PSV
Moderator: mods
Re: PSV 2012-2013
Zonder die discussie over te willen doen, je ziet wel een patroon. De spelers en de trainer worden afgemaakt en de managers blijven zitten.
Blijven ze Cocu steunen als het niet loopt?
Blijven ze Cocu steunen als het niet loopt?
Dat hangt van de mate van ranglijstjournalistiek af. Maar VdBoog heeft gesaneerd, en dat was nodig na het wanbeleid van Johan -ik ben verantwoordelijk- Cruijff en diens protegé Marco -het kapitaal moet rouleren tussen bank, tribune en veld- Van Basten en daarvoor Martin -bord op schoot- Van Geel.Rishi schreef:Het is sinds het vertrek van Boog slechter gegaan met Ajax?Le T. schreef:De feiten verdraaien lijkt me geen goed begin van een analyse.Het belangrijkste in Amsterdam was echter eerst de verantwoordelijken voor het jarenlange wanbestuur eruit te gooien.
De pertinente leugen dat er wanbeleid werd gevoerd tot Cruijff zijn vriendjes kwam neerzetten is inmiddels zo vaak herhaald dat mensen gaan denken dat het waar is.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Gaan we toch nog een seizoen genieten:

Of gaat Brands zijn contract verlengen om een afkoopsom zeker te stellen? Manolev is immers Bulgaars international.AD: Fulham ziet af van koop Manolev
21 mei 2013
Volgens het Algemeen Dagblad ziet Fulham af van de koop van Stanislav Manolev. De Engelse club laat diverse huurlingen terugkeren naar hun eigen club, waaronder de PSV'er. Manolev heeft nog een contract voor een seizoen bij PSV.
Bron: PN

Nil volentibus arduum
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Kan zo weer bij PSV aan de slag, voldoet precies aan het huidige bedrijfsprofiel.'HSV zet technisch directeur Arnesen op straat'
Hamburger SV heeft woensdag technisch directeur Frank Arnesen ontslagen. Dit meldt het Duitse persbureau DPA op basis van goed ingelichte bronnen. De Deen was sinds 2010 werkzaam bij de club van Rafael van der Vaart.
De Deen was sinds 2010 werkzaam bij de club van Rafael van der Vaart. Daarvoor werkte hij voor onder meer voor Chelsea en PSV. Arnesen, ook oud-speler van PSV en eerder Ajax, stond naar verluidt voor zo'n twee miljoen euro per jaar op de loonlijst van de Bundesligaclub. Het ontslag gaat de club derhalve veel geld kosten. Arnesen zou onder meer te dure aankopen hebben gedaan en te weinig hebben geïnvesteerd in de jeugdopleiding.
HSV heeft het bericht nog niet officieel bevestigd. De verwachting is dat dit binnen enkele dagen gebeurt. Door: ANP/NUsport

Op naar de vierde ster!
Heeft in elk geval een netwerk van Chelsea tot ....?
Terug naar PSV? Die man gaf zoveel geld uit.
OT: volgens zijn vriendjes bij het AD is Jol kandidaat om Arnesen op te volgen. Jol heeft een netwerk van Raiola tot Raiola.

Terug naar PSV? Die man gaf zoveel geld uit.

OT: volgens zijn vriendjes bij het AD is Jol kandidaat om Arnesen op te volgen. Jol heeft een netwerk van Raiola tot Raiola.

Met dat droevige stukje dat voornamelijk bestaat uit een persoonlijke tirade richting bepaalde personen?Yopi schreef:Baseman, ben je het met Ton Boot eens?
Nee dus...alleen al omdat hij totaal geen inzicht heeft wat er intern besproken is.
Ik heb geen idee wat PSV Boot misdaan heeft, maar dit stukje van hem is van een zeer triest niveau

Iemand die zo´n zielige tirade afsteekt zonder ook maar enige kennis te hebben van wat zich achter de schermen afspeelt, neem ik niet serieus.
Het zal mij een zorg zijn of er waarheid in zit, het is gewoon een zwaar bedroevend stukje.
Het zal mij een zorg zijn of er waarheid in zit, het is gewoon een zwaar bedroevend stukje.
Baseman schreef:Iemand die zo´n zielige tirade afsteekt zonder ook maar enige kennis te hebben van wat zich achter de schermen afspeelt, neem ik niet serieus.
Wat is er dan zielig aan? En waarom mag hij niet oordelen op grond van wat hij ziet?
Vind jij dat PSV een consistent beleid voert? Ze roepen nu toch heel iets anders dan een jaar geleden?

Moet ik dit echt uitleggen???Yopi schreef:Wat is er dan zielig aan?
Maar goed:
Boot mag rustig oordelen over wat hij ziet, maar met objectiviteit (of een poging daartoe) heeft dit stukje helemaal niets te maken.Botheid ten top
Autoritair
Zijn optreden was ontluisterend
Krampachtig glimlachend
kraamde ongegeneerd onzin uit
oreerde de bestuursvoorzitter pedant
zwetste
zelfingenomen voorzitter
Vaagheid, nietszeggendheid, onkunde en een schrijnend gebrek aan zelfkritiek zijn daarbij troef
worden absoluut niet serieus genomen
slikken helaas alle beledigende onzin voor zoete koek
Boot heeft totaal geen idee heeft wat er achter de schermen gebeurt, maar hij denkt wel precies te weten waarom bepaalde mensen hun uitspraken doen, hoe ze zich voelen en zelfs wat ze denken.
Dit is geen column, dit is een afrekening.
Dat vind ik triest en bedroevend, mede vanwege zijn taalgebruik. En ook omdat hij denkt te kunnen spreken uit naam van de pers, publiek, fans en sponsor

De jongens van SCI sports hebben alvast wat huiswerk voor Brands gedaan en wat betaalbare verdedigers met potentie opgepikt:
- Lisandro López (Arsenal de Sarandi) - Nee, niet DE LL
- Guillermo Burdisso (Boca Juniors) - De broer van Nicolas
- Stefan Strandberg (Rosenborg BK)
- Isaac Vorsah (Red Bull Salzburg)
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Strandberg, Burdisso en Vorsah ken ik van FM (koop ik vaak met Ajax)... scisport voegt dus weinig toe dat een spelletje van 30 euro niet ook kan doen!
zou Donk niet ook op het lijstje van PSV staan...
zou Donk niet ook op het lijstje van PSV staan...
Columns zijn toch altijd juist opiniestukken en dus per definitie niet objectief?
I think I lost my fucking headache
Baseman schreef:Botheid ten top
Autoritair
Zijn optreden was ontluisterend
Krampachtig glimlachend
kraamde ongegeneerd onzin uit
oreerde de bestuursvoorzitter pedant
zwetste
zelfingenomen voorzitter
Vaagheid, nietszeggendheid, onkunde en een schrijnend gebrek aan zelfkritiek zijn daarbij troef
worden absoluut niet serieus genomen
slikken helaas alle beledigende onzin voor zoete koek
Het is wel een beetje heftig, ja.

Boot is niet de enige die Sanders bot, autoritair en zelfingenomen vindt. Het geklaag over het gebrek aan gemoedelijkheid heden ten dage op de Herdgang is hier te horen.
Sanders heeft moeten saneren, noem mij een saneerder die populair is bij de werknemers.Yopi schreef:Boot is niet de enige die Sanders bot, autoritair en zelfingenomen vindt. Het geklaag over het gebrek aan gemoedelijkheid heden ten dage op de Herdgang is hier te horen.
Hij heeft PSV uit de financiele shit moeten halen en dat heeft hij geweldig aangepakt. De kosten zijn gedaald en de inkomsten zijn toegenomen, waardoor PSV structureel niet meer afhankelijk is van inkomsten uit de CL.
Waar hij wel mee moet oppassen zijn zijn uitlatingen in de media, daarin heeft hij afgelopen seizoen enkele grote fouten gemaakt.
Ook omdat hij en Brands over bepaalde onderwerpen met verschillende uitspraken kwamen, dat is gewoon dom.
Hij kan wel een klankbord gebruiken op voetbalgebied, maar op zakelijk gebied heeft hij het uitstekend gedaan.
PS: Boot hakt vooral in op Swinkels, de voorzitter van de RvC.
Mmmmh, heb ik iets gemist ?.Maar volgens mij moet Psv nog beginnen met saneren en ook even afwachten hoe het verder gaat met die lening van de gemeente Eindhoven ....
Blij met de punten ...
De klachten komen ook uit de hoek van mensen die niet bij PSV werken. Oud-spelers en zo.Baseman schreef:Sanders heeft moeten saneren, noem mij een saneerder die populair is bij de werknemers.
Hij heeft PSV uit de financiele shit moeten halen en dat heeft hij geweldig aangepakt. De kosten zijn gedaald en de inkomsten zijn toegenomen, waardoor PSV structureel niet meer afhankelijk is van inkomsten uit de CL.
Of Sanders een geweldige saneerder is laat ik in het midden. Dat weten we pas tegen de tijd dat Brussel heeft beslist over de deal met de gemeente.
Hij moet het voetbal aan de voetbalmensen overlaten. Managers uit het bedrijfsleven hebben doorgaans geen feeling voor hoe het in de voetbalwereld toegaat.Waar hij wel mee moet oppassen zijn zijn uitlatingen in de media, daarin heeft hij afgelopen seizoen enkele grote fouten gemaakt.
Ook omdat hij en Brands over bepaalde onderwerpen met verschillende uitspraken kwamen, dat is gewoon dom.
Hij kan wel een klankbord gebruiken op voetbalgebied, maar op zakelijk gebied heeft hij het uitstekend gedaan.
Ja, die mag hij blijkbaar niet.Boot hakt vooral in op Swinkels, de voorzitter van de RvC.

Weet jij hoeveel invloed Swinkels heeft bij PSV?
Wat vind jij van het technisch beleid van PSV? Op de buitenstaander komt het geforceerd en opportunistisch over. Het is dan weer dit en dan weer dat. Bovendien kijkt Brands nu wel héél nadrukkelijk naar Ajax. Het lijkt erop dat hij zelf niet veel ideeën heeft.
Hierover gesproken, ze willen nu (blijkbaar) ook een speler van Barcelona:
http://www.mundodeportivo.com/20130523/ ... 61683.html
Sanders heeft de kosten al flink verlaagd en de inkomsten structureel verhoogd, vooral dat laatste is erg knap is deze tijd.Yopi schreef:Of Sanders een geweldige saneerder is laat ik in het midden. Dat weten we pas tegen de tijd dat Brussel heeft beslist over de deal met de gemeente.
Daarbij is de deal met de gemeente vanuit PSV goed opgezet, het is nu eigenlijk de gemeente die een meningsverschil heeft met de EU. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het doorgaan van die deal wel belangrijk is voor PSV.
Nou ja, als algemeen directeur is hij eindverantwoordelijk.Hij moet het voetbal aan de voetbalmensen overlaten. Managers uit het bedrijfsleven hebben doorgaans geen feeling voor hoe het in de voetbalwereld toegaat.
DUs hij moet zich er wel enigszins mee bezig houden en ingrijpen als hij vindt dat er iets echt niet goed gaat.
Niet zoveel.Weet jij hoeveel invloed Swinkels heeft bij PSV?
Hij is voorzitter van de RvC en de RvC heeft 'slechts' een controlerende functie.
Klopt.Wat vind jij van het technisch beleid van PSV? Op de buitenstaander komt het geforceerd en opportunistisch over. Het is dan weer dit en dan weer dat.
Al heeft dit ook te maken met de aanstelling van Advocaat vorig seizoen. Hij werd aangesteld om PSV kampioen te laten worden tijdens het 100 jarige bestaan, voor hem telde alleen het resultaat en al het andere was bijzaak. Dat is natuurlijk ´onhandig´ als je kort daarvoor hebt aangegeven dat de lange termijn belangrijk is en dat daardoor ook de jeugd eens echt serieus genomen moet worden.
PSV lijkt hier wel van geleerd te hebben, gezien de aanstelling van Cocu en de doelstellingen die geformuleerd zijn.
Ze borduren nu voort op het beleid van 2010/2011, wat ze vorig seizoen al hadden moeten doen.
Dit is wel erg overdreven.Bovendien kijkt Brands nu wel héél nadrukkelijk naar Ajax. Het lijkt erop dat hij zelf niet veel ideeën heeft.
Daarbij, als het over het jeugdbeleid gaat, kun je ook zeggen dat Ajax onder Cruijff het model van Feyenoord heeft overgenomen...iets dat goed werkt wordt overgenomen, in ieder geval gedeeltelijk.
Volgens Slegers en Elferink is dit bericht onzin.Hierover gesproken, ze willen nu (blijkbaar) ook een speler van Barcelona:
En dus moet hij het functioneren van Brands beoordelen.Baseman schreef:Nou ja, als algemeen directeur is hij eindverantwoordelijk.
DUs hij moet zich er wel enigszins mee bezig houden en ingrijpen als hij vindt dat er iets echt niet goed gaat.

Dat zegt niet alles. Hetzelfde geldt voor Theo van Duivenbode, maar ik kan je verzekeren dat hij veel invloed heeft.Hij is voorzitter van de RvC en de RvC heeft 'slechts' een controlerende functie.
Denk je niet dat het zomaar weer kan veranderen als het even tegenzit?Klopt.
Al heeft dit ook te maken met de aanstelling van Advocaat vorig seizoen. Hij werd aangesteld om PSV kampioen te laten worden tijdens het 100 jarige bestaan, voor hem telde alleen het resultaat en al het andere was bijzaak. Dat is natuurlijk ´onhandig´ als je kort daarvoor hebt aangegeven dat de lange termijn belangrijk is en dat daardoor ook de jeugd eens echt serieus genomen moet worden.
PSV lijkt hier wel van geleerd te hebben, gezien de aanstelling van Cocu en de doelstellingen die geformuleerd zijn.
Ze borduren nu voort op het beleid van 2010/2011, wat ze vorig seizoen al hadden moeten doen.
De jeugd voorrang geven klinkt mooi, maar het heeft wel consequenties. Het kan zomaar zijn dat door fouten of vormverlies van jonge spelers PSV geen eerste maar tweede, derde of vierde wordt. Is de club daar klaar voor of breekt dan de paniek uit? PSV heeft niet dezelfde traditie als Ajax. Een groot deel van de supporters hoopt dat PSV gaat kopen.
Zeker, veel clubs gaan het model van Ajax overnemen. Cruijff is nu eenmaal een vernieuwer.Daarbij, als het over het jeugdbeleid gaat, kun je ook zeggen dat Ajax onder Cruijff het model van Feyenoord heeft overgenomen...iets dat goed werkt wordt overgenomen, in ieder geval gedeeltelijk.
Er zijn zeker overeenkomsten tussen de opleiding van Feyenoord en die van Ajax - niet toevallig, omdat bij Feyenoord Wim Jansen degene is die de richting aangeeft en Wim Jansen een vriend en geestverwant is van Cruijff. Die twee hebben grotendeels dezelfde opvattingen over opleiden. Echter, bij Ajax gaan ze nog een stapje verder waar het de begeleiding van talenten betreft. Ajax steekt Feyenoord nu voorbij.
Aha, weten we dat ook weer.Volgens Slegers en Elferink is dit bericht onzin.

Ik begrijp dat PSV nu ook achter Hendriks van De Graafschap aanzit?
Dat lijkt me wel ja, al zal hij niet de enige zijn die Brands beoordeelt.Yopi schreef:En dus moet hij het functioneren van Brands beoordelen.
Klopt, zo was Timmer voorheen ook erg (te) invloedrijk.Dat zegt niet alles. Hetzelfde geldt voor Theo van Duivenbode, maar ik kan je verzekeren dat hij veel invloed heeft.
Maar Swinkels hoor of zie je eigenlijk nooit, wat ik een goede zaak vind. Van Breukelen maakt echter ook deel uit van de RvC, dus ze zullen ongetwijfeld de/een hand hebben gehad in de discussie die ontstond na het seizoen en de daaruit volgende beleidsplannen.
Nee, dat verwacht ik nu niet.Denk je niet dat het zomaar weer kan veranderen als het even tegenzit?
Men was veel te veel bezig met het 100 jarig bestaan en het kampioenschap dat daarom behaald moest worden, daardoor werden veel plannen die in 2010/2011 gemaakt werden overboord gegooid. Die fout zullen ze niet nog eens maken.
Men gaat het traject in met Cocu en zijn assistenten en zij krijgen de tijd en de ruimte, ook als het even niet zou lopen zoals gewenst.
Klopt, dit heeft PSV ook altijd gedaan.Een groot deel van de supporters hoopt dat PSV gaat kopen.
Dit zullen ze ook blijven doen, met het verschil dat nu wel rekening wordt gehouden met de jeugd. Als er nu iemand wordt gekocht, dan zou deze speler een basisspeler moeten zijn of moeten voorzien in een positie die niet opgevuld kan worden door een jeugdspeler.
Jeugdspelers moeten natuurlijk wel goed genoeg zijn, maar dit geldt voor iedere club.
Dat zou goed kunnen, al presteert Feyenoord vooralsnog beter met de jeugdspelers. Zij hebben nu een hele goede lichting, maar ik heb geen idee of de lichting daarachter ook talentvol is.Ajax steekt Feyenoord nu voorbij.
Groot verschil is wel dat Ajax momenteel heel veel talentvolle jeugdspelers aantrekt/koopt.
Blijkbaar hebben meerdere clubs interesse in hem, waaronder inderdaad PSV.Ik begrijp dat PSV nu ook achter Hendriks van De Graafschap aanzit?
- Jinne
- Site Admin
Hmm, ze willen wel een verdediger (uiteraard uit het netwerk van Brands), maar dan moet ie weer op het middenveld staan.
Viergever is me wel tegengevallen dit seizoen. Blij dat we voor Moisander zijn gegaan.

Viergever is me wel tegengevallen dit seizoen. Blij dat we voor Moisander zijn gegaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Vreemd als dat echt zo is. Zou logischer zijn om een verdediger te halen en deze ook daar op te stellen. Misschien is dat ook wel gewoon de bedoeling. Brands kent hem van AZ dus het zou me niet verbazen als hij Viergever inderdaad wil halen.
Nil volentibus arduum
Ik hoop het. Viergever is niet zo goed. Niveautje Derijck schat ik.
I think I lost my fucking headache