat ik, maar dat kan veranderen als ze in augustus nog geen nieuwe club hebben. Met Van Ginkel ligt het anders; zijn contract loopt nog een paar jaar door. Ik zie hem niet komen tenzij die jongen er een halszaak van maakt.
Overigens heb ik het idee dat niemand dat meer wil w.b. die bedragen zoals bij Sulejmani.Al wil ik er nog wel even aan toevoegen dat er enkele op dit forum waren die van mening waren dat Sulejmani dat bedrag waard was.

Persoonlijk denk ik dat dit hengelen, dit serieuze interesse tonen in spelers maar er steeds maar meteen bij roepen dat je nooit de vraagprijs gaat betalen, ergo de vraagprijs zelf wel bepaald je op een gegeven moment flink gaat tegenwerken ...

En het begint steeds meer op het Barcelona model te lijken ( wel op een lager nivo en dankzij onze regels schuldenvrij ).Waar men ook het een roept maar als je naar de selectie spelers kijkt het ander doet ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 24, 2013 12:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat ik niet snap is dat Ajax die interesse toont in spelers, waarvan op voorhand al duidelijk is dat Ajax de transfersommen die daarbij in beeld zijn, niet gaat betalen. Of is er een beleid dat er een enkele "dure" transfer per seizoen is, zoals bijvoorbeeld Moisander, ondanks het toen al vigerende beleid, voor 4 miljoen naar Amsterdam kwam?
De intresse snap ik wel, het zijn allebei (Maher en Chadli) klasse-spelers die toegevoegde waarde hebben. Van de onderhandelingstechniek snap ik daarentegen niks. Ik las eerder over Duarte dat ie te duur is en dat zal ongetwijfeld ook bij Maher en Chadli hetzelfde zijn. Het is niet dat clubs massaal door hun knieën zakken omdat het almachtige Ajax intresse heeft. Als Ajax vind dat een speler een toegevoegde waarde heeft, kun je je een grote transfersom permiteren. In het verleden is gebleken dat dit soort spelers (excl Sulejmani) louter met (grove) winst zijn verkocht. Daarom snap ik de opmerkingen ook niet die Overmars in de pers doet: "we denken dat we een goede bieding hebben gedaan". Dat is lekker makkelijk. Dan halen we straks weer een Tobias Sana omdat ie niet zoveel kostte. :excited.gif:

Als, in het geval van Maher, PSV het geld niet heeft en Ajax weigert een investering te doen, zal AZ echt niet 'ineens' miljoenen zakken met hun vraagprijs. Dan gaat Maher lekker naar een buitenlandse club of blijft bij AZ.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mei 24, 2013 12:23 pm

Dat weet ik zo net nog niet. Bij AZ rekenen ze er al op dat Maher vertrekt.

We zullen het zien. Overmars staat bekend om zijn zakelijke instinct. Hij heeft de opdracht goede spelers te halen voor niet te grote bedragen. Dat is lastiger dan de hoofdprijs betalen, zoals zijn voorgangers vaak deden. En het houdt meteen in dat sommige spelers onhaalbaar zullen zijn.

We moeten ook kijken naar wat we in huis hebben.

999

Bericht door 999 » vr mei 24, 2013 2:33 pm

Of dat je de hoofdprijs hebt betaald blijkt toch pas achteraf ?.Suarez heeft ons geen kampioen gemaakt maar bracht wel 25 miljoen in het laatje om maar een spele te noemen ..

Maher zit toch ook in de selectie van Jong Oranje ?.En ik neem aan dat ie daar niet de bank gaat warmhouden ..
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » vr mei 24, 2013 2:39 pm

Marillion schreef:Met dat laatste is Ajax in ieder geval aan de slag. Er zijn de afgelopen periode immers diverse jonge spelers gehaald. De komende seizoenen zal moeten blijken of we die spelers goed hebben gescout of niet.
De eersten zijn ook alweer weg geloof ik (Mats Rits?), ik hou het niet zo bij. Maar hoe jonger je ze haalt, ook groter het aantal waarop je moet afschrijven omdat ze het niet redden.

Bij Maher en Chadli is de kans heel groot dat je ze voor veel meer verkoopt dan dat je ze koopt. Er kan altijd wat mis gaan, maar in principe zijn dat spelers die over 3 jaar voor ca 20 miljoen per stuk wegkunnen. Dan kun je er in principe nu een miljoen of 8 voor betalen. Ik ben daar op zich niet zo tegen, zeker niet in het geval Maher, en ook niet afhankelijk van de verkoop van Eriksen en De Jong. Je kunt best gezond financieel beleid voeren met grote investeringen. Sulejmani was belachelijk, dat was een speler met technische kwaliteiten van 5 miljoen, die als speler van 10 miljoen werd ingeschat, en werd gehaald voor 16,5 miljoen, terwijl er niet naar zijn mentale kwaliteiten werd gekeken.

Ik zie het eigenlijk meer zo dat de doorstroom van jonge spelers uit de eigen jeugd en gekocht op jonge leeftijd gewoon een continue proces is waarvan het niveau van jaar tot jaar wat wisselt. Daar bovenop moet je dan elk jaar kopen en verkopen om sterker te worden. Naarmate je sterker wordt zullen die aankopen dus steeds duurder worden. Dat geeft helemaal niks als je maar weet wat je doet en je inschattingen goed zijn. Daar gaat het dan ook om. Je moet het kaf van het koren kunnen scheiden. Overmars werd zelf ooit ook voor veel geld gehaald.

Je moet én goed opleiden en goed handel drijven, dat is waarmee je elk jaar een beetje beter wordt en dus uiteindelijk aansluiting vind bij de Europese top. Dat kan met piekjes en dalletjes gaan, als de onderliggende lijn maar stijgend is. Wat doorkomt uit de opleiding is afwachten, dus moet je aankopen doen om de gaten te dichten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 24, 2013 3:20 pm

Le T. schreef:Bij Maher en Chadli is de kans heel groot dat je ze voor veel meer verkoopt dan dat je ze koopt. Er kan altijd wat mis gaan, maar in principe zijn dat spelers die over 3 jaar voor ca 20 miljoen per stuk wegkunnen.

Deze redenatie is toch allang achterhaald?

Een 27-jarige eredivisie voetballer die 20 miljoen opbrengt. Dat gaat normaal gesproken niet gebeuren.

Plaats reactie