Erg consequent.

Moderator: mods
3 maart 2013 17:30
N.E.C. reageert op berichtgeving herdenking Theo Bos
N.E.C. heeft de keuze gemaakt om op persoonlijke wijze haar condoleances en steun over te brengen aan Vitesse en nabestaanden van Theo Bos. Op donderdag zal bovendien een afvaardiging van N.E.C. de herdenkingsbijeenkomst bijwonen ter nagedachtenis aan Theo Bos.
Wij nemen afstand van de berichtgeving in de media dat vanwege de "veiligheid" is gekozen om geen minuut stilte te houden. Wij betreuren het des te meer dat deze speculaties over de vorm van herdenken de overhand hebben, in plaats van het eren van een groot clubicoon die ons veel te vroeg is ontvallen.
TTNEC heeft aanvaller Michael Higdon
aangetrokken.De 29-jarige Engelsman
komt transfervrij over van het Schotse
Motherwell en tekent in Nijmegen een
contract voor twee seizoenen.
Higdon werd afgelopen seizoen met 26
doelpunten topscorer van Schotland.Hij
werd bovendien verkozen tot speler van
het jaar.Motherwell eindigde als tweede
in de competitie.
Als hij net zoveel doelpunten maakt als hier open deuren intrapt, wordt hij topscoorder van de eredivisie.Michael Higdon tekende vorige week verrassend bij NEC Nijmegen. De 29-jarige Engelsman kroonde zich vorig seizoen als speler van Motherwell tot topscorer van de Schotse Premier League.
In Nijmegen moet hij komend seizoen voor de doelpunten gaan zorgen. Op de clubsite legt hij uit waarom hij bij NEC tekende. "Waarom niet? Het is voor mij een kans om in een goede competitie te voetballen tegen sterke clubs. Ik zie veel spitsen hier veel doelpunten maken en dat wil ik ook. Ik wil mezelf in een sterke competitie bewijzen. Ik heb veel met Carlos Aalbers gesproken voordat ik hierheen kwam."
"Ik kende NEC wel", vervolgt hij. "Ik heb in Schotland veel naar het Nederlandse voetbal gekeken. Ik weet bijvoorbeeld ook van de rivaliteit tussen NEC en Vitesse." Higdon belde voor hij tekende met Jimmy Calderwood, oud-trainer van NEC. "Hij vertelde me dat het een mooie club is met hardwerkende voetballers en fanatieke fans."
Higdon verwacht een andere manier van spelen dan in Schotland. "Er zijn duidelijke verschillen. Het Nederlands voetbal is heel anders, veel geduldiger. In Schotland probeer je zo snel mogelijk te scoren en dan de voorsprong vast te houden. Daarnaast is het weer hier ook een stuk beter dan in Schotland."
Higdon verwacht een andere manier van spelen dan in Schotland. "Er zijn duidelijke verschillen. Het Nederlands voetbal is heel anders, veel geduldiger. In Schotland probeer je zo snel mogelijk te scoren en dan de voorsprong vast te houden. Daarnaast is het weer hier ook een stuk beter dan in Schotland."
De T.Oude sokken moeten kas NEC spekken
door Roy Klopper
NIJMEGEN, donderdag
De financiële nood bij de Nijmeegse voetbalclub NEC is zo hoog dat de club de gebruikte sportkleding gaat verkopen die de selectiespelers vorig seizoen droegen.
De opbrengst van de handel in door spelers als Melvin Platje gedragen trainingspakken, sokken, broekjes en zelfs thermohemden vloeit in de clubkas. De doorgaans gewilde wedstrijdshirts of voetbalschoenen zitten juist niet in het assortiment: „Die hebben de spelers zelf gehouden of aan fans weggeven”, aldus een medewerker. Een trainingspak uit de Nijmeegse ’Voetbalzak van Max’ kost volgens woordvoerster Nienke Meijs maximaal dertig euro.
De eredivisionist hoopt zaterdag op een flinke toeloop bij de verkoop, waarbij seizoenkaarthouders voorrang hebben. „Wat overblijft, bieden we zondag tijdens de jaarlijkse open dag aan bij het Goffertstadion”, aldus Meijs. Over de geraamde opbrengst doet de club geen mededelingen.
Meijs benadrukt dat het om prima bruikbare en fris gewassen sportspullen gaat. „Sommige tenues zijn gedragen door testspelers, dus zo goed als nieuw”, vult een medewerker aan. Onder Nijmeegse supporters doen al de eerste grappen de ronde: „Zweetvlekken zullen niet in de kleding zitten gezien dat ene puntje dat ze afgelopen seizoen uit de laatste tien wedstrijden haalden”, aldus de trouwe NEC-fans Leonard Ariëns en Hans Scholtens op vak O.
Onder Nijmeegse supporters doen al de eerste grappen de ronde: „Zweetvlekken zullen niet in de kleding zitten gezien dat ene puntje dat ze afgelopen seizoen uit de laatste tien wedstrijden haalden”, aldus de trouwe NEC-fans Leonard Ariëns en Hans Scholtens op vak O.
Ik kom welhaast vaker wandelende Ajax-shirts tegen in Utrecht dan die van de plaatselijke FC. Op een paar getatoeëerde Dries Roelvink-achtigen uit Sterrenwijk en omstreken na, heb je van niemand iets te duchtenThijs schreef:Kan het alleen niet dragen met hardlopen ofzo want dan word ik hier in Utrecht natuurlijk meteen de Oudegracht in gemept.